SNS

12 vragen aan Bram

  • 15 december 2016
  • 48 Reacties
  • 33205 Keer bekeken

  • Oud Moderator
  • 903 reacties
Op 5 december bracht Bram een bezoek aan het hoofdkantoor. Wij (Wanda en ik) vroegen een van onze jongste communityleden het hemd van het lijf. Via een korte rondleiding door het gebouw en langs diverse collega’s, eindigden we in het bedrijfsrestaurant met een lunch tussen de bankmedewerkers.

1. Wie is Bram?


Ik ben 22 jaar en woon samen met mijn ouders in Apeldoorn. De aankomende weken ben ik druk bezig met de laatste loodjes van mijn opleiding Verpleegkunde. Ik ben iemand die geldzaken belangrijk vindt en altijd bezig is om het meeste voordeel te krijgen. Jaarlijks vergelijk ik alle verzekeringen, energieleveranciers, etc. Hoe kan ik er meer uithalen voor mezelf maar ook voor anderen? Bijvoorbeeld voor mijn ouders. Het afgelopen jaar heb ik hen € 400 bespaard.

2. Wanneer ben je klant geworden?


Op 1 september ben ik klant geworden. Voordat ik klant werd, heb ik actief rondgekeken bij verschillende banken. Mobiel bankieren vind ik erg handig. Daarom heb ik van te voren screenshots van de mobiele app bekeken. Samen met mijn vriendin ben ik naar een SNS Winkel gegaan en heb daar vervolgens een betaalrekening geopend.

3. Welke bank is je huisbank?


SNS is mijn huisbank geworden. Reden hiervoor is de gratis betaalrekening tot 25 jaar en rente op de betaalrekening. Ondanks dat ik veel online doe, vind ik het fijn dat SNS juist meer SNS Winkels opent.

4. In september 2016 werd je lid van de community, hoe ben je hier terechtgekomen?


Ik heb eerst de website helemaal doorgespit. Daarna wilde ik nagaan hoe de klantenservice bij SNS is. Hiervoor heb ik eerst gebeld. Geen keuzemenu vond ik al verrassend. Mijn vragen over de autoverzekering werden meteen beantwoord door de medewerker aan de telefoon. Vervolgens ben ik op het forum terechtgekomen, waar ik inmiddels meer dan 50 reacties heb geplaatst.

5. Je bent erg actief en betrokken bij de community, hoe komt dat?


Ik kijk dagelijks op de community en beantwoord graag simpele vragen van andere leden, zoals die vraag over Google onlangs. Dat is het voordeel van een community. Buiten kantoortijden wordt er geantwoord door de leden zelf.

6. Wat is voor jou het belangrijkste op de community? Waar zit de waarde van de community in?


Het belangrijkste vind ik de grote vraagbaak. Je vraag wordt niet alleen gezien door bankmedewerkers, maar ook door andere klanten. En je krijgt snel een reactie. Ook acties zoals de kerstprofiel wedstrijd vind ik erg leuk. Mede omdat ik heb gewonnen natuurlijk 😉
De klant inspireert andere klanten. Bovendien vind ik het leuk om te zien dat SNS in gesprek gaat met de klant over wat er beter kan.

7. Hoe kunnen wij ervoor zorgen dat jij actief blijft op de community?


Door regelmatig inzicht te geven in gebeurtenissen achter de schermen. Wat zit er in de volgende update van de mobiele app? Kunnen we hier al een preview van krijgen door bijvoorbeeld screenshots? En met welke projecten zijn jullie bezig?
Ook lees ik graag topics in de Koffiekamer, zoals ‘Nomineer het SNS Communitylid van de maand’ of ‘Nieuw of al bekend? Stel jezelf voor!’.

8. Heb je nog verbeterpunten voor de community?


Ja, geef de leden een update over zaken die langer lopen. Bijvoorbeeld het topic over contactloos betalen die ruim 8 maanden openstaat.

