SNS

Mensen helpen is heel normaal?

  • 9 augustus 2016
  • 12 Reacties
  • 24725 Keer bekeken

Vroeger deelden de mensen veel met elkaar. Mijn ouders vertellen daar weleens over. Waar men elkaar kon helpen, gebeurde dat ook. De verschillen waren kleiner. Men zat allemaal in hetzelfde schuitje en voelde hetzelfde.


12 reacties

Karin bedankt voor je "inkijkje" in je werk en je persoonlijke instelling daarbij.
Het heeft lang geduurd voordat dit soort "hulp" werd geboden, maar gelukkig is er dus nu het inzicht dat het zinvol is.
Ik vraag me nog wel af (als een al "wat ouder iemand" 😳 ) wat de "opvoeding" (van betreffende klanten) van invloed is op de houding in deze. "Vroeger" keek je wel ui om schulden te maken, "dat hoorde niet".
Ik heb al jaren vaak de indruk dat (een deel van de) "jongeren" een houding hebben van "daar heb ik recht op", het als vanzelfsprekend vinden dat ze "alles" ook hebben. Kennissen van mij (docenten in het voortgezet onderwijs) hebben het vaak over "prinsjes en prinsessen".
Ik ben benieuwt naar jouw idee daarover.
Groet,
Ben 🆒
Ik vind het een beetje dubbel van de sns dat er geschreven word : "Je wordt er toch blij van als je mensen kunt helpen en hun zorgen kunt wegnemen! Klaarstaan voor klanten in moeilijke tijden is niet meer dan normaal". Bij een gesprek met een medewerker van de sns om de hypotheek naar beneden te brengen is dit niet mogelijk volgens zeggen alleen bij verkoop van je huis. Maar als ik dan naar de boete kijk bij verkoop van je huis vind ik dit erg tegenstrijdig,je kunt als klant bij de sns bank bijna geen kant op en zit aan allerlei regels vast, Waardoor ik 's nachts wel degelijk wakker lig.
De boete clausule bij verkoop van 3% blijkt inmiddels niet meer te zijn op genomen in de huidige hypotheekvormen.
Dus blijkbaar is er iets mis mee waardoor dit is geschrapt.
Graag hoor ik hierover een mening van een sns medewerker.
Ik vind het een beetje dubbel van de sns dat er geschreven word : "Je wordt er toch blij van als je mensen kunt helpen en hun zorgen kunt wegnemen! Klaarstaan voor klanten in moeilijke tijden is niet meer dan normaal". Bij een gesprek met een medewerker van de sns om de hypotheek naar beneden te brengen is dit niet mogelijk volgens zeggen alleen bij verkoop van je huis. Maar als ik dan naar de boete kijk bij verkoop van je huis vind ik dit erg tegenstrijdig,je kunt als klant bij de sns bank bijna geen kant op en zit aan allerlei regels vast, Waardoor ik 's nachts wel degelijk wakker lig.
De boete clausule bij verkoop van 3% blijkt inmiddels niet meer te zijn op genomen in de huidige hypotheekvormen.
Dus blijkbaar is er iets mis mee waardoor dit is geschrapt.
Graag hoor ik hierover een mening van een sns medewerker.


Hi Wendy,

Het is niet onze bedoeling om je nachtrust te verstoren. Zoals mijn collega in dit topic aangaf, kun je altijd een afspraak maken om je situatie te bespreken. Je vraag met betrekking tot de toekomst van de boete bij verkoop-clausule bij de SNS Budgethypotheek hebben we uitgezet. Zodra we een antwoord hebben, lees je dit terug in het andere topic.
Wauw, wat een verhaal.
Inderdaad, er zijn meer mensen met schulden dan gedacht wordt.
Ook ik heb er mee te maken gehad. Ik ben gelukkig op eigen kracht uit gekomen en ben er bijna uit zonder hulp.
Maar hulp inroepen is best lastig.

Wat wel lastiger is, om uit de BKR notitie code A2 te komen denk ik?

