SNS

Berichten in nieuwe versie SNS Mobiel Bankieren App

  • 26 november 2014
  • 108 Reacties
  • 11509 Keer bekeken


Toon eerste bericht

108 reacties

Een bericht wanneer je pasje verloopt, is dat niet overdreven? Volgens mij krijg je tijdig en automatisch een nieuw pasje. Tenzij het weer bedoeld is als reminder, dat je binnenkort een nieuw pasje kunt verwachten. Mocht dat nieuwe pasje er niet komen, ja dan moet je aan de bel trekken. In dat kader zou het enige waarde hebben.
Hi Sanne,

In de eerste versie komen waarschijnlijk nog geen echte 'Push' berichten. Is wel een wens, hoor. De saldo attenties in het berichtencentrum willen we wel realiseren. Is een mooi voorbeeld van berichten waar klanten zelf om gevraagd hebben.. en dus relevant..

Hoi Peter, wat zijn saldo attenties? Als dit is: Loon is gestort o.i.d. ? Dan ben ik toch al ingelogd en hoef ik daar toch geen bericht van te ontvangen in het berichtencentrum? Ik kan dan net zo goed even doorklikken naar mijn rekening en dan zie ik toch wel dat mijn loon is gestort o.i.d. Dus voor mij biedt dat dan geen toegevoegde waarde in ieder geval. Sorry.
Hi Stefan,

Over dat bericht mbt tot de renteverlaging: collega's hebben de regel dat deze 3 weken blijft staan, om iedereen op de hoogte te brengen. Ik heb de periode, én het verwijderen na het klikken en lezen ter discussie gesteld. wordt vervolgd..
Hi Stefan en Sjaakie,

We willen ook zeker de regie aan de klant geven. Uitschrijven (het liefst per categorie) staat zeker op de lijst! In de eerste versie kun je je uitschrijven voor alle berichten.

Relevantie is bij het berichtencentrum zeker het sleutelwoord. Het is wel een behoorlijke zoektocht naar de juiste toon. En dat bij een heleboel klanten. We zullen er dus ook vast een keertje naast zitten, dat kan haast niet anders.
Stefan typt zijn verhaal

Hoi Stefan, zou je het dan niet uitermate handig vinden als je je kan in- en uitschrijven voor berichten en dat je zelf kan kiezen wat je binnenkrijgt?
Hi Sanne,

In de eerste versie komen waarschijnlijk nog geen echte 'Push' berichten. Is wel een wens, hoor. De saldo attenties in het berichtencentrum willen we wel realiseren. Is een mooi voorbeeld van berichten waar klanten zelf om gevraagd hebben.. en dus relevant..
Reputatie 3
Badge +1
De huidige 'persoonlijke' berichten in Mijn SNS hebben voor mij weinig meerwaarde. Op een ver-appte versie daarvan zit ik dus niet te wachten. Dat komt vooral omdat de huidige berichten niet altijd even relevant zijn. Bijvoorbeeld de aankondiging van een rentewijziging. Op het moment dat ik deze voor het eerst zie (in de regel enkele dagen voorafgaand aan de daadwerkelijke wijziging), is het een erg relevant bericht. Maar de rentewijziging van 26 november staat er nu nog steeds op. Ik kan hem ook niet verwijderen (na het lezen ervan). Inmiddels irriteer ik me aan dit bericht.
Aan de andere kant gaat het soms ook helemaal goed: de felicitatie wegens je verjaardag staat er alleen op de dag zelf. 
Kortom: als de persoonlijke berichten voldoende relevant zijn, dan vind ik het ook fijn als deze in de app zitten. De boodschap kan inderdaad tijdgebonden zijn (iets verloopt of moet verlengd worden, rentewijzigingen, advies om een hoog saldo op je betaalrekening over te boeken naar spaarrekening, etc.). Zelfs een commerciele boodschap kan ik waarderen, mits deze... relevant is!

Groeten,
Stefan
Lang verhaal

Hallo Peter,

Aangenaam kennis te maken. Bedankt voor je antwoorden. Duidelijk verhaal.

