SNS

Moe, maar voldaan na de SNS Hackathon

  • 10 april 2015
  • 13 Reacties
  • 10709 Keer bekeken

Als SNS-klant (en oud-IT-er) had ik mezelf via de community aangemeld voor de Hackathon uit nieuwsgierigheid over hetgeen zo'n happening te bieden zou hebben.
Lees de hele blogpost

13 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Leuk om het verslag te lezen Wanda, dank daarvoor!

Zo te horen waren er aardig wat mensen en was de 1e editie dus al een behoorlijk succes. Fijn om te horen.

Kan je ook al een tipje van de sluier oplichten van de projecten en met name het project wat doorontwikkeld wordt?
Hoi Wanda,
Dank voor je verslag. Leuk om zo een "inkijkje" te krijgen.
Wat was de herkomst van de 80-90 deelnemers? Medewerkers (ik las 1 klant?)?
Wat is er van jouw "plan om enthousiaste klanten en medewerkers meer aan ons te binden" geworden? En de andere plannen? Ik ben wel een beetje nieuwsgierig naar de uitkomsten in die zin, de resultaten dus.
Groet,
Ben 🆒
Hallo Wanda,

wellicht kunnen jullie volgende keer aangeven wat "wij" als klanten kunnen bijdragen aan de hackathon ook al zijn wij geen applicatie ontwikkelaars ed. maar gewone eindgebruikers.  Dan is de animo onder de klanten mogelijk groter als men weet wat de bijdrage kan zijn.
Het winnende team heeft gewerkt aan een oplossing waarmee bij problemen met (bijvoorbeeld) mobiel bankieren voor een bepaalde klantengroep, functionaliteit alleen voor die klantengroep uitgezet kan worden. Hetzelfde principe kan worden gebruikt voor nieuwe functionaliteit. Soms zouden we nieuwe features willen testen bij een select gezelschap. Het winnende idee maakt het mogelijk om functionaliteit aan te zetten voor een selecte groep.

Zelf ben ik inderdaad bezig geweest met een plan om enthousiaste klanten en medewerkers meer aan ons te binden. Ik heb een plan gemaakt voor een app waarmee we deze groep snel op de hoogte kunnen brengen van nieuws en activiteiten van SNS, waar lokale activiteiten van de winkels in voorbijkomen en waarbij je gemakkelijk een vraag, compliment of klacht van vrienden, familie en kennissen kan doorgeven. Dit plan is erg enthousiast ontvangen door de directie, komende maanden gaan we een pilot opzetten. Stiekem heb ik dus ook een beetje gewonnen ;-)

Volgend jaar organiseren we weer een Hackathon, dan nodigen we jullie natuurlijk weer uit om te komen en mee te denken over nieuwe ontwikkelingen.
Het winnende team heeft gewerkt aan een oplossing waarmee bij problemen met (bijvoorbeeld) mobiel bankieren voor een bepaalde klantengroep, functionaliteit alleen voor die klantengroep uitgezet kan worden. Hetzelfde principe kan worden gebruikt voor nieuwe functionaliteit. Soms zouden we nieuwe features willen testen bij een select gezelschap. Het winnende idee maakt het mogelijk om functionaliteit aan te zetten voor een selecte groep.

Zelf ben ik inderdaad bezig geweest met een plan om enthousiaste klanten en medewerkers meer aan ons te binden. Ik heb een plan gemaakt voor een app waarmee we deze groep snel op de hoogte kunnen brengen van nieuws en activiteiten van SNS, waar lokale activiteiten van de winkels in voorbijkomen en waarbij je gemakkelijk een vraag, compliment of klacht van vrienden, familie en kennissen kan doorgeven. Dit plan is erg enthousiast ontvangen door de directie, komende maanden gaan we een pilot opzetten. Stiekem heb ik dus ook een beetje gewonnen ;-)

Volgend jaar organiseren we weer een Hackathon, dan nodigen we jullie natuurlijk weer uit om te komen en mee te denken over nieuwe ontwikkelingen.

