SNS

BinckBank neemt SNS Fundcoach over

  • 12 november 2013
  • 118 Reacties
  • 28969 Keer bekeken

BinckBank neemt SNS Fundcoach, onderdeel van SNS Bank, over. Dat zijn BinckBank en SNS Bank op 11 november 2013 overeengekomen. SNS Bank verkoopt SNS Fundcoach aan een professionele partij en gaat zich meer richten op haar kernactiviteiten: sparen, betalen, hypotheken en eenvoudige beleggingsproducten.
Lees de hele blogpost

118 reacties

Veelgestelde vragen:



Wat betekent de overname door BinckBank voor klanten SNS Fundcoach?

De overgang vindt naar verwachting plaats in het tweede kwartaal van 2014. Dit betekent dat je tot dat moment voor je beleggingen van SNS Fundcoach klant blijft bij SNS Bank. Daarna word je klant bij BinckBank.



Wat betekent dit voor mijn beleggingen bij SNS Fundcoach?

Voor je beleggingen verandert er niets. De fondsen die beschikbaar zijn via Mijn SNS Beleggen gaan gewoon mee naar BinckBank.



Houd ik mijn rekeningnummer?

Tot het moment van overgang naar BinckBank houd je gewoon je rekeningnummer. De intentie is dat je bestaande rekeningnummer wordt meegenomen naar BinckBank. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan ontvang je te zijner tijd een nieuw rekeningnummer.



Beleg ik bij BinckBank tegen dezelfde servicefee als bij SNS Bank?

BinckBank heeft de exacte tarieven op dit moment nog niet vastgesteld. Je kunt ervan uitgaan dat de tarieven tenminste gelijkwaardig of lager zullen zijn dan de huidige tarieven. Wil je meer weten over je huidige kosten bij SNS Bank? Op de speciale informatiepagina vind je alle informatie over de nieuwe kostenstructuur en omwisseling van de fondsen.



Hoe zit het met mijn andere (beleggings)producten bij SNS Bank?

BinckBank neemt alleen het product SNS Fund Account over; voor je andere financiële producten kun je klant blijven bij SNS Bank.



Waar kan ik terecht met mijn vragen?

Tot het moment van overgang kun je voor al je vragen terecht op de SNS Community. We pakken deze vragen en opmerkingen zo snel mogelijk op om jullie van antwoorden te voorzien zoals jullie van ons gewend zijn. Natuurlijk kun je ook contact opnemen met de SNS Klantenservice. Bel daarvoor met 0900 – 18 85 of kijk op http://www.snsbank.nl/particulier/beleggen.html.



Waarom verkoopt SNS Bank SNS Fundcoach?

We richten ons op de kernactiviteiten van onze bank: sparen, betalen en hypotheken. Daar horen eenvoudige beleggingsproducten en diensten bij.



Voor welk bedrag koopt BinckBank SNS Fundcoach?

Daar doen we geen uitspraken over. Deze bedrijfsgevoelige informatie is vertrouwelijk.



Wat neemt BinckBank exact over?

BinckBank neemt alleen SNS Fundcoach over; voor je andere financiële producten kun je klant blijven bij SNS Bank. Over de verdere gevolgen van de verkoop, de plannen van BinckBank en de exacte datum krijg je vanzelfsprekend zo snel mogelijk meer informatie.



SNS Fundcoach is net overgegaan naar Mijn SNS Beleggen. Kon dat niet in een keer naar BinckBank?


Nee, dat was niet mogelijk. Je begrijpt misschien dat de overgang van SNS Fundcoach en Mijn SNS Beleggen een lange voorbereidingstijd nodig heeft gehad. We snappen goed dat de overname van SNS Fundcoach door BinckBank op dit moment niet logisch voelt voor je. We informeren je tijdig en goed over de vervolgstappen in het overnameproces. We doen ons uiterste best om de overgang naar BinckBank in 2014 zonder ongemak te laten verlopen.



Wie is BinckBank?

BinckBank is een bank die zich volledig richt op beleggen. Met bijna 9 miljoen effectenorders per jaar heeft BinckBank de meeste particuliere orders van Nederland. In Europa is BinckBank met meer dan 430.000 klanten de snelst groeiende internetbank en een top-5 speler. Van de beleggers die voor BinckBank kozen, geeft 97,9% aan erg tevreden te zijn.



Wat kan ik als toekomstige klant van BinckBank verwachten?


