SNS

Nieuwe service: gratis contant geld storten bij GWK Travelex

  • 13 juni 2013
  • 116 Reacties
  • 46002 Keer bekeken

Badge +1
Je kunt vanaf 17 juni naast PostNL ook contant briefgeld storten bij ruim 120 vestigingen van GWK Travelex, verspreid over het land. Hier kun je gratis gebruik maken van de dienst Mr Pay.
Lees de hele blogpost

116 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Als je op de link Lees de hele blogpost klikt, dan krijg ik niets te zien...
Badge
Hè hè, jullie luisteren dus toch nog wel een beetje naar je klanten. :)
Ideetje om de GWK-adressen toe te voegen aan de pagina om SNS-winkels en -geldautomaten te vinden?
Reputatie 4
Badge +1
Heel goed geregeld, denk dat veel mensen hier blij mee zijn.

+1 Kudo voor SNS 🙂
Reputatie 2
Badge +1
De link werkt inmiddels!
Fijn om weer te zien dat er geluisterd word naar datgene dat op de community speelt 🆒
He he eindelijk een prima oplossing. Via de post vond ik niet zo veilig.
Euh heb ik nu voor niets mijn Rabo-rekening er naast lopen 😞
Badge +1
Alle info is inmiddels te vinden op [color=#000000]onze website[/color]

@ReinoutS Per vandaag worden de aangesloten GWK's inderdaad toegevoegd aan de locatiezoeker, maar niet aan die van SNS Winkels- en geldautomaten maar aan die van PostNL. Het gaat immers om klanten die willen storten.
Waarom  niet  storten  bij de  Hema?  Daar  staat  pinautomaat  ook
Waarom  niet  storten  bij de  Hema?  Daar  staat  pinautomaat  ook


Hoi PieterR,

Leuke vraag en deze hebben we ook onderzocht 🙂.

Dit is om praktische redenen niet haalbaar. Een afstortmachine vraagt om een heel nieuw netwerk van automaten en daarvoor is niet gekozen. Dan zou je nog kunnen bedenken dat je geld zou kunnen “afstorten” aan de kassa of bij de klantenserivce maar dat is vanuit HEMA (om begrijpelijke redenen) niet wenselijk.
Waarom alleen briefgeld? Ik spaar al van klein af aan kleingeld. Doe ook kleingeld onder de euro watvin mijn portemonnee zit in de spaarpot en het totale bedrag loopt altijd snel op. Voorheen deed ik dit bij sns storten, maar dit kan dus al een hele tijd niet meer. Ik moet het nu op de rekening van mijn vriend storten zodat hij het weer nasr mijn spaar kan oversluizen. Erg omslachtig allemaal.
Heb het uitgeprobeerd om geld te storten via GWK en het gaat prima, de volgende dag stond het reeds op mijn bankrekening. Vind deze optie sneller, veiliger en gemakkelijker dan via post.nl te versturen. Via  postnl duurt het zeker drie dagen voor geld op je rekening staat. En zou je geld om een of redenen kwijt raken bij post.nl ben je zelf verantwoordelijk dat je het terug krijgt . Vind via gwk dat je minder risico loopt dat geld "kwijt raakt" ....alleen jammer dat je geen muntgeld in kunt leveren bij GWK !!!!
Hoi, eindelijk ben er erg blij mee gr l de b
Badge +1
Waarom alleen briefgeld? Ik spaar al van klein af aan kleingeld. Doe ook kleingeld onder de euro watvin mijn portemonnee zit in de spaarpot en het totale bedrag loopt altijd snel op. Voorheen deed ik dit bij sns storten, maar dit kan dus al een hele tijd niet meer. Ik moet het nu op de rekening van mijn vriend storten zodat hij het weer nasr mijn spaar kan oversluizen. Erg omslachtig allemaal.


Hallo M.Drop,

Allereerst welkom bij SNS Community.

Contant geld storten bij SNS Bank kan inderdaad alleen in de vorm van papiergeld. We hebben naar andere mogelijkheden gekeken om muntgeld in te wisselen, maar muntgeld wisselen blijkt een moeilijke opgave. Een mogelijke oplossing is om zelf het kleingeld tegen papiergeld in te wisselen. Op deze manier kan het spaargeld gestort worden via het GWK of PostNL. Zelf zou je dan bijvoorbeeld (kleine) boodschappen kunnen doen met het muntgeld. Ook het geld storten via je vriend is natuurlijk een optie. We kunnen ons voorstellen dat dit enigzins omslachtig is.

