SNS

Nieuwe service: gratis contant geld storten bij GWK Travelex

  • 13 juni 2013
  • 116 Reacties
  • 48762 Keer bekeken


Toon eerste bericht

116 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Persoonlijk vind ik dit filmpje leuker! :)
Badge +1
Mijn favoriete filmpje over storten (en sparen) is deze 😃.
Mee eens Stefan, het filmpje is leuker en veel informatiever. Het filmpje met "de directeur" vind ik gortdroog en wilde na 30 seconden al afhaken...
Persoonlijk vind ik dit filmpje leuker! :)
Ik heb niet alles gelezen alleen geld storten bij GWK heeft ook als probleem dat het voor mij 30km. weg is. Ik moet vanuit Winterswijk naar Doetinchem of Enschede rijden om geld te kunnen storten. En SNS Bank betaalt mij niet de reiskosten. Daar heeft SNS waarschijnlijk niet aan gedacht.

Primera Helmerhoek / Kevelhamhoek 83 / 7546EN Enschede / Afstand 26,3 km
Primera Doetinchem / Raadhuisstraat 7 / 7001EW Doetinchem / Afstand 29,3 km
GWK Travelex Stationsplein 33 / 7511JD Enschede / Afstand 30,1 km


De oudste wilde laatst een storting doen op zijn spaarrekening maar hij heeft het niet kunnen doen. Weg rente ed. Alleen omdat wij naar een GWK moeten. Zoals het vroeger was (storten via PostNl) was gebruiksvriendelijker. Alleen omdat het een paar keer mis is gegaan bij PostNl (wat komt me dat bekend voor) zijn ze hiervan afgestapt. Deze problemen kun je keihard via contracten afspreken en uitsluiten. 

Ik heb via de mail diverse malen met medewerkers van SNS gesproken en altijd was het antwoord :

"Beste heer Vering,
 
Nogmaals bedankt voor uw respons. Ik vind het vervelend om te lezen dat de reactie van mijn collega niet het antwoord is waar u op hoopt. In deze e-mail zal ik nogmaals reageren op uw klacht.
 
Contant geld storten GWK
Zoals mijn collega heeft beschreven in onderstaande e-mails zijn wij een samenwerkingsverband aangegaan met het GWK. Bij het GWK kunnen klanten van SNS contant geld storten. Echter kunt u bij het GWK geen muntgeld storten, enkel briefgeld. Als het in het geval van uw zoon gaat om spaargeld in de vorm van muntgeld is het helaas niet mogelijk om dit te storten bij het GWK.


Jongeren en sparen   
Leuk dat u zich hard maakt voor sparende jongeren. Natuurlijk bied SNS verschillende mogelijkheden en producten om sparende jongeren te helpen. De SNS jongerenrekening is gratis en biedt een rentevergoeding over het positieve saldo. Daarnaast hebben wij verschillende spaarproducten waarbij er ook een goede rentevergoeding wordt gegeven. Jongeren kunnen hun bankzaken beheren via het internetbankieren. Ouders of grootouders kunnen zakgeld of een extraatjes direct storten op de spaarrekening of betaalrekening. Contant geld storten is dan niet meer nodig.

 
Ik kan me voorstellen dat u liever een andere reactie had willen ontvangen. Toch vertrouw ik erop dat onze toelichting duidelijk is en dat u uw bankzaken met plezier bij SNS blijft doen.
 
Met vriendelijke groet,
 
Guido
Medewerker klachtenmanagement
 
SNS
Postbus 1600           
3500 AX Utrecht
 
T 030 633 30 00
@ [email]info@sns.nl[/email]
I snsbank.nl
 
SNS Bank N.V., statutair gevestigd te Utrecht, KvK 16062338"



Dus een standaard antwoord en nog geen antwoord op mijn vraag/klacht. Mijn zoon had circa 400 euro aan bankbiljetten in huis en wilde deze graag storten om te sparen voor een laptop. En hij zei "als het op de bank staat krijg ik nog een beetje rente". En dit kom dus niet. Weg rente ed.

