SNS

Berichten in nieuwe versie SNS Mobiel Bankieren App

  • 26 november 2014
  • 108 Reacties
  • 15492 Keer bekeken

De feestdagen staan weer voor de deur en SNS pakt uit met een nieuwe release van de SNS Mobiel Bankieren app, die half december te downloaden is in de Google play store en iTunes.
Lees de hele blogpost

108 reacties

Uit jouw reactie maak ik op dat je niet zit te wachten op berichten in de app. Ik ben benieuwd hoe de andere leden hierover denken. Hebben berichten in de app een toegevoegde waarde? En welke berichten zou jij dan in de app willen ontvangen?

De enige berichten die 'interessant' zijn, zijn de berichten waarin staat dat de site/app tijdelijk buiten gebruik is wegens een storing of onderhoud.
Verder ben ik het met deHond eens dat er zo min mogelijk franje op moet zitten. Recht toe, recht aan.
Hi Blacktomcat,

Als ik het goed begrijp wil je alleen berichten ontvangen in de berichtenbox van de Mobiel Bankieren App als het om storingen gaat van de Mobiel Bankieren App.

De berichtenbox zit in de app. Als er een storing is, maar je kunt nog wel inloggen, dan kunnen we dit melden. Als je helemaal niet kunt inloggen omdat er een storing is, wordt dit wat lastiger. Je kunt dan immers niet bij de berichtenbox komen.

Wat is voor jou de meest ideale manier om op de hoogte gebracht te worden van rentewijzigingen of saldo-alerts?
Als ik het goed begrijp wil je alleen berichten ontvangen in de berichtenbox van de Mobiel Bankieren App als het om storingen gaat van de Mobiel Bankieren App.  Inderdaad.

De berichtenbox zit in de app. Als er een storing is, maar je kunt nog wel inloggen, dan kunnen we dit melden. Als je helemaal niet kunt inloggen omdat er een storing is, wordt dit wat lastiger. Je kunt dan immers niet bij de berichtenbox komen.
    Dan is dat jammer.

Wat is voor jou de meest ideale manier om op de hoogte gebracht te worden van rentewijzigingen of saldo-alerts?  
   Hetzij per email, hetzij als ik via mijn PC inlog in mijn berichtenbox.
Helemaal helder Blacktomcat, dank je wel
Bedankt voor je reactie de Hond. Half december komt er een update van de Android en iOS app. Zoals Dennis eerder in de topic aangaf komt de update voor de Windows Phone app begin 2015. De punten die je aangeeft neem ik vrijdag mee naar ons bezoekje met de leden aan de IT afdeling.

Uit jouw reactie maak ik op dat je niet zit te wachten op berichten in de app. Ik ben benieuwd hoe de andere leden hierover denken. Hebben berichten in de app een toegevoegde waarde? En welke berichten zou jij dan in de app willen ontvangen?

Goedemorgen Wanda,

Ik wil niet al te vervelend doen, maar ikzelf zit ook niet in berichten te wachten in de app..ik snap eigenlijk niet goed of jullie wel (klanten) onderzoek doen naar dit soort implementaties.

Je vraagt nu aan ons, 4 dagen voor de release wat wij voor'n berichten willen zien en of we er wel op zitten te wachten. Dit had al veel eerder besproken / gevraagd moeten worden.

Enig idee waarom 9/10 producten (op de langere termijn) falen? Juist, omdat er geen degelijk (klanten)onderzoek is gedaan. 

Maarja, het komt er nu eenmaal in. Ik vond het mannetje in het begin bij het inlogscherm toch al behoorlijk irritant. Het koste altijd veel tijd (ook via WIFI) om de tekst in te laden. Daardoor had ik (veel) oponthoud bij het inloggen.

Er zijn wel enkele zaken die ik onder "berichten" vind vallen (al heb ik vaak het idee dat dit soms "misbruikt" wordt voor commerciele doeleinden):

- rentewijzigingen
- wanneer mijn pasje verloopt (bankpas)
- wanneer er updates van de app komen
- wist je dat?

Dat zijn voor nu wat dingen die ik mij kan bedenken, maar zoals ik al zei vind ik de meerwaarde minimaal.
Reputatie 2
ZOowh..ik heb ook eindelijk weer 'tijd' om te reageren (waarom is het in nov/dec toch zo enorm druk?). Maar eh...kreeg ik paar weken terug een Windows Phone update, zie ik dat de iOS en Android versie een complete refresh heeft gekregen.....tegenvaller!

