SNS

Nieuwe service: gratis contant geld storten bij GWK Travelex

  • 13 juni 2013
  • 116 Reacties
  • 46002 Keer bekeken


Toon eerste bericht

116 reacties

Ik ook, al moet ik er 20 kilometer verder voor rijden. Waar het mij om ging is dat het gebracht wordt als was het een keuze van SNS, terwijl dit niet zo is. Dat is niet zo netjes, wees dan gewoon eerlijk.
Ja dat is waar, moet eerlijk zeggen dat ik dat PostNL verhaal ook nooit gebruikt hebt.
Ik vind 12,50 voor verzenden van geld pure diefstal (Niet aan SNSBank aangerekend dit deed namelijk de PostNL).
Volgens mij is het de keuze van SNS om met de GWK in zee te gaan en postNL te laten vervallen.
De kosten die gemaakt werden via PostNL (€12.50?) werden vergoed door de SNS (dus extra kostenpost voor de SNS die dat ergens anders weer moest terug "verdienen" (oftewel; anderen moesten ervoor betalen)) :(
Groet,
Ben 🆒
PS Tip; geef je kleingeld als "tip" na het koffie drinken of buiten de deur eten! (of wissel het daar om, krijg je de koffie misschien wel gratis!  Bij de bank betalen ze ervoor.)
Als dat zo is dan loopt men telefonisch dus te liegen, want ik ben een tijdje geleden door de SNSbank zélf gebeld om me te informeren over het feit dat het geld storten bij Postnl niet meer kon, want Postnl zou deze service niet meer aanbieden. Er werd letterlijk gezegd: Het is niet onze keuze geweest, maar gelukkig hebben we een alternatief gevonden, namelijk storten bij het GWK. Ik zal binnenkort eens navragen bij Post.nl of men de dienst wérkelijk niet meer aanbiedt, zoals NS tegen mij heeft gezegd.

De kosten van Postnl waren op het laatst 14,55. Overigens heb ik er niet om gevraagd om mijn geld niet meer contant te mogen storten bij de sns, zoals bij de ABN nog wél kan, met kleingeld er ook nog eens bij. Ik stort alléén grote bedragen, géén kleingeld. Daarnaast neem ik aan dat GWK de Mistercash-service ook niet gratis aan zal bieden.
Volgens mij is het de keuze van SNS om met de GWK in zee te gaan en postNL te laten vervallen.
De kosten die gemaakt werden via PostNL (€12.50?) werden vergoed door de SNS (dus extra kostenpost voor de SNS die dat ergens anders weer moest terug "verdienen" (oftewel; anderen moesten ervoor betalen)) :(
Groet,
Ben 🆒
PS Tip; geef je kleingeld als "tip" na het koffie drinken of buiten de deur eten! (of wissel het daar om, krijg je de koffie misschien wel gratis!  Bij de bank betalen ze ervoor.)
Het zou kunnen dat PostNL het niet meer bied en dat het daarom niet meer bij de SNS is.
Ik gebruik het niet en meende begrepen te hebben dat SNS voor de GWK had gekozen. Ze hebben dan voor GWK gekozen als alternatief.
De argumenten voor voor en tegen zijn inmiddels hier al veelvuldig besproken.
De tijd staat niet stil en vele zaken veranderen in de loop der tijd. En dat lijkt mij goed ook. In jouw geval is het dus lastig dat dezet veranderinge plaats vindt. Een keuze voor een andere bank kan (tijdelijk, want ook andere banken zullen deze weg volgen) je probleem oplossen. (maar misschien zijn er meer creteria die voor je belangrijk zijn bij de keuze voor een bank)
Groet,
Ben 🆒
Het heeft gelukkig ook wel een voordeel, omdat SNS tegen de afspraken in iedere keer het geld niet zo snel mogelijk op mijn rekening stortte dat ik had opgestuurd bij Postnl en het via het GWK inderdaad altijd de volgende werkdag op de rekening staat. Dus ik had toch al geen gebruik meer gemaakt van Postnl. Het ging mij er méér om dat ik het wél kan waarderen als SNS gewoon eerlijk hierover was geweest.
In jouw geval is het dus lastig dat deze verandering plaats vindt. Een keuze voor een andere bank kan (tijdelijk, want ook andere banken zullen deze weg volgen) je probleem oplossen. (maar misschien zijn er meer criteria die voor je belangrijk zijn bij de keuze voor een bank)
Het heeft gelukkig ook wel een voordeel, omdat SNS tegen de afspraken in iedere keer het geld niet zo snel mogelijk op mijn rekening stortte dat ik had opgestuurd bij Postnl en het via het GWK inderdaad altijd de volgende werkdag op de rekening staat. Dus ik had toch al geen gebruik meer gemaakt van Postnl. Het ging mij er méér om dat ik het wél kan waarderen als SNS gewoon eerlijk hierover was geweest.