-Gepland onderhoud (helemaal goed wel een week vantevoren)
-Jaaropgave is gereed (is voor mij niet van toepassing, dus daar hecht ik geen waarde aan..ik gebruik die jaaropgaves nooit namelijk).
-Melding..(misschien handig, misschien ook niet. Tegenwoordig krijg ik ook rente op mijn betaalrekekening bij de SNS. Ik zou bijv. wel weer willen zien wat ik "misloop" aan rente. Dat zou het voor mij interessanter maken om het geld op mijn spaarrek. te zetten).
-Vervaldatum hypotheekofferte (weet ik niet, ik denk dat iemand die al een hypotheek aan het omzetten is wel zo'n beetje weet wat de vervaldatum van de offerte is. Dit wordt immers uitvoerig beschreven in de documenten die je dan meekrijgt. Vervaldatum van mijn rentevaste periode vind ik een heel ander verhaal. Dat vind ikzelf bijv. wel belangrijk om te weten).

Misschien ook eraan denken dat ik mij ten allen tijden voor welk nieuwsbericht dan ook "uit kan schrijven" mocht ik hier geen behoefte aan hebben in de toekomst.

Groeten,
Sjaakie
Reputatie 4
Badge +1
Ik zou een saldo attentie wel graag als push bericht willen i.p.v. per e-mail en/of SMS...
Hi allemaal,

Enorm bedankt voor jullie reacties.  Ik neem even de tijd om hierop te reageren. En mezelf voor te stellen..
Ik ben interactie marketeer bij SNS en bezig met de berichten in de mobiele app. Met name de keuze wélke berichten geplaatst gaan worden is mijn taak. Die keuze is niet altijd even makkelijk. Vandaar dat ik ook graag hoor op welke berichten jullie zitten te wachten. Er is overigens eerder een uitgebreid onderzoek geweest waarin we mogelijke berichten en functionaliteiten hebben voorgelegd. Deze keer niet met community-leden maar met andere gebruikers van de app. Op die manier horen we ook eens de mening van andere klanten. De bevindingen uit deze onderzoeken nemen we serieus uiteraard. Vandaar ook dat we zeer terughoudend zijn met commerciële berichten. We horen dat jullie daar niet op zitten te wachten. En ik zelf ook niet, eigenlijk. Het kan wel zijn dat een product van SNS voor de klant nou eenmaal voordeliger uitpakt. Vreselijk woord, maar dan is het een win-win situatie.. 

Persoonlijke berichten
We hebben al een aantal jaar ervaring met persoonlijke en relevante berichten. Op de website plaatsen we ze, en natuurlijk hebben we ook contact via brief en e-mail. Nu komt daar een nog persoonlijker kanaal bij, de mobiele app. De algemene gedachte is dat voordat wij een persoonlijk bericht plaatsen er een actie van de klant aan vooraf moet zijn geweest. Soms een hele duidelijke actie als het aanvragen van een nieuwe pas. Wij willen dan een berichtje plaatsen als de pas naar jou verzonden is..  Soms een wat minder duidelijke actie of een actie in het verleden. Als de looptijd van een product bijna afloopt denken wij dat een berichtje nuttig kan zijn.

Berichten
De lijst van Sjaakie93 is een mooie, bij rentewijzigingen zouden we de e-mail kunnen vervangen, het verlopen van de bankpas lijkt ons ook een goede tip en nieuws over de app lijkt ons ook op z’n plaats. Een ’wist je dat’ wordt wellicht weer te algemeen, daar zien we minder een rol weggelegd voor het nieuwe berichtencentrum.

Pff, lang verhaal zo. Ik hoop dat ik zo wat vragen heb beantwoord. Blijf ze stellen als het niet het geval is!  Heb ik nog een vraag aan jullie. Wat vinden jullie van een bericht als de volgende situaties voordoen?
               
- Gepland onderhoud
- Jaaropgave is gereed
- Melding als er veel geld op de betaalrekening staat. Je ontvangt meer rente als je het op een spaarrekening zet.
- De vervaldatum van de hypotheekofferte nadert

Dank alvast!
Peter
Reputatie 2
Goedemorgen Wanda,

Ik wil niet al te vervelend doen, maar ikzelf zit ook niet in berichten te wachten in de app..ik snap eigenlijk niet goed of jullie wel (klanten) onderzoek doen naar dit soort implementaties.

Je vraagt nu aan ons, 4 dagen voor de release wat wij voor'n berichten willen zien en of we er wel op zitten te wachten. Dit had al veel eerder besproken / gevraagd moeten worden.

Enig idee waarom 9/10 producten (op de langere termijn) falen? Juist, omdat er geen degelijk (klanten)onderzoek is gedaan.

Maarja, het komt er nu eenmaal in. Ik vond het mannetje in het begin bij het inlogscherm toch al behoorlijk irritant. Het koste altijd veel tijd (ook via WIFI) om de tekst in te laden. Daardoor had ik (veel) oponthoud bij het inloggen.