Begrijp ik het nu goed dat die update voor Windows Phone een soort van 'voorbereidende' update is geweest voor de 'gerestylde' versie die nu dus begin 2015 gaat komen? Enneh...komt er dan ook (eindelijk) gelijk een Windows tablet versie, of is die ook weer verder naar voren geschoven?
Goedemorgen Wanda,

Ik wil niet al te vervelend doen, maar ikzelf zit ook niet in berichten te wachten in de app..ik snap eigenlijk niet goed of jullie wel (klanten) onderzoek doen naar dit soort implementaties.

Je vraagt nu aan ons, 4 dagen voor de release wat wij voor'n berichten willen zien en of we er wel op zitten te wachten. Dit had al veel eerder besproken / gevraagd moeten worden.

Enig idee waarom 9/10 producten (op de langere termijn) falen? Juist, omdat er geen degelijk (klanten)onderzoek is gedaan.

Maarja, het komt er nu eenmaal in. Ik vond het mannetje in het begin bij het inlogscherm toch al behoorlijk irritant. Het koste altijd veel tijd (ook via WIFI) om de tekst in te laden. Daardoor had ik (veel) oponthoud bij het inloggen.

Er zijn wel enkele zaken die ik onder "berichten" vind vallen (al heb ik vaak het idee dat dit soms "misbruikt" wordt voor commerciele doeleinden):

- rentewijzigingen
- wanneer mijn pasje verloopt (bankpas)
- wanneer er updates van de app komen
- wist je dat?

Dat zijn voor nu wat dingen die ik mij kan bedenken, maar zoals ik al zei vind ik de meerwaarde minimaal.


Goedemorgen Sjaakie93,

Ik begrijp je opmerking waarom dit 4 dagen voor de release wordt gevraagd. Graag geef ik hier een korte toelichting op.

De optie om berichten naar onze klanten te sturen via de mobiele app hebben we recent vernomen en besproken. We zijn nog aan het onderzoeken wat voor soort berichten we wel en niet willen sturen. Eén ding is wel duidelijk, we willen juist persoonlijke berichten sturen. Een berichtje wanneer je pasje verloopt vind ik persoonlijk een hele goede suggestie en een toegevoegde waarde. Het maken en versturen van de berichten is een eenvoudig en snel proces. Dit kan al binnen een uur. Wanda heeft jullie om input gevraagd, die we dus eigenljik al meteen mee kunnen nemen. 

We hopen nog meer ideeën te ontvangen die voor jullie een meerwaarde hebben. :D

@TheVMaster, fijn dat je er weer bent. We gaan je zo snel mogelijk informeren over de Windows Phone update en de Windows tablet versie.
Reputatie 2
Goedemorgen Wanda,

Ik wil niet al te vervelend doen, maar ikzelf zit ook niet in berichten te wachten in de app..ik snap eigenlijk niet goed of jullie wel (klanten) onderzoek doen naar dit soort implementaties.

Je vraagt nu aan ons, 4 dagen voor de release wat wij voor'n berichten willen zien en of we er wel op zitten te wachten. Dit had al veel eerder besproken / gevraagd moeten worden.

Enig idee waarom 9/10 producten (op de langere termijn) falen? Juist, omdat er geen degelijk (klanten)onderzoek is gedaan.

Maarja, het komt er nu eenmaal in. Ik vond het mannetje in het begin bij het inlogscherm toch al behoorlijk irritant. Het koste altijd veel tijd (ook via WIFI) om de tekst in te laden. Daardoor had ik (veel) oponthoud bij het inloggen.

Er zijn wel enkele zaken die ik onder "berichten" vind vallen (al heb ik vaak het idee dat dit soms "misbruikt" wordt voor commerciele doeleinden):

- rentewijzigingen
- wanneer mijn pasje verloopt (bankpas)
- wanneer er updates van de app komen
- wist je dat?

Dat zijn voor nu wat dingen die ik mij kan bedenken, maar zoals ik al zei vind ik de meerwaarde minimaal.


Goedemorgen Sjaakie93,

Ik begrijp je opmerking waarom dit 4 dagen voor de release wordt gevraagd. Graag geef ik hier een korte toelichting op.