Dus mijn idee is eens verder te kijken hoe men ook de mensen geld kan laten storten in buurten waar geen GWK is op redelijk afstand. 
Dus een standaard antwoord en nog geen antwoord op mijn vraag/klacht. Mijn zoon had circa 400 euro aan bankbiljetten in huis en wilde deze graag storten om te sparen voor een laptop. En hij zei "als het op de bank staat krijg ik nog een beetje rente". En dit kom dus niet. Weg rente ed.

Dus mijn idee is eens verder te kijken hoe men ook de mensen geld kan laten storten in buurten waar geen GWK is op redelijk afstand. 


Marco, ik snap je frustratie. Dat is nu het voordeel om in een mooie streek zoals de Achterhoek te wonen. Elk nadeel heeft zijn voordeel, zoals de grote meester al eens zei.
Wat je zou kunnen doen (en waar jij natuurlijk al lang aan gedacht hebt), is dat je zoon zijn geld aan jou geeft en dat jij het geld van jouw bankrekening naar zijn rekening overmaakt. Dan kun jij dat contante geld weer gebruiken om over de poal te tanken. Iedereen blij. 🙂
Badge
Beste Marco,

Je kunt hoog springen of laag springen, maar het zal je niet helpen.
In haar oneindige wijsheid heeft de SNS Bank besloten geen contant geld meer te willen accepteren.
Daar zul je gewoon mee moeten leren leven, zowel vandaag als morgen.:o
Van SNS-wege zul je daarom nooit een voor jou bevredigend antwoord ontvangen.

Mijn advies is: ga eens praten met één van de zelfstandige adviseurs van de RegioBank in Winterswijk.
Dat is een broertje/zusje van de SNS Bank, gevestigd op hetzelfde adres in Utrecht.
Het zou mij niet verbazen wanneer het contante geld van je zoon daar wel welkom is.
Een rekening is in een mum geopend. Vandaag zal het niet meer lukken maar morgen waarschijnlijk wel.

Veel succes!
Beste Marco,

Je kunt hoog springen of laag springen, maar het zal je niet helpen.
In haar oneindige wijsheid heeft de SNS Bank besloten geen contant geld meer te willen accepteren.
Daar zul je gewoon mee moeten leren leven, zowel vandaag als morgen.:o
Van SNS-wege zul je daarom nooit een voor jou bevredigend antwoord ontvangen.

Mijn advies is: ga eens praten met één van de zelfstandige adviseurs van de RegioBank in Winterswijk.
Dat is een broertje/zusje van de SNS Bank, gevestigd op hetzelfde adres in Utrecht.
Het zou mij niet verbazen wanneer het contante geld van je zoon daar wel welkom is.
Een rekening is in een mum geopend. Vandaag zal het niet meer lukken maar morgen waarschijnlijk wel.

Veel succes!


Sinds wanneer kun je bij de regiobank aan de balie geld storten?

Sinds wanneer kun je bij de regiobank aan de balie geld storten?

Op site Regiobank;

Geld storten of opnemen
Met Spaar-op-Maat Vrij kunt u geld van en naar uw spaarrekening overboeken via Internet Bankieren of met overschrijvingskaarten. Contant geld opnemen en storten is ook mogelijk, als uw Zelfstandig Adviseur een kasfunctie heeft.