"Eerlijk" is in deze tijd een heeeeeeel moeilijk woord.
Meestal vindt men het voldoende dat men niet "oneerlijk" (liegt)  is. Een "beetje" verzwijgen zet mensen mogelijk op een verkeerd been. Daar komt men dan weer mee weg.
Ik ben van de generatie die dat weer "misleiding" noemt!
Groet,
Ben 🆒 
Hi BigBen en jlthkoch,

Volgens de informatie die met ons is gedeeld, vonden SNS Bank en het GWK een betere partner in elkaar dan SNS Bank en PostNL. Dit had inderdaad te maken met de kosten die PostNL in rekening bracht en de ontevredenheid van onze klanten over de snelheid qua verwerken. Een gezamenlijk besluit van alle partijen, voor zover ik weet. Fijn te lezen dat het GWK dan ook daadwerkelijk beter gewaardeerd wordt!

Als je er prijs op stelt jlthkoch, kan ik me verdiepen in de communicatie destijds en navraag doen. Persoonlijk vind ik dat ietwat zonde van de tijd, gezien de drukte op de community 😉. Maar laat het vooral weten als je dit tóch wilt, dan doe ik het graag 🙂.
Tja, ik weet precies wat er gezegd is door de telefoon. Het is maar net hoeveel waarde SNS hecht aan het eerlijk informeren van klanten. Het lijkt me belangrijk, maar wellicht is het zonde van de tijd om te achterhalen waar het fout is gegaan en is eerlijkheid naar klanten toe niet zo belangrijk voor SNS 🙂 Ik doe wel even navraag bij postnl om erachter te komen of deze dienst inderdaad niet meer wordt aangeboden, dan weet ik daar ook weer het antwoord op ;)
Als je er prijs op stelt jlthkoch, kan ik me verdiepen in de communicatie destijds en navraag doen. Persoonlijk vind ik dat ietwat zonde van de tijd, gezien de drukte op de community 😉. Maar laat het vooral weten als je dit tóch wilt, dan doe ik het graag 🙂.
Zit er eigenlijk een jaarlijks limiet aan het storten van geld?
Ik weet dar je bij Rabobank maximaal 8x per jaar kostenloos mag storten.
Hoi Sebastiaan,

Er is geen maximum verbonden aan het aantal stortingen. Uiteraard houden we het wel bij.
Bij een verdachte frequentie of verdachte bedragen zal er in het kader van wet- en regelgeving onderzoek plaatsvinden.
Hoi Sebastiaan,

Er is geen maximum verbonden aan het aantal stortingen. Uiteraard houden we het wel bij.
Bij een verdachte frequentie of verdachte bedragen zal er in het kader van wet- en regelgeving onderzoek plaatsvinden.

