SNS

Nieuwe service: gratis contant geld storten bij GWK Travelex

  • 13 juni 2013
  • 116 Reacties
  • 46002 Keer bekeken


Toon eerste bericht

116 reacties

Bedankt voor je reactie, maar dat is nu juist het probleem! Het geld wordt namelijk NIET op onze rekening bijgeschreven zodra jullie het ontvangen. Mijn laatste storting was zoals ik al aangaf woensdagochtend iets na 9 uur bij jullie binnen en is donderdagavond pas op mijn rekening bijgeschreven! Het is dus bijna 2 (werk) dagen onderweg. Dit proces loopt dus echt niet zo soepel als mogelijk zou moeten zijn. Als jullie begrijpen dat ik mijn geld z.s.m. op mijn rekening bijgeschreven wil hebben, waarom gebeurt dat dan niet? Op zijn minst dezelfde dag moet kunnen als het geld uiterlijk 15.00 bij jullie binnen is bijvoorbeeld.
Hi jlthkoch, fijn dat je storting inmiddels is bijgeschreven op je rekening. Het wordt op je rekening bijgeschreven, zodra wij het geld ontvangen. We begrijpen dat je het gestorte geld zo snel mogelijk op je rekening bijgeschreven wilt hebben. Wij doen in elk geval ons uiterste best om dit proces zo soepel mogelijk te laten verlopen.
Badge
Bedankt voor je reactie, maar dat is nu juist het probleem! Het geld wordt namelijk NIET op onze rekening bijgeschreven zodra jullie het ontvangen. Mijn laatste storting was zoals ik al aangaf woensdagochtend iets na 9 uur bij jullie binnen en is donderdagavond pas op mijn rekening bijgeschreven! Het is dus bijna 2 (werk) dagen onderweg. Dit proces loopt dus echt niet zo soepel als mogelijk zou moeten zijn. Als jullie begrijpen dat ik mijn geld z.s.m. op mijn rekening bijgeschreven wil hebben, waarom gebeurt dat dan niet? Op zijn minst dezelfde dag moet kunnen als het geld uiterlijk 15.00 bij jullie binnen is bijvoorbeeld.
Hi jlthkoch, fijn dat je storting inmiddels is bijgeschreven op je rekening. Het wordt op je rekening bijgeschreven, zodra wij het geld ontvangen. We begrijpen dat je het gestorte geld zo snel mogelijk op je rekening bijgeschreven wilt hebben. Wij doen in elk geval ons uiterste best om dit proces zo soepel mogelijk te laten verlopen.


Toen ik het antwoord van Tineke vanmorgen las dacht ik ook 'wat een onnozele reactie is dit.'
Alsof je zelfs al blij moet zijn dat jouw geld na 2 dagen ueberhaupt toch nog bijgeschreven wordt.
Dit is zo'n typisch voorbeeld van een geïndoctrineerde computergestuurde reactie waarbij het eigen verstand op standje 'nul' is gezet en niet begrepen wordt dat een klant daarmee nog meer tegen het zere been wordt geschopt.

Klachtenbehandeling is een vak waar ze bij de SNS Bank nog niet in uitgeleerd zijn.

Hoe eenvoudig zou het niet geweest zijn te schrijven:

"Hi jlthkoch, wat vervelend voor je dat het zo lang heeft geduurd dat het geld is bijgeschreven op je rekening. We begrijpen dat je het gestorte geld zo snel mogelijk op je rekening bijgeschreven wilt hebben.
Ik zal e.d.d. eens contact opnemen met de betreffende afdeling om te kijken op we het proces wat soepeler kunnen laten verlopen."


Dat is ook een tekst waarmee de klant niet direct wordt geholpen maar toont wat meer empathie waardoor de klant niet als het ware wordt uitgenodigd om nog eens in de pen te klimmen c.q. zijn toetsenbord te teisteren. Mocht dat wel de bedoeling zijn geweest dan is Tineke daar tenminste in geslaagd!
Reputatie 3
Badge +1
Beste Inbanvandebank,

Allereerst wil ik zeggen dat ik heel erg geschrokken ben van je reactie op mij. Wij proberen alle leden te helpen en het is absoluut niet mijn bedoeling om een computergestuurde reactie te sturen. Ik vind het ook erg vervelend om te lezen dat dit zo ervaren wordt. Om de sfeer op de community gezellig te houden, wil ik je graag nog wel even op de huisregels wijzen: https://community.snsbank.nl/huisregels-178