Ik heb even bij de adviseurs in Winterswijk gekeken (en Aalten en Lichtenvoorde). Ik kon geen "kasfunctie" ontdekken. Is ook lastig zoeken naar een adviseur met kasfunctie in de buurt. Het zijn anders soortige beddrijven/kantoren met een vertegenwoordiging van Regiobank erbij. Dus zeker geen kasfunctie daar!
Groet,
Ben 🆒
PS Met/in zo´n kantoor praten is niets op tegen, maar het advies is om dat te gaan doen om je contant geld te storten en dat lijkt me dus een zinloos advies. Dit geld waarschijnlijk voor steeds meer kantoren van steeds meer banken.
PS2 Een tip voor contant kleingeld misschien; ga eens langs bij winkels en vraag of je "negatief" kunt pinnen (pinnen naar je eigen rekening). Volgens mij willen veel winkels graag kleingeld (moeten ze voor betalen bij banken).
Het is juist die kasfunctie dat het duur maakt. Men wil niet overvallen worden, althans de kans erop sterk verkleinen. Daardoor zal er in het algemeen verbouwd moeten worden (kluis, verstevigde muur, afstand tot klant vergroten, etc). En dat rendeert meestal niet.
De suggestie van muntgeld bij een winkel inleveren en dan ofwel negatief pinnen of gewoon met papiergeld ruilen is een goed idee.Er zijn ook nog steeds winkels die in centen afrekenen, dus daar kun je je centen kwijt.
Zelf neem ik af en toe 20 muntstukken van 5 cent mee; dan kan ik het bedrag tussen x en x=1 euro daarmee afrekenen en zo kom ik van mijn muntjes (van 5 ct) af.
Hoi Marco,

Vervelend om te lezen dat je dit gevoel hebt. Ik kan me voorstellen dat het voor je zoons lastig is om contant geld te storten, wanneer er geen GWK bij je om de hoek zit.

We kijken altijd naar manieren om onze service te verbeteren. Zoals Blacktomcat al aangeeft, is het aanhouden van een kasfunctie te duur geworden voor SNS. Een toelichting over de achtergrond van het besluit om te stoppen met contant geld in onze winkels, vind je hier. Kun je wel uit de voeten met de tips die de andere leden geven?

Om privacyredenen heb ik overigens de achternaam van onze collega verwijderd 🙂.
Ik lees van alles over het contant storten van muntgeld via het GWK,maar over het storten van muntgeld lees ik niets.
De concurrent bij ons heeft een automaat staan waar zowel brief -als muntgeld kan worden gestort. Gratis tot een max van 4 keer.
Hallo Poelie,

Allereerst heb ik je vraag verplaatst naar het gedeelte over service 🙂.

Ik begrijp je vraag over dit onderwerp goed. Een paar jaar geleden hebben we besloten om te stoppen met de service om contant geld te storten en op te nemen in onze winkels. Waarom? Steeds minder klanten maakten gebruik van deze mogelijkheid. Vooral door het toenemend gebruik van internetbankieren. Het veilig bewaren van geld in onze winkels werd daarmee een zeer kostbare service. Daarom bieden we deze dienst niet meer zelf aan, maar werken we voor het storten van contant geld samen met GWK. Hierin is muntgeld uitgesloten, zoals ook op onze website is beschreven: http://www.snsbank.nl/particulier/betalen/klantenservice/contant-geld-storten-via-gwk-travelex.html?resultpos=1.

