SNS

Berichten in nieuwe versie SNS Mobiel Bankieren App

  • 26 november 2014
  • 108 Reacties
  • 11460 Keer bekeken


Toon eerste bericht

108 reacties

Lang verhaal

Hallo Peter,

Aangenaam kennis te maken. Bedankt voor je antwoorden. Duidelijk verhaal.

-Gepland onderhoud (helemaal goed wel een week vantevoren)
-Jaaropgave is gereed (is voor mij niet van toepassing, dus daar hecht ik geen waarde aan..ik gebruik die jaaropgaves nooit namelijk).
-Melding..(misschien handig, misschien ook niet. Tegenwoordig krijg ik ook rente op mijn betaalrekekening bij de SNS. Ik zou bijv. wel weer willen zien wat ik "misloop" aan rente. Dat zou het voor mij interessanter maken om het geld op mijn spaarrek. te zetten).
-Vervaldatum hypotheekofferte (weet ik niet, ik denk dat iemand die al een hypotheek aan het omzetten is wel zo'n beetje weet wat de vervaldatum van de offerte is. Dit wordt immers uitvoerig beschreven in de documenten die je dan meekrijgt. Vervaldatum van mijn rentevaste periode vind ik een heel ander verhaal. Dat vind ikzelf bijv. wel belangrijk om te weten).

Misschien ook eraan denken dat ik mij ten allen tijden voor welk nieuwsbericht dan ook "uit kan schrijven" mocht ik hier geen behoefte aan hebben in de toekomst.

Groeten,
Sjaakie
Reputatie 2
Badge +1
De huidige 'persoonlijke' berichten in Mijn SNS hebben voor mij weinig meerwaarde. Op een ver-appte versie daarvan zit ik dus niet te wachten. Dat komt vooral omdat de huidige berichten niet altijd even relevant zijn. Bijvoorbeeld de aankondiging van een rentewijziging. Op het moment dat ik deze voor het eerst zie (in de regel enkele dagen voorafgaand aan de daadwerkelijke wijziging), is het een erg relevant bericht. Maar de rentewijziging van 26 november staat er nu nog steeds op. Ik kan hem ook niet verwijderen (na het lezen ervan). Inmiddels irriteer ik me aan dit bericht.
Aan de andere kant gaat het soms ook helemaal goed: de felicitatie wegens je verjaardag staat er alleen op de dag zelf. 
Kortom: als de persoonlijke berichten voldoende relevant zijn, dan vind ik het ook fijn als deze in de app zitten. De boodschap kan inderdaad tijdgebonden zijn (iets verloopt of moet verlengd worden, rentewijzigingen, advies om een hoog saldo op je betaalrekening over te boeken naar spaarrekening, etc.). Zelfs een commerciele boodschap kan ik waarderen, mits deze... relevant is!

Groeten,
Stefan
Stefan typt zijn verhaal

Hoi Stefan, zou je het dan niet uitermate handig vinden als je je kan in- en uitschrijven voor berichten en dat je zelf kan kiezen wat je binnenkrijgt?
Hi Sanne,

In de eerste versie komen waarschijnlijk nog geen echte 'Push' berichten. Is wel een wens, hoor. De saldo attenties in het berichtencentrum willen we wel realiseren. Is een mooi voorbeeld van berichten waar klanten zelf om gevraagd hebben.. en dus relevant..
Hi Stefan en Sjaakie,

We willen ook zeker de regie aan de klant geven. Uitschrijven (het liefst per categorie) staat zeker op de lijst! In de eerste versie kun je je uitschrijven voor alle berichten.

Relevantie is bij het berichtencentrum zeker het sleutelwoord. Het is wel een behoorlijke zoektocht naar de juiste toon. En dat bij een heleboel klanten. We zullen er dus ook vast een keertje naast zitten, dat kan haast niet anders.
Hi Stefan,

Over dat bericht mbt tot de renteverlaging: collega's hebben de regel dat deze 3 weken blijft staan, om iedereen op de hoogte te brengen. Ik heb de periode, én het verwijderen na het klikken en lezen ter discussie gesteld. wordt vervolgd..
Hi Sanne,

In de eerste versie komen waarschijnlijk nog geen echte 'Push' berichten. Is wel een wens, hoor. De saldo attenties in het berichtencentrum willen we wel realiseren. Is een mooi voorbeeld van berichten waar klanten zelf om gevraagd hebben.. en dus relevant..

