SNS

Jaaroverzichten voor beleggingen

  • 28 februari 2014
  • 30 Reacties
  • 9502 Keer bekeken

Vanwege de overgang van SNS Fundcoach naar Mijn SNS Beleggen krijg je 2 jaaroverzichten over 2013. Om welke jaaroverzichten gaat het en waar moet je op letten bij je belastingaangifte?
Lees de hele blogpost

30 reacties

Er bestaat helemaal geen link jaaroverzicht en afschriften!!!!! Er is "mijn overzicht en financieel overzicht" er is ook geen tab blad met SNS Fundcoach. Waar jullie dat allemaal vandaan hallen geen idee????
Ik kan het ook niet vinden, nee... Zet het er dan ook niet op als het nog niet beschikbaar is...
Hoi Godert en Hehe,

Sorry voor het ongemak. Als je alleen een Fund Account hebt, ontbreekt de link 'Jaaroverzichten en afschriften'.
Klanten met andere (beleggings-)producten hebben die link wel. We werken hard aan een oplossing. Dit is inderdaad nogal verwarrend, excuses. Zodra we meer informatie hebben, laten we het uiteraard weten.
Op SNS Fundcoach liep alles lekker, sinds de integratie met Mijn SNS is het een zootje. Nu dit gepruts met de jaaroverzichten weer. Amateuristisch!
Ik ben altijd uitermate tevreden geweest over het SNS Fundcoach platform maar ga er inmiddels naar uitzien dat Binck Bank de hele handel gaat overnemen.
Nu weer het gedoe met de jaaroverzichten,het jaaroverzicht is te downloaden maar dit betreft het overzicht van na de overname.
De betaalde dividendbelasting over de periode t/m 21september is hier niet in opgenomen waardoor het een incomplete jaaropgave is.
Hopelijk is de ontbrekende jaaropgave t/m 21 september spoedig te downloaden want hier heeft de belegger niets aan voor zijn belastingaangifte 2013.
Dit meen je toch niet? Klanten die op 1 januari 2013 al over fundcoach beschikten, die moeten de link "jaaroverzicht en afschriften" aanklikken. En raad eens wie (de enigen zijn die) deze link niet te zien krijgen in Mijn SNS......... degene met Sns Fundcoach. Dit getuigt van intelligentie.

Wat inmiddels tekenen is voor SNS, is dat ze dan niet een correctiemail erover heen sturen of dit op de website melden. Je mag alles zelf uitzoeken via dit forum dat overigens steeds meer begint te lijken op een uitraasplek van gefrustreerde funcoach klanten. En terecht!  Misschien helpt het meer als de klanten hun rekening gaan opzeggen.
Helaas weer geen duidelijke informatie, het moet toch eenvoudiger en beter kunnen, dit getuigd niet van professionele organisatie. Als je alleen een fundaccount hebt tel je blijkbaar niet meer mee!
Inderdaad een amaturistisch zooitje bij SNS. Toen het nog fundcoach was waren er geen problemen. Wat een knullerig en onwerkzame site!
Kennelijk wordt er ook met kritiek niets gedaan. Ik zal blij zijn als alles bij BINK zit!!!
Het is gewoon een puinhoop bij SNS.
Ik heb in de loop van 2013 mijn SNS Basis Beleggen omgezet in SNS Zelf Beleggen.
Een overzicht van SNS Basis Beleggen is niet te vinden.
De door mij betaalde dividendbelasting moet ik maar gaan gokken. De afschriften van de Basis Beleggenrekening zijn ook niet on-line te vinden.

Waardeloos.
Wat een geprutst weer! Ongelovelijk alles wat fout gaat gaat fout!
Beste moderator Nanda,

Krijgen wij per email bericht wanneer er een oplossing is of moeten wij dagelijks de persoonlijke pagina doorzoeken of de jaaropgave t/m 21 september ergens te vinden is ?

mvg. René
Beste Nanda,

Zelden zo'n prutswerk van een bank gezien. De ene na de andere fout en je opmerkingen komen kennelijk niet door!

