SNS

Nieuwe website SNS

  • 29 september 2015
  • 17 Reacties
  • 15641 Keer bekeken

  • Oud Moderator
  • 903 reacties

Wat gebeurt er met de website van SNS?


SNS gaat haar website de komende maanden volledig vernieuwen. De website wordt in delen aangepakt. Dinsdag 29 september wordt het eerste gedeelte opgeleverd; we starten met het deel Hypotheken. Die vind je onder het gelijknamige tabblad. In de maanden daarop zullen de andere delen na elkaar worden vernieuwd. Het eerst volgende deel wordt Betalen. Het doel is om medio 2016 de hele website klaar te hebben.

Waarom verandert SNS haar website?


SNS maakt bankieren verrassend normaal. Dat doet SNS onder andere met heldere en begrijpelijke producten. Een duidelijke en begrijpelijke website hoort daar ook bij. Wij veranderen de website omdat we informatie over onze producten overzichtelijker willen brengen, zodat je de informatie sneller kunt vinden. Tijdens de oriëntatiefase in de financiële dienstverlening starten veel klanten hun bezoek met een smartphone of tablet. Daarom zorgen we ervoor dat je de website van SNS op alle apparaten optimaal kunt gebruiken.

Wat is er allemaal vernieuwd?


In februari zijn we gestart met de nieuwe website voor het deel Hypotheken. SNS heeft alles onder de loep genomen en verbeterd. Zo zijn teksten herschreven en nog beter afgestemd op de wensen van onze bezoekers. De pagina’s creëren meer rust. De tools zijn gebruiksvriendelijker en de visualisaties slimmer. De content is minder verstopt en relevanter. In enkele stappen kom je bij je doel uit. Ook is informatie beter vindbaar gemaakt en zijn pagina’s logischer ingedeeld. We hebben gekozen voor een ander lettertype dat 4 pnts groter is en goed werkt op responsive sites, dus lekker leest op verschillende schermformaten. En niet te vergeten is bij het ontwerp van de gehele website erop gelet dat je zowel met je smartphone, tablet of PC de website optimaal kunt gebruiken. Uit de usability test is naar voren gekomen dat zowel de content als het design goed zijn ontvangen. Voor begrijpelijkheid krijgt de sectie Hypotheken een 8,1. Er zijn nog een aantal verbeterpunten vanuit onze klanten gekomen, zoals de knop om in een keer terug naar boven te gaan, die we in de volgende update meenemen.



Feedback op de nieuwe website


Vanaf de livegang op 29 september wordt er een speciaal team opgezet om elke dag te monitoren en waar nodig de website te optimaliseren. We horen graag wat je van de website vindt. Alle feedback is welkom. Eventuele verbeteringen kunnen we dan direct door ontwikkelen voor het deel Betalen waar me momenteel mee zijn gestart.

17 reacties

Website ziet er op PC met FF goed uit. Loopt lekker vlot.

layout opmerking 1

Kies ik voor 'Je maximale hypotheek berekenen' dan krijg ik een formulier in stappen. Maar wat me opvalt is dat de pagina reeds alle ruimte heeft gereserveerd (door veel wit toe te voegen) voor de de vervolg vragen. Hierdoor moet ik flink naar beneden scrollen om te zien dat er nog een paar verwante topics onderaan de pagina staan.



layout opmerking 2

Bij het invullen van bovenvermeld formulier zie ik onderaan netjes een balk met mijn maximale hypo. en welke gegevens ik reeds heb ingevuld. Verklein ik het scherm (ctrl-mouse-wheel) dan verdwijnt deze info balk. Even goed mee spelen (vergroten en verkleinen)...



Een inhoudelijke opmerking.

Bij berekenen van max. hypo. kun je onderaan doorklikken naar 'Bereken hoeveel eigen geld je nodig hebt' Daar worden een paar belangrijke vragen gesteld. Maar ik mis een vraag over de 'overwaarde' van de huidige woning (of onderwaarde natuurlijk). Dit lijkt me ook een belangrijke component in het hele plaatje. Nu moet je er aan denken dat je de koopprijs corrigeert met huidige overwaarde.
Vandaag heb ik dit nieuwe deel eens goed bekeken. Als 50+ is het fijn dat het lettertype iets groter is dan hoef ik niet steeds mijn bril te pakken. Op tablet, laptop, computer en telefoon kan ik de route goed en duidelijk vinden. Klasse hoor. Echter als het mogelijk is zou ik graag een optie o.i.d. zien voor ondernemers die een hypotheek willen. Ik heb als ondernemer vorig jaar enorme moeite gehad om iemand te vinden die het vanuit mijn perspectief wide bekijken en naar mogelijkheden zocht om e.e.a. wel rond te krijgen. Je raad het al ik doe niets zoals anderen het doen, dus heb ik het nu gewoon anders geregeld. Voor mij was dat normaal, voor de adviseurs toen niet. Dit was niet bij de SNS hoor. Wil je weten hoe ik het voor elkaar kreeg, nodig me dan uit voor een gesprek hierover.



