SNS

Nieuwe service: gratis contant geld storten bij GWK Travelex

  • 13 juni 2013
  • 116 Reacties
  • 45220 Keer bekeken

Badge +1
Je kunt vanaf 17 juni naast PostNL ook contant briefgeld storten bij ruim 120 vestigingen van GWK Travelex, verspreid over het land. Hier kun je gratis gebruik maken van de dienst Mr Pay.
Lees de hele blogpost

116 reacties

Vandaag bij de GWK in Arnhem geweest om geld te storten op mijn SNS rekening......wat een amateuristische bende!
Storting werd afgewezen omdat ze een transactiecode niet kende op een kopie van mijn bankafschrift --> dat lijkt me niet mijn probleem!!!
Ik werd met veel geld gewoon weer de straat op gestuurd, ongelooflijk.
Als je als bank diensten wilt uitbesteden, zoek dan wel een competente partner! (en met meer locaties).
"Het leek er op dat men boos was op de SNSbank dat zij van het GWK met deze klus opgezadeld waren." Zo herkenbaar, het GWK lijkt weinig blij te zijn met deze dienstverlening aan SNS klanten.
Verkoop je een auto, heb je een paar duizend euro contant, wordt je door GWK behandeld als terrorist...
Deze reactie kan echt niet: "Wel adviseer ik je om je klacht kenbaar te maken bij GWK, dat doe je door te mailen naar: klantenservice@travelex.com. " SNS kiest om contant storten via GWK te laten lopen, bij problemen is SNS dan ook het aanspreekpunt en niet GWK.
Hoi Elynn,

Welkom op de community, al had ik je liever onder andere omstandigheden welkom geheten. Ik kan me voorstellen dat je geen fijn gevoel aan deze situatie overhoudt. Het geld dat je hebt opgenomen wil je graag terug op je rekening storten. De wetgeving voor het storten van contant geld is streng. GWK kan vragen naar de herkomst en bestemming van de storting. Ze weigeren een storting als de herkomst niet duidelijk genoeg wordt aangetoond of als ze twijfels hebben over de bestemming. GWK is verplicht deze controles uit te voeren op grond van de Wet ter voorkoming van Witwassen en Financieren van Terrorisme. SNS heeft geen invloed op deze controles, ik kan in dit geval niets voor je betekenen. Wel adviseer ik je om je klacht kenbaar te maken bij GWK, dat doe je door te mailen naar: klantenservice@travelex.com. Binnen 5 werkdagen ontvang je een reactie. Uit je verhaal begrijp ik dat je door deze situatie overstapt naar ABN AMRO, als ik iets voor je kan betekenen dan hoor ik dat graag. Hopelijk zien we je in de toekomst nog eens terug als klant.
Een tijd geleden toen het slecht ging met de banken en de een na de ander in moeilijkheden kwam/crisis hebben wij over een periode van ca. een maand of twee 10.000,-- contant van de spaarrekening gehaald voor het geval dat. Verhalen over dat het niet slim is contant geld in huis te halen hoef ik niet. Maar vorige week wilden wij 10.000 extra contant betalen bij onze nieuwe hypotheek (buiten het bedrag dat op de spaarrekening stond) dus wilde ik het contante geld terugstorten op mijn rekening. Ik had van alle transacties keurig elke 1000,-- in een envelop met het transactiebewijs erbij. Wij naar het GWK in Nijmegen (station) en doorliepen eerst alle argwanende stadia van vragen naar het hoe en waarom. Uiteindelijk na dik een kwartier staan waarbij alle enveloppen al waren geopend en het geld geteld een overleg met een collega en wij kregen ons pakketje terug. Wij mochten niet storten via het GWK op onze eigen rekening want ik kon niet bewijzen hoe wij dit geld verkregen hadden want de transactiebonnen waren geen bewijs. Daar sta je dan helemaal flabergasted. Wij naar de SNSbank De mevrouw achter de balie net zo flabergasted als wij en gaat bellen met GWK Nijmegen en hoofdkantoor Amsterdam, maar nee, wij moesten kunnen aantonen hoe we het geld verkregen hadden en de transactiebonnen waren onvoldoende. En nee, een loonstrook of uitdraai spaartegoed etc. was geen bewijs. Wij zaterdag terug met keurig alles wat op de website (GWK)stond bij ons loonstroken en aangiften belasting, hypotheekaanvraag noem maar op, maar na uitgelegd waarom wij er weer stonden een kort overleg met collega en wij mochten weer gaan en werden onze extra documenten niet eens bekeken. Het leek er op dat men boos was op de SNSbank dat zij van het GWK met deze klus opgezadeld waren. Het feit dat als we een rekening bij een andere bank hadden gehad we overal ongevraagd van een stortingsautomaat gebruik hadden kunnen maken was geen argument. Ik dacht dat dit een recent 'iets' was: storten via Mr. Pay voor SNSbankrekening houders. Maar tot mijn verbazing zie ik dat dit a. al jaren speelt en b. dat er kennelijk dus wel GWK kantoren zijn waar je zonder problemen en tot tevredenheid je contante geld op je rekening kunt laten storten. Dit maakt me heel boos want wij hebben nu problemen binnen de daarvoor staande tijd aan te tonen dat wij over voldoende financiële middelen beschikken en kan dit niet kost dit ons 500,-- aan rente die wij mislopen. Morgen gaan we naar de hypotheekverstrekker ABN/AMRO met ons pakketje contant door het GWK voorzien van welgetelde bundels mochten zij ons niet kunnen helpen omdat onze rekening daar nog niet is geactiveerd: Waar is er een GWK waar ik wel met m'n pakketjes terecht kan?!?!?! O nee, dat mag niet. Ik mag niet shoppen bij een ander GWK!
Dat ABN/Amro mijn verdere bankzaken mag gaan beheren is denk ik wel duidelijk.
Hallo Poelie,

