SNS

Ontwikkeling SNS Mobiel Bankieren app

  • 1 mei 2014
  • 25 Reacties
  • 4510 Keer bekeken

Vorige maand lanceerden we een nieuwe versie van onze Mobiel Bankieren app met de nummer één klantwens: Het direct overboeken naar een nog onbekende rekening met je mobiele pincode. Na deze update hebben onze ontwikkelaars niet stil gezeten. Ze zijn hard bezig met de volgende update.
Lees de hele blogpost

25 reacties

Ondanks dat ik de app niet (zelden) gebruik, lijken het mij zinvolle aanvullingen!!
Go on!
Groet,
Ben 🆒
PS Het gebruik van de app zal in de toekomst alleen maar (snel) toenemen. Het is goed om daarop nu al in te spelen.
Reputatie 2
Badge +1
Mooi!
Dit zijn inderdaad enkele gewenste verbeterpunten :D
Ik gebruik de app erg regelmatig. Sterker nog: ik merk dat ik voor soms liever de app pak dan inlog via de PC (als ik de keuze heb natuurlijk)
Reputatie 2
🙂 Komen deze functies ook in de Windows Phone versie die van 't zomer gaat komen?
Reputatie 2
Ik gebruik de App (op mijn Windows Phone) een aantal keren per week......kan niet wachten tot deze features ook op Windows Phone beschikbaar komen.
Badge +1
Goedemiddag heren,

Fijn dat jullie tevreden zijn met de nieuwe functionaliteiten Ben & Stefan 😃.

@TheVMaster Deze functionaliteiten worden ook geïmplementeerd in de nieuwe Windows Phone versie 🙂.
Goed nieuws; vanaf vandaag staat de nieuwe app voor iOS en Android in de stores! 🆒
Reputatie 2
Badge +1
Zojuist de nieuwe android app met kasboek functie geinstalleerd en uitgeprobeerd. Ik moet bekennen dat ik erg onder de indruk ben! :rolleyes: 

Vergeleken met het kasboek voor de gewone website, is hier gekozen voor een compleet andere benadering voor het ontsluiten van de kasboek functies; helemaal geoptimaliseerd voor een mobiele app.
Ik mis eigenlijk alleen de filterfunctie voor interne overboekingen (maar misschien komt deze nog...) ;)
Badge +1
Zojuist de nieuwe android app met kasboek functie geinstalleerd en uitgeprobeerd. Ik moet bekennen dat ik erg onder de indruk ben! :rolleyes:
Ik mis eigenlijk alleen de filterfunctie voor interne overboekingen (maar misschien komt deze nog...) ;)


Goedemorgen Stefan,

Fijn om te horen dat je onder de indruk bent van de nieuwe versie van de app. Je suggestie mbt de filterfunctie voor interne overboekingen leg ik uiteraard weer voor aan de app ontwikkelaars. Je hoort zo snel mogelijk van ons 😃.
Reputatie 4
Badge +1
Mooi dat het nu in de Tablet app zit :)

Helaas wel onbruikbaar tot dat het filter voor interne overboekingen er is. Hopelijk komt dat er snel 🙂
Badge +1
Mooi dat het nu in de Tablet app zit :)

Helaas wel onbruikbaar tot dat het filter voor interne overboekingen er is. Hopelijk komt dat er snel :)


Hey Sanne,

Fijn dat jij ook tevreden bent 🙂. De vraag mbt de filter voor interne overboekingen staat uit.. Wordt vervolgd 😉
Badge +1
Hi Stefan & Sanne,

Ik heb zojuist een reactie gehad van Peter; een van onze app ontwikkelaars. Ten eerste is hij erg blij met de positieve geluiden, dank daarvoor.
Hij gaat de verbeterpunten verzamelen, prioriteren en doorvoeren. Wanneer deze verbeterpunten worden doorgevoerd, kan hij nu nog niet zeggen. Nogmaals dank voor jullie input 😃.
Hoi allemaal,

Er viel me laatst nog iets op. Als je in de app een komma intikt springt hij niet naar het decimalenveld. Dat lijkt me nou echt een superhandige functie!
Badge +1
Hoi ReinoutS,

Bedankt! Uiteraard heb ik het doorgezet naar de ontwikkelaars.
Fijn dat jij ook tevreden bent 🙂. De vraag mbt de filter voor interne overboekingen staat uit.. Wordt vervolgd ;)
[/quote]