Er zijn wel enkele zaken die ik onder "berichten" vind vallen (al heb ik vaak het idee dat dit soms "misbruikt" wordt voor commerciele doeleinden):

- rentewijzigingen
- wanneer mijn pasje verloopt (bankpas)
- wanneer er updates van de app komen
- wist je dat?

Dat zijn voor nu wat dingen die ik mij kan bedenken, maar zoals ik al zei vind ik de meerwaarde minimaal.


Goedemorgen Sjaakie93,

Ik begrijp je opmerking waarom dit 4 dagen voor de release wordt gevraagd. Graag geef ik hier een korte toelichting op.

De optie om berichten naar onze klanten te sturen via de mobiele app hebben we recent vernomen en besproken. We zijn nog aan het onderzoeken wat voor soort berichten we wel en niet willen sturen. Eén ding is wel duidelijk, we willen juist persoonlijke berichten sturen. Een berichtje wanneer je pasje verloopt vind ik persoonlijk een hele goede suggestie en een toegevoegde waarde. Het maken en versturen van de berichten is een eenvoudig en snel proces. Dit kan al binnen een uur. Wanda heeft jullie om input gevraagd, die we dus eigenljik al meteen mee kunnen nemen.

We hopen nog meer ideeën te ontvangen die voor jullie een meerwaarde hebben. :D

@TheVMaster, fijn dat je er weer bent. We gaan je zo snel mogelijk informeren over de Windows Phone update en de Windows tablet versie.


Super...thanks! Enneh.....komen we tijdens onze rondleiding van morgen ook bij de ontwikkelaars langs..? 🆒
Goedemorgen Wanda,

Ik wil niet al te vervelend doen, maar ikzelf zit ook niet in berichten te wachten in de app..ik snap eigenlijk niet goed of jullie wel (klanten) onderzoek doen naar dit soort implementaties.

Je vraagt nu aan ons, 4 dagen voor de release wat wij voor'n berichten willen zien en of we er wel op zitten te wachten. Dit had al veel eerder besproken / gevraagd moeten worden.

Enig idee waarom 9/10 producten (op de langere termijn) falen? Juist, omdat er geen degelijk (klanten)onderzoek is gedaan.

Maarja, het komt er nu eenmaal in. Ik vond het mannetje in het begin bij het inlogscherm toch al behoorlijk irritant. Het koste altijd veel tijd (ook via WIFI) om de tekst in te laden. Daardoor had ik (veel) oponthoud bij het inloggen.

Er zijn wel enkele zaken die ik onder "berichten" vind vallen (al heb ik vaak het idee dat dit soms "misbruikt" wordt voor commerciele doeleinden):

- rentewijzigingen
- wanneer mijn pasje verloopt (bankpas)
- wanneer er updates van de app komen
- wist je dat?

Dat zijn voor nu wat dingen die ik mij kan bedenken, maar zoals ik al zei vind ik de meerwaarde minimaal.


Goedemorgen Sjaakie93,

Ik begrijp je opmerking waarom dit 4 dagen voor de release wordt gevraagd. Graag geef ik hier een korte toelichting op.

De optie om berichten naar onze klanten te sturen via de mobiele app hebben we recent vernomen en besproken. We zijn nog aan het onderzoeken wat voor soort berichten we wel en niet willen sturen. Eén ding is wel duidelijk, we willen juist persoonlijke berichten sturen. Een berichtje wanneer je pasje verloopt vind ik persoonlijk een hele goede suggestie en een toegevoegde waarde. Het maken en versturen van de berichten is een eenvoudig en snel proces. Dit kan al binnen een uur. Wanda heeft jullie om input gevraagd, die we dus eigenljik al meteen mee kunnen nemen. 

We hopen nog meer ideeën te ontvangen die voor jullie een meerwaarde hebben. :D

@TheVMaster, fijn dat je er weer bent. We gaan je zo snel mogelijk informeren over de Windows Phone update en de Windows tablet versie.
Reputatie 2
ZOowh..ik heb ook eindelijk weer 'tijd' om te reageren (waarom is het in nov/dec toch zo enorm druk?). Maar eh...kreeg ik paar weken terug een Windows Phone update, zie ik dat de iOS en Android versie een complete refresh heeft gekregen.....tegenvaller!