Allereerst heb ik je vraag verplaatst naar het gedeelte over service 🙂.

Ik begrijp je vraag over dit onderwerp goed. Een paar jaar geleden hebben we besloten om te stoppen met de service om contant geld te storten en op te nemen in onze winkels. Waarom? Steeds minder klanten maakten gebruik van deze mogelijkheid. Vooral door het toenemend gebruik van internetbankieren. Het veilig bewaren van geld in onze winkels werd daarmee een zeer kostbare service. Daarom bieden we deze dienst niet meer zelf aan, maar werken we voor het storten van contant geld samen met GWK. Hierin is muntgeld uitgesloten, zoals ook op onze website is beschreven: http://www.snsbank.nl/particulier/betalen/klantenservice/contant-geld-storten-via-gwk-travelex.html?resultpos=1.

Verder heb ik nog een leuke video voor je die een uitleg geeft over contant storten: https://www.youtube.com/watch?v=0svuhVL22FA =. 
Ik lees van alles over het contant storten van muntgeld via het GWK,maar over het storten van muntgeld lees ik niets.
De concurrent bij ons heeft een automaat staan waar zowel brief -als muntgeld kan worden gestort. Gratis tot een max van 4 keer.
Hoi Marco,

Vervelend om te lezen dat je dit gevoel hebt. Ik kan me voorstellen dat het voor je zoons lastig is om contant geld te storten, wanneer er geen GWK bij je om de hoek zit.

We kijken altijd naar manieren om onze service te verbeteren. Zoals Blacktomcat al aangeeft, is het aanhouden van een kasfunctie te duur geworden voor SNS. Een toelichting over de achtergrond van het besluit om te stoppen met contant geld in onze winkels, vind je hier. Kun je wel uit de voeten met de tips die de andere leden geven?

Om privacyredenen heb ik overigens de achternaam van onze collega verwijderd 🙂.
Het is juist die kasfunctie dat het duur maakt. Men wil niet overvallen worden, althans de kans erop sterk verkleinen. Daardoor zal er in het algemeen verbouwd moeten worden (kluis, verstevigde muur, afstand tot klant vergroten, etc). En dat rendeert meestal niet.
De suggestie van muntgeld bij een winkel inleveren en dan ofwel negatief pinnen of gewoon met papiergeld ruilen is een goed idee.Er zijn ook nog steeds winkels die in centen afrekenen, dus daar kun je je centen kwijt.
Zelf neem ik af en toe 20 muntstukken van 5 cent mee; dan kan ik het bedrag tussen x en x=1 euro daarmee afrekenen en zo kom ik van mijn muntjes (van 5 ct) af.

