SNS

Berichten in nieuwe versie SNS Mobiel Bankieren App

  • 26 november 2014
  • 108 Reacties
  • 11509 Keer bekeken


Toon eerste bericht

108 reacties

Badge
[/quote]
Als ik het gisteren goed heb gehoord, is het windows phone aandeel van de mobiel bankieren app gebruikers stabiel en ca. 2%. Android en iOS hebben een aandeel van respectievelijk 50% en 48%.
[/quote]
Tja er zijn kennelijk heel wat verschillende tellingen te vinden. Ik kijk sowieso nooit naar Apple, ik vind dat een andere markt.
Dat Android bovenaan staat is duidelijk.
Ik richt mij voornamelijk op bedrijven die aan hun werknemers smartphones voor het werk beschikbaar stellen en daar komje Android, Blackberry en WindowsPhone tegen. Als je dat gebeid bekijkt zijn de markt cijfers anders dan in de privé sfeer.
Maar voor de liefhebber nog wat cijfers. En google maar verder.
http://www.connexieb2b.nl/actueel/9145/8216marktaandeel-windows-phone-met-91-procent-gegroeid-8217.html
Reputatie 3
Badge +1
Hoezo minderheid?
In november 2013 heeft Windows Phone een marktaandeel  van 39 procent in Finland, 16 procent in Vietnam, 15 procent in Italië, 11 procent in Thailand, 11 procent in Turkije en 8 procent in Rusland. Nokia maakte eerder al bekend dat het marktaandeel vooral groeit dankzij goedkopere toestellen zoals de Lumia 520.
In 19 landen stonden ze al ruim een jaar geleden op plaats 2. Uiteraard is het grootste marktaandeel de Android daar is geen misverstand over.
Je ziet het verschil ook met banken die veel zakelijke klanten hebben. Daar is de WindowsPhone App gewoon een standaard in plaats van een sluit post.


Echter is dat in Nederland toch wel een heel ander verhaal, waar Android en iOS samen meer dan 96% van de markt in handen hebben.


Android en iOS zijn de enige twee mobiele besturingssystemen die blijven groeien. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van onderzoeksbureau IDC over het tweede kwartaal van 2014. Android en iOS zijn samen goed voor maar liefst 96,4 procent van de smartphonemarkt. Het noodlijdende Windows Phone ziet zijn aandeel daarentegen opnieuw afnemen.


http://www.telefoonabonnement.nl/nieuws/marktaandeel-ios-en-android-groeit/

Als ik het gisteren goed heb gehoord, is het windows phone aandeel van de mobiel bankieren app gebruikers stabiel en ca. 2%. Android en iOS hebben een aandeel van respectievelijk 50% en 48%.
Reputatie 4
Badge +1
Hoezo minderheid?
In november 2013 heeft Windows Phone een marktaandeel  van 39 procent in Finland, 16 procent in Vietnam, 15 procent in Italië, 11 procent in Thailand, 11 procent in Turkije en 8 procent in Rusland. Nokia maakte eerder al bekend dat het marktaandeel vooral groeit dankzij goedkopere toestellen zoals de Lumia 520.
In 19 landen stonden ze al ruim een jaar geleden op plaats 2. Uiteraard is het grootste marktaandeel de Android daar is geen misverstand over.
Je ziet het verschil ook met banken die veel zakelijke klanten hebben. Daar is de WindowsPhone App gewoon een standaard in plaats van een sluit post.


Echter is dat in Nederland toch wel een heel ander verhaal, waar Android en iOS samen meer dan 96% van de markt in handen hebben.


Android en iOS zijn de enige twee mobiele besturingssystemen die blijven groeien. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van onderzoeksbureau IDC over het tweede kwartaal van 2014. Android en iOS zijn samen goed voor maar liefst 96,4 procent van de smartphonemarkt. Het noodlijdende Windows Phone ziet zijn aandeel daarentegen opnieuw afnemen.


http://www.telefoonabonnement.nl/nieuws/marktaandeel-ios-en-android-groeit/

Sorry Sjaakie93, ik vrees dat je er inderdaad helemaal naast zit. Jammer dat je er vandaag niet bij kon zijn, anders had je het uit eerste hand kunnen vernemen. Het uitstel had een (voor de app ontwikkeling) externe oorzaak. Persoonijk begrijp ik de reden waarom dit niet hier op de openbare community gedeeld kan worden, ik zou namelijk dezelfde keuze hebben gemaakt, zelfs wetende dat dit zeer lastig uit te leggen is aan klanten (zoals wij die een redelijke uitgebreide IT achtergrond hebben). 
Misschien iets om een keer off-line over verder te praten :)

