SNS

Wie vertelt het jou als je hypotheekrente omlaag kan?

  • 17 november 2015
  • 32 Reacties
  • 12494 Keer bekeken

Het is je vast niet ontgaan dat de hypotheekrente historisch laag staat. Maar weet je dat je daarvan misschien ook kunt profiteren als je al een hypotheek hebt? En je rente nog vast staat? Bijna de helft van de Nederlanders weet dit niet, blijkt uit het onderzoek dat Panelwizard voor ons heeft gedaan. Niet zo gek, als je hier niks over hoort, lijkt mij. Ruim driekwart zegt het dan ook normaal te vinden dat je bank het je vertelt als je hypotheekrente omlaag kan. En terecht.



Ook bij SNS hebben wat dit betreft weinig van ons laten horen. Daarom hebben we het afgelopen jaar goed gekeken hoe we dit kunnen verbeteren. Zo hebben we analyses uitgevoerd op de lopende SNS Hypotheken en ingeschat of het