SNS

12 vragen aan Mr. Tinus

  • 20 mei 2016
  • 9 Reacties
  • 24420 Keer bekeken

  • Oud Moderator
  • 903 reacties
Mr. Tinus is 2 jaar lid van de community en in maart uitgeroepen tot communitylid van de maand. Hij mengt zich in diverse discussies met positief kritische bijdrages. Samen met Wanda ben ik naar Zwolle gereden om eens nader kennis te maken met Mr. Tinus.

1. Wie is Mr. Tinus?


Ik ben Martijn Diersmann, alias Mr. Tinus, en woon samen met mijn vriendin en 2 kinderen van drie en acht jaar in Zwolle. Ik werk als ICT’er bij een groot advocatenkantoor en ben verantwoordelijk voor alles waar een stekker aan zit. Al 14 jaar ben ik werkzaam in dit bedrijf. Het is een groot bedrijf waar iedere keer weer iets nieuws op mijn pad komt. Dat maakt mijn werk zo leuk. Ook ideaal dat ik op slechts 5 minuten afstand woon van mijn werk.

2. Wanneer ben je klant geworden?


Ik werd klant toen ik een hypotheek afsloot in 2009. Daar kreeg ik een betaalrekening bij, maar heb daar tot voor kort nooit iets mee gedaan. Eind vorig jaar heb ik de betaalrekening bij mijn vorige bank opgezegd en ben ik overgestapt naar SNS. Of de overstap soepel is verlopen? Ik heb geen gebruik gemaakt van de overstapservice. Ik hou het namelijk liever zelf in de hand. Inmiddels heb ik ook een Maxisparen rekening aangevraagd. En mijn dochter heeft een kinderrekening bij SNS afgesloten. Ze krijgt haar zakgeld via een automatische overboeking op haar rekening gestort en kijkt vervolgens zelf op haar iPad hoeveel er op de rekening staat. Als ze met haar moeder op pad gaat, gebruikt ze regelmatig haar eigen pinpas om te trakteren op een ijsje. 😉

3. Welke bank is je huisbank?


Ik zat eerst bij ASN. Nu is SNS mijn huisbank.

4. In 2014 werd je lid van de community, hoe ben je hier terechtgekomen?


In het begin ben ik even actief geweest. Ik logde in via Mijn SNS en zag de community. Ik vond het leuk om daar een reactie achter te laten. Omdat ik mijn rekeningen ergens anders had lopen, en geen omkijken had naar mijn hypotheek aangezien deze automatisch wordt afgeschreven, was dit van korte duur.

5. Je bent erg actief en betrokken bij de community, hoe komt dat?


Sinds ik mijn betaalrekening bij SNS actief gebruik, heb ik de community weer opgezocht. Ik vind het fijn om andere mensen te helpen wanneer zij vragen hebben en ik daar een antwoord op heb.

6. Wat is voor jou het belangrijkste op de community? Waar zit de waarde van de community in?


Het zit in mijn aard om mensen vooruit te helpen, als ICT’er doe ik niet anders. Soms kun je mensen blij maken met eenvoudige dingen. Ik liep zelf ook tegen bankzaken aan, zoals de hypotheekverlenging. Ik wilde hierover meer lezen op de community. Door de ervaringen van andere klanten op de community, heb ik door middel van rentemiddeling de hypotheek verlaagd. De waarde zit hem voor mij vooral in het delen van informatie met andere klanten.

7. Hoe kunnen wij ervoor zorgen dat jij actief blijft op de community?


Dat lukt wel omdat ik al mijn bankzaken nu bij SNS heb. Vanuit Mijn SNS klik ik eenvoudig door naar de community. Ik heb het idee dat er wel wordt geluisterd naar de leden. Dat zag ik bijvoorbeeld met de nieuwe update om je spaarbedrag bij Maxisparen online aan te passen. Maar als ICT’er zijnde begrijp ik wat voor impact sommige wensen hebben en dat niet alles van het ene op het andere moment aangepast kan worden.

8. Heb je nog verbeterpunten voor de community?


Qua overzichtelijkheid kan het iets beter. De basisonderwerpen, zoals de producten, zou ik op de eerste pagina willen zien. Ik mis hierdoor de boomstructuur. En als je vanuit Mijn SNS naar de community gaat, zou ik het handig vinden om de meest actieve topics bovenaan te zien.