Goedemorgen, bedankt voor de uitleg. Dit is opzich behoorlijk helder. Het maakt mij ook niet zo heel veel uit verder. Ik ging er ook een beetje vanuit dat het een bug was in de app zelf omdat Wanda dat zei. Anyway hoe het werkt met externe factoren weet ik ook ook niet helemaal. Vaak zijn dat denk ik toch zaken waar je afhankelijk van bent en waar je inderdaad lang niet alles aan kan doen. Daarom zei ik ook al, het kan zijn dat ik er een beetje naast zou zitten. Het enige wat ik weet en wat school aan mij heeft geleerd is dat je daarvoor een zogenaamd "Risk Log" voor gebruikt. Dat wanneer het risico zich voordoet je dit van tevoren aan hebt zien komen. Het risico zal hoogstwaarschijnlijk niet ineens zijn ontstaan. Je maakt dan ook afspraken met elkaar in een groep wat je gaat doen wanneer het risico zich voordoet en kan zo in een gepaste oplossing voorzien.

Sorry Sjaakie93, ik vrees dat je er inderdaad helemaal naast zit. Jammer dat je er vandaag niet bij kon zijn, anders had je het uit eerste hand kunnen vernemen. Het uitstel had een (voor de app ontwikkeling) externe oorzaak. Persoonijk begrijp ik de reden waarom dit niet hier op de openbare community gedeeld kan worden, ik zou namelijk dezelfde keuze hebben gemaakt, zelfs wetende dat dit zeer lastig uit te leggen is aan klanten (zoals wij die een redelijke uitgebreide IT achtergrond hebben). 
Misschien iets om een keer off-line over verder te praten :)

Volgens mij leg je het hier al heel goed uit. Naar mijn mening is uitleggen dat je gezien bijv. de beveiliging, iets niet kunt uitleggen, ook een uitleg. 😕
Soms moet je daar tevreden mee zijn. (of; er een beetje vertrouwen in hebben).:)
Groet,
Ben 🆒
Badge


[...] Vooral de Windows Phone gebruikers voelen zich regelmatig achtergesteld...
Groeten,
Stefan


Hi Stefan,

Ik ben het roerend met je eens. Bedankt voor je reacties, overigens.

En wat die Windows Phone betreft, ik heb er zelf ook één. 😉 We zijn wel in de minderheid, dus als er keuzes gemaakt moeten worden.. Maar goed, dat snap je zelf ook.


Hoezo minderheid?
In november 2013 heeft Windows Phone een marktaandeel  van 39 procent in Finland, 16 procent in Vietnam, 15 procent in Italië, 11 procent in Thailand, 11 procent in Turkije en 8 procent in Rusland. Nokia maakte eerder al bekend dat het marktaandeel vooral groeit dankzij goedkopere toestellen zoals de Lumia 520.
In 19 landen stonden ze al ruim een jaar geleden op plaats 2. Uiteraard is het grootste marktaandeel de Android daar is geen misverstand over.
Je ziet het verschil ook met banken die veel zakelijke klanten hebben. Daar is de WindowsPhone App gewoon een standaard in plaats van een sluit post.
Reputatie 3
Badge +1
Goedemorgen Wanda, ik zat (een beetje) te twijfelen of ik dit zou schrijven omdat ik teneerste denk dat de scrum teams bij jullie uiteraard hun best doen. Maar ik doe het toch. Ik kan natuurlijk niet bij jullie meekijken, dus als ik er helemaal naast zit dan spijt mij dat enigszins.

Als je volgens een agile werkwijze werkt loop niet tegen dit soort bugs aan. Klaarblijkelijk is de bug zo groot dat het weer wordt uitgesteld. Je zegt er zelfs bij "waarschijnlijk". Zoals ik al eerder vermeldde staat bij een agile werkwijze de tijd en het materiaal waarmee je gaat werken vast. Als het een bug is die nu tevoren komt denk ik eerlijk gezegd dat er niet agile wordt gewerkt.