Sinds wanneer kun je bij de regiobank aan de balie geld storten?

Op site Regiobank;

Geld storten of opnemen
Met Spaar-op-Maat Vrij kunt u geld van en naar uw spaarrekening overboeken via Internet Bankieren of met overschrijvingskaarten. Contant geld opnemen en storten is ook mogelijk, als uw Zelfstandig Adviseur een kasfunctie heeft.


Ik heb even bij de adviseurs in Winterswijk gekeken (en Aalten en Lichtenvoorde). Ik kon geen "kasfunctie" ontdekken. Is ook lastig zoeken naar een adviseur met kasfunctie in de buurt. Het zijn anders soortige beddrijven/kantoren met een vertegenwoordiging van Regiobank erbij. Dus zeker geen kasfunctie daar!
Groet,
Ben 🆒
PS Met/in zo´n kantoor praten is niets op tegen, maar het advies is om dat te gaan doen om je contant geld te storten en dat lijkt me dus een zinloos advies. Dit geld waarschijnlijk voor steeds meer kantoren van steeds meer banken.
PS2 Een tip voor contant kleingeld misschien; ga eens langs bij winkels en vraag of je "negatief" kunt pinnen (pinnen naar je eigen rekening). Volgens mij willen veel winkels graag kleingeld (moeten ze voor betalen bij banken).
Beste Marco,

Je kunt hoog springen of laag springen, maar het zal je niet helpen.
In haar oneindige wijsheid heeft de SNS Bank besloten geen contant geld meer te willen accepteren.
Daar zul je gewoon mee moeten leren leven, zowel vandaag als morgen.:o
Van SNS-wege zul je daarom nooit een voor jou bevredigend antwoord ontvangen.

Mijn advies is: ga eens praten met één van de zelfstandige adviseurs van de RegioBank in Winterswijk.
Dat is een broertje/zusje van de SNS Bank, gevestigd op hetzelfde adres in Utrecht.
Het zou mij niet verbazen wanneer het contante geld van je zoon daar wel welkom is.
Een rekening is in een mum geopend. Vandaag zal het niet meer lukken maar morgen waarschijnlijk wel.

Veel succes!


Sinds wanneer kun je bij de regiobank aan de balie geld storten?
Badge
Beste Marco,

Je kunt hoog springen of laag springen, maar het zal je niet helpen.
In haar oneindige wijsheid heeft de SNS Bank besloten geen contant geld meer te willen accepteren.
Daar zul je gewoon mee moeten leren leven, zowel vandaag als morgen.:o
Van SNS-wege zul je daarom nooit een voor jou bevredigend antwoord ontvangen.

Mijn advies is: ga eens praten met één van de zelfstandige adviseurs van de RegioBank in Winterswijk.
Dat is een broertje/zusje van de SNS Bank, gevestigd op hetzelfde adres in Utrecht.
Het zou mij niet verbazen wanneer het contante geld van je zoon daar wel welkom is.
Een rekening is in een mum geopend. Vandaag zal het niet meer lukken maar morgen waarschijnlijk wel.

Veel succes!
Dus een standaard antwoord en nog geen antwoord op mijn vraag/klacht. Mijn zoon had circa 400 euro aan bankbiljetten in huis en wilde deze graag storten om te sparen voor een laptop. En hij zei "als het op de bank staat krijg ik nog een beetje rente". En dit kom dus niet. Weg rente ed.

Dus mijn idee is eens verder te kijken hoe men ook de mensen geld kan laten storten in buurten waar geen GWK is op redelijk afstand. 


Marco, ik snap je frustratie. Dat is nu het voordeel om in een mooie streek zoals de Achterhoek te wonen. Elk nadeel heeft zijn voordeel, zoals de grote meester al eens zei.
Wat je zou kunnen doen (en waar jij natuurlijk al lang aan gedacht hebt), is dat je zoon zijn geld aan jou geeft en dat jij het geld van jouw bankrekening naar zijn rekening overmaakt. Dan kun jij dat contante geld weer gebruiken om over de poal te tanken. Iedereen blij. 🙂
Ik heb niet alles gelezen alleen geld storten bij GWK heeft ook als probleem dat het voor mij 30km. weg is. Ik moet vanuit Winterswijk naar Doetinchem of Enschede rijden om geld te kunnen storten. En SNS Bank betaalt mij niet de reiskosten. Daar heeft SNS waarschijnlijk niet aan gedacht.