Begrijpelijk.
Alhoewel ik wel eens wat zou willen doen zonder dat den haag direct op de hoogte is 🆒
Citaat: We hebben echter voor deze constructie gekozen omdat de behoefte aan 'contant geld storten' de laatste jaren enorm is afgenomen.
Ik geloof hier niets van, de banken hebben namelijk zelf dit omgedraaid:
- je moest ineens geld betalen om notabene kleingeld te mogen storten bij de meeste banken
- machines voor het storten van kleingeld werden verwijderd
- geld wisselen ging ook geld kosten

Het is dus nooit van de consument gekomen, maar van de banken zelf.
Om maar gelijk even door te gaan met nog zo'n voorbeeld dat door de banken gebeurd zonder dat de klant daar invloed op heeft:
- geldmachines die geen eerst geen vijfjes meer leverden, en nu vaak tientjes en twintigjes niet meer leveren maar ineens alleen gevuld worden met briefjes van vijftig ( al een paar keer gehad bij de Hema)
- geldmachines die geen bon meer geven, gelukkig niet zo vaak voorkomend bij de SNS maar bijv ABN geeft je al helemaal geen bewijs meer
Citaat: We hebben echter voor deze constructie gekozen omdat de behoefte aan 'contant geld storten' de laatste jaren enorm is afgenomen.
Ik geloof hier niets van, de banken hebben namelijk zelf dit omgedraaid:
- je moest ineens geld betalen om notabene kleingeld te mogen storten bij de meeste banken
- machines voor het storten van kleingeld werden verwijderd
- geld wisselen ging ook geld kosten

Het is dus nooit van de consument gekomen, maar van de banken zelf.
Om maar gelijk even door te gaan met nog zo'n voorbeeld dat door de banken gebeurd zonder dat de klant daar invloed op heeft:
- geldmachines die geen eerst geen vijfjes meer leverden, en nu vaak tientjes en twintigjes niet meer leveren maar ineens alleen gevuld worden met briefjes van vijftig ( al een paar keer gehad bij de Hema)
- geldmachines die geen bon meer geven, gelukkig niet zo vaak voorkomend bij de SNS maar bijv ABN geeft je al helemaal geen bewijs meer

Hoi tiggerhans,
Volgens mij heb je hier in de community al wel wat rond gekeken/lezen. Ik begrijp dan ook niet waarom je je mening niet hebt aangepast.
Feit is; de handelingen bij de bank, die jij noemt kosten geld. Dat je er vaak niet voor betaalde doet daar niets aan af, het werd dan via andere inkomsten betaald. Banken gaan meer daar waar kosten ontstaan, deze ook in rekening brengen. Vroeger hielden ze betalingen een periode vast, waardoor de bank er mee kon "werken" (geld verdienen). Dat mag niet meer, dus?
Een bank heeft zelf geen geld, ze werken met geld en dat kost geld en moet dus ergens vandaan komen.
Ik ben er erg voor dat daar waar kosten gemaakt worden, deze daar ook betaald worden.
Groet,
Ben 🆒
Ik vind de GWK service gewoon top! Ben er gisteren nog geweest, stond er vandaag netjes bijgeschreven.
Hoorde dat het ook bij primera in drachten kon helaas doet hun apparaat het niet..en begreep dat het nog wel even kon duren dus ben ik dus verplicht om naar het gwk te gaan...maar toch wel handig,,,moet ik mij bankpasje ook nog meenemen...of is paspoort genoeg...groetjes pielo
Badge +1
Hoorde dat het ook bij primera in drachten kon helaas doet hun apparaat het niet..en begreep dat het nog wel even kon duren dus ben ik dus verplicht om naar het gwk te gaan...maar toch wel handig,,,moet ik mij bankpasje ook nog meenemen...of is paspoort genoeg...groetjes pielo

Goedemorgen Pielo,

Allereerst welkom op SNS Community!

Graag licht ik de 'geldstortprocedure' bij GWK Travelex toe:

Hoe werkt het?
- Meld dat je via Mr. Pay geld op een SNS Rekening wilt zetten.
- Geef het rekeningnummer en laat je identiteitsbewijs zien.
- Controleer op de proefbon het bedrag en het rekeningnummer bij het betalingskenmerk.
- Geef het geld aan de medewerker.
- Je ontvangt een afgiftebewijs. Bewaar dit goed.

GWK schrijft het bedrag over. De volgende werkdag rond 15.00 uur staat het bedrag op de rekening. Houd er rekening mee dat GWK bij stortingen boven € 2.000 kan vragen naar de herkomst en bestemming van het te storten bedrag. Dit zijn zij wettelijk verplicht. Bijvoorbeeld door de Wet ter voorkoming van Witwassen en Financieren van Terrorisme.