Je hebt bij een agile werkwijze in ieder geval de Must haves geïmplementeerd en alles wat er extra bijkomt zijn de Should haves als er nog tijd over is.

Nu is er een bug. Blijkbaar is hij zo serieus dat ik hem onder de Must haves kan neerzetten omdat alles weer wordt uitgesteld. Dus een Must have voor de nieuwe app.

Mijn vraag is dus nogmaals en misschien kan hij vandaag beantwoord worden..hoe agile werken de teams eigenlijk? Je zou voor "de grap" eens moeten googlen op agile. Er zal geen site zijn die zegt dat materiaal en tijd niet vaststaan volgens die methode.

Misschien zie ik het verkeerd hoor, maar ik lees toch best wel veel in de community over uitstel van implementaties. Het is overigens niet zo dat ik alles beter weet, maar ik hoor in ieder geval dan heel graag wat er mis zou kunnen zijn aan mijn beredenatie dat de teams nu verre van agile werken.

Nou hou ik even op. Ik heb alweer genoeg gezegd en nooit volgens Srum gewerkt, maar wel met DSDM. Dat is een methode die ook agile is en voor softwareontwikkeling wordt gebruikt. Toen ik volgens die methode werkte werd er vaak gezegd dat wanneer iets qua tijd voorbij is je je doorgaat naar de volgende timebox. Must haves zijn dan in ieder geval wel geïmplementeerd.

Succes, het stelt mij toch ook (weer) een beetje teleur. Maar nogmaals ik weet verder ook niet alles ervan en hoor nu misschien maar de helft..


Sorry Sjaakie93, ik vrees dat je er inderdaad helemaal naast zit. Jammer dat je er vandaag niet bij kon zijn, anders had je het uit eerste hand kunnen vernemen. Het uitstel had een (voor de app ontwikkeling) externe oorzaak. Persoonijk begrijp ik de reden waarom dit niet hier op de openbare community gedeeld kan worden, ik zou namelijk dezelfde keuze hebben gemaakt, zelfs wetende dat dit zeer lastig uit te leggen is aan klanten (zoals wij die een redelijke uitgebreide IT achtergrond hebben). 
Misschien iets om een keer off-line over verder te praten :)
Reputatie 2
Hoi allen,

Ik snap dat jullie dit onderscheid met betrekking tot jullie Windows Phone zo zien. Daar kan ik zo geen ander antwoord op geven, dan dat we hard werken aan een nieuwe versie voor de Windos Phone. Ik begreep wel dat het IT uitstapje vandaag erg geslaagd was. Jaap komt nog met een verslag van de dag, maar ik zag iets voorbij komen over de Windows Phone. :)

@Sjaakie93 Ik hoop dat het verslag van deze dag ook jouw vragen beantwoord 🙂. Ik lees vandaag in ieder geval voor het eerst de term 'agile'.


De opmerkingen over Windows en Windows Phone heb ik vanmorgen gemaakt. Ik meende ergens gelezen te hebben hier dat er inderdaad een nieuwe WIndows Phone 8.1 versie van de App zou komen die mogelijk later (neem aan dat jullie Visual Studio gebruiken met de meest recente SDK's...?) eenvoudig is aan te vullen met mogelijkheden voor Windows 8.1 en 8.1 RT (of 10 als die er dan al is).

Kan overigens niet wachten om die nieuwe Windows Phone App te testen......is het raar als ik er vanuit ga dat de app die er begin 2015 aankomt dezelfde functionaliteiten heeft als iOS/Android op dit moment?
Hoi allen,

Ik snap dat jullie dit onderscheid met betrekking tot jullie Windows Phone zo zien. Daar kan ik zo geen ander antwoord op geven, dan dat we hard werken aan een nieuwe versie voor de Windos Phone. Ik begreep wel dat het IT uitstapje vandaag erg geslaagd was. Jaap komt nog met een verslag van de dag, maar ik zag iets voorbij komen over de Windows Phone. :)

@Sjaakie93 Ik hoop dat het verslag van deze dag ook jouw vragen beantwoord 🙂. Ik lees vandaag in ieder geval voor het eerst de term 'agile'.
Badge
............ Vooral de Windows Phone gebruikers voelen zich regelmatig achtergesteld...
Groeten,
Stefan

Mee eens de vergeten groep bij SNS en ASN. Men begrijpt nog steeds niet dat met name werknemers van bedrijven vaak een WindowsPhone hebben om naadloos te werken met de secretariaten en Office appplications. En dat zij wat minder behoefte hebben aan duizenden "grappige apps". Komt misschien ook omdat SNS in de zakelijke wereld geen klanten heeft?
Groet,
Carel


[...] Vooral de Windows Phone gebruikers voelen zich regelmatig achtergesteld...
Groeten,
Stefan


Hi Stefan,

Ik ben het roerend met je eens. Bedankt voor je reacties, overigens.