9. Welke verbeterpunten heb je voor SNS?


Ik ben erg tevreden, vooral dat je alles online kunt doen. Ik heb een goed gesprek gehad met de hypotheekadviseur. Ik heb niet zozeer de behoefte aan andere producten. Maar ik vind het wel leuk dat er nieuwe services bijkomen, zoals rente en de aankoopverzekering op de betaalrekening.

10. Welke functie binnen SNS zou jij een dag willen vervullen?


Lastig, ik heb daar niet echt een beeld bij. Het lijkt me leuk om gewoon eens een dag mee te mogen kijken bij SNS!

11. Welke tip zou jij de andere communityleden willen geven?


Klanten die snel geïrriteerd reageren, mogen wel even bedenken dat er mensen achter de avatars zitten. Zeker in het online gebeuren, zeg je eerder dingen die niet gemeend zijn dan wanneer je recht tegenover elkaar zit.

12. Welke vraag heb jij aan Wanda?


Ik ben benieuwd naar de roadmap. Wat gaat er allemaal gebeuren binnen de community?

De ontwikkelingen op de community staan niet stil. Momenteel zijn we druk bezig om de community responsive te maken. Hierdoor is de community niet alleen op de laptop en pc toegankelijk, maar kun je ook op je iPad en mobiele telefoon gemakkelijk meelezen en reageren. In juni gaan we hiermee live. Een volgende stap wordt dat je vanuit de Mobiele Bankieren app kunt inloggen. Naar verwachting wordt dit volgend jaar mogelijk gemaakt.
Het forum ‘Denk mee’ gaat een grotere rol spelen op de community. We willen onze leden structureel laten meedenken met onze producten en dienstverlening. Het topic over mobiel betalen en het testen met de wallet zijn voorbeelden die we meer gaan inzetten om de mening van onze leden te raadplegen. De community is dé plek waar klanten en medewerkers met elkaar in gesprek gaan.

Heb jij nog een vraag voor Mr. Tinus? Stel hem hieronder in een reactie!

9 reacties

Leuk om dit te lezen Mr. Tinus..geen vragen. Leuk artikel en van harte!
Leuk om een mede communitylid en SNS klant een beetje beter te leren kennen. Zwolle is wel een place to be. Kennen veel mensen waarschijnlijk nauwelijks. Ik kom er nog steeds een paar keer per jaar, dagje uit.
Ik vind het leuk te lezen dat jullie je kinderen laten meegroeien in de digitale ontwikkelingen (bankieren/zakgeld).
Ik heb eigenlijk niet direct nog een vraag. We komen elkaar vast wel weeere tegen in de community.
Groet,
Ben 🆒
Reputatie 2
Badge +1
Leuke bijdrage Mr. Tinus!
Heel herkenbaar
🆒
Wederom een goede bijdrage Martijn; misschien dat je soms ook vanuit jouw beroep/optiek/kennis kunt reageren als wij op de community vinden dat iets te lang duurt wat met aanpassen van software ed. te maken heeft. En nu op naar expert, zou ik zo zeggen!
Ik weet niet of dit de juiste plaats is om mijn irritatie te melden, maar ja. Alles is via internet, maar ik probeer een internetspaarrekening op te zeggen, maar na alles te hebben ingevuld en dan de eindklik te geven, krijg ik een melding dat wegens een technische storing de opzegging is mislukt.En dat dus bij herhaling. Uiteindelijk dan maar telefonisch, zoals wordt aangeboden. Dat lukt ook niet erg best, wachten dus maar....
Hoi cothen45,

Welkom op de community. Ik zie dat je deze weg hebt gevonden met een minder leuke reden. Goed dat je ons hierop attendeert. Is het inmiddels gelukt om de rekening op te heffen? Anders help ik je graag verder. Wil je in dat geval je postcode, huisnummer en geboortedatum sturen naar: webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - rekening opheffen'?

Heb je het topic ‘Welkom op de community’ al gelezen? Om de andere communityleden een beetje te leren kennen, kun je een kijkje nemen in de Koffiekamer.
ik zit al dagen te wachten op mijn geld van de TMGgroep maar ik zie niets verschijnen op mijn rekening
Hoi Wijna865,

Wanneer is het bedrag overgemaakt? En heb je hierover al contact gehad met TMG? Als het bedrag is overgemaakt vanaf een rekening bij een andere bank, dan staat het in de regel binnen 1 werkdag op je rekening bij SNS.
Tinus ,mooi verhaal hoor ,leuk om zo andere dingen van de mensen op de community te weten te komen.

Reageer