SNS

De nieuwe campagne van SNS Bank

  • 14 september 2010
  • 22 Reacties
  • 6555 Keer bekeken

Hier vind je de nieuwste commercials van SNS Bank. Graag horen we jouw mening over deze campagne!
Lees de hele blogpost

22 reacties

1. Veel te druk, misselijkmakend camerawerk en de boodschap in relatie tot SNS Bank? Minimaal

2. Catchy, grappige inslag. Straalt klantvriendelijkheid uit

3. Beeld en boodschap stemmen m.i. niet genoeg overeen. Goed om oudere doelgroep aan te spreken, maar de relatie tot SNS is ook hier niet optimaal.

4. M.i. de beste. Herkenbaar. To the point en duidelijk. Uit het leven van alledag. Boodschap: flexibiliteit

5. Tekst op de display van de telefoon moet in 1 keer leesbaar zijn. Ik heb hem nu drie keer terug moeten spoelen. Zonder dit detail is de reclame nietszeggend. Idee is leuk.
Ik vind het niks. Goedkoop, niet onderscheidend en gedateerd. Filmen vanuit de klant gezien is in de jaren 90 van vorige eeuw erg in schwung gekomen maar geeft een onrustig beeld en maakt complexe situatie's meestal niet in ??n oogopslag duidelijk. Zonde van het geld en jammer dat het geen recht doet aan de Nieuwe SNS. Uithuilen en opnieuw beginnen zou ik zeggen.
1. Pfff, als je niet zou weten dat dit een reclame zou zijn van de SNS bank zou je denken dat het een reclame was van een reisorganisatie. Toe aan rust? Boek een vakantie via....?

2. Goede reclame. Aanrader om uit te laten brengen op tv.

3. Er wordt eerder relatie gemaakt met internet, dan met de SNS bank.?

4. Goede reclame. Ook uitbrengen op tv.

5. Tekst was inderdaad in 1 oogopslag zichtbaar. Wellicht idee om het uit te vergroten. Maar waarom kreeg deze man een sms? Is niet echt helder. Voerde hij iets in? Of heeft hij dagelijks een update van zijn saldo op een bepaald tijdstip? Wellicht een idee om de dame iets meer te laten zeggen over dat je ook via sms op de hoogte kan worden gehouden van je saldo.

?

Groet Christopher Credo
?Veel te druk, te chaotisch, inderdaad misselijkmakend. Niet des SNS". Jullie kunnen beter.
Ik krijg bij geen enkele reclame het gevoel dat ik klant moet worden of blijven bij de SNS bank. Eerder het gevoel WEGWEZEN. Reclame 4 komt een wel beetje in de buurt van mijn beeld van de SNS. Maar erg sterk is deze ook niet. Ben het eens met Jules. Jullie kunnen veeeeeeeeeeeeeeeeel beter.
Hallo allemaal,

Bedankt allemaal voor jullie uitgebreide en snelle reacties op de commercials! Top!

Vergeet ook niet de vragenlijst in te vullen! De link staat onderaan de filmpjes.

Groet Lizet
1 - Vreselijke commercial. Past wel typisch by die "flitsende" crime series die ook zonodig continu met de camera moeten zwaaien. Wordt ook direct ge-zapt als die verschijnen. Is deze commercial gelukkig al weer afgelopen voordat je afstandsbediening te pakken hebt,maar je bent ondertussen wel geirriteerd.

2 t/m 5 zien er wat mij betreft wel goed uit.
Hoi Brannie,

Dankjewel voor je reactie. Je bedoeld de reclame over Frank, Stacy en Daan in de winkel?

Liz
Hoi allemaal,

Bedankt voor het delen van jullie mening! Zeer waardevol!

Hebben jullie ook al het hierop volgende nieuwsbericht gelezen met daarin een artikel (pdf-bijlage) over de achterliggende gedachte van deze SNS campagne? Zie SNS campagne in het nieuws. Erg interessant!

Groet Liz
1e veel te druk,?teveel gevaarlijke handelingen / gevaarlijke situaties (slecht voorbeeld)

2e?grappig, past bij uitstraling van SNS als vriendelijke bank

3e?vriendelijke uitstraling, past bij SNS

4e?beetje emotieloos

5e?past bij deze tijd, geeft aan dat SNS met z'n tijd meegaat
Hoi rmulderij,

Dank voor je specifieke reactie per commercial.

Wat vind je van de campagne in zijn geheel?

Vergeet ook vooral niet het nieuwsbericht in AdFormatie te lezen, erg interessant. Zie: SNS Campagne in het Nieuws.

Groet, Liz
Ik ben geen marketingdeskundige, maar zijn tv-commercials niet een mooie gelegenheid, wellicht zelfs een kans, om jezelf te onderscheiden van je peers/concurrenten?

De boodschap bij commercial 1, 4 en 5 ontgaat mij namelijk;

Bij SNS Bank kunt u; uw bankzaken doen via internet (1), pinnen met uw (gepersonaliseerde)?pinpas (4), SMS info ontvangen (5). Dat gepersonaliseerde bij 4 viel mij later pas op overigens, na diep nagedacht te hebben wat toch het bestaansrecht van die commercial geweest zou kunnen zijn.