De optie om berichten naar onze klanten te sturen via de mobiele app hebben we recent vernomen en besproken. We zijn nog aan het onderzoeken wat voor soort berichten we wel en niet willen sturen. Eén ding is wel duidelijk, we willen juist persoonlijke berichten sturen. Een berichtje wanneer je pasje verloopt vind ik persoonlijk een hele goede suggestie en een toegevoegde waarde. Het maken en versturen van de berichten is een eenvoudig en snel proces. Dit kan al binnen een uur. Wanda heeft jullie om input gevraagd, die we dus eigenljik al meteen mee kunnen nemen.

We hopen nog meer ideeën te ontvangen die voor jullie een meerwaarde hebben. :D

@TheVMaster, fijn dat je er weer bent. We gaan je zo snel mogelijk informeren over de Windows Phone update en de Windows tablet versie.


Super...thanks! Enneh.....komen we tijdens onze rondleiding van morgen ook bij de ontwikkelaars langs..? 🆒
Hi allemaal,

Enorm bedankt voor jullie reacties.  Ik neem even de tijd om hierop te reageren. En mezelf voor te stellen..
Ik ben interactie marketeer bij SNS en bezig met de berichten in de mobiele app. Met name de keuze wélke berichten geplaatst gaan worden is mijn taak. Die keuze is niet altijd even makkelijk. Vandaar dat ik ook graag hoor op welke berichten jullie zitten te wachten. Er is overigens eerder een uitgebreid onderzoek geweest waarin we mogelijke berichten en functionaliteiten hebben voorgelegd. Deze keer niet met community-leden maar met andere gebruikers van de app. Op die manier horen we ook eens de mening van andere klanten. De bevindingen uit deze onderzoeken nemen we serieus uiteraard. Vandaar ook dat we zeer terughoudend zijn met commerciële berichten. We horen dat jullie daar niet op zitten te wachten. En ik zelf ook niet, eigenlijk. Het kan wel zijn dat een product van SNS voor de klant nou eenmaal voordeliger uitpakt. Vreselijk woord, maar dan is het een win-win situatie.. 

Persoonlijke berichten
We hebben al een aantal jaar ervaring met persoonlijke en relevante berichten. Op de website plaatsen we ze, en natuurlijk hebben we ook contact via brief en e-mail. Nu komt daar een nog persoonlijker kanaal bij, de mobiele app. De algemene gedachte is dat voordat wij een persoonlijk bericht plaatsen er een actie van de klant aan vooraf moet zijn geweest. Soms een hele duidelijke actie als het aanvragen van een nieuwe pas. Wij willen dan een berichtje plaatsen als de pas naar jou verzonden is..  Soms een wat minder duidelijke actie of een actie in het verleden. Als de looptijd van een product bijna afloopt denken wij dat een berichtje nuttig kan zijn.

Berichten
De lijst van Sjaakie93 is een mooie, bij rentewijzigingen zouden we de e-mail kunnen vervangen, het verlopen van de bankpas lijkt ons ook een goede tip en nieuws over de app lijkt ons ook op z’n plaats. Een ’wist je dat’ wordt wellicht weer te algemeen, daar zien we minder een rol weggelegd voor het nieuwe berichtencentrum.

Pff, lang verhaal zo. Ik hoop dat ik zo wat vragen heb beantwoord. Blijf ze stellen als het niet het geval is!  Heb ik nog een vraag aan jullie. Wat vinden jullie van een bericht als de volgende situaties voordoen?
               
- Gepland onderhoud
- Jaaropgave is gereed
- Melding als er veel geld op de betaalrekening staat. Je ontvangt meer rente als je het op een spaarrekening zet.
- De vervaldatum van de hypotheekofferte nadert

Dank alvast!
Peter
Reputatie 4
Badge +1
Ik zou een saldo attentie wel graag als push bericht willen i.p.v. per e-mail en/of SMS...
Lang verhaal

Hallo Peter,

Aangenaam kennis te maken. Bedankt voor je antwoorden. Duidelijk verhaal.

-Gepland onderhoud (helemaal goed wel een week vantevoren)
-Jaaropgave is gereed (is voor mij niet van toepassing, dus daar hecht ik geen waarde aan..ik gebruik die jaaropgaves nooit namelijk).
-Melding..(misschien handig, misschien ook niet. Tegenwoordig krijg ik ook rente op mijn betaalrekekening bij de SNS. Ik zou bijv. wel weer willen zien wat ik "misloop" aan rente. Dat zou het voor mij interessanter maken om het geld op mijn spaarrek. te zetten).
-Vervaldatum hypotheekofferte (weet ik niet, ik denk dat iemand die al een hypotheek aan het omzetten is wel zo'n beetje weet wat de vervaldatum van de offerte is. Dit wordt immers uitvoerig beschreven in de documenten die je dan meekrijgt. Vervaldatum van mijn rentevaste periode vind ik een heel ander verhaal. Dat vind ikzelf bijv. wel belangrijk om te weten).