Wat ik bedoel is gewoon een linkje naar een adviesgesprek voor zzp-ers (mkb?) dat uitkomt bij iemand die volledig open de situatie benaderd. Luistert naar wat de klant wil, hoe hij dat wil en meedenkt.

Maar voor nu goed gedaan ziet er mooi uit.

Fijne dag, Anje

Badge +1
Dank voor jullie feedback, Erik & Anje. Ik zorg ervoor dat deze bij het team terecht komt dat bezig is met het optimaliseren van de website.
Ik heb vandaag de Website uitgebreid bekeken en constateer dat alles erg duidelijk en helder omschreven is met de nodige toelichting. Jammer dat mijn hypotheek niet bij SNS loopt.

Complimenten!
Badge +1
Bedankt voor je compliment, Nelly 🙂. Fijn om te horen dat je tevreden bent. En met betrekking tot je hypotheek: wat niet is kan nog komen, toch 😉?
Gisteren hebben de SNS adviseur en ik tevergeefs en afzonderlijk van elkaar ruim 30 minuten op de nieuwe site gezocht naar de enige 2 regels van de SNS, mbt: "Regels vaste rente omzetten naar variabele rente". Waar kunnen wij dit op de nieuwe site vinden?

Mvg, @.
De volgende pagina doet het niet, er valt niks te kiezen...

https://www.snsbank.nl/particulier/support/artikel-tonen-op-pagina/welke-hypotheek-kies-je.html

Mvg, @.
Hoi @ntonio,



Allereerst welkom op de community. :)



We hebben je bericht over het hoofd gezien. Excuses hiervoor. Ik heb zelf 10 minuten gezocht naar de juiste pagina, maar helaas zonder resultaat. Ik heb je bericht doorgezet naar de makers van de website. Als de pagina boven water komt, geef ik dat direct aan je door. Ook je tweede bericht heb ik doorgezet. Bedankt voor je melding hiervan. Met deze feedback kunnen we onze website verbeteren. 😉



Heb je het topic ‘Welkom op de community’ al gelezen? In de Koffiekamer kun je je voorstellen en meer over andere leden lezen. We hopen je snel weer te zien.
Beste



Ik heb verschillende keren telefonische en via email contact opgenomen met



Rabobank en snsbank.



Ik heb op 8 november per ongeluk €500 overgemaakt via snsbank op mijn oude rabobankrekening die niet meer bestaat



Volgens snsbank moet ik 14 dagen wachten



Ik vind het belachelijke dat mijn geld nog niet is terug gestort
Hoi Rabinder,



Allereerst welkom op de community. Excuses voor de late reactie. Berichten die onder een nieuwsbericht worden geplaatst, komen (nog) niet automatisch bij ons binnen.



Als je een bedrag overmaakt naar een rekening die niet meer bestaat, dan wordt dit meestal na 2 werkdagen automatisch teruggeboekt. Ik vind het merkwaardig dat je het bedrag nog niet terug hebt. Als je je rekeninggegevens stuurt naar webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - hoe krijg ik een overboeking naar een opgeheven rekening terug?', dan kijk ik meteen wat er aan de hand is.



Hopelijk zien we je vaker op de community. Misschien is het leuk om het topic ’Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.
Badge +1
gezocht naar de enige 2 regels van de SNS, mbt: "Regels vaste rente omzetten naar variabele rente". Waar kunnen wij dit op de nieuwe site vinden?

Mvg, @.


Goedemiddag @ntonio,



Het omzetten van vaste- naar variabele rente kan alleen via de adviseur. Onze productmanager is het met je eens dat we dit beter kunnen uitleggen op onze website. Hij heeft daar later deze week een afspraak over; jouw feedback wordt dan meegenomen. Nogmaals dank 🙂.

Hoi Olaf, het idee is goed, maar is het niet beter om nu eens meer to the point te komen? Ik bedoel daarmee, dat de efficiënte informatie met duidelijk zichtbare buttons op de voorgrond staan en alle tekst en uitleg met het hoe en waarom wat minder essentieel is en enkel voor degene die alle tijd willen besteden om alles te lezen, op de achtergrond.

Het lettertype is te klein voor een optimaal overzicht. Als je meer tekst weglaat of op de achtergrond plaatst heb je meer plaats op de voorgrond en kun je een groter lettertype kiezen.

Er is teveel wit, te fel en hard aan de ogen, het contrast is te zwaar en als er teveel licht is zie je het niet.

De foto's van de banners zitten naar mijn mening in de verkeerde volgorde. Het slapende koppel zou ik als eerste plaatsen, dan de timmerman met de activiteiten aan de andere kant, en dan de schoenen met de veters.