9. Welke verbeterpunten heb je voor SNS?


Geen. Oh wacht… de mobiele app. Deze loopt achter op andere banken. Inloggen met de vingerafdruk ontbreekt nog in de SNS Mobiel Bankieren app (deze functie is inmiddels aan de nieuwste update toegevoegd). Het design mag van mij ook wel moderner.

10. Welke functie binnen SNS zou jij een dag willen vervullen?


Een dagje in de rol van Webcare medewerker. Het lijkt me leuk om van de andere kant te ervaren hoe het contact is met klanten op de verschillende kanalen.

11. Welke tip zou jij de andere communityleden willen geven?


Die eendagsvliegen die nooit meer terugkomen. Zij kunnen op z’n minst een bedankje geven wanneer hun vraag is beantwoord. Dat zou je zelf ook graag willen.

12. Welke vraag heb jij aan Wanda?


Kunnen er korte filmpjes komen, waarin vragen van klanten worden beantwoord?
We zijn aan het kijken hoe we dit vorm kunnen geven en op welk kanaal we dat willen doen. Is dat op de website waar we nu korte uitleg filmpjes laten zien over verschillende onderwerpen. Of is het interessant om klantvragen te beantwoorden in korte vlogs op de community.

Heb jij nog een vraag voor Bram? Stel hem hieronder in een reactie!

48 reacties

Badge
Heeft de SNS topman ook meegegeten bij Rutte??
Badge
De 3 topics onder "Recente artikelen" zijn nu toch niet erg recent meer, lijkt me......
Hallo Bram,
Is het mogelijk om bij een gezamenlijke betaalrekening de digipas van mij en mijn partner een koppeling te maken zodat de ingeplande betaling door beide gezien kan worden in in het overzicht.

m.v.g.
Gerrit C. Valk
hoe kan ik een incasso tegen houden die me per sms is aangemeld door criminelen want dat zijn het ze melden mij per sms dat ze een bepaald bedrag van mijn rekening gaan afschrijven wat nu
Hoi johan dollekamp,

Welkom op de community. Is je vrouw mederekeninghouder of gemachtigde op je rekening? Dan vraag je hier een pas aan. Heeft je vrouw geen rol op je rekening? Kom dan samen langs een SNS Winkel met jullie identiteitsbewijzen en een collega voert haar op in het systeem.
Hoe kan ik een betaalpas aanvragen voor mijn vrouw ?
Hoi mariannevanschayk1954,

Dan snap ik dat het lastig is om je vraag voor te leggen aan een medewerker van een SNS Winkel. De klantenservice bereik je tussen 8 en 21 uur op het telefoonnummer: 030 - 633 30 00. Je kunt je vraag ook stellen via WhatsApp, Facebook, Twitter of op de community. Daarnaast hebben recent de chatfunctie toegevoegd aan snsbank.nl en kun je met SNS Eén-tweetje kiezen voor een persoonlijk adviseur. Laat je het weten als ik iets kan betekenen?
ik kan echt jullie niet bereiken om dingen te vragen wel op de bank maar dat is inmijn rolstoel 40 minuten voor 1 vraag
Hoi IconenLien,

Welkom op de community. Het is niet leuk als je nieuwe pas dienst weigert als je in België bent. Hier lees je dat community lid Hmdassen 7 maanden geleden hetzelfde heeft meegemaakt. In Europa kun je op veel plaatsen betalen en geld opnemen met je betaalpas, maar er zijn locaties waar je met de betaalpas minder goed terecht kunt. Het kan namelijk zijn dat de winkelier of de exploitant van de geldautomaat alleen een ander netwerk voor betalingsverkeer met betaalpassen ondersteunt. Met je V PAY-pas kun je dan geen geld opnemen als de winkelier alleen Maestro accepteert. Had je voldoende contant geld bij je om de aankopen te betalen of moest je naar een geldautomaat om geld op te nemen?
Hallo Bram Hier mijn eerste vraag aan jou. Ik kan met mijn nieuw bankpasje niet op elke automaat in België betalen. Op de bankpasjes waar rechtsonder een V staat lukt het niet en moet contant betaald worden. Is dit op te lossen? :?:?
Hoi Kapiteiniglo, sorry voor mijn late reactie. Alsnog welkom op de community. Je vraagt hier een creditcard aan en hier een kredietlimiet.
[quote=Kapiteiniglo]Hoe vraag ik een creditcard aan. En hoe
Hoe vraag ik een creditcard aan. En hoe vraag ik rood staan aan.
Hoi jansen.timmer,