Hoi Peter, wat zijn saldo attenties? Als dit is: Loon is gestort o.i.d. ? Dan ben ik toch al ingelogd en hoef ik daar toch geen bericht van te ontvangen in het berichtencentrum? Ik kan dan net zo goed even doorklikken naar mijn rekening en dan zie ik toch wel dat mijn loon is gestort o.i.d. Dus voor mij biedt dat dan geen toegevoegde waarde in ieder geval. Sorry.
Een bericht wanneer je pasje verloopt, is dat niet overdreven? Volgens mij krijg je tijdig en automatisch een nieuw pasje. Tenzij het weer bedoeld is als reminder, dat je binnenkort een nieuw pasje kunt verwachten. Mocht dat nieuwe pasje er niet komen, ja dan moet je aan de bel trekken. In dat kader zou het enige waarde hebben.
Hi Sjaakie,

Ja, eens. Als je toch de app open hebt staan, kun je net zo goed een klik verder kijken. Echter als we pushberichten kunnen gebruiken kan dat een goede aanvulling zijn bij de saldo attenties. Met die attenties kun je de controle over je saldo nog beter inrichten, volgens mij.. Wat saldo- en transactie attenties precies zijn kan ik haast niet beter uitleggen dan op de site beschreven ;-)

http://www.snsbank.nl/particulier/betalen/klantenservice/wat-zijn-attenties.html


 
Een bericht wanneer je pasje verloopt, is dat niet overdreven? Volgens mij krijg je tijdig en automatisch een nieuw pasje. Tenzij het weer bedoeld is als reminder, dat je binnenkort een nieuw pasje kunt verwachten. Mocht dat nieuwe pasje er niet komen, ja dan moet je aan de bel trekken. In dat kader zou het enige waarde hebben.

Klopt inderdaad..Als je gewoon een pasje krijgt toegestuurd..niks aan de hand, maar het kan wel handig zijn wanneer je een maand op vakantie bent bijv. Verder weet ik het ook even niet..
@Peter Beckers en alle anderen;
Peter welkom in de community (ik had je nog niet eerder "gezien" meen ik)
Van deze draad wordt ik helemaal warm, community optima forma.
Mooi dus dat dit hier lukt.
Groet,
Ben 🆒
PS @Peter, Toch maar even wat zorgvuldiger te werk gegaan, dus even je berichten gekeken,. Yes, we hadden elkaar "getroffen" in een wel heel mooie discussie; "Jubileum klanten in het zonnetje" en "belonen trouwe klanten".  Inmiddels geheel doodgebleod geloof ik? Jammer. Waarom is dat allemaal gestopt? De resultaten leken hoop en zinvol.
PS2 Vorige ps hier na te lezen.
@Peter Beckers en alle anderen;
Peter welkom in de community (ik had je nog niet eerder "gezien" meen ik)
Van deze draad wordt ik helemaal warm, community optima forma.
Mooi dus dat dit hier lukt.
Groet,
Ben 🆒
PS @Peter, Toch maar even wat zorgvuldiger te werk gegaan, dus even je berichten gekeken,. Yes, we hadden elkaar "getroffen" in een wel heel mooie discussie; "Jubileum klanten in het zonnetje" en "belonen trouwe klanten". Inmiddels geheel doodgebleod geloof ik? Jammer. Waarom is dat allemaal gestopt? De resultaten leken hoop en zinvol.
PS2 Vorige ps hier na te lezen.


Hoi Ben, wederom aangenaam ;-)

De actie om bestaande klanten te bedanken loopt nog steeds, hoor. Echter wat minder groots dan in het begin. Het initiatief ligt nu bij de winkels in het land. Geheel doodgebloed gelukkig niet, dus..

Misschien is het ook wel een leuk berichtje voor in de app straks! Bedankt voor de afgelopen 40 jaar.. 

groet
Peter
Beste leden,

Vandaag is besloten om de nieuwe versie van de Android en iOS app niet live te zetten. In een van de laatste tests is een bug naar boven gekomen. We willen er zeker van zijn dat deze bug opgelost is voor we de app live zetten. Naar alle waarschijnlijkheid gaat de app in januari live.
Badge
Een bericht wanneer je pasje verloopt, is dat niet overdreven? Volgens mij krijg je tijdig en automatisch een nieuw pasje. Tenzij het weer bedoeld is als reminder, dat je binnenkort een nieuw pasje kunt verwachten. Mocht dat nieuwe pasje er niet komen, ja dan moet je aan de bel trekken. In dat kader zou het enige waarde hebben.

Ik dacht dat je nu dan een mutatie krijgt met een nul verrekening waarin de mededelingen staan?
Of is dat inmiddels vervallen? De zogenaamde status berichten, die je "uit kunt zetten" bij downloaden
Badge
Beste leden,

Vandaag is besloten om de nieuwe versie van de Android en iOS app niet live te zetten. In een van de laatste tests is een bug naar boven gekomen. We willen er zeker van zijn dat deze bug opgelost is voor we de app live zetten. Naar alle waarschijnlijkheid gaat de app in januari live.