Heeft de persoon die de aanwijzigen aangeeft op de site het wel eens zelf geprobeerd? Je komt inderdaad nergens en maar weer wachten op een oplossing. Jaaroverzicht niet te downloaden.
Misschien een suggestie: SNS stuur gewoon een papieren versie van beide overzichten.

Bij SNS fundcoach liep alles lekker; nu kun je nauwelijk fondsen vinden, vergelijken etc.
Van kopen komt al helemaal niets meer door zo'n traag werkende site die ook nog eens elke 10 minuten vraagt om opnieuw in te loggen terwijl je al die tijd constant bezig bent met je beleggingen.

met groeten, Arie
Hallo allemaal,

Ik kan jullie reacties goed begrijpen. Door een IT-verstoring hebben wij het jaaroverzicht niet eerder kunnen uitgeven via Mijn SNS. Onze excuses hiervoor.

Voor klanten met een Fundaccount geldt, dat deze portefeuilles lopende het jaar 2013 van platform zijn gewisseld. Om deze reden hebben deze klanten nu 2 overzichten nodig.

Het waarde-overzicht van het einde van het jaar 2013 kun je vinden in de portefeuille, onder het tabblad 'Rapportage'.
Voor het waardeoverzicht van het begin van het jaar 2013, heb je de link nodig in Mijn SNS “Jaaroverzichten en Afschriften”.
Als je deze link niet hebt (dit zal gaan om klanten die uitsluitend SNS Fundaccount hebben en geen andere SNS producten) dan krijg je vandaag nog een bericht in de Inbox op Mijn SNS met een link naar het jaaroverzicht met de waarde van begin van het jaar.

Nogmaals onze welgemeende excuses voor het ongemak.
Vandaag weer gezellig bezig geweest met SNS. Meer dan een uur aan de telefoon geweest met diverse medewerkers en natuurlijk tot twee keer toe verkeerd doorverbonden.
Nieuwe instructies gekregen en de verzekering dat de problemen nu toch echt opgelost zijn. Wederom enige tijd in de weer geweest met die waardeloze site en natuurlijk werkt het niet. Knoppen die er zouden moeten zijn, zijn er niet. Wat een zooitje!!! Ik raak nu toch echt geirriteerd!! Weeeeeer gebeld en gesproken met uiterst vriendelijke mevrouw, Petra Tilburg. Samen weer door instructies doorlopen. Geen resultaat. Mevrouw Tilburg belooft actie te ondernemen. Ik wil gewoon de jaaropgaven van mijn rekeningen!!!  Hoe moeilijk kan het zijn. SNS wordt vriendelijk verzocht de jaaropgeven van mijn 6  rekeningen te verzorgen en deze met spoed naar mij op te sturen, zodat ik mijn belastingaangifte kan verzorgen.
Hallo iedereen,

Inmiddels is de 'originele' route zoals beschreven in de e-mail aan Fundaccountklanten weer beschikbaar. Alle klanten, ook als je alleen een beleggingsrekening hebt, kunnen aan de linkerkant van het scherm klikken op 'Jaaroverzicht en afschriften'.

Ik kan me voorstellen dat het erg vervelend en verwarrend was dat dit niet correct werkte. Nogmaals excuses voor het ongemak.

@MMMichael3688 Ik hoop dat je hiermee geholpen bent. Mochten wij nog iets voor je kunnen doen, stuur je ons dan je verzoek en je gegevens via [email]webcare@sns.nl[/email]? Alvast bedankt.
Als het niet zo triest was zou je er hartelijk om moeten lachen.: "Hallo iedereen"
Nu zou alles opgelost moeten zijn. Alleen....hetb werkt niet. De knop : Jaar. doet het niet.
Een never ending story. Wat een pruts bank.
Beste Nanda,

De link werkt wel - geweldige prestatie! Maar waarom dan weer verwarring zaaien ('klantje pesten')? Het overzicht SNS Fundcoach is bedoeld om de waarde vd portefeuille op 1 jan. 2013 te tonen, maar er staat "overzicht vd waarde van uw participaties per 31 december 2013. En in de kolom 31-12-2013 staan de waardes van alle participaties op 0. Lekker duidelijk!