Op onze website vind je meer info. Ook vind je hier een GWK Travelex locatie bij jou in de buurt.

We hopen je hier vaker te zien!
Sinds 9 jaar hebben we een klein bedrijf. De meeste mensen betalen via de bank, maar soms worden we ook contant betaald. Na overleg met een bankmedewerker, werd besloten een 2e bankrekening te openen, voor de "zakelijke" transacties. Tot vorig jaar ging het storten prima, zelfs via postnl geen problemen.
Nu moet ik naar de primera voor geld te storten en die nemen mijn geld dus niet aan, want het is "zakelijk". Dus wat nu? Ik denk dat ik maar over de grens ga kijken, want daar kan je tenminste nog wel gewoon bij een bank storten en of ik nu naar een GWK (25 km) moet rijden, of even naar België (10 km). 
Sinds 9 jaar hebben we een klein bedrijf. De meeste mensen betalen via de bank, maar soms worden we ook contant betaald. Na overleg met een bankmedewerker, werd besloten een 2e bankrekening te openen, voor de "zakelijke" transacties. Tot vorig jaar ging het storten prima, zelfs via postnl geen problemen.
Nu moet ik naar de primera voor geld te storten en die nemen mijn geld dus niet aan, want het is "zakelijk". Dus wat nu? Ik denk dat ik maar over de grens ga kijken, want daar kan je tenminste nog wel gewoon bij een bank storten en of ik nu naar een GWK (25 km) moet rijden, of even naar België (10 km). 


Ik zou het dan op je prive rekening storten en dan (intern) overboeken.
Sinds 9 jaar hebben we een klein bedrijf. De meeste mensen betalen via de bank, maar soms worden we ook contant betaald. Na overleg met een bankmedewerker, werd besloten een 2e bankrekening te openen, voor de "zakelijke" transacties. Tot vorig jaar ging het storten prima, zelfs via postnl geen problemen.
Nu moet ik naar de primera voor geld te storten en die nemen mijn geld dus niet aan, want het is "zakelijk". Dus wat nu? Ik denk dat ik maar over de grens ga kijken, want daar kan je tenminste nog wel gewoon bij een bank storten en of ik nu naar een GWK (25 km) moet rijden, of even naar België (10 km). 


Ik zou het dan op je prive rekening storten en dan (intern) overboeken.


zijn beide prive rekeningen, maar mag niet meer storten. 
Hi Ddbocken,

Van harte welkom op SNS Community, leuk om je hier te mogen verwelkomen.

Voor particuliere stortingen geldt inderdaad, dat de samenwerking met PostNL vorig jaar is beëindigd. We zijn een nieuwe samenwerking aangegaan met GWK Travelex. Op onze website vind je meer info. Ook vind je hier een GWK Travelex locatie bij jou in de buurt.

Je geeft als laatste aan dat je niet meer mag storten op je particuliere rekeningen. Wil je dat toelichten?

Hopelijk zien we je vaker op de community. Misschien is het leuk om het topic ‘Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf eventueel voorstellen in de Koffiekamer.
Hi Ddbocken,

Van harte welkom op SNS Community, leuk om je hier te mogen verwelkomen.

Voor particuliere stortingen geldt inderdaad, dat de samenwerking met PostNL vorig jaar is beëindigd. We zijn een nieuwe samenwerking aangegaan met GWK Travelex. Op onze https://"https://www.snsbank.nl/particulier/betalen/klantenservice/contant-geld-storten-via-gwk-travelex.html"vind je meer info. Ook vind je hier een GWK Travelex locatie bij jou in de buurt.

Je geeft als laatste aan dat je niet meer mag storten op je particuliere rekeningen. Wil je dat toelichten?

Hopelijk zien we je vaker op de community. Misschien is het leuk om het topic ‘https://"https://forum.snsbank.nl/over-sns-community-48/welkom-op-de-community-8170/"’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf eventueel voorstellen in de https://"https://forum.snsbank.nl/sns-koffiekamer-44/".