Begrijp ik het nu goed dat die update voor Windows Phone een soort van 'voorbereidende' update is geweest voor de 'gerestylde' versie die nu dus begin 2015 gaat komen? Enneh...komt er dan ook (eindelijk) gelijk een Windows tablet versie, of is die ook weer verder naar voren geschoven?
Bedankt voor je reactie de Hond. Half december komt er een update van de Android en iOS app. Zoals Dennis eerder in de topic aangaf komt de update voor de Windows Phone app begin 2015. De punten die je aangeeft neem ik vrijdag mee naar ons bezoekje met de leden aan de IT afdeling.

Uit jouw reactie maak ik op dat je niet zit te wachten op berichten in de app. Ik ben benieuwd hoe de andere leden hierover denken. Hebben berichten in de app een toegevoegde waarde? En welke berichten zou jij dan in de app willen ontvangen?

Goedemorgen Wanda,

Ik wil niet al te vervelend doen, maar ikzelf zit ook niet in berichten te wachten in de app..ik snap eigenlijk niet goed of jullie wel (klanten) onderzoek doen naar dit soort implementaties.

Je vraagt nu aan ons, 4 dagen voor de release wat wij voor'n berichten willen zien en of we er wel op zitten te wachten. Dit had al veel eerder besproken / gevraagd moeten worden.

Enig idee waarom 9/10 producten (op de langere termijn) falen? Juist, omdat er geen degelijk (klanten)onderzoek is gedaan. 

Maarja, het komt er nu eenmaal in. Ik vond het mannetje in het begin bij het inlogscherm toch al behoorlijk irritant. Het koste altijd veel tijd (ook via WIFI) om de tekst in te laden. Daardoor had ik (veel) oponthoud bij het inloggen.

Er zijn wel enkele zaken die ik onder "berichten" vind vallen (al heb ik vaak het idee dat dit soms "misbruikt" wordt voor commerciele doeleinden):

- rentewijzigingen
- wanneer mijn pasje verloopt (bankpas)
- wanneer er updates van de app komen
- wist je dat?

Dat zijn voor nu wat dingen die ik mij kan bedenken, maar zoals ik al zei vind ik de meerwaarde minimaal.
Helemaal helder Blacktomcat, dank je wel
Als ik het goed begrijp wil je alleen berichten ontvangen in de berichtenbox van de Mobiel Bankieren App als het om storingen gaat van de Mobiel Bankieren App.  Inderdaad.

De berichtenbox zit in de app. Als er een storing is, maar je kunt nog wel inloggen, dan kunnen we dit melden. Als je helemaal niet kunt inloggen omdat er een storing is, wordt dit wat lastiger. Je kunt dan immers niet bij de berichtenbox komen.
    Dan is dat jammer.

Wat is voor jou de meest ideale manier om op de hoogte gebracht te worden van rentewijzigingen of saldo-alerts?  
   Hetzij per email, hetzij als ik via mijn PC inlog in mijn berichtenbox.
Hi Blacktomcat,

Als ik het goed begrijp wil je alleen berichten ontvangen in de berichtenbox van de Mobiel Bankieren App als het om storingen gaat van de Mobiel Bankieren App.

De berichtenbox zit in de app. Als er een storing is, maar je kunt nog wel inloggen, dan kunnen we dit melden. Als je helemaal niet kunt inloggen omdat er een storing is, wordt dit wat lastiger. Je kunt dan immers niet bij de berichtenbox komen.

Wat is voor jou de meest ideale manier om op de hoogte gebracht te worden van rentewijzigingen of saldo-alerts?
Uit jouw reactie maak ik op dat je niet zit te wachten op berichten in de app. Ik ben benieuwd hoe de andere leden hierover denken. Hebben berichten in de app een toegevoegde waarde? En welke berichten zou jij dan in de app willen ontvangen?

De enige berichten die 'interessant' zijn, zijn de berichten waarin staat dat de site/app tijdelijk buiten gebruik is wegens een storing of onderhoud.
Verder ben ik het met deHond eens dat er zo min mogelijk franje op moet zitten. Recht toe, recht aan.
Bedankt voor je reactie de Hond. Half december komt er een update van de Android en iOS app. Zoals Dennis eerder in de topic aangaf komt de update voor de Windows Phone app begin 2015. De punten die je aangeeft neem ik vrijdag mee naar ons bezoekje met de leden aan de IT afdeling.

Uit jouw reactie maak ik op dat je niet zit te wachten op berichten in de app. Ik ben benieuwd hoe de andere leden hierover denken. Hebben berichten in de app een toegevoegde waarde? En welke berichten zou jij dan in de app willen ontvangen?
Badge
Bedankt voor jullie reacties. We zijn erg benieuwd welke berichten jullie zouden willen ontvangen in de app. Zijn dit de alerts die jullie kunnen instellen op saldo, overboekingen en rood staan? Of rentewijzigingen? Of een persoonlijk berichtje als je jarig bent? We horen het graag zodat we deze nieuwe functionaliteit echt op de wens van de klant af kunnen stemmen.