Verder ontbreekt op beide jaaroverzichten informatie over dividenden en evt. betaalde dividendbelasting.

Bovendien ontbreken op beide jaaroverzichten de cashposities van 1 jan. 2013 en 31 dec. 2013. Als SNS deze wel aan de belastingdienst heeft doorgegeven zal de klant dat ook moeten opnemen in zijn aangifte. Maar hoe doet hij dat als dit nergens vermeld is?

Het is en blijft ontzettend prutswerk, SNS. Om je dood te schamen!
Hoi MMMichael3688,

Zoals aangegeven, kun je ons je gegevens mailen. We hebben namelijk meer informatie nodig, waarmee we kunnen onderzoeken wat er in jouw geval misgaat. We helpen je graag.

Beste Opera,

De 'titel' van de jaaropgave kan inderdaad verwarring scheppen. Ik begrijp dat dit vervelend is. De informatie is wel juist; het zijn de posities per ultimo 2013. Vandaar dat ze op dat overzicht onder 31-12-13 ook op 0 staan. Fondsen zijn weggeboekt van het Fundcoach/mfex platform en binnengekomen bij Mijn SNS/Binck. Bij het Binck jaaroverzicht is de situatie omgekeerd. Het beginsaldo op 1/1/13 was 0 en het eindsaldo op 31/12/13 is wel gevuld.

Over het cashsaldo: dit is op een andere plek te vinden in MijnSNS. De reden hiervan is dat de geld- en beleggingsrekening apart worden geadministreerd.
Beste Nanda,

Het had moeten zijn: "het zijn de posities per 1 jan. 2013; vandaar dat ze op 31-12-13 op 0 staan.

Het jaaroverzicht vh cashsaldo is op een andere plek te vinden. Had u geen tijd meer om even te vermelden waar? We hebben voor 2013 dus in totaal 3 jaaaroverzichten nodig, (evt.) te vinden op 3 verschillende plaatsen. Klantvriendelijk he!

Wat betreft het overzicht vd dividendbelasting: nog maar weer eens vergeten? Of staat dat (als 4e jaaroverzicht) misschien ook ergens anders?

Als er een prijs bestaat voor de meest sukkelige bank, dan heeft SNS 'm wat mij betreft met de grootst mogelijke overtuiging verdiend! Proficiat.
Geachte SNS/Nanda,

Via mail en ook op deze manier heb ik aangegeven dat ik alleen Fundcoach uiteindelijk tot 21 sep kan vinden. Daarna wil ik ook een overzicht en niet alleen een totaalbedrag zien op 31 dec 13. Lijkt me logisch. e-mailadres:mmmichael@zonnet.nl
Wellicht wordt het tijd om de AFM in te lichten over de manier van werken bij SNS
De AFM heeft wel de mogelijkheid om de SNS 'bank' te corrigeren.

De AFM heeft mij vorige week al gebeld i.v.m. de brief/mail welke SNS stuurde over dubbele kosten  etc.

Ondertussen moeten de medewerkers van de SNS 'bank' niet achterover gaan hangen

Met vriendelijke groet,
Arie
Beste Nanda,

Het had moeten zijn: "het zijn de posities per 1 jan. 2013; vandaar dat ze op 31-12-13 op 0 staan.

Het jaaroverzicht vh cashsaldo is op een andere plek te vinden. Had u geen tijd meer om even te vermelden waar? We hebben voor 2013 dus in totaal 3 jaaaroverzichten nodig, (evt.) te vinden op 3 verschillende plaatsen. Klantvriendelijk he!