En wat die Windows Phone betreft, ik heb er zelf ook één. 😉 We zijn wel in de minderheid, dus als er keuzes gemaakt moeten worden.. Maar goed, dat snap je zelf ook.
Beste leden,

Vandaag is besloten om de nieuwe versie van de Android en iOS app niet live te zetten. In een van de laatste tests is een bug naar boven gekomen. We willen er zeker van zijn dat deze bug opgelost is voor we de app live zetten. Naar alle waarschijnlijkheid gaat de app in januari live.

Goedemorgen Wanda, ik zat (een beetje) te twijfelen of ik dit zou schrijven omdat ik teneerste denk dat de scrum teams bij jullie uiteraard hun best doen. Maar ik doe het toch. Ik kan natuurlijk niet bij jullie meekijken, dus als ik er helemaal naast zit dan spijt mij dat enigszins.

Als je volgens een agile werkwijze werkt loop niet tegen dit soort bugs aan. Klaarblijkelijk is de bug zo groot dat het weer wordt uitgesteld. Je zegt er zelfs bij "waarschijnlijk". Zoals ik al eerder vermeldde staat bij een agile werkwijze de tijd en het materiaal waarmee je gaat werken vast. Als het een bug is die nu tevoren komt denk ik eerlijk gezegd dat er niet agile wordt gewerkt.

Je hebt bij een agile werkwijze in ieder geval de Must haves geïmplementeerd en alles wat er extra bijkomt zijn de Should haves als er nog tijd over is.

Nu is er een bug. Blijkbaar is hij zo serieus dat ik hem onder de Must haves kan neerzetten omdat alles weer wordt uitgesteld. Dus een Must have voor de nieuwe app.

Mijn vraag is dus nogmaals en misschien kan hij vandaag beantwoord worden..hoe agile werken de teams eigenlijk? Je zou voor "de grap" eens moeten googlen op agile. Er zal geen site zijn die zegt dat materiaal en tijd niet vaststaan volgens die methode.

Misschien zie ik het verkeerd hoor, maar ik lees toch best wel veel in de community over uitstel van implementaties. Het is overigens niet zo dat ik alles beter weet, maar ik hoor in ieder geval dan heel graag wat er mis zou kunnen zijn aan mijn beredenatie dat de teams nu verre van agile werken.

Nou hou ik even op. Ik heb alweer genoeg gezegd en nooit volgens Srum gewerkt, maar wel met DSDM. Dat is een methode die ook agile is en voor softwareontwikkeling wordt gebruikt. Toen ik volgens die methode werkte werd er vaak gezegd dat wanneer iets qua tijd voorbij is je je doorgaat naar de volgende timebox. Must haves zijn dan in ieder geval wel geïmplementeerd.

Succes, het stelt mij toch ook (weer) een beetje teleur. Maar nogmaals ik weet verder ook niet alles ervan en hoor nu misschien maar de helft..
Reputatie 3
Badge +1
Hi Stefan,

Volgens mij halen we nu twee dingen door elkaar. Aan de ene kant de berichten op de website, aan de andere kant het nieuwe berichtencentrum in de app. Bij de eerste (website) moeten we inderdaad gaan kijken hoe we de berichten minder lang laten staan. Dat is nu een bewuste keuze geweest, andere berichten zijn hoop ik minder storend. De discussie over berichten op de site over rentewijzigingen loopt inmiddels, dat wel..

In de app komt de mogelijkheid berichten te archiveren. Mijn wens is, in een latere versie, ook een mogelijkheid aan te bieden om aan te geven dat het bericht relevant was. Of niet, natuurlijk.