Ik heb een aantal keren via de primera geld gestort, maar vandaag kreeg ik te horen dat ik niet meer mocht storten omdat het geld afkomstig is uit de zaak. 
Hi Ddbocken,

Wat vervelend dat je niet meer mocht storten. Contant geld storten op jouw eigen SNS betaal- of spaarrekening moet gewoon mogelijk zijn. Er is alleen een maximum van € 1.500 per dag bij een GWK Servicepunt en € 10.000 per bij GWK Travelex vestigingen.

Hebben ze je nog iets meer uitleg gegeven waarom je niet meer mag storten?
Hi Ddbocken,

Wat vervelend dat je niet meer mocht storten. Contant geld storten op jouw eigen SNS betaal- of spaarrekening moet gewoon mogelijk zijn. Er is alleen een maximum van € 1.500 per dag bij een GWK Servicepunt en € 10.000 per bij GWK Travelex vestigingen.

Hebben ze je nog iets meer uitleg gegeven waarom je niet meer mag storten?


alleen dat de eigenaar van de primera een waarschuwing had gehad en geen geld meer mocht aan nemen uit een zaak, ook al wordt het op een prive rekening gestort....
Badge +1
alleen dat de eigenaar van de primera een waarschuwing had gehad en geen geld meer mocht aan nemen uit een zaak, ook al wordt het op een prive rekening gestort....

Hi Ddbocken,

Wat een lastig pakket. Als ik het goed begrijp, gebruik je een privé rekening voor zakelijk storten. Ben je een ZZP-er? Wij hebben sinds kort de speciale SNS ZZP Rekening, een eenvoudige zakelijke betaalrekening.
Waarschijnlijk heb je destijds, bij het openen van de betaalrekening, een weloverwogen keuze gemaakt om een privé rekening voor zakelijke doeleinden te gebruiken. Het nadeel is dat tijden veranderen, zo ook het bankieren en dat daarom de procedures en voorwaarden van storten zijn aangepast.
Ik begrijp dat vooral de afstand tot een GWK Servicepunt een probleem is. Voor onze zakelijke klanten hebben we het volgende geregeld: de waarde wordt opgehaald door waardetransport Brinks.
Dit geldt echter alleen voor klanten met een zakelijke betaalrekening.

Ik hoop dat ik je met deze informatie wat verder heb kunnen helpen en hoor het graag, als we nog iets voor je kunnen betekenen.
[quote]alleen dat de eigenaar van de primera een waarschuwing had gehad en geen geld meer mocht aan nemen uit een zaak, ook al wordt het op een prive rekening gestort....

Hi Ddbocken,

Wat een lastig pakket. Als ik het goed begrijp, gebruik je een privé rekening voor zakelijk storten. Ben je een ZZP-er? Wij hebben sinds kort de speciale https://"http://www.snsbank.nl/zakelijk/zakelijk-betalen/sns-zzp-rekening.html", een eenvoudige zakelijke betaalrekening.
Waarschijnlijk heb je destijds, bij het openen van de betaalrekening, een weloverwogen keuze gemaakt om een privé rekening voor zakelijke doeleinden te gebruiken. Het nadeel is dat tijden veranderen, zo ook het bankieren en dat daarom de procedures en voorwaarden van storten zijn aangepast.
Ik begrijp dat vooral de afstand tot een GWK Servicepunt een probleem is. Voor onze zakelijke klanten hebben we het volgende geregeld: de waarde wordt opgehaald door https://"https://www.snsbank.nl/web/zakelijk/klantenservice/hoe-stort-ik-contant-geld-op-mijn-zakelijke-rekening.html".
Dit geldt echter alleen voor klanten met een zakelijke betaalrekening.

Ik hoop dat ik je met deze informatie wat verder heb kunnen helpen en hoor het graag, als we nog iets voor je kunnen betekenen.
[/QUOTE

Maar waarom kan ik geen geld meer storten bij de primera? 

Reageer