BinckBank is een professionele partij die goede dienstverlening net zo belangrijk vindt als wij. Na de overgang naar BinckBank kom je terecht in de online beleggingsomgeving van BinckBank die specifiek gericht is op fondsbeleggen. In de komende maanden krijg je hier meer informatie over.



Wat betekent dit voor de SNS Fundcoach formule: blijft die gelijk als ik overga naar BinckBank?

BinckBank is op dit moment druk bezig met het ontwikkelen van een nieuwe formule die aansluit bij wat je gewend bent bij SNS Fundcoach. Uitgangspunten hierbij zijn dat je toegang blijft houden tot een fondsensupermarkt met een breed assortiment aan hoogwaardige beleggingsfondsen die niet bij de grootbanken kunt krijgen. Naast de informatie over de fondsen biedt BinckBank nieuws, artikelen en columns. BinckBank heeft als doel om hét onafhankelijk fondsenplatform van Nederland te worden.
Klinkt heel positief; een beetje als 'terug naar het goede oude Fundcoach'. Een dedicated omgeving voor fondsbeleggen, met overzichtelijke fondsselectie mogelijkheden, goede rendementsoverzichten en een 'crispy performance' van het informatiesysteem. 
Dit kan een goede ontwikkeling zijn, ben de laatste tijd niet echt blij meer met sns fundcoach. Ik hoop dat Binck goed naar de klant luistert, dan kan misschien de oude fundcoach weer terug komen of iets dat er op lijkt. De site moet weer goed gaan werken en makkelijk om mee te werken. Ook is het belangrijk dat de informatievoorziening goed is. Laten we hopen dat Binck er weer iets moois van kan maken.
Dit kan een goede ontwikkeling zijn, ben de laatste tijd niet echt blij meer met sns fundcoach. Ik hoop dat Binck goed naar de klant luistert, dan kan misschien de oude fundcoach weer terug komen of iets dat er op lijkt. De site moet weer goed gaan werken en makkelijk om mee te werken. Ook is het belangrijk dat de informatievoorziening goed is. Laten we hopen dat Binck er weer iets moois van kan maken.





Tja, de overgang naar BinckBank lijkt maar het beste, want zo gaat het echt niet goed.  SNS heeft naar mijn idee het integreren van Fundcoach onderschat. Het lijkt erop dat men niet goed heeft uitgezocht hoe de gebruikers van het oude Fundcoach daarmee omgingen.
Ook mij  lijkt de overgang naar BinckBank het beste. voor SNS .De integratie  van Fundcoach naar SNS 

beleggen is een hele grote vergissing geweest. SNS heeft er een enormepuinhoop van gemaakt

en ik denk dat het een enorme kapitaalvernietiging is geweest van ons belastinggeld.

Hoe ze een goed lopende Fundcoach en een keer de nek hebben omgedraaid is voor mij onbegrijpelijk.

Heb een aantal keren gebeld over mijn klachten,ze hadden er alle begrip voor maar verder hoor ik niets.

Was net van plan om alles naar een andere bank overtehevelen ,nu wacht ik nog maar even.

In BinckBank heb ik alle vetrouwen. Het komt zeker weer  goed.



Marb
De vorige reacties kloppen inderdaad; SNS biedt niet de functionaliteit als het vroegere Fundcoach wel had.

Veel voordelen zijn verdwenen zoals het zoeken, orders plaatsen en de overzichten.
Mijn idee is maar niet op de overgang naar BinckBank te wachten. Ga  cash. Haal je rekening(en) leeg.

En meld je als nieuwe klant bij Binckbank (of een ander).

Want: ook de migratie naar BinckBank gaat vast niet zonder problemen verlopen.

Begin dus gewoon ergens opnieuw. En dat kan dus best Binckbank zijn of van mijn part Robeco of zo.
Ik was al klant van Binck, Robeco en Fundcoach. Ik wacht nog op de tarieven die Binck gaat gebruiken. Zijn die hoger dan aangekondigd door Sns Fundcoach per 1 januari, dan ben ik helemaal weg naar Robeco (huisfondsen).
Het is nu 16 november en ik kan nog steeds overal bij in SNS Funcoach. Mij was deze boodschap gemaild: "Vanwege de omwisseling is in de weekends van 16 en 23 november Mijn SNS Beleggen niet beschikbaar. Dit geldt voor alle beleggingsklanten van SNS Bank. U kunt dan geen orders opgeven of uw portefeuille inzien"  De zoveelste vreemde en onbetrouwbaar overkomende zaak. Fundcoach was ooit een geweldige website, en de oprichters hadden deze nooit moeten verkopen. Maar ja, geld blinkt, nietwaar.
Deze hele gang van zaken getuigt niet van een doordacht en consistent beleid bij SNS. Eerst de foute beslissing om Fundcoach te integreren bij de rest vd bank en daarbij totaal onnodig (!!!) de goede Fundcoach website de nek om te draaien, en dan nu ineens de hele zaak verkopen aan Binck, met als 'argument' het zich richten op de kernactiviteiten. Maar deze kernactiviteiten zijn toch niet veranderd in de afgelopen 6 a 12 maanden? Waarom dan eerst die hele (mislukte) integratie van een onderdeel dat men eigenlijk liever kwijt dan rijk is? Onbegrijpelijk, dom 'beleid'.