Hi Peter,
Dat had ik me niet gerealiseerd. Daarmee heeft de app eigenlijk meteen al een betere functionaliteit dan de website. Prima wat mij betreft om een verbetering eerst op 1 platform live te zetten. Als het goed bevalt, kun je de verbetering kopieren naar de andere platforms (website, mobiele website, windows phone, iOS, Android, etc.). Bovendien houd je een beetje meer snelheid in innovatie. Alleen wel oppassen dat de functionaliteit van de verschillende kanalen niet te veel divergeert. Vooral de Windows Phone gebruikers voelen zich regelmatig achtergesteld...
Groeten,
Stefan

Ik snap dat er technische beperkingen zijn aan de geboden oplossing, maar deze is daarmee verre van 'persoonlijk' (hetgeen toch het achterliggende doel was van de berichtenservice?). Ik ben immers niet 'iedereen'...

Nu er uitstel is van de geplande release, is er misschien een kans om iets te verbeteren aan de relevantie van de berichten (bijvoorbeeld door de optie in te bouwen om berichten te archiveren o.i.d. opdat ze niet meer zichtbaar zijn).

Groeten,
Stefan


Hi Stefan,

Volgens mij halen we nu twee dingen door elkaar. Aan de ene kant de berichten op de website, aan de andere kant het nieuwe berichtencentrum in de app. Bij de eerste (website) moeten we inderdaad gaan kijken hoe we de berichten minder lang laten staan. Dat is nu een bewuste keuze geweest, andere berichten zijn hoop ik minder storend. De discussie over berichten op de site over rentewijzigingen loopt inmiddels, dat wel..

In de app komt de mogelijkheid berichten te archiveren. Mijn wens is, in een latere versie, ook een mogelijkheid aan te bieden om aan te geven dat het bericht relevant was. Of niet, natuurlijk.
Reputatie 3
Badge +1
Hi Stefan,

Over dat bericht mbt tot de renteverlaging: collega's hebben de regel dat deze 3 weken blijft staan, om iedereen op de hoogte te brengen. Ik heb de periode, én het verwijderen na het klikken en lezen ter discussie gesteld. wordt vervolgd..


Hi Peter,

Ik snap dat er technische beperkingen zijn aan de geboden oplossing, maar deze is daarmee verre van 'persoonlijk' (hetgeen toch het achterliggende doel was van de berichtenservice?). Ik ben immers niet 'iedereen'...

Nu er uitstel is van de geplande release, is er misschien een kans om iets te verbeteren aan de relevantie van de berichten (bijvoorbeeld door de optie in te bouwen om berichten te archiveren o.i.d. opdat ze niet meer zichtbaar zijn).

Groeten,
Stefan
Stefan typt zijn verhaal

Hoi Stefan, zou je het dan niet uitermate handig vinden als je je kan in- en uitschrijven voor berichten en dat je zelf kan kiezen wat je binnenkrijgt?

Zeker! Maar je raakt wel de kern van het probleem: ik wil niet selecteren op onderwerp, maar op nieuwswaarde (=relevantie). Ik ben nog nergens een service tegengekomen die dat perfect voor elkaar heeft, hooguit 'goed genoeg'.


Hi Stefan,

Je legt de lat gelukkig niet al te hoog door ons uit te dagen perfect te zijn ;-) 

Het is voor ons een zoektocht naar de juiste relevantie. Niet alleen de nieuwswaarde speelt daarin mee, ook het tijdstip, het juiste kanaal én de juiste toon van het bericht spelen daarin mee. volgens mij, dan. Al met al erg boeiend!
Badge +1
En de positieve reactie is dan: "Dat is een goed signaal, dat bewijst dat er getest wordt"!!!!

Dat vind ik een mooie insteek Carel 😉.
Reputatie 3
Badge +1
Stefan typt zijn verhaal

Hoi Stefan, zou je het dan niet uitermate handig vinden als je je kan in- en uitschrijven voor berichten en dat je zelf kan kiezen wat je binnenkrijgt?

Zeker! Maar je raakt wel de kern van het probleem: ik wil niet selecteren op onderwerp, maar op nieuwswaarde (=relevantie). Ik ben nog nergens een service tegengekomen die dat perfect voor elkaar heeft, hooguit 'goed genoeg'.
Badge
Beste leden,

Vandaag is besloten om de nieuwe versie van de Android en iOS app niet live te zetten. In een van de laatste tests is een bug naar boven gekomen. We willen er zeker van zijn dat deze bug opgelost is voor we de app live zetten. Naar alle waarschijnlijkheid gaat de app in januari live.