We hebben echter voor deze constructie gekozen omdat de behoefte aan 'contant geld storten' de laatste jaren enorm is afgenomen. Onder andere door het weghalen van de kasfunctie in SNS Winkels kunnen we andere producten voor gunstige tarieven aanbieden. 

In dit topic is al eerder uitgebreid gesproken over 'contant geld storten'. Wellicht interessant om hier ook een kijkje te nemen. We hopen je hier vaker te zien.
Badge +1
Heb het uitgeprobeerd om geld te storten via GWK en het gaat prima, de volgende dag stond het reeds op mijn bankrekening. Vind deze optie sneller, veiliger en gemakkelijker dan via post.nl te versturen. Via  postnl duurt het zeker drie dagen voor geld op je rekening staat. En zou je geld om een of redenen kwijt raken bij post.nl ben je zelf verantwoordelijk dat je het terug krijgt . Vind via gwk dat je minder risico loopt dat geld "kwijt raakt" ....alleen jammer dat je geen muntgeld in kunt leveren bij GWK !!!!


Hoi, eindelijk ben er erg blij mee gr l de b


Hallo Louisriet & Mheger,

Fijn dat jullie blij zijn met de nieuwe stortmogelijkheid 😃.

@Mheger In mijn reactie aan M.Drop kun je lezen waarom het storten van muntgeld niet mogelijk is.
He he fijn zeg, eindelijk wat extra sevice. Goed gedaan SNS. Er wordt inderdaad toch naar de klant geluisterd
eindelijk, een zeer goed initiatief, ben er blij mee.:)
Hallo Dedmar en Hesselin,

Bedankt voor jullie complimenten 🙂. Fijn dat jullie de nieuwe service een goede toevoeging vinden.

@ Hesselin Welkom op SNS Community. Hopelijk zien we je vaker. Als je het leuk vindt om meer over de andere leden te lezen of jezelf voor te stellen, neem dan eens een kijkje in de 'Koffiekamer'.
Badge
Beste jongens en meisjes.
Laat je nou niets wijsmaken. Het is helemaal geen NIEUWE service.
Het is simpelweg het (gedeeltelijk) herstellen van van de misstap van de SNS om de kasfunctie bij de kantoren op te heffen.
Er zijn kennelijk zoveel klanten weggelopen dat er naar een oplossing is gezocht.
Een halfslachtige oplossing is nu de stortingsmogelijkheid bij de GWK kantoren.


 
Reputatie 2
Badge +1
Beste jongens en meisjes.
Laat je nou niets wijsmaken. Het is helemaal geen NIEUWE service.
Het is simpelweg het (gedeeltelijk) herstellen van van de misstap van de SNS om de kasfunctie bij de kantoren op te heffen.
Er zijn kennelijk zoveel klanten weggelopen dat er naar een oplossing is gezocht.
Een halfslachtige oplossing is nu de stortingsmogelijkheid bij de GWK kantoren.
 


Beste 'indebanvandebank',
Ik vind het helemaal geen misstap van de SNS bank om de kasfunctie op te heffen op haar kantoren; ik heb liever een hogere rente op mijn spaarrekening dan de mogelijkheid om cash geld te storten. Ik begrijp best dat er ook mensen zijn die dit precies andersom willen; daarom is het goed dat er zoiets is als concurrentie.
Ook de banken kunnen hun geld maar 1x uitgeven.
Groeten,
Stefan
@Stefan; +++
Helemaal mee eens!
Groet,
Ben
PS. Ondanks dat rente niet veel meer is.
Beste SNS-medewerkers,

Regelmatig maak ik gebruik van het geld storten op de eigen rekening. Ik stuur dan het geld op. Ik wil hierover toch even iets opmerken:

Verstuur ik het geld, dan kan ik via de 3S-code precies volgen waar mijn geld is en weet ik dus ook precies wanneer en hoe laat het geld bij de SNS Bank is afgeleverd. Nu valt het mij bijna iedere keer weer op dat er kennelijk zéér traag gewerkt wordt. Mijn laatste storting is bijvoorbeeld gisterenmorgen om 9.09 bij jullie afgeleverd en staat nog steeds niet op mijn rekening! Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt en ik begin me er steeds meer aan te ergeren...

