SNS

Interview Ton Timmerman over de missie van SNS

  • 6 februari 2019
  • 31 Reacties
  • 22590 Keer bekeken


Toon eerste bericht

31 reacties

Badge +1
Carel,
Ik en familie zijn juist weg bij de grootbanken (ING). Heb nooit het idee omarmd dat je alles bij één partij moet onderbrengen: Sparen, rekeningen, CC, hypotheek en verzekeringen. Ik probeer te kiezen op basis van voorwaarden en kosten.
Verder voorkom je concentratie van persoonlijke gegevens. Vooral nu PSD2 ingevoerd gaat worden denk ik er over om ook de betaalrekening op te gaan splitsen en een deel daarvan elk jaar te veranderen. Het mooiste is als het lukt om het te ontkoppelen via contant geld.
M.b.t. ICS, ik denk dat ICS wel plugin-portals klaar heeft waarmee efficiënt een een eindaanbieder een homogene (en hopelijk met Single Sign On) interface kan aanbieden. Ik heb mijn Visa via ANWB lopen, maar de pagina(s) zien er wel ANWB-achtig uit.
T.o.v. de oude oplossing van SNS is natuurlijk 'realtime' inzicht (als het tenminste goed doen) in CC gegevens.

SNS heeft idd wel last van snel doorvoeren van wijzigingen die de klant direct raken zonder altijd een alternatief en op de korte termijn. Een vorm van onbetrouwbaarheid (gelukkig niet persoonsgebonden), want wil een bank een langdurige klant relatie of gaan banken een soort energiemaatschappijen/ziektekosten- worden? Ik denk aan Fundcoach, SNS-beleggingen, verminderen van aantal betaalautomaten, kas-functie, uitbesteden afhandeling van verzekeringen (ik denk CC naar ICS met real-time inzicht is een positieve uitzondering).
Als je naar dit lijstje kijkt, dan zie je terug naar 'kern-functies', beperken tot een bepaald type klant. En dat allemaal om de kostenstructuur onder controle te krijgen.
Erik
P.S.
Heb je bewust persoonlijke berichten afgeschermd?
Reputatie 2
Badge
Ik heb hier toch een vraag over. Klopt het dat die winkels franchise houders zijn? En dat die franchise houders producten moeten verkopen om inkomsten te hebben? Dat zou betekenen dat ze minder geschikt zullen zijn voor financieel advies.
Badge +1
@Eva er zijn eigen-SNS en franchise-SNS winkels. De laatste zijn even ongeschikt als elke andere adviseur die ook producten moet/wil verkopen. Tegenwoordig moet je wel voor advies apart betalen, dat scheelt wel. En elke adviseur waarmee je een vaste prijs afspraak maakt zal jou goed adviseren binnen de kennis-ruimte die hij heeft. Hij zal niet zo snel nieuwe dingen onderzoeken, want dat kost te veel tijd.

Ik denk dat eigen-SNS winkels ook bekeken worden door hoger management: wat zijn de baten.
Reputatie 5
Badge +4
Ik heb hier toch een vraag over. Klopt het dat die winkels franchise houders zijn? En dat die franchise houders producten moeten verkopen om inkomsten te hebben? Dat zou betekenen dat ze minder geschikt zullen zijn voor financieel advies.

Hoi Eva, dat is even geleden, hoe gaat het met je?

Graag neem ik even de tijd om je vraag te beantwoorden, want bij welke SNS Winkel je ook komt, de adviseur kijkt goed naar je financiële situatie en je wensen. En komt met een advies dat past bij je levensfase en gezinssituatie nu én bij de plannen die je voor de toekomst hebt.

Om op het 'franchise' gedeelte van je vraag terug te komen: Waar andere banken kantoren sluiten, openen wij juist meer winkels. Tegendraads misschien, maar in onze optiek logisch en slim. Onze aanwezigheid versterkt ons merk én we zijn bereikbaar voor onze klanten. De winkels zitten op goede locaties en zijn toegankelijk voor iedereen. Om ondernemende financieel adviseurs de ruimte te kunnen geven, hebben we een franchiseformule opgezet. Eind 2008 startte SNS Franchise. Op dat moment hadden we vooral winkels met personeel in loondienst. De verhouding loondienst versus franchise wijzigde in de loop van de jaren. In 2013 waren de franchisewinkels in de meerderheid. Sindsdien openen we jaar op jaar nieuwe winkels. In maart 2018 is de 200e SNS Winkel geopend.

We hebben vanuit overtuiging gekozen om samen te werken met ondernemers uit de financiële adviespraktijk. Ook kunnen doorgewinterde professionals uit het bankwezen en intermediairs hun ondernemersdroom bij ons verwezenlijken. Ons succes komt tot stand door de bundeling van onze bancaire expertise en de ervaring van onze ondernemers. Je bent dus altijd verzekerd van goed en betrouwbaar advies.
Ik heb hier toch een vraag over. Klopt het dat die winkels franchise houders zijn? En dat die franchise houders producten moeten verkopen om inkomsten te hebben? .....

Hoi Eva, dat is even geleden, hoe gaat het met je?

Graag neem ik even de tijd om je vraag te beantwoorden, want bij welke SNS Winkel je ook komt, de adviseur kijkt goed naar je financiële situatie en je wensen. En komt met een advies dat past bij je levensfase en gezinssituatie nu én bij de plannen die je voor de toekomst hebt.

Om op het 'franchise' gedeelte van je vraag terug te komen: Waar andere banken kantoren sluiten, openen wij juist meer winkels. Tegendraads misschien, maar in onze optiek logisch en slim. Onze aanwezigheid versterkt ons merk én we zijn bereikbaar voor onze klanten. De winkels zitten op goede locaties en zijn toegankelijk voor iedereen. Om ondernemende financieel adviseurs de ruimte te kunnen geven, hebben we een franchiseformule opgezet. Eind 2008 startte SNS Franchise. Op dat moment hadden we vooral winkels met personeel in loondienst. De verhouding loondienst versus franchise wijzigde in de loop van de jaren. In 2013 waren de franchisewinkels in de meerderheid. Sindsdien openen we jaar op jaar nieuwe winkels. In maart 2018 is de 200e SNS Winkel geopend.

We hebben vanuit overtuiging gekozen om samen te werken met ondernemers uit de financiële adviespraktijk. Ook kunnen doorgewinterde professionals uit het bankwezen en intermediairs hun ondernemersdroom bij ons verwezenlijken. Ons succes komt tot stand door de bundeling van onze bancaire expertise en de ervaring van onze ondernemers. Je bent dus altijd verzekerd van goed en betrouwbaar advies.


Dit betekent dus dat het antwoord op Eva's vraag luidt: Ja ?
Reputatie 5
Badge +4
[Dit betekent dus dat het antwoord op Eva's vraag luidt: Ja ?

Goedemorgen @Koos,

Mijn reactie betekent niet perse ‘ja’. Eva stelt verschillende vragen en daarom leg ik uit hoe de franchiseformule van SNS in elkaar zit. Dat is niet alleen handige informatie voor Eva, maar ook voor veel andere mensen die niet precies op de hoogte zijn van SNS Franchise. Door de verschillende achtergronden van de deskundige ondernemers kunnen we elkaar versterken. Daarom zijn we best trots dat door het hele land intermediairs, franchisenemers, bedrijfsleiders, senior financieel adviseurs, managers hypotheken en kantoordirectieleden een langlopende samenwerking met ons zijn aangegaan. Tot zover en een fijne dag! 🙂

Reageer