Waardoor zou juist deze feiten onderscheidend kenmerkend zijn voor SNS Bank?

Waarin en?hoe?komt SNS Bank's haar profilering in deze commercials tot uiting?

Ik dacht dat SNS Bank stond voor eenvoud in combinatie met volwaardigheid tezamen met innovatieve producten die "haar tijd vooruit zijn" (trendsetters).
Hallo ,

Z??r slecht camera werk? en idee?nloos, mist volledig zijn doel !!!!

De reclame zet niet aan tot actie of verbetering van de bank.

In tegendeel, ze zijn slaapverwekkend en doelloos voorbij geschoten aan?het doel?van de bank.

Bij het bekijken word je niet aangespoord om er over na te denken.

Althans volgens mij.

De zin van een goede t.v spot zit hem in de onderlaag [ de nadenk of klik laag ].

Janssen.
Wellicht een idee om het klantenpanel eerst om een reactie te vragen alvorens de campagne op tv te lanceren? Voelt nu een beetje als mosterd na de maaltijd aangezien met de feedback nu pas iets gedaan kan worden bij een volgende campagne.
emar10, janssen jg en CableCompany dank voor jullie reactie. Voor het geval jullie er nog niet aan toegekomen waren, vergeet ook niet de vragenlijst in te vullen over deze campagne. Natuurlijk nemen jullie commentaar op deze pagina ook mee, maar via de vragenlijst kunnen jullie je mening over de specifieke reclames kwijt.

Dank Liz
Mocht deze spotjes als Lid van de Klantenraad al in een preview zien.

Ook in de Klantenraad?waren de reacties overwegend behoorlijk kritisch.

Wel is natuurlijk postief dat eindelijk de SNS Bank weer van zich laat horen en weer reklame gaat maken.

Over de inhoud van deze spotjes zijn de meeste dingen al gezegd.

?

Te druk en schokkerig, weinig onderscheidend t.o.v andere banken die hun zaakjes vaak beter en meer klantvriendelijk hebben geregeld.

De benadering ouderen doelgroep slaat de plank mis volgens mij.

Spotje 2 suggereert zorgzaamheid en is sympathiek maar is dit ook de praktijk van alledag ?

Het is voor mij niet zo dat deze spotjes mij zouden oproepen (of zouden doen nadenken) contact te zoeken met de SNS Bank.

Het grote probleem ( -voorkomen dat er?persoonlijk contact ontstaat met SNS? medewerkers- dat hele?irritante 0900-1850 telefoonnummer-het dure geld storten van eigen geld etc etc ) is dat?de voordurende kritiek en irritatie bij bestaande klanten wordt niet aangepakt.

?

?mvg

?

?

?
Hoi John,

Dank voor je reactie.

Ik vrees dat ik weer je e-mailadres heb moeten verwijderen, omwille van jouw eigen privacy en om je te beschermen tegen spam, virussen, etc. Het spijt me daarvoor, maar dit is het beleid van het bedrijf waarvoor ik werk (niet SNS, ik werk namens SNS) en hoop dat je hier begrip voor hebt.

Groet,
Liz
De gesuggereerde warme belangstelling van het personeel, komt niet overeen met de door mij veel gehoorde opmerking "u?kunt dit nummer bellen".

Ik maak gebruik van mobiel internet en word regelmatig uit de site gegooid vanwege het trage downloaden, heb ik bij de meeste andere sites geen last van. Het getoonde gemak komt weer niet overeen met mijn ervaring.

De humor is aan mij niet besteed, maar dat kan aan mij liggen.
Helaas maar ik vind de nieuwe reclamecampagne nietszeggend, inhoudsloos! Als klant van SNS staat ie mij eerder tegen dan dat ie mij op enigerlei manier aanspreekt. De campagne geeft geen gevoel van thuiskomen en ik herken er ook geen enkele prikkel in wat anderen die geen klant bij SNS zijn over de streep moet trekken om van bank te wisselen, maar dat kan misschien de vormgever / bedenker uitleggen.

Nee, stap snel over op een campagne met inhoud, een campagne die prikkelt, een campagne die mensen uitdaagt na te denken waarom ze nog altijd geen klant zijn bij SNS.
Beste robin.toonders en Diphapang,

Dank voor jullie reacties? Zijn jullie er ook aan toegekomen om de vragenlijst in te vullen onderaan de filmpjes?

Negeer mijn vraag als jullie dat al hebben gedaan.

Groet, Liz
Ik mis de rode draad tussen de verschillende filmpjes. Te veel boodschappen voor te veel doelgroepen naar mijn smaak
Hallo allemaal,

Het is alweer oktober dus tijd voor een nieuwe expert. Deze maand is Geke Braakman de expert op de SNS Community. Zij is Adviseur Marketing Communitie. Alle vragen over de nieuwe campagne (waar de bovenstaande filmpjes onderdeel van zijn) kun je bij haar kwijt onder de Q&A rubriek.

Groet Liz

Reageer