@jlthkoch: Excuses als je je door mij niet goed geholpen voelt. Zoals Marnix aangeeft gaan we voor je navragen hoe het proces precies in elkaar zit.
Badge
Beste Inbanvandebank,

Allereerst wil ik zeggen dat ik heel erg geschrokken ben van je reactie op mij. Wij proberen alle leden te helpen en het is absoluut niet mijn bedoeling om een computergestuurde reactie te sturen. Ik vind het ook erg vervelend om te lezen dat dit zo ervaren wordt. Om de sfeer op de community gezellig te houden, wil ik je graag nog wel even op de huisregels wijzen: https://community.snsbank.nl/huisregels-178


Dag Tineke,

Het spijt mij oprecht dat ik je heb laten schrikken. Dat was niet mijn bedoeling. Eigenlijk kun je er ook niets aan doen dat jouw broodheer je deze manier van reageren zo heeft aangeleerd. In hun oneindige wijsheid zal de directie ooit wel besloten hebben dat hun klanten het intellectuele niveau hebben van groep 4 van de basisschool en ook op die manier benaderd dienen te worden. Ach, daar komen ze nog wel eens achter.
Op jouw advies heb ik de huisregels er nog even op nagelezen. Er staat immers in: 'volg altijd de aanwijzingen van moderators op'. Het valt mij op dat de forumgebruikers er zelfs 2x op worden gewezen respectvol op te treden richting moderators. Dat is ook volkomen terecht. Maar even zo goed mag een gebruiker ook een antwoord verwachten waar hij wat aan heeft of waar hij hoop uit kan putten.
Vergeet niet Tineke, dat de bankensector door haar handel en wandel practisch alle krediet bij hun clientele heeft verloren en dat als gevolg daarvan elke bankemployee nog jarenlang op z'n tenen zal moeten lopen daar nog iets van terug te winnen.

En denk daarbij altijd aan het volgende:

de klant betaalt jouw salaris...
jouw huis...
jouw boot...
jouw auto...
jouw vakantie...
jouw avondje uit...
jouw    ...
jouw    ...
Bedankt voor je reactie, maar dat is nu juist het probleem! Het geld wordt namelijk NIET op onze rekening bijgeschreven zodra jullie het ontvangen. Mijn laatste storting was zoals ik al aangaf woensdagochtend iets na 9 uur bij jullie binnen en is donderdagavond pas op mijn rekening bijgeschreven! Het is dus bijna 2 (werk) dagen onderweg. Dit proces loopt dus echt niet zo soepel als mogelijk zou moeten zijn. Als jullie begrijpen dat ik mijn geld z.s.m. op mijn rekening bijgeschreven wil hebben, waarom gebeurt dat dan niet? Op zijn minst dezelfde dag moet kunnen als het geld uiterlijk 15.00 bij jullie binnen is bijvoorbeeld


Hoi JLTHKoch, we zijn voor je aan het uitzoeken hoe dit kan en wat de precieze doorlooptijden zijn, en of dit verbeterd kan worden. Bedankt voor je signaal.
Badge +1
Bedankt voor je reactie, maar dat is nu juist het probleem! Het geld wordt namelijk NIET op onze rekening bijgeschreven zodra jullie het ontvangen. Mijn laatste storting was zoals ik al aangaf woensdagochtend iets na 9 uur bij jullie binnen en is donderdagavond pas op mijn rekening bijgeschreven! Het is dus bijna 2 (werk) dagen onderweg. Dit proces loopt dus echt niet zo soepel als mogelijk zou moeten zijn. Als jullie begrijpen dat ik mijn geld z.s.m. op mijn rekening bijgeschreven wil hebben, waarom gebeurt dat dan niet? Op zijn minst dezelfde dag moet kunnen als het geld uiterlijk 15.00 bij jullie binnen is bijvoorbeeld.