Misschien ook eraan denken dat ik mij ten allen tijden voor welk nieuwsbericht dan ook "uit kan schrijven" mocht ik hier geen behoefte aan hebben in de toekomst.

Groeten,
Sjaakie
Reputatie 3
Badge +1
De huidige 'persoonlijke' berichten in Mijn SNS hebben voor mij weinig meerwaarde. Op een ver-appte versie daarvan zit ik dus niet te wachten. Dat komt vooral omdat de huidige berichten niet altijd even relevant zijn. Bijvoorbeeld de aankondiging van een rentewijziging. Op het moment dat ik deze voor het eerst zie (in de regel enkele dagen voorafgaand aan de daadwerkelijke wijziging), is het een erg relevant bericht. Maar de rentewijziging van 26 november staat er nu nog steeds op. Ik kan hem ook niet verwijderen (na het lezen ervan). Inmiddels irriteer ik me aan dit bericht.
Aan de andere kant gaat het soms ook helemaal goed: de felicitatie wegens je verjaardag staat er alleen op de dag zelf. 
Kortom: als de persoonlijke berichten voldoende relevant zijn, dan vind ik het ook fijn als deze in de app zitten. De boodschap kan inderdaad tijdgebonden zijn (iets verloopt of moet verlengd worden, rentewijzigingen, advies om een hoog saldo op je betaalrekening over te boeken naar spaarrekening, etc.). Zelfs een commerciele boodschap kan ik waarderen, mits deze... relevant is!

Groeten,
Stefan
Stefan typt zijn verhaal

Hoi Stefan, zou je het dan niet uitermate handig vinden als je je kan in- en uitschrijven voor berichten en dat je zelf kan kiezen wat je binnenkrijgt?
Hi Sanne,

In de eerste versie komen waarschijnlijk nog geen echte 'Push' berichten. Is wel een wens, hoor. De saldo attenties in het berichtencentrum willen we wel realiseren. Is een mooi voorbeeld van berichten waar klanten zelf om gevraagd hebben.. en dus relevant..
Hi Stefan en Sjaakie,

We willen ook zeker de regie aan de klant geven. Uitschrijven (het liefst per categorie) staat zeker op de lijst! In de eerste versie kun je je uitschrijven voor alle berichten.

Relevantie is bij het berichtencentrum zeker het sleutelwoord. Het is wel een behoorlijke zoektocht naar de juiste toon. En dat bij een heleboel klanten. We zullen er dus ook vast een keertje naast zitten, dat kan haast niet anders.
Hi Stefan,

Over dat bericht mbt tot de renteverlaging: collega's hebben de regel dat deze 3 weken blijft staan, om iedereen op de hoogte te brengen. Ik heb de periode, én het verwijderen na het klikken en lezen ter discussie gesteld. wordt vervolgd..
Hi Sanne,

In de eerste versie komen waarschijnlijk nog geen echte 'Push' berichten. Is wel een wens, hoor. De saldo attenties in het berichtencentrum willen we wel realiseren. Is een mooi voorbeeld van berichten waar klanten zelf om gevraagd hebben.. en dus relevant..

Hoi Peter, wat zijn saldo attenties? Als dit is: Loon is gestort o.i.d. ? Dan ben ik toch al ingelogd en hoef ik daar toch geen bericht van te ontvangen in het berichtencentrum? Ik kan dan net zo goed even doorklikken naar mijn rekening en dan zie ik toch wel dat mijn loon is gestort o.i.d. Dus voor mij biedt dat dan geen toegevoegde waarde in ieder geval. Sorry.
Een bericht wanneer je pasje verloopt, is dat niet overdreven? Volgens mij krijg je tijdig en automatisch een nieuw pasje. Tenzij het weer bedoeld is als reminder, dat je binnenkort een nieuw pasje kunt verwachten. Mocht dat nieuwe pasje er niet komen, ja dan moet je aan de bel trekken. In dat kader zou het enige waarde hebben.
Hi Sjaakie,