Ik heb hierover al eerder contact opgenomen met de klantenservice, maar lezen is ook een vak kennelijk: Men komt met het verhaal dat het aan de postbezorging ligt, die traag zou zijn (bijvoorbeeld omdat er een weekend tussen zit) maar nogmaals: Ik weet precies wanneer het geld is afgeleverd en hier heeft het dus niets mee te maken. Dan begint men weer over dat men tot 4 werkdagen heeft om het geld te storten. Dat zal allemaal best, maar ik verwacht dat als mijn geld 's ochtends (of ruim voor het einde van de werkdag) bij jullie is afgeleverd, dat het diezelfde dag nog gestort kan worden.

Zoals gezegd is er gistermorgen geld van mij bij jullie afgeleverd, maar het staat nog steeds niet op de rekening. Dit vindt ik echt een waardeloze service op deze manier en is echt een reden om over te stappen naar een andere bank als hier nu eindelijk niet eens heel snel verbetering in komt!

Of anders gebruik ik wel een alternatieve "oplossing" die voor SNS extra kosten en werk met zich mee brengt en voor mij alleen wat extra werk: Dan ga ik wekelijks wel kleinere bedragen storten i.p.v. één keer per maand een groter bedrag. Gaat de SNS ongeveer een kleine 50 euro p.m. extra kosten.
Is toch verzekerd? PostNL raakt véél kwijt, maar verzekerde zendingen "toevallig" nooit!
He he eindelijk een prima oplossing. Via de post vond ik niet zo veilig.
Hallo Jlthkoch,

Allereerst hartelijk welkom op SNS Community 🙂.

Ik ga voor je navragen hoe het proces met betrekking tot het storten van contant geld precies in elkaar zit. Het is inderdaad zo dat als je contant geld stort bij PostNL, dit 4 werkdagen kan duren voordat het is bijgeschreven op je rekening. Als je een storting doet bij een GWK kantoor, wordt het bedrag de volgende werkdag rond 15:00 uur bijgeschreven. Lees meer hierover op onze website.

Ik begrijp je frustratie, maar wil je wel vragen om op een constructieve manier mee te denken op de community. Van je idee in de laaste alinea wordt niemand beter denk ik 😉.
Dat begrijp ik, maar ik heb dit probleem al meerdere malen aangekaart bij SNS en verder dan de post de schuld geven op wijzen op die 4 werkdagen komt men niet, terwijl ik weet wanneer het bij de SNS is afgeleverd. Dus ik weet waar het probleem zit! Uiteindelijk is mijn laatste storting inmiddels donderdag in de avond bijgeboekt en dit terwijl het woensdag in de ochtend al door SNS was ontvangen!

Het is voor mij soms van belang dat geld snel op mijn rekening staat en dan is dit gewoon heel erg vervelend. Dan kan SNS niet beter worden van mijn alternatief, maar dat is voor mij dan wel dé oplossing bij gebrek aan een oplossing vanuit SNS. Ik zit er ook niet op te wachten om het zo te doen, want het is extra werk, maar ik moet toch wat. Ik kan er natuurlijk ook voor kiezen om over te stappen naar de ABN-AMRO waar ik nog wel contant geld (munten en biljetten) af kan storten in het filiaal.

Ik begrijp je frustratie, maar wil je wel vragen om op een constructieve manier mee te denken op de community. Van je idee in de laaste alinea wordt niemand beter denk ik 😉.
Reputatie 3
Badge +1
Dat begrijp ik, maar ik heb dit probleem al meerdere malen aangekaart bij SNS en verder dan de post de schuld geven op wijzen op die 4 werkdagen komt men niet, terwijl ik weet wanneer het bij de SNS is afgeleverd. Dus ik weet waar het probleem zit! Uiteindelijk is mijn laatste storting inmiddels donderdag in de avond bijgeboekt en dit terwijl het woensdag in de ochtend al door SNS was ontvangen!

Het is voor mij soms van belang dat geld snel op mijn rekening staat en dan is dit gewoon heel erg vervelend. Dan kan SNS niet beter worden van mijn alternatief, maar dat is voor mij dan wel dé oplossing bij gebrek aan een oplossing vanuit SNS. Ik zit er ook niet op te wachten om het zo te doen, want het is extra werk, maar ik moet toch wat. Ik kan er natuurlijk ook voor kiezen om over te stappen naar de ABN-AMRO waar ik nog wel contant geld (munten en biljetten) af kan storten in het filiaal.



Hi jlthkoch, fijn dat je storting inmiddels is bijgeschreven op je rekening. Het wordt op je rekening bijgeschreven, zodra wij het geld ontvangen. We begrijpen dat je het gestorte geld zo snel mogelijk op je rekening bijgeschreven wilt hebben. Wij doen in elk geval ons uiterste best om dit proces zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Reageer