Als SNS nog iets wil goedmaken na dit wanbeleid: zet de oude SNS Fundcoach website terug, dan houden de Fundcoach klanten nog iets positiefs over, al is het maar tijdelijk.
Het is nu 16 november en ik kan nog steeds overal bij in SNS Funcoach. Mij was deze boodschap gemaild: "Vanwege de omwisseling is in de weekends van 16 en 23 november Mijn SNS Beleggen niet beschikbaar. Dit geldt voor alle beleggingsklanten van SNS Bank. U kunt dan geen orders opgeven of uw portefeuille inzien"  De zoveelste vreemde en onbetrouwbaar overkomende zaak. Fundcoach was ooit een geweldige website, en de oprichters hadden deze nooit moeten verkopen. Maar ja, geld blinkt, nietwaar.





Helemaal mee eens.
De hele integratie van FUNDCoach naar mijn SNS beleggen is volgens mij een onnodige stap geweest. Het was natuurlijk al bekend dat men SNS Fundcoach wilde verkopen.



Waarom dan toch die onbegrijpelijke integratie met SNS beleggen?
Tja, hadden de oprichters Fundcoach maar nooit verkocht.

Trouwens van Jeroen Vetter hoor je ook niks meer... 

Hij had altijd zo'n goeie nieuwsbrief vond ik.
Ik vind het bijzonder dat met de verkoop van SNS Fundcoach, de SNS bank zich alleen op eenvoudige producten wil richten. Dat zou betekenen dat SNS fundcoach een ingewikkeld product is. Als men (de overheid en de mensen van SNS) zo denkt dan zijn we echt een ontwikkelingsland geworden.



Daemen
Naar mijn mening kan het bij Binck  alleen maar beter worden , vooral met de klanten service
Bij fundcoach krijg je nog rente op je cash, bij Binck geloof ik niet. Vraag me af hoe dat straks zit?
Het is nu 16 november en ik kan nog steeds overal bij in SNS Funcoach. Mij was deze boodschap gemaild: "Vanwege de omwisseling is in de weekends van 16 en 23 november Mijn SNS Beleggen niet beschikbaar. Dit geldt voor alle beleggingsklanten van SNS Bank. U kunt dan geen orders opgeven of uw portefeuille inzien" De zoveelste vreemde en onbetrouwbaar overkomende zaak. Fundcoach was ooit een geweldige website, en de oprichters hadden deze nooit moeten verkopen. Maar ja, geld blinkt, nietwaar.



Beste Effie,



Wel toegang tot Mijn SNS Beleggen

Goed nieuws! In tegenstelling tot wat we eerder hebben aangekondigd, kun je in de aangekondigde weekenden gewoon in Mijn Beleggen. Lees hierna meer over de omwisseling van de fondsen.



Omwisseling fondsen

Zoals je weet, wordt in het komende weekend een deel van de beleggingsfondsen omgewisseld voor een variant met lagere kosten. Tijdens de omwisseling kun je gewoon in je portefeuille.



Het is wel goed om te weten dat we eerst het oude fonds verwijderen en daarna de nieuwe variant toevoegen. Het is dus mogelijk dat je een korte periode een fonds in je portefeuilleoverzicht mist. Na het weekend is je portefeuilleoverzicht weer compleet.



Bekijk in het Overzicht fondsen en kosten wanneer jouw fondsen worden omgewisseld.

Onderstaande link opent direct de PDF file.

https://www.snsbank.nl/web/file?uuid=8f5b3743-1370-4ba8-a4ed-7cfd689ce7f7&owner=cec7f098-51c0-4f23-8155-ca6f90705b79



Groeten,

Storm
De hele integratie van FUNDCoach naar mijn SNS beleggen is volgens mij een onnodige stap geweest. Het was natuurlijk al bekend dat men SNS Fundcoach wilde verkopen.



Waarom dan toch die onbegrijpelijke integratie met SNS beleggen?