Hoi Wanda,
Dank voor je toelichting.
Beide ideeën lijken me wel wat. Is het toevallig of waarschijnlijk de toekomst, dat "mobiel" en "App" hier ter sprake zijn? Wordt er eigenlijk vnl in deze categorie geïnvesteerd of toch ook nog wel in de "oude" technieken?
En nu wachten op het resultaat van de uitwerkingen. :)
Groet,
Ben 🆒
Wat bedoel je precies met "oude" technieken @Ben?

We zien dat mobiel nog steeds groeiende is, maar tijdens de Hackathon zijn er ook genoeg andere ideeën uitgewerkt die meer te maken hebben met onze achterliggende systemen.

Uiteraard wordt er ook nog steeds geïnvesteerd in de website, Mijn SNS, de winkels, adviseurs, klantenservice en alle achterliggende systemen die we nodig hebben om een goede dienstverlening aan de klant te leveren.
Wat bedoel je precies met "oude" technieken @Ben?

We zien dat mobiel nog steeds groeiende is, maar tijdens de Hackathon zijn er ook genoeg andere ideeën uitgewerkt die meer te maken hebben met onze achterliggende systemen.

Uiteraard wordt er ook nog steeds geïnvesteerd in de website, Mijn SNS, de winkels, adviseurs, klantenservice en alle achterliggende systemen die we nodig hebben om een goede dienstverlening aan de klant te leveren.

Ik bedoelde inderdaad vnl de website en MijnSNS.
Groet,
Ben 🆒
Wanda, leuk om je verslag te lezen. En leuk te weten dat iedereen positief was. Ik kan mij een dergelijke happening ook voorstellen, waarbij alleen maar gebrainstormed wodt. Dus niet uitwerken tot in het laatste detail, maar ideeën spuiten en daar verder op ingaan. De beste ideeën kunnen dan later door professionals uitgewerkt en geïmplementeerd worden. Zo'n zitting hoeft dan ook geen 30 uur te duren (en kan dus veel goedkoper uitgevoerd worden). Wordt ongetwijfeld vervolgd. Succes.
Bedankt voor de complimenten, maar het verslag is niet van mij. De eer gaat naar de klant die bij de hackathon aanwezig was.

@Blacktomcat, het idee van de hackathon was juist om ideeën die op de plank zijn blijven liggen door gebrek aan tijd uit te werken. En dat is gelukt! 19 ideeën zijn omgezet naar concrete plannen.
Bedankt voor de complimenten, maar het verslag is niet van mij. De eer gaat naar de klant die bij de hackathon aanwezig was.

@Blacktomcat, het idee van de hackathon was juist om ideeën die op de plank zijn blijven liggen door gebrek aan tijd uit te werken. En dat is gelukt! 19 ideeën zijn omgezet naar concrete plannen.


Maar het één hoeft het ander toch niet uit te sluiten?
Ben trouwens wel benieuwd naar die 19 ideeën. Is er een mogelijkheid die lijst met ons te delen?
Maar het één hoeft het ander toch niet uit te sluiten?
Ben trouwens wel benieuwd naar die 19 ideeën. Is er een mogelijkheid die lijst met ons te delen?


Dat is absoluut waar @Blacktomcat. Er is gelukkig volop ruimte om te brainstormen binnen de organisatie, we hebben er zelfs speciale ruimtes voor.

De lijst met ideeën kan ik helaas niet delen met jullie, er staat teveel concurrentie gevoelige informatie in.
Dat is absoluut waar @Blacktomcat. Er is gelukkig volop ruimte om te brainstormen binnen de organisatie, we hebben er zelfs speciale ruimtes voor.

De lijst met ideeën kan ik helaas niet delen met jullie, er staat teveel concurrentie gevoelige informatie in.


Dan blijft er voor ons dus niets anders over dan dit forum/topic/etc. in de gaten te houden.
Hopelijk deel je ons dan wel als eerste mee als er iets gaat veranderen. Jou kennende, wil je dat zeker doen :). Goed weekend.
Dan blijft er voor ons dus niets anders over dan dit forum/topic/etc. in de gaten te houden.
Hopelijk deel je ons dan wel als eerste mee als er iets gaat veranderen. Jou kennende, wil je dat zeker doen :). Goed weekend.


Dat doe ik zeker!
Jij ook een fijn weekend 🙂

Reageer