Welkom op de community. Heb je moeite om je wachtwoord te onthouden? Als je kunt inloggen, dan wijzig je je wachtwoord op deze manier: 'Instellingen' > 'Inloggegevens' > 'Wachtwoord digicode wijzigen'. Weet je je wachtwoord niet meer? Dan vraag je 'm hier opnieuw op.
hoe verander ik mijn wachtwoord om in te loggen op maxisparen
Hoi walnoot12,

Wat gaaf dat je klant bent geworden, welkom bij SNS en op de community 🙂 Stuur je je postcode, huisnummer, achternaam en geboortedatum naar webcare@sns.nl? Als je in het onderwerp 'Community - 12 vragen aan Bram' vermeldt, dan zoek ik uit waarom de € 50 niet is bijgeschreven.
hallo ik ben op 1 september klant bij sns bank geworden ,en mijn inkomen komt er ook aan .wanneer worden nu die beloofde 50 euro bij geschreven ??? groetjes hanny
Hoi Hoogh,

Welkom op de community. Fijn dat je het adres inmiddels hebt gewist in je adresboek. Het is verstandig om je gegevens up-to-date te houden. Laat je het weten als je vragen hebt?

Heb je het topic Welkom op de community gelezen? Op de community praten we ook over ‘niet bankzaken’ in de Koffiekamer en hier stellen de leden zichzelf voor.
Vraag over het wissen van adres in adresboek is inmiddels opgelost.
Hoe kan ik adressen in mijn adresboek wissen. Ik kan dit nergens vinden.
Badge +1
Hallo Madeleine1929,

Welkom op de community. Probeer je een bedrag over te boeken via Mijn SNS? Dan zie je in de linkerkolom onder 'Sparen' het kopje 'Storten en Opnemen' (zie afbeelding). In de app klik je op 'Overboeken' en vervolgens selecteer je de rekening waarvan je wil overboeken. Kom je er zo uit?

Hopelijk zie ik je vaker op de community. Ik zie dat je je reactie nu onder een blog hebt geplaatst. In het vervolg is het handig als je je reactie plaatst onder een topic over hetzelfde onderwerp of een nieuw topic aanmaakt. In het topic Welkom op de community lees je hoe dat moet.

Dag Bram,

ik wił een bedrag overschrijven van een spaarrekening, maar ik vind de melding "overschrijven" niet. Ik hoop dat U mij kunt vertellen waar. Bij voorbaat mijn dank. Madeleine L.
Goedemiddag gerriestrikkerstens,

Welkom op de community. Om gegevens te wijzigen, klik je in het adresboek achter de betreffende rekening op de paarse pijl en kies je voor 'Wijzigen'. Kun je verder met deze uitleg?

Je stelt je vraag onder een blog, waardoor we deze niet eerder hadden gezien. Heb je in het vervolg vragen? Dan kun je beter een topic aanmaken. In het topic Welkom op de community lees je hoe dat moet. Hopelijk tot snel 🙂
hoe verwijder ik een oud adres met rekeningnummer uit mijn adresboek ,rek. is al lang vervallen ivm verkoop huis
Hoi fmoosdijk,

Welkom op SNS Community. Wat bedoel je precies met "storten"? Hier lees je meer over de verwerkingsduur van overboekingen. Of wil je meer weten over het storten van contant geld?

Wil je een keer zelf een topic aanmaken? In het topic Welkom op de community lees je hoe dat moet. Hopelijk zie ik je snel terug.

Reageer