Primera Helmerhoek / Kevelhamhoek 83 / 7546EN Enschede / Afstand 26,3 km
Primera Doetinchem / Raadhuisstraat 7 / 7001EW Doetinchem / Afstand 29,3 km
GWK Travelex Stationsplein 33 / 7511JD Enschede / Afstand 30,1 km


De oudste wilde laatst een storting doen op zijn spaarrekening maar hij heeft het niet kunnen doen. Weg rente ed. Alleen omdat wij naar een GWK moeten. Zoals het vroeger was (storten via PostNl) was gebruiksvriendelijker. Alleen omdat het een paar keer mis is gegaan bij PostNl (wat komt me dat bekend voor) zijn ze hiervan afgestapt. Deze problemen kun je keihard via contracten afspreken en uitsluiten. 

Ik heb via de mail diverse malen met medewerkers van SNS gesproken en altijd was het antwoord :

"Beste heer Vering,
 
Nogmaals bedankt voor uw respons. Ik vind het vervelend om te lezen dat de reactie van mijn collega niet het antwoord is waar u op hoopt. In deze e-mail zal ik nogmaals reageren op uw klacht.
 
Contant geld storten GWK
Zoals mijn collega heeft beschreven in onderstaande e-mails zijn wij een samenwerkingsverband aangegaan met het GWK. Bij het GWK kunnen klanten van SNS contant geld storten. Echter kunt u bij het GWK geen muntgeld storten, enkel briefgeld. Als het in het geval van uw zoon gaat om spaargeld in de vorm van muntgeld is het helaas niet mogelijk om dit te storten bij het GWK.


Jongeren en sparen   
Leuk dat u zich hard maakt voor sparende jongeren. Natuurlijk bied SNS verschillende mogelijkheden en producten om sparende jongeren te helpen. De SNS jongerenrekening is gratis en biedt een rentevergoeding over het positieve saldo. Daarnaast hebben wij verschillende spaarproducten waarbij er ook een goede rentevergoeding wordt gegeven. Jongeren kunnen hun bankzaken beheren via het internetbankieren. Ouders of grootouders kunnen zakgeld of een extraatjes direct storten op de spaarrekening of betaalrekening. Contant geld storten is dan niet meer nodig.

 
Ik kan me voorstellen dat u liever een andere reactie had willen ontvangen. Toch vertrouw ik erop dat onze toelichting duidelijk is en dat u uw bankzaken met plezier bij SNS blijft doen.
 
Met vriendelijke groet,
 
Guido
Medewerker klachtenmanagement
 
SNS
Postbus 1600           
3500 AX Utrecht
 
T 030 633 30 00
@ [email]info@sns.nl[/email]
I snsbank.nl
 
SNS Bank N.V., statutair gevestigd te Utrecht, KvK 16062338"



Dus een standaard antwoord en nog geen antwoord op mijn vraag/klacht. Mijn zoon had circa 400 euro aan bankbiljetten in huis en wilde deze graag storten om te sparen voor een laptop. En hij zei "als het op de bank staat krijg ik nog een beetje rente". En dit kom dus niet. Weg rente ed.

Dus mijn idee is eens verder te kijken hoe men ook de mensen geld kan laten storten in buurten waar geen GWK is op redelijk afstand. 
Mee eens Stefan, het filmpje is leuker en veel informatiever. Het filmpje met "de directeur" vind ik gortdroog en wilde na 30 seconden al afhaken...
Persoonlijk vind ik dit filmpje leuker! :)
Badge +1
Mijn favoriete filmpje over storten (en sparen) is deze 😃.
Reputatie 2
Badge +1
Persoonlijk vind ik dit filmpje leuker! :)
Badge +1
Haha Niek,

Wat een leuke conclusie 😃.
Heb je onze uitlegfilmpjes op Youtube ook al ontdekt?