En de positieve reactie is dan: "Dat is een goed signaal, dat bewijst dat er getest wordt"!!!!
Reputatie 2
Badge +1
Stefan typt zijn verhaal

Hoi Stefan, zou je het dan niet uitermate handig vinden als je je kan in- en uitschrijven voor berichten en dat je zelf kan kiezen wat je binnenkrijgt?

Zeker! Maar je raakt wel de kern van het probleem: ik wil niet selecteren op onderwerp, maar op nieuwswaarde (=relevantie). Ik ben nog nergens een service tegengekomen die dat perfect voor elkaar heeft, hooguit 'goed genoeg'.
Badge +1
En de positieve reactie is dan: "Dat is een goed signaal, dat bewijst dat er getest wordt"!!!!

Dat vind ik een mooie insteek Carel 😉.
Stefan typt zijn verhaal

Hoi Stefan, zou je het dan niet uitermate handig vinden als je je kan in- en uitschrijven voor berichten en dat je zelf kan kiezen wat je binnenkrijgt?

Zeker! Maar je raakt wel de kern van het probleem: ik wil niet selecteren op onderwerp, maar op nieuwswaarde (=relevantie). Ik ben nog nergens een service tegengekomen die dat perfect voor elkaar heeft, hooguit 'goed genoeg'.


Hi Stefan,

Je legt de lat gelukkig niet al te hoog door ons uit te dagen perfect te zijn ;-) 

Het is voor ons een zoektocht naar de juiste relevantie. Niet alleen de nieuwswaarde speelt daarin mee, ook het tijdstip, het juiste kanaal én de juiste toon van het bericht spelen daarin mee. volgens mij, dan. Al met al erg boeiend!
Reputatie 2
Badge +1
Hi Stefan,

Over dat bericht mbt tot de renteverlaging: collega's hebben de regel dat deze 3 weken blijft staan, om iedereen op de hoogte te brengen. Ik heb de periode, én het verwijderen na het klikken en lezen ter discussie gesteld. wordt vervolgd..


Hi Peter,

Ik snap dat er technische beperkingen zijn aan de geboden oplossing, maar deze is daarmee verre van 'persoonlijk' (hetgeen toch het achterliggende doel was van de berichtenservice?). Ik ben immers niet 'iedereen'...

Nu er uitstel is van de geplande release, is er misschien een kans om iets te verbeteren aan de relevantie van de berichten (bijvoorbeeld door de optie in te bouwen om berichten te archiveren o.i.d. opdat ze niet meer zichtbaar zijn).

Groeten,
Stefan

Ik snap dat er technische beperkingen zijn aan de geboden oplossing, maar deze is daarmee verre van 'persoonlijk' (hetgeen toch het achterliggende doel was van de berichtenservice?). Ik ben immers niet 'iedereen'...

Nu er uitstel is van de geplande release, is er misschien een kans om iets te verbeteren aan de relevantie van de berichten (bijvoorbeeld door de optie in te bouwen om berichten te archiveren o.i.d. opdat ze niet meer zichtbaar zijn).

Groeten,
Stefan


Hi Stefan,

Volgens mij halen we nu twee dingen door elkaar. Aan de ene kant de berichten op de website, aan de andere kant het nieuwe berichtencentrum in de app. Bij de eerste (website) moeten we inderdaad gaan kijken hoe we de berichten minder lang laten staan. Dat is nu een bewuste keuze geweest, andere berichten zijn hoop ik minder storend. De discussie over berichten op de site over rentewijzigingen loopt inmiddels, dat wel..

In de app komt de mogelijkheid berichten te archiveren. Mijn wens is, in een latere versie, ook een mogelijkheid aan te bieden om aan te geven dat het bericht relevant was. Of niet, natuurlijk.
Reputatie 2
Badge +1
Hi Stefan,

Volgens mij halen we nu twee dingen door elkaar. Aan de ene kant de berichten op de website, aan de andere kant het nieuwe berichtencentrum in de app. Bij de eerste (website) moeten we inderdaad gaan kijken hoe we de berichten minder lang laten staan. Dat is nu een bewuste keuze geweest, andere berichten zijn hoop ik minder storend. De discussie over berichten op de site over rentewijzigingen loopt inmiddels, dat wel..

In de app komt de mogelijkheid berichten te archiveren. Mijn wens is, in een latere versie, ook een mogelijkheid aan te bieden om aan te geven dat het bericht relevant was. Of niet, natuurlijk.