En over welke App hebben we het dan. Ik ga er van uit de WindowsPhone App?
Mobiel Bankieren betekent Onderweg Bankieren, dus alleen functionaliteit waar ik onderweg iets aan heb.
Voorkeuren (even hap snap):
- Geen franje, huishoudboekjes/persoonlijke berichten/rentewijzigingen. Al dat soort franje zorgt meestal voor een trage app.
- In mobiel bankieren heb ik alleen behoefte aan echte betaal functionaliteit. Voor alle andere zaken heb ik ander functies op de PC. Ik kan ook niets doen met een rentewijziging dat is een dienstmededeling die zie ik thuis wel. Een alert instellen hoeft zelfs niet voor mij. Die kan ik thuis instellen en die werkt perfect met SMS of Email want die producten heb ik al op de Phone.
- Huidige opties als "SNS Bank" die vervolgens aangeven "u verlaat nu da App" overbodig
"SNS Klantenservice" idem u verlaat nu de App ook niet handig.
- Real Time mutaties en saldo kunnen inzien, dat gaat nu al redelijk goed.
Erg goed in de App is de rekening volgorde helaas niet aanwezig op de internet versie (althans wordt daar niet onthouden).
- Muttaties zo compact mogelijk met optie om te kunnen inzoemen op detail.
- Jullie IT afdeling eens laten nadenken over echte functionaliteit integreren in de app zoals een "Wallet" waardoor de in de Phone ingebouwde functionaliteit (NFC) gebruikt kan worden. Duidelijk voor de toekomst want tijdelijk werken met een betaalpas met NFC is een goede tussenoplossing.
- Idem intro van betalen met iDeal ook weer zo'n echte betaalfunctie.
- Huidige Greyed-Out functies verwijderen en ook nooit dit soort dingen meer toevoegen. Zie als voorbeeld nu onder "Instellingen":  "Rekeninginstellingen", "Betaalpasinstellingen" en "Juridische informatie" alle drie niet beschikbaar dus niet tonen.

- Aller belangrijkst geschik maken voor W 8.1 en hoger
- Kortom een stabiele snelle App voor mobiele betaal functionaliteit (inclusief adresboek) en inzicht in saldo van alle rekeningen.
Bedankt voor jullie reacties. We zijn erg benieuwd welke berichten jullie zouden willen ontvangen in de app. Zijn dit de alerts die jullie kunnen instellen op saldo, overboekingen en rood staan? Of rentewijzigingen? Of een persoonlijk berichtje als je jarig bent? We horen het graag zodat we deze nieuwe functionaliteit echt op de wens van de klant af kunnen stemmen.
Hoi De Hond,

Goed om te lezen dat je je bij SNS thuisvoelt 🙂. De productmanager kan nog geen precieze schatting geven. Hierin zijn we namelijk afhankelijk van ICT capaciteit.
Badge
Hallo De Hond,

Ik begrijp je teleurstelling, onze excuses hiervoor. Ik heb aan de productmanager gevraagd of hij een duidelijkere schatting kan geven van deze release. Je hoort snel van ons 🙂.

Moet ik nog langer mijn ING rekening handhaven om WindowsPhone en NFC functionaliteit af te wachten. En ik wil zo graag volledig overstappen want bij SNS voel ik mij meer thuis. (ik weet nog een goed IT bedrijf)   😉
Hallo De Hond,

Ik begrijp je teleurstelling, onze excuses hiervoor. Ik heb aan de productmanager gevraagd of hij een duidelijkere schatting kan geven van deze release. Je hoort snel van ons 🙂.
Badge
Hoi allemaal,

Ik kreeg zojuist het volgende antwoord van onze productmanager:

'Aan de grote update voor Windows Phone wordt hard gewerkt, maar de oplevering zit tegen. Bij het testen bleek, dat er nog teveel bugs in de update zitten. Hierdoor is oplevering voor half december niet mogelijk. De planning voor de Windows Phone-app is nu begin 2015.'

Ik besef me dat dit een teleurstelling is voor de gebruikers van Windows Phone. Jullie geduld wordt op de proef gesteld, ik hoop dat jullie dit nog kunnen opbrengen 🙂.

Tja is zeker een teleurstelling. Het wordt toch niet een tweede creditcard story? Want wat is begin 2015?

Reageer