En nu staat het filter dus standaard wel op uit? Waarom bij contactloos betalen dan niet? Lijkt me niet consequent, maar er zal wel een bepaalde gedachte achter zitten die ik nog niet ontdekt heb. Een mens wordt nooit te oud om nog iets te leren, nietwaar.
Hi Blacktomcat,

Mijn collega Tibor bedoelde dat de vraag uit staat mbt de filter voor interne overboekingen. 😉
Dat snap ik, dat het filter daarvoor bedoeld was. Het ging mij erom dat in een ander topic, dat over contactloos betalen, door de SNS gezegd werd dat daar de optie van contactloos betalen bij een nieuwe pas altijd aan staat. Er was daar discussie of dat wenselijk is of niet. Mij gaat het om consequent handelen; en ik ben altijd voor de opt-in optie en niet voor de opt-out. En zoals ik daar al geschreven had, verwacht ik dat de EU op termijn bij wet oplegt dat er alleen nog maar van opt-in gebruik gemaakt mag worden. Net als bij vakantieuitstapjes e.d. waar bv. een reisverzekering standaard UIT moet staan. Wil een klant er toch gebruik van maken, dan moet hij dit bewust aanvinken (en dat is nu juist precies de opt-in optie).
Hi Blacktomcat,

Ik snap je punt over consequent handelen. Bij sommige zaken vinden we dat deze noodzakelijk zijn voor klanten om normaal te kunnen bankieren. Andere zaken zijn inderdaad optioneel en kunnen aangezet worden indien gewenst. Daar een goede balans in vinden, is nog niet zo eenvoudig maar uiteraard wel ons streven. Ik ben benieuwd naar je opmerking dat de EU een wet oplegt, waarbij alleen nog maar van opt-in gebruik gemaakt mag worden. Zit een dergelijke wet eraan te komen?
Volgens mij is de regelgeving steeds meer gericht op het beschermen van consumenten tegen onduidelijke (listige, achterbakse, stiekeme enz.) manieren van handel drijven. Het verbieden van gedrag van comercieele bedrijven die de consument dwingen zelf nee te zeggen behoort steeds meer tot deze regelgeving (is NL wetgeving, maar wordt EU breed ingevoerd). Eigenlijk zou ieder bedrijf dat moeten weten (ik neem aan dat ze dat weten, maar altijd weer de grenzen zullen opzoeken, het is lekker makkelijk de "overheid" de kooltjes uit het vuur te laten halen en intussen zelf er voordelen van binnen halen).
Het zou de SNS sieren (en "body" geven) indien men zelf eigen initiatieven ook aan dit criterium toetst.
Groet,
Ben 🆒
Voor zover ik weet is er nog geen overall wetgeveing in aantocht. Maar die gaat er geheid komen. 🙂 . Zie ook wat BigBen schreef.
Hi Ben en Blacktomcat,

Begrijp me niet verkeerd; dat is waar de ontwikkelaars van producten en diensten van SNS Bank dagelijks mee bezig zijn! Uiteraard ben ik het met je eens dat de consument te allen tijde beschermd moet worden door de regelgeving. Hier passen wij dan ook onze producten en diensten op aan 🙂.
Hi Ben en Blacktomcat,

Begrijp me niet verkeerd; dat is waar de ontwikkelaars van producten en diensten van SNS Bank dagelijks mee bezig zijn! Uiteraard ben ik het met je eens dat de consument te allen tijde beschermd moet worden door de regelgeving. Hier passen wij dan ook onze producten en diensten op aan 🙂.

Actief of passief, dat is dus de vraag!
Mijn suggestie aan de SNS, voer hierin een actief beleid! Vele klanten en nog niet klanten, zullen dat weten te waarderen.
Groet,
Ben 🆒
Gaan we doen Ben, we zijn niet voor niets de challenger 🙂
Badge +1
Hoi allemaal,

Er viel me laatst nog iets op. Als je in de app een komma intikt springt hij niet naar het decimalenveld. Dat lijkt me nou echt een superhandige functie!


Hoi ReinoutS,

We hebben goed nieuws; het zit in de september release 😃.
Ik kwam dit artikel tegen over mobiel betalen.

http://www.wegwijs.nl/artikel/2014/09/betalen-per-mobiel-in-opmars-door-google-en-apple
Reputatie 3
Badge +1
Aah, dat ga ik even lezen! 🙂

Reageer