Hi Peter,
Dat had ik me niet gerealiseerd. Daarmee heeft de app eigenlijk meteen al een betere functionaliteit dan de website. Prima wat mij betreft om een verbetering eerst op 1 platform live te zetten. Als het goed bevalt, kun je de verbetering kopieren naar de andere platforms (website, mobiele website, windows phone, iOS, Android, etc.). Bovendien houd je een beetje meer snelheid in innovatie. Alleen wel oppassen dat de functionaliteit van de verschillende kanalen niet te veel divergeert. Vooral de Windows Phone gebruikers voelen zich regelmatig achtergesteld...
Groeten,
Stefan
Beste leden,

Vandaag is besloten om de nieuwe versie van de Android en iOS app niet live te zetten. In een van de laatste tests is een bug naar boven gekomen. We willen er zeker van zijn dat deze bug opgelost is voor we de app live zetten. Naar alle waarschijnlijkheid gaat de app in januari live.

Goedemorgen Wanda, ik zat (een beetje) te twijfelen of ik dit zou schrijven omdat ik teneerste denk dat de scrum teams bij jullie uiteraard hun best doen. Maar ik doe het toch. Ik kan natuurlijk niet bij jullie meekijken, dus als ik er helemaal naast zit dan spijt mij dat enigszins.

Als je volgens een agile werkwijze werkt loop niet tegen dit soort bugs aan. Klaarblijkelijk is de bug zo groot dat het weer wordt uitgesteld. Je zegt er zelfs bij "waarschijnlijk". Zoals ik al eerder vermeldde staat bij een agile werkwijze de tijd en het materiaal waarmee je gaat werken vast. Als het een bug is die nu tevoren komt denk ik eerlijk gezegd dat er niet agile wordt gewerkt.

Je hebt bij een agile werkwijze in ieder geval de Must haves geïmplementeerd en alles wat er extra bijkomt zijn de Should haves als er nog tijd over is.

Nu is er een bug. Blijkbaar is hij zo serieus dat ik hem onder de Must haves kan neerzetten omdat alles weer wordt uitgesteld. Dus een Must have voor de nieuwe app.

Mijn vraag is dus nogmaals en misschien kan hij vandaag beantwoord worden..hoe agile werken de teams eigenlijk? Je zou voor "de grap" eens moeten googlen op agile. Er zal geen site zijn die zegt dat materiaal en tijd niet vaststaan volgens die methode.

Misschien zie ik het verkeerd hoor, maar ik lees toch best wel veel in de community over uitstel van implementaties. Het is overigens niet zo dat ik alles beter weet, maar ik hoor in ieder geval dan heel graag wat er mis zou kunnen zijn aan mijn beredenatie dat de teams nu verre van agile werken.

Nou hou ik even op. Ik heb alweer genoeg gezegd en nooit volgens Srum gewerkt, maar wel met DSDM. Dat is een methode die ook agile is en voor softwareontwikkeling wordt gebruikt. Toen ik volgens die methode werkte werd er vaak gezegd dat wanneer iets qua tijd voorbij is je je doorgaat naar de volgende timebox. Must haves zijn dan in ieder geval wel geïmplementeerd.

Succes, het stelt mij toch ook (weer) een beetje teleur. Maar nogmaals ik weet verder ook niet alles ervan en hoor nu misschien maar de helft..


[...] Vooral de Windows Phone gebruikers voelen zich regelmatig achtergesteld...
Groeten,
Stefan


Hi Stefan,

Ik ben het roerend met je eens. Bedankt voor je reacties, overigens.

En wat die Windows Phone betreft, ik heb er zelf ook één. 😉 We zijn wel in de minderheid, dus als er keuzes gemaakt moeten worden.. Maar goed, dat snap je zelf ook.
Badge
............ Vooral de Windows Phone gebruikers voelen zich regelmatig achtergesteld...
Groeten,
Stefan

Mee eens de vergeten groep bij SNS en ASN. Men begrijpt nog steeds niet dat met name werknemers van bedrijven vaak een WindowsPhone hebben om naadloos te werken met de secretariaten en Office appplications. En dat zij wat minder behoefte hebben aan duizenden "grappige apps". Komt misschien ook omdat SNS in de zakelijke wereld geen klanten heeft?
Groet,
Carel
Hoi allen,

Ik snap dat jullie dit onderscheid met betrekking tot jullie Windows Phone zo zien. Daar kan ik zo geen ander antwoord op geven, dan dat we hard werken aan een nieuwe versie voor de Windos Phone. Ik begreep wel dat het IT uitstapje vandaag erg geslaagd was. Jaap komt nog met een verslag van de dag, maar ik zag iets voorbij komen over de Windows Phone. :)

@Sjaakie93 Ik hoop dat het verslag van deze dag ook jouw vragen beantwoord 🙂. Ik lees vandaag in ieder geval voor het eerst de term 'agile'.

Reageer