Wat ik het allerbelangrijkste vind is dat als ik op de website kom dat ik direct zie wat ik nodig heb en niet wéér over Keulen naar Aken moet om een peanut te vinden. Het is eigenlijk nu dezelfde website als de eerste maar met andere indeling en plaatjes.

Het gaat mij om de essentie. De info vindt ik belangrijk, maar als ik tijd heb om me er meer in te verdiepen.

Succes, groetjes,

Berlinda

Badge +1
Hoi Berlinda,



Wat jammer om te lezen dat je over een aantal veranderingen niet tevreden bent. We hebben de website ‘responsive’ gemaakt, waardoor je makkelijker via je smartphone en tablet kunt surfen. Met de aanpassingen willen we er juist voor zorgen dat informatie makkelijker te vinden is en dat onze producten overzichtelijker zijn. Bij jou hebben we dus het tegenovergestelde bereikt.



Ik geef je feedback door.
Beste SNS,



Worden ook de toegankelijkheid opties/mogelijkheden bekeken voor mensen met een visuele beperking? En of dit goed werkt met de software die zij gebruiken op hun computer of tablet? (Zoals de Voice Over op de iPad).



In de app van de ABN Amro kun je gemakkelijk snel naar alle bij- en afschrijvingen van één persoon/bedrijf als je in de lijst op de naam/plaatje klikt. Wanneer kan dit bij jullie app? De zoekfunctie geeft nl. vaak meer of niet de juiste resultaten.



Hoi Jettow,



Allereerst van harte welkom op onze community. :)



Wij hebben als eerste bank in Nederland het Waarmerk drempelvrij.nl ontvangen. Dit is het kwaliteitsmerk waarmee toegankelijke websites in Nederland worden aangeduid. Klanten met een visuele of motorische beperking kunnen zelfstandig online hun bankzaken regelen door onze gebruiksvriendelijke en toegankelijke internetbankieromgeving. Hierover lees je meer op onze website. We willen dit waarmerk graag behouden en nemen deze toegankelijkheid ook mee in de nieuwe website.



In de SNS Mobiel Bankieren app kun je ook eenvoudig zoeken naar alle bij- en afschrijvingen van een persoon of bedrijf. In je transactie overzicht zie je rechtsbovenin een loep. Als je daar op klikt, kun je vervolgens de naam van de persoon of bedrijf invullen en krijg je de betreffende bij- en afschrijvingen te zien. Kom je er zo uit?



Om een beetje wegwijs te worden is het leuk om dit topic ’Welkom op de community’ door te lezen. Mocht je meer willen weten over andere leden en iets over jezelf willen vertellen, dan kun je dat doen in de Koffiekamer.



In dit topic ‘Het SNS Team stelt zich voor’ kun je kennismaken met het SNS Team.
Sorry,ik vindt de site onoverzichtelijk. Ik moet nu steeds zoeken.

Ook vinden we de service van SNS steeds verder achteruit gaan. Ik woon in een behoorlijk groot dorp, maar ik moet nu 20 km verderop rijden om wat te kunnen regelen bij de "snswinkel" (hoe hebben ze het kunnen bedenken) de sns pinautomaat is hier zo maar van het ene moment verdwenen, zonder dat we daar van in kennis zijn gesteld. Echt slecht. Mijn man zit al vanaf toen het Bonsspaarbank heete erbij, later is het sns geworden (40 jaar) We hebben er al serieus over na gedacht om over te stappen naar een bank met betere service.
Hoi Thunderstorm,



Allereerst welkom op de community. Wat goed dat je meteen een bijdrage levert in dit topic. De komende tijd gaat de website verder op de schop. Wil je aangeven wat je precies onoverzichtelijk vindt? Dan nemen we dat mee in de ontwikkeling van de nieuwe website.



Wat jammer om te lezen dat je ervaart dat de service achteruit gaat. Ik ben het ermee eens dat 20 kilometer een behoorlijke afstand is. We doen ons best om een zo goed mogelijke spreiding van onze winkels te bieden, maar kunnen niet in elk dorp aanwezig zijn. Wel openen we nog steeds nieuwe winkels op plekken waar we minder nadrukkelijk aanwezig zijn. Wil je aangeven wanneer de SNS Geldautomaat is weggehaald bij jou in de buurt? Dan kijk ik dit meteen na, het is niet de bedoeling dat je daar niet van op de hoogte wordt gesteld. Vaste klanten die al zolang bij ons zijn, zoals jij en je man, waarderen we zeer. Hopelijk kunnen we er samen voor zorgen dat de service verbetert, zodat jullie bij ons blijven.



Mocht je een keer zelf een topic willen aanmaken, dan kun je hier lezen hoe dat moet. Op de community praten we ook over ‘niet bankzaken’. Zo kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.

Reageer