Ja, eens. Als je toch de app open hebt staan, kun je net zo goed een klik verder kijken. Echter als we pushberichten kunnen gebruiken kan dat een goede aanvulling zijn bij de saldo attenties. Met die attenties kun je de controle over je saldo nog beter inrichten, volgens mij.. Wat saldo- en transactie attenties precies zijn kan ik haast niet beter uitleggen dan op de site beschreven ;-)

http://www.snsbank.nl/particulier/betalen/klantenservice/wat-zijn-attenties.html


 
Een bericht wanneer je pasje verloopt, is dat niet overdreven? Volgens mij krijg je tijdig en automatisch een nieuw pasje. Tenzij het weer bedoeld is als reminder, dat je binnenkort een nieuw pasje kunt verwachten. Mocht dat nieuwe pasje er niet komen, ja dan moet je aan de bel trekken. In dat kader zou het enige waarde hebben.

Klopt inderdaad..Als je gewoon een pasje krijgt toegestuurd..niks aan de hand, maar het kan wel handig zijn wanneer je een maand op vakantie bent bijv. Verder weet ik het ook even niet..
@Peter Beckers en alle anderen;
Peter welkom in de community (ik had je nog niet eerder "gezien" meen ik)
Van deze draad wordt ik helemaal warm, community optima forma.
Mooi dus dat dit hier lukt.
Groet,
Ben 🆒
PS @Peter, Toch maar even wat zorgvuldiger te werk gegaan, dus even je berichten gekeken,. Yes, we hadden elkaar "getroffen" in een wel heel mooie discussie; "Jubileum klanten in het zonnetje" en "belonen trouwe klanten".  Inmiddels geheel doodgebleod geloof ik? Jammer. Waarom is dat allemaal gestopt? De resultaten leken hoop en zinvol.
PS2 Vorige ps hier na te lezen.
@Peter Beckers en alle anderen;
Peter welkom in de community (ik had je nog niet eerder "gezien" meen ik)
Van deze draad wordt ik helemaal warm, community optima forma.
Mooi dus dat dit hier lukt.
Groet,
Ben 🆒
PS @Peter, Toch maar even wat zorgvuldiger te werk gegaan, dus even je berichten gekeken,. Yes, we hadden elkaar "getroffen" in een wel heel mooie discussie; "Jubileum klanten in het zonnetje" en "belonen trouwe klanten". Inmiddels geheel doodgebleod geloof ik? Jammer. Waarom is dat allemaal gestopt? De resultaten leken hoop en zinvol.
PS2 Vorige ps hier na te lezen.


Hoi Ben, wederom aangenaam ;-)

De actie om bestaande klanten te bedanken loopt nog steeds, hoor. Echter wat minder groots dan in het begin. Het initiatief ligt nu bij de winkels in het land. Geheel doodgebloed gelukkig niet, dus..

Misschien is het ook wel een leuk berichtje voor in de app straks! Bedankt voor de afgelopen 40 jaar.. 

groet
Peter
Beste leden,

Vandaag is besloten om de nieuwe versie van de Android en iOS app niet live te zetten. In een van de laatste tests is een bug naar boven gekomen. We willen er zeker van zijn dat deze bug opgelost is voor we de app live zetten. Naar alle waarschijnlijkheid gaat de app in januari live.
Badge
Een bericht wanneer je pasje verloopt, is dat niet overdreven? Volgens mij krijg je tijdig en automatisch een nieuw pasje. Tenzij het weer bedoeld is als reminder, dat je binnenkort een nieuw pasje kunt verwachten. Mocht dat nieuwe pasje er niet komen, ja dan moet je aan de bel trekken. In dat kader zou het enige waarde hebben.

Ik dacht dat je nu dan een mutatie krijgt met een nul verrekening waarin de mededelingen staan?
Of is dat inmiddels vervallen? De zogenaamde status berichten, die je "uit kunt zetten" bij downloaden
Badge
Beste leden,

Vandaag is besloten om de nieuwe versie van de Android en iOS app niet live te zetten. In een van de laatste tests is een bug naar boven gekomen. We willen er zeker van zijn dat deze bug opgelost is voor we de app live zetten. Naar alle waarschijnlijkheid gaat de app in januari live.

En de positieve reactie is dan: "Dat is een goed signaal, dat bewijst dat er getest wordt"!!!!

Reageer