Hallo Jlthkoch,

We hebben inmiddels antwoord gekregen op hoe de PostNL stortprocedure verloopt:

Wij crediteren de klant zodra we de gegevens (het definitieve bedrag) binnen hebben. Het proces is als volgt:

PostNL vestiging -> sorteercentrum -> geldverwerker -> SNS

De geldverwerker sorteert en telt het geld. Deze gegevens heeft SNS nodig om de klant te crediteren. Omdat er in dit proces verschillende afdelingen betrokken zijn, kan het zijn dat het 4 werkdagen duurt voordat het bedrag wordt bijgeschreven. Zoals Marnix ook aangeeft, is het wellicht een idee om in het vervolg te storten via GWK Travelex. Het bedrag staat dan na 1 werkdag op je rekening.
Jullie doen nu net alsof de geldverwerker géén SNS zou zijn. Ik verstuur het geld echter aan de SNS, zij verwerken mijn geld. Men stort vervolgens het geld niet z.s.m. op de rekening, zoals men wél beloofd. Jullie geven aan dat jullie "de klant crediteren zodra we de gegevens (het definitieve bedrag) binnen hebben", maar dat is om de een of andere reden dus niet zo! Ik zal handelen zoals ik al eerder heb aangegeven, indien ik tijd heb zal ik storten via GWK. Ik ga wél op zoek naar een bank waar ik gewoon zélf contant kan storten, dit kan bijvoorbeeld bij ABN-AMRO in Noordwijk, die accepteren zelfs muntgeld.
Reputatie 3
Badge +1
Hi jlthkoch, we vinden het erg vervelend dat je dit negatief ervaart. SNS Bank heeft een bewuste keus gemaakt voor SNS Winkels zonder contanten. Dat is misschien even wennen, maar levert ook voordelen voor de klant op. Als alternatief bieden we het storten via PostNL en GWK. Uit je reactie begrijpen we dat deze mogelijkheden misschien niet volledig aansluiten bij je wensen met betrekking tot bankieren. Dat mag natuurlijk. We hopen al onze klanten tevreden te houden maar als onze visie en jouw behoeften niet (voldoende) op elkaar aansluiten is het verstandig hierover na te denken zoals je aangeeft.
Draai  toch  gewoon  dat  besluit terug en  geef  weer  stortmogelijkheid aan  loket  en  buitensafe  voor  ondernemers.
De  kids  in  een  SNS  winkel  vervelen  zich  te  pletter en  weten  van  "toeten noch  blazen".
Zo'n  winkel  kost  klauwen  vol  geld en  wat  doen  ze??? Al;s  ik  dollars  wil,  kan  ik er  niet  terecht!
nog  even  wat  ter  lering  en  ter  vermaak,  maar  zeer  treffend:

http://www.youtube.com/watch?v=0KxIzXuNP-Q

Dit  brengt  in  ieder  geval  weer  een  lach  op  je  gezicht
Hallo PieterR,

Erg leuk filmpje inderdaad 😉. Het is niet erg waarschijnlijk dat de kasfunctie weer wordt ingevoerd. In het topic 'Contant geld storten' lees je waarom er gekozen is deze service af te schaffen.

Zoals je in dit topic kunt lezen, is het sinds kort wel mogelijk om contant geld te storten bij een GWK Travelex kantoor. Lees meer hierover op onze website.

Buitenlandse valuta, bijvoorbeeld Amerikaanse Dollars, kun je wel bestellen op onze website. Hier zijn verzendkosten van 12,95 aan verbonden. Het geld heb je ongeveer binnen 5 werkdagen in huis.
Vanaf  1 september is het niet meer mogelijk om geld te storten via PostNL.
Hallo Hansje22,

Hartelijk welkom op SNS Community 🙂. Bedankt voor je bijdrage. Je hebt namelijk helemaal gelijk.

Je kunt tot 26 augustus het online formulier invullen en printen. Het geprinte formulier kun je tot 1 september inleveren bij een postkantoor van PostNL. Vanaf
1 september is het niet meer mogelijk om geld te storten via PostNL. Natuurlijk blijft het wel mogelijk om contant geld te storten bij een GWK Travelex kantoor.
Reputatie 2
Badge +1
Vanaf 1 september is het niet meer mogelijk om geld te storten via PostNL.