Beste Daturaderk1,



Het samenvoegen van SNS Fundcoach in MijnSNS is een proces dat al ver voor de beslissing tot verkoop van Fundcoach was genomen.

Het proces was al in een zover gevorderd stadium dat dit niet meer teruggedraaid kon worden op het moment dat BinckBank zich als koper aandiende.



Groeten,

Storm
Het is werkelijk waar om te janken. De financiele wereld is overduidelijk compleet de weg kwijt. Maar goed, wie geschoren wordt moet stil zitten. Nu cash gaan is niet de oplossing, want juist nu stijgen de koersen nog (althans dat hopen we dan maar). Na de overgang maar eens kijken wat de volgende stap wordt ... Alles naar SNS basis? Alles naar Binck (dan zullen ze met iets moeten komen wat verdomd veel lijkt op het oude vertrouwde fundcoach)? Of toch maar alles weg bij SNS en weg bij Binck en iets nieuws zoeken?



Beleggen ... leuker kunnen we het niet maken, wel vervelender.
Vandaag heeft Binck haar nieuwe tarieven voor fondsbeleggen per 1/1/2014 bekend gemaakt.

Binck gaat geen service fee in rekening brengen maar lost het wegvallen van de distributievergoeding op door de transactietarieven te verhogen.

De kans lijkt mij erg groot dat deze kosten ook gaan gelden voor het stuk fondsbeleggen wat van SNS wordt overgenomen.

Bij regelmatige fondswissels pakken ook deze tarieven van Binck bepaald niet voordelig uit!!



Bericht van Binck:



Vanwege het wegvallen van de distributievergoeding (ook wel de kick-back fee genoemd) voor beleggingsfondsen zien we ons genoodzaakt de transactietarieven per 1 januari 2014 aan te passen. Zo worden de transactietarieven voor beleggingsfondsen verhoogd naar € 8,50 + 0,15% per transactie. Dit tarief geldt voor alle beleggingsfondsen, dus ook voor de niet-beursgenoteerde beleggingsfondsen. Voor Exchange Traded Funds (ETF's) blijft het aandelentarief gelden. Overigens brengt Binck u in tegenstelling tot grootbanken geen service fee in rekening.



Voor een volledig kostenoverzicht: https://www.binck.nl/files/docs/Binck_Tarieven_2014.pdf
Vandaag heeft Binck haar nieuwe tarieven voor fondsbeleggen per 1/1/2014 bekend gemaakt.

Binck gaat geen service fee in rekening brengen maar lost het wegvallen van de distributievergoeding op door de transactietarieven te verhogen.

De kans lijkt mij erg groot dat deze kosten ook gaan gelden voor het stuk fondsbeleggen wat van SNS wordt overgenomen.

Bij regelmatige fondswissels pakken ook deze tarieven van Binck bepaald niet voordelig uit!!



Bericht van Binck:



Vanwege het wegvallen van de distributievergoeding (ook wel de kick-back fee genoemd) voor beleggingsfondsen zien we ons genoodzaakt de transactietarieven per 1 januari 2014 aan te passen. Zo worden de transactietarieven voor beleggingsfondsen verhoogd naar € 8,50 + 0,15% per transactie. Dit tarief geldt voor alle beleggingsfondsen, dus ook voor de niet-beursgenoteerde beleggingsfondsen. Voor Exchange Traded Funds (ETF's) blijft het aandelentarief gelden. Overigens brengt Binck u in tegenstelling tot grootbanken geen service fee in rekening.



Voor een volledig kostenoverzicht: https://www.binck.nl/files/docs/Binck_Tarieven_2014.pdf






Niet slecht voor grotere beleggers. Ook is betaling zo handiger, hoef je geen cash aan te houden voor service kosten op cash account.
Vandaag heeft Binck haar nieuwe tarieven voor fondsbeleggen per 1/1/2014 bekend gemaakt.




Hoi Beate en Bastiaan,



De Binck tarieven die worden genoemd, gelden alleen in de huidige profielen ‘Basic’ en ‘Active'. De tarieven die gaan gelden voor SNS Fundcoach klanten die overgaan naar BinckBank zijn nog niet vastgesteld.
Deze hele gang van zaken getuigt niet van een doordacht en consistent beleid bij SNS. Eerst de foute beslissing om Fundcoach te integreren bij de rest vd bank en daarbij totaal onnodig (!!!) de goede Fundcoach website de nek om te draaien, en dan nu ineens de hele zaak verkopen aan Binck, met als 'argument' het zich richten op de kernactiviteiten. Maar deze kernactiviteiten zijn toch niet veranderd in de afgelopen 6 a 12 maanden? Waarom dan eerst die hele (mislukte) integratie van een onderdeel dat men eigenlijk liever kwijt dan rijk is? Onbegrijpelijk, dom 'beleid'.