Wat betreft het overzicht vd dividendbelasting: nog maar weer eens vergeten? Of staat dat (als 4e jaaroverzicht) misschien ook ergens anders?

Als er een prijs bestaat voor de meest sukkelige bank, dan heeft SNS 'm wat mij betreft met de grootst mogelijke overtuiging verdiend! Proficiat.


Hallo Opera,

Ik kan me je reactie goed voorstellen. Door de wisseling van het beleggingsplatform heb je nu inderdaad meerdere overzichten nodig. Hieronder staat uitgelegd hoe je hierbij komt.

Het jaaroverzicht van het cashsaldo vind je als volgt:

Financieel overzicht (met begin- en eindsaldo van de geldrekening) is uitsluitend inzichtelijk in Mijn SNS 
(niet Mijn SNS Beleggen), je moet kiezen voor 'Jaaroverzicht en Afschriften' in het linkermenu. Vervolgens kies je voor 'Financieel Overzicht betalen en sparen'.

De dividendbelasting vind je op het jaaroverzicht van de beleggingsportefeuille:

Het jaaroverzicht van je Fundaccount tot 21 september 2013 kun je vinden via Mijn SNS 'Jaaroverzichten en Afschriften'. Klik vervolgens rechtsbovenaan deze pagina op het tabblad SNS Fundaccount.
Voor het jaaroverzicht van eind 2013 kun je inloggen op je portefeuille. Hier vind je een tabblad bovenaan de portefeuille 'Rapportage'. Daaronder kun je je jaaroverzicht vinden.

Mocht er toch nog iets onduidelijk zijn of je kunt iets niet vinden, laat dit dan weten. Dan kijken we er samen nog even naar 🙂.
@Othman: Ik denk dat jullie bij de bank werken en niet de cliënten en dat het dus niet teveel gevraagd is om iedere klant een mail te sturen met alle, ik herhaal,ALLE  noodzakelijke gegevens hier op vermeld. Dus cash, SNSfundcoach en SNS. Dat lijkt me toch zeker het minst wat u/jullie voor ons kunnen doen, na alle tijd en telefoontjes die ons dit tot nu toe al gekost heeft. U blijft vriendelijk, maar het is natuurlijk een schandalig trieste vertoning, en erger nog er wordt, zo lijkt het, geen lering uit getrokken. Dat zal klanten kosten!
Beste Othman,

Ik kan alles vinden, geen probleem. Maar 1 goede raad: denk de volgende keer eerst na over een duidelijke en logische presentatie vd jaaroverzichten.

Dat ik het cash saldo van mijn Fundcoach account (dus beleggen!) moet zoeken bij "financieel overzicht betalen en sparen" is totaal onlogisch.
Onder het tabblad SNS Fundcoach zie ik "cashaccount" staan, maar daar staat geen cash, maar een overzicht vd belegde posities. Onlogisch.
En in geen enkel overzicht wordt iets over dividend of dividendbelasting genoemd. Misschien betekent dit dat ik geen dividend heb ontvangen in 2013, maar hoe moet ik dat weten? U had dit dan ook in het jaaroverzicht moeten vermelden: bijv. ontvangen dividend €0, betaalde dividendbelasting €0. 
Dit had u ook zelf kunnen bedenken. Zo moeilijk is dat niet!
Beste beleggers,   Er is een bestand waar alle betaalde dividendbelasting gespecificeerd op staat,deze staat echter ook al ingevuld op de belastingaangifte van na 1 maart zag ik zojuist.
Via de 'route' van Nanda en Othman is deze te vinden,links van je scherm op 'jaaroverzichten en afschriften' klikken,je krijgt dan een balk met 4 sub menu's.
Wanneer je alle nieuwe bestanden download weet je zeker dat hij erbij zit,het bestand heeft namelijk geen omschrijving maar een getal. (in mijn geval 'document-0' )
Voor beleggers die dit forum niet bezoeken is het voorwaar geen sinecure het afschrift te vinden....

Reageer