En de positieve reactie is dan: "Dat is een goed signaal, dat bewijst dat er getest wordt"!!!!
Badge
Een bericht wanneer je pasje verloopt, is dat niet overdreven? Volgens mij krijg je tijdig en automatisch een nieuw pasje. Tenzij het weer bedoeld is als reminder, dat je binnenkort een nieuw pasje kunt verwachten. Mocht dat nieuwe pasje er niet komen, ja dan moet je aan de bel trekken. In dat kader zou het enige waarde hebben.

Ik dacht dat je nu dan een mutatie krijgt met een nul verrekening waarin de mededelingen staan?
Of is dat inmiddels vervallen? De zogenaamde status berichten, die je "uit kunt zetten" bij downloaden
Beste leden,

Vandaag is besloten om de nieuwe versie van de Android en iOS app niet live te zetten. In een van de laatste tests is een bug naar boven gekomen. We willen er zeker van zijn dat deze bug opgelost is voor we de app live zetten. Naar alle waarschijnlijkheid gaat de app in januari live.
@Peter Beckers en alle anderen;
Peter welkom in de community (ik had je nog niet eerder "gezien" meen ik)
Van deze draad wordt ik helemaal warm, community optima forma.
Mooi dus dat dit hier lukt.
Groet,
Ben 🆒
PS @Peter, Toch maar even wat zorgvuldiger te werk gegaan, dus even je berichten gekeken,. Yes, we hadden elkaar "getroffen" in een wel heel mooie discussie; "Jubileum klanten in het zonnetje" en "belonen trouwe klanten". Inmiddels geheel doodgebleod geloof ik? Jammer. Waarom is dat allemaal gestopt? De resultaten leken hoop en zinvol.
PS2 Vorige ps hier na te lezen.


Hoi Ben, wederom aangenaam ;-)

De actie om bestaande klanten te bedanken loopt nog steeds, hoor. Echter wat minder groots dan in het begin. Het initiatief ligt nu bij de winkels in het land. Geheel doodgebloed gelukkig niet, dus..

Misschien is het ook wel een leuk berichtje voor in de app straks! Bedankt voor de afgelopen 40 jaar.. 

groet
Peter
@Peter Beckers en alle anderen;
Peter welkom in de community (ik had je nog niet eerder "gezien" meen ik)
Van deze draad wordt ik helemaal warm, community optima forma.
Mooi dus dat dit hier lukt.
Groet,
Ben 🆒
PS @Peter, Toch maar even wat zorgvuldiger te werk gegaan, dus even je berichten gekeken,. Yes, we hadden elkaar "getroffen" in een wel heel mooie discussie; "Jubileum klanten in het zonnetje" en "belonen trouwe klanten".  Inmiddels geheel doodgebleod geloof ik? Jammer. Waarom is dat allemaal gestopt? De resultaten leken hoop en zinvol.
PS2 Vorige ps hier na te lezen.
Een bericht wanneer je pasje verloopt, is dat niet overdreven? Volgens mij krijg je tijdig en automatisch een nieuw pasje. Tenzij het weer bedoeld is als reminder, dat je binnenkort een nieuw pasje kunt verwachten. Mocht dat nieuwe pasje er niet komen, ja dan moet je aan de bel trekken. In dat kader zou het enige waarde hebben.

Klopt inderdaad..Als je gewoon een pasje krijgt toegestuurd..niks aan de hand, maar het kan wel handig zijn wanneer je een maand op vakantie bent bijv. Verder weet ik het ook even niet..
Hi Sjaakie,

Ja, eens. Als je toch de app open hebt staan, kun je net zo goed een klik verder kijken. Echter als we pushberichten kunnen gebruiken kan dat een goede aanvulling zijn bij de saldo attenties. Met die attenties kun je de controle over je saldo nog beter inrichten, volgens mij.. Wat saldo- en transactie attenties precies zijn kan ik haast niet beter uitleggen dan op de site beschreven ;-)

http://www.snsbank.nl/particulier/betalen/klantenservice/wat-zijn-attenties.html


 

Reageer