Als SNS nog iets wil goedmaken na dit wanbeleid: zet de oude SNS Fundcoach website terug, dan houden de Fundcoach klanten nog iets positiefs over, al is het maar tijdelijk.





Het zoeken en vergelijken met fundcoach is o.a  een ramp geworden omdat je nu uit een lijst van 36 blauwe blokjes moet kiezen en eindeloos aan het gokken bent welk hokje je moet aanklikken. En  met elke verkeerde gok ben je weer veel extra wachttijd kwijt. Omdat de site zo traag is, is dat extra irritant. Als je dan verschillende fondsen wilt zoeken en vergelijken ben je eindeloos lang bezig. Voor degenen die denken dat Binck Bank het ons straks makkelijker gaat maken: wees gewaarschuwd!! Bij Binck Bank heb je momenteel hetzelfde systeem maar dan met meer dan 90! blauwe ‘gok’-vakjes voor de beleggingsfondsen. Het is te hopen dat ze daar ook in de gaten gaan krijgen dat het oude systeem van fundcoach zeer klantvriendelijk was, anders voorzie ik dat alsnog veel fundcoachklanten teleurgesteld vertrekken. Ook bij bijv. Fundix en Rabobobank kun je gewoon door een lijst van honderden fondsen scrollen en heb je in no time gevonden wat je zoekt. Of je selecteert een regio, sector of fondsbeheerder en je hebt meteen wat je zoekt.

Maar alles in meer dan 90 blinde blokjes van 10: dit werkt gewoon niet!! Wie bedenkt zoiets? Ook zou het fijn zijn als je weer snel de top 30 dalers en stijgers van de laatste week en 10 jaar etc kan zien. Hopelijk wil Binck Bank niet een voortzetting van het 23 september-tot-heden drama en vervangen ze het blokjes systeem weer door  het oude perfekte, overzichtelijke systeem van Jeroen Vetter.
Als dit waar is, dan is de kleine belegger (ie met kleine bedragen regelmatig inleggen) dus zwaar het sjors. terwijl iedereen de kosten voor zelfs aandelen zwaar verlaagd, wordt dus dus een zware verhofing van de kosten.



Ik trek mijn conclusies en stap per volgende week met al mijn beleggingen direct over naar lynx, ing en robeco.



sns bedankt voor al die jaren goede service (bij fundcoach wel te verstaan) maar nu valt na long twijfelen, toch echt het doek voor mij.



met vriendelijke groet,

en succes verder,

Hennie Kanters



Vandaag heeft Binck haar nieuwe tarieven voor fondsbeleggen per 1/1/2014 bekend gemaakt.

Binck gaat geen service fee in rekening brengen maar lost het wegvallen van de distributievergoeding op door de transactietarieven te verhogen.

De kans lijkt mij erg groot dat deze kosten ook gaan gelden voor het stuk fondsbeleggen wat van SNS wordt overgenomen.

Bij regelmatige fondswissels pakken ook deze tarieven van Binck bepaald niet voordelig uit!!



Bericht van Binck:



Vanwege het wegvallen van de distributievergoeding (ook wel de kick-back fee genoemd) voor beleggingsfondsen zien we ons genoodzaakt de transactietarieven per 1 januari 2014 aan te passen. Zo worden de transactietarieven voor beleggingsfondsen verhoogd naar € 8,50 + 0,15% per transactie. Dit tarief geldt voor alle beleggingsfondsen, dus ook voor de niet-beursgenoteerde beleggingsfondsen. Voor Exchange Traded Funds (ETF's) blijft het aandelentarief gelden. Overigens brengt Binck u in tegenstelling tot grootbanken geen service fee in rekening.



Voor een volledig kostenoverzicht: https://www.binck.nl/files/docs/Binck_Tarieven_2014.pdf


Met de overgang naar Binck zal SNS wel een aardig bedrag ontvangen waar de klanten van SNS Fundcoach niets van terugzien.

Maar wanneer je je als nieuwe klant bij Binck meldt krijg je de eerste 200 euro transactiekosten cadeau.

En de belegger van SNS die gedwongen overgaat naar Binck vist achter het net.

Ben beniewd wanneer we allemaal uitstappen en ons zelf bij Binck aanmelden.

Reageer