Ik zie graag reactie.

Johan
Hallo Johan, welkom op de SNS community. Ik wil je graag helpen met je vraag over je A2 codering. Wil jij svp een mail sturen naar webcare@sns.nl met daarin je persoonlijke gegevens en je rekeningnummer? En dan ook nog de link naar dit onderwerp. Dan kan ik kijken hoe jouw BKR registratie (als die door SNS gedaan is) precies in elkaar zit. Dan krijg je een antwoord dat op jouw situatie van toepassing is.

Is de BKR door een andere bank geplaatst? Dan kan je het beste met hen contact opnemen.
En o ja Johan, wat goed dat je zelfstandig uit je schulden gekomen bent. Dat zal niet gemakkelijk zijn geweest. Hulp inroepen is het aller moeilijkste merk ik op de afdeling Hulpteam Achterstanden wel eens. Maar ik vind het super moedig als klanten juist wel onze hulp inroepen. Want dan kunnen we ook helpen daar waar nodig is.
Kunnen jullie ook mensen helpen met een minikrediet, dus niet in de hypotheeksfeer, maar in de kleine, individuele, persoonlijke sfeer ?
Karin, bedankt voor je blog. Ik sta er 100 % achter dat de SNS probeert maatwerk te leveren en niet alleen naar de regeltjes kijkt. Per slot van rekening moet de bank het wel hebben van haar klanten. Geen klanten, geen inkomen, geen medewerkers. Derhalve, als we elkaar kunnen helpen, moeten we dat niet nalaten.
Van mij mogen er wel meer maatwerk-gevallen besproken worden. daarmee krijgt de bank ook ee menselijker gezicht.
@ AnnaM, leuk jou hier ook tegen te komen.Zitten jullie nou op dezelfde afdeling? En vraag eens aan Wanda wat er op 22 oktober te beleven valt.

Kunnen jullie ook mensen helpen met een minikrediet, dus niet in de hypotheeksfeer, maar in de kleine, individuele, persoonlijke sfeer ?

Hoi Henk Schipper,

Welkom op de community. Leuk dat je gelijk actief meedoet en een vraagt stelt. Heb je tijdelijk meer geld nodig? Dan kun je een kredietlimiet op je betaalrekening aanvragen. Ik hoor graag of je hiermee geholpen bent of dat je iets anders bedoelt.

Omdat dit je eerste bericht is op de community, wil ik je graag op twee topics wijzen. Misschien vind je het leuk om het topic ’Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.
Karin, bedankt voor je blog. Ik sta er 100 % achter dat de SNS probeert maatwerk te leveren en niet alleen naar de regeltjes kijkt. Per slot van rekening moet de bank het wel hebben van haar klanten. Geen klanten, geen inkomen, geen medewerkers. Derhalve, als we elkaar kunnen helpen, moeten we dat niet nalaten.
Van mij mogen er wel meer maatwerk-gevallen besproken worden. daarmee krijgt de bank ook ee menselijker gezicht.
@ AnnaM, leuk jou hier ook tegen te komen.Zitten jullie nou op dezelfde afdeling? En vraag eens aan Wanda wat er op 22 oktober te beleven valt.



Hallo Blacktomcat! Ja ik ben er ook weer. Karin en ik werken niet op dezelfde afdeling. Zij werkt voor Hulpteam Hypotheken en ik voor Hulpteam Achterstanden. Beide afdelingen zijn een onderdeel van Service Center Bijzonder Beheer. We zitten echter wel vlakbij elkaar. Dus ik zie en spreek haar ook regelmatig:D.

@ En vraag eens aan Wanda wat er op 22 oktober te beleven valt.


Hoi AnnaM,
omdat het lastig is hier de bijdrages te volgen (mogelijk komt Blacktomcat hier niet direct weer), toch je maar even op bovenstaande wijzen. Daar reageer je (nog?) niet op.
Groet,
Ben 🆒
:?:(:$

Reageer