Om toch een beetje on topic te blijven; sinds vandaag staat dit filmpje online. Reporter Lars onderzoekt waarom je bij SNS geen contant geld meer kan storten, en waarom dit wel gratis kan bij het GWK.
Had ik al die maanden niet mee gekregen! Een welkome aanvulling (lees herstelling) van de banken service.  Had ik de community maar eerder ontdekt 🆒
Hoi ReinoutS en Stro68,

Ik leg graag uit hoe je met een zakelijke rekening wel geld kunt storten. Als je een bedrijfslocatie hebt, kun je contant geld laten ophalen door het waardetransport van Brink’s. Binnen 1 à 2 werkdagen staat het geld op je SNS zakelijke rekening. Op onze website vind je hierover meer informatie.

Als je ZZP'er bent met kantoor aan huis, kun je geen gebruik maken van de service van Brink's. Heb je als ZZP'er contant geld ontvangen naar aanleiding van een opdracht? Dan kun je dit beschouwen als een privé ontvangen zakelijk bedrag. Hiervoor kun je een privéstorting doen en vervolgens overboeken naar je zakelijke rekening.
Badge
Het is natuurlijk te triest voor woorden dat de SNS Bank zo diep gezonken is.
Stro68 zou eens contact kunnen opnemen met een Regio Bank in zijn plaats/omgeving.
Dan leun je toch nog tegen de SNS aan met vrijwel overeenkomende diensten maar wel de mogelijkheid je contante geld af te storten.
Stortingen vanuit zakelijke herkomst worden door GWK niet geaccepteerd.


Prima Dennis, maar wat moet deze klant dan wel doen om zijn zakelijke storting geaccepteerd te krijgen?
Hoi Stro68,

Allereerst welkom op SNS Community. Vervelend om te lezen dat de aanleiding hiervoor een negatieve ervaring bij GWK is.

Ik vind het erg spijtig dat het niet gelukt is om je geld te storten. Het klopt dat GWK streng controleert op de herkomst van het te storten geld. Houd er rekening mee dat GWK kan vragen naar de herkomst en bestemming van het te storten bedrag. Dit zijn zij als financiële dienstverlener wettelijk verplicht. Bijvoorbeeld door de Wet ter voorkoming van Witwassen en Financieren van Terrorisme, meer hierover lees je op de website van de Belastingdienst. Stortingen vanuit zakelijke herkomst worden door GWK niet geaccepteerd.

Ik zou het jammer vinden als je hierdoor overstapt naar een andere bank. Helemaal omdat je aangeeft dat SNS banken sluit. Deze week is juist in het nieuws dat SNS als enige juist méér filialen opent.

Om een beetje wegwijs te worden is het leuk om dit topic ‘Welkom op de community’ door te lezen. Mocht je meer willen weten over andere leden en iets over jezelf willen vertellen, kun je dat doen in de Koffiekamer.
Gisteren naar het GWK in Zwolle gegaan om geld te storten.
De afgelopen jaren moest dit al erg omslachtig eerst via post nl opsturen naar Arnhem en dan had je je geld twee dagen later op je rekening staan.
Nu hebben wij op advies van onze boekhouder een dubbele rekening genomen een voor zaken en een voor prive.
Dit werkte altijd prima.
Nu kon ik gisteren opeens geen geld meer storten bij het GWK in Zwolle omdat het een zakelijke storting van cash geld was op mijn eigen rekening waar ik zakelijk gewoon belasting over betaal.
Gewoon geweigerd de man aan de balie was zeer vriendelijk maar er schijnen nieuwe eisen te zijn.
Je moet dus gewoon liegen over waarom je geld stort en hoe je eraan komt.
SNS bank wat een heerlijke bank jullie moeten vooral zo doorgaan, sluiten van banken prima maar laat wel ruimte over om mensen hun bankzaken goed te kunnen laten regelen.
Machtige ***bank.
Mijn ouders zijn al overgestapt naar de ING denk dat wij dit ook maar moeten gaan doen.
Prima oplossing van SNS, kunnen ook de kinderen hun spaarpotje legen! Vinden ze leuk!
Hoi Anita0912,

Welkom op SNS Community. Leuk dat je gelijk een vraag stelt. :)

Je kunt contant geld storten bij GWK. Op onze website vind je de dichtstbijzijnde vestiging in je buurt.

Heb je het topic ‘Welkom op de community’ al gelezen? In de Koffiekamer kun je je voorstellen en meer over andere leden lezen. We hopen je snel weer te zien. 

Reageer