Verder heb ik nog een leuke video voor je die een uitleg geeft over contant storten: https://www.youtube.com/watch?v=0svuhVL22FA =. 
Een tijd geleden toen het slecht ging met de banken en de een na de ander in moeilijkheden kwam/crisis hebben wij over een periode van ca. een maand of twee 10.000,-- contant van de spaarrekening gehaald voor het geval dat. Verhalen over dat het niet slim is contant geld in huis te halen hoef ik niet. Maar vorige week wilden wij 10.000 extra contant betalen bij onze nieuwe hypotheek (buiten het bedrag dat op de spaarrekening stond) dus wilde ik het contante geld terugstorten op mijn rekening. Ik had van alle transacties keurig elke 1000,-- in een envelop met het transactiebewijs erbij. Wij naar het GWK in Nijmegen (station) en doorliepen eerst alle argwanende stadia van vragen naar het hoe en waarom. Uiteindelijk na dik een kwartier staan waarbij alle enveloppen al waren geopend en het geld geteld een overleg met een collega en wij kregen ons pakketje terug. Wij mochten niet storten via het GWK op onze eigen rekening want ik kon niet bewijzen hoe wij dit geld verkregen hadden want de transactiebonnen waren geen bewijs. Daar sta je dan helemaal flabergasted. Wij naar de SNSbank De mevrouw achter de balie net zo flabergasted als wij en gaat bellen met GWK Nijmegen en hoofdkantoor Amsterdam, maar nee, wij moesten kunnen aantonen hoe we het geld verkregen hadden en de transactiebonnen waren onvoldoende. En nee, een loonstrook of uitdraai spaartegoed etc. was geen bewijs. Wij zaterdag terug met keurig alles wat op de website (GWK)stond bij ons loonstroken en aangiften belasting, hypotheekaanvraag noem maar op, maar na uitgelegd waarom wij er weer stonden een kort overleg met collega en wij mochten weer gaan en werden onze extra documenten niet eens bekeken. Het leek er op dat men boos was op de SNSbank dat zij van het GWK met deze klus opgezadeld waren. Het feit dat als we een rekening bij een andere bank hadden gehad we overal ongevraagd van een stortingsautomaat gebruik hadden kunnen maken was geen argument. Ik dacht dat dit een recent 'iets' was: storten via Mr. Pay voor SNSbankrekening houders. Maar tot mijn verbazing zie ik dat dit a. al jaren speelt en b. dat er kennelijk dus wel GWK kantoren zijn waar je zonder problemen en tot tevredenheid je contante geld op je rekening kunt laten storten. Dit maakt me heel boos want wij hebben nu problemen binnen de daarvoor staande tijd aan te tonen dat wij over voldoende financiële middelen beschikken en kan dit niet kost dit ons 500,-- aan rente die wij mislopen. Morgen gaan we naar de hypotheekverstrekker ABN/AMRO met ons pakketje contant door het GWK voorzien van welgetelde bundels mochten zij ons niet kunnen helpen omdat onze rekening daar nog niet is geactiveerd: Waar is er een GWK waar ik wel met m'n pakketjes terecht kan?!?!?! O nee, dat mag niet. Ik mag niet shoppen bij een ander GWK!
Dat ABN/Amro mijn verdere bankzaken mag gaan beheren is denk ik wel duidelijk.
Hoi Elynn,

Welkom op de community, al had ik je liever onder andere omstandigheden welkom geheten. Ik kan me voorstellen dat je geen fijn gevoel aan deze situatie overhoudt. Het geld dat je hebt opgenomen wil je graag terug op je rekening storten. De wetgeving voor het storten van contant geld is streng. GWK kan vragen naar de herkomst en bestemming van de storting. Ze weigeren een storting als de herkomst niet duidelijk genoeg wordt aangetoond of als ze twijfels hebben over de bestemming. GWK is verplicht deze controles uit te voeren op grond van de Wet ter voorkoming van Witwassen en Financieren van Terrorisme. SNS heeft geen invloed op deze controles, ik kan in dit geval niets voor je betekenen. Wel adviseer ik je om je klacht kenbaar te maken bij GWK, dat doe je door te mailen naar: klantenservice@travelex.com. Binnen 5 werkdagen ontvang je een reactie. Uit je verhaal begrijp ik dat je door deze situatie overstapt naar ABN AMRO, als ik iets voor je kan betekenen dan hoor ik dat graag. Hopelijk zien we je in de toekomst nog eens terug als klant.
"Het leek er op dat men boos was op de SNSbank dat zij van het GWK met deze klus opgezadeld waren." Zo herkenbaar, het GWK lijkt weinig blij te zijn met deze dienstverlening aan SNS klanten.
Verkoop je een auto, heb je een paar duizend euro contant, wordt je door GWK behandeld als terrorist...
Deze reactie kan echt niet: "Wel adviseer ik je om je klacht kenbaar te maken bij GWK, dat doe je door te mailen naar: klantenservice@travelex.com. " SNS kiest om contant storten via GWK te laten lopen, bij problemen is SNS dan ook het aanspreekpunt en niet GWK.
Vandaag bij de GWK in Arnhem geweest om geld te storten op mijn SNS rekening......wat een amateuristische bende!
Storting werd afgewezen omdat ze een transactiecode niet kende op een kopie van mijn bankafschrift --> dat lijkt me niet mijn probleem!!!
Ik werd met veel geld gewoon weer de straat op gestuurd, ongelooflijk.
Als je als bank diensten wilt uitbesteden, zoek dan wel een competente partner! (en met meer locaties).

Reageer