Te duur, te omslachtig en/of te weinig gebruikt door klanten?
Zal wel zo zijn Stefan,houd voor mij in dat ik met de bus moet reizen om geld te storten en via post nl was dit op loop afstand.
Maar die ene keer dat ik iets stort heb er vrede mee en begrijp dat t via gwk makkelijker is.
Te duur, te omslachtig en/of te weinig gebruikt door klanten?


Zal wel zo zijn Stefan,houd voor mij in dat ik met de bus moet reizen om geld te storten en via post nl was dit op loop afstand.
Maar die ene keer dat ik iets stort heb er vrede mee en begrijp dat t via gwk makkelijker is.


Hi Stefan en Hansje,

De nieuwe mogelijkheid om contant geld te storten via het GWK is voor zowel de bank als onze klanten gemakkelijker, goedkoper en sneller. Vandaar de keuze 🙂.
vanaf 1 september niet meer mogelijk om te storten bij postnl wel zwaar ***** als klanten niet eens in de buurt wonen van een GWK zoals ik in de noordoostpolder woon en of naar zwolle moet of lelystad.
Reputatie 3
Badge +1
Hi Sagemboy,

We begrijpen dat het vervelend is dat er geen GWK-vestiging in de buurt is. Toch heeft het storten bij GWK voordelen. Storten via het GWK is een volledig gratis dienst; je hoeft als klant dus niet eerst de kosten voor het storten voor te schieten. Bij PostNL werd het geld binnen 4 werkdagen op je rekening bijgeschreven. Wanneer je via het GWK stort, is het geld op werkdagen na 1 werkdag op de rekening bijgeschreven rond 15:00. Voor de dichtstbijzijnde GWK-vestiging: http://www.gwktravelex.nl/store-locator/
Ik heb gisteren voor het eerst (sinds jaren) weer geld gestort op mijn SNS-rekening !
Dit keer via GWK Travelex, omdat de vestiging in Hengelo Ov tot 19:00 uur open is op maandag kon ik dit mooi redden na m'n werk.
Het storten ging makkelijk.
  1. Aangeven dat je geld op je SNS-Rekening wil storten.
  2. ID afgeven.
  3. Medewerker vraagt om je postcode en huisnummer.
  4. Medewerker vraagt om je SNS-Rekening (Geef SNS-Betaalpas af).
  5. Medewerker vraagt hoeveel je wil storten (Geef geld af).
  6. Medewerker geeft jou een bon met daarop de gegevens van de storting, deze moet jij ter controle tekenen. (Rekeningnummer en bedrag controleren).
  7. Jij krijgt een kopie bon mee van de storting.

Ben benieuwd wanneer het geld er daadwerkelijk op staat :)
Kleine aantekening: Medewerker controleerde mijn briefjes niet op echtheid 😛
Hi Sebastiaan,

Goed om te horen dat je tevreden bent over deze nieuwe service. Als het goed is, staat het bedrag vandaag rond 15 uur op je rekening. En wat betreft de controle, je ziet er dan waarschijnlijk heel betrouwbaar uit 😉.
Afgelopen zaterdag opnieuw gebruik gemaakt van de dienst.
Maandag voor de middag stond het geld erop!
Top !
Hoi Sebastiaan,

Bedankt voor je terugkoppeling over het storten. Goed om te horen dat het zo snel is bijgeschreven 🙂.
Tegen mij is verteld dat deze mogelijkheid niet meer aangeboden wordt door Postnl. Het is dus géén keuze geweest :)
De nieuwe mogelijkheid om contant geld te storten via het GWK is voor zowel de bank als onze klanten gemakkelijker, goedkoper en sneller. Vandaar de keuze 🙂.
Tegen mij is verteld dat deze mogelijkheid niet meer aangeboden wordt door Postnl. Het is dus géén keuze geweest :)
De nieuwe mogelijkheid om contant geld te storten via het GWK is voor zowel de bank als onze klanten gemakkelijker, goedkoper en sneller. Vandaar de keuze 🙂.

Ik vind de tweede optie (nu blijkbaar de enige optie), ook veel makkelijker.
Ik ook, al moet ik er 20 kilometer verder voor rijden. Waar het mij om ging is dat het gebracht wordt als was het een keuze van SNS, terwijl dit niet zo is. Dat is niet zo netjes, wees dan gewoon eerlijk.
Ik vind de tweede optie (nu blijkbaar de enige optie), ook veel makkelijker.

Reageer