SNS

Hoe betrokken zijn onze medewerkers? Lees het verhaal van Gijp

  • 6 maart 2019
  • 0 Reacties
  • 13418 Keer bekeken

Reputatie 5
Badge +4
Medewerkers met de menselijke maat
SNS hecht (als onderdeel van de Volksbank) veel waarde aan goed werkgeverschap. De menselijke maat is niet alleen het uitgangspunt voor hoe wij bankieren, maar ook voor hoe wij omgaan met onze medewerkers. We luisteren naar de persoonlijke verhalen en delen deze graag. We gaven het woord aan Gijp van Veenendaal, hieronder lees je enkele treffende gedeeltes van zijn blog voor de Volksbank.


Soms mag ik als meester Gijp voor de klas staan
Mijn naam is Gijp van Veenendaal en inmiddels werk ik al bijna 20 jaar voor SNS. Van huis uit ben ik procesoperator in de chemische sector. Ik was destijds helemaal niet van plan de rest van mijn leven in de bancaire sector te werken, maar ik ben nooit meer weggegaan. Ik vind SNS een topwerkgever en ben ook vandaag de dag nog steeds heel enthousiast over het werk dat ik doe.

Opleiden en inwerken
Nieuwe medewerkers krijgen een theorieopleiding in de zogenaamde ‘opleidingsstraat’. Daar leren ze van alles over de processen, systemen en het SNS-beleid. De praktijkopleiding gebeurt natuurlijk in een SNS Winkel. Dat begint met meekijken, meeluisteren bij een adviesgesprek en stap voor stap zelf de klant te woord staan. Natuurlijk met de back up van een collega. Ik vind het enorm leuk om te helpen bij het inwerken van nieuwe collega’s.

Jongeren vragen meer dan ouderen
Sinds kort zijn we in Rhenen proeftuin voor SNS Eén-Tweetje. We testen een nieuwe app waarmee we chatten met de klant. Op dit moment test ik de app voor Android telefoons. Het is leuk om betrokken te zijn bij nieuwe ontwikkelingen. Hoewel je het omgekeerde zou verwachten, vragen jongeren veel meer simpele dingen dan ouderen. Je verwacht dat juist jongeren het antwoord al lang hadden kunnen vinden op de website. Misschien is het dus eerder uit gemak dat ze met je chatten.

Voor jong en oud
Voor ouderen hebben we een speciale ouderenavond. We maken op zo’n avond 4 of 5 oudere klanten wegwijs in de mogelijkheden die het internet en de SNS-website in het bijzonder hun kunnen bieden. Ook voor de allerjongsten in de maatschappij hebben we een programma. Zo’n 2 à 3 keer per jaar sta ik zelf voor de klas. Meestal groep 5, 6 of 7. De kinderen zeggen dat ze mijn rekenles de leukste rekenles vinden die ze ooit hebben gehad. Dus meester Gijp mag blijven. Natuurlijk draagt het lesmateriaal van Eurowijs en SNS hier veel aan bij. Ik hou van die veelzijdigheid in mijn baan.

Je krijgt de ruimte om echt te helpen
Dat betekent echter niet dat het altijd een vrolijke boel is. Soms maak je hele trieste situaties mee. Dan heb ik echt met klanten te doen. Bij sommigen zit alles tegen, ook op persoonlijk vlak. Ook daar moet je mee omgaan. Gelukkig krijgen we veel vrijheid om zaken naar ons eigen inzicht op te lossen. Ook als dat betekent dat we soms wat meer tijd moeten besteden aan een klant. Je krijgt de ruimte om echt te helpen. Dat schenkt mij heel veel voldoening in mijn werk.

Bankieren met de menselijke maat
Op de website van de Volksbank kun je het complete verhaal van Gijp van Veenendaal lezen. Uit zijn woorden kun je opmaken dat onze medewerkers betrokken zijn en ervoor willen zorgen dat klanten zich financieel onbezorgder voelen. Om dit goed te kunnen doen is het belangrijk dat we ons inleven in onze klanten.

Nou ik ben benieuwd, merk je dat we ons best doen om je te helpen en wat is jouw ervaring met onze medewerkers?

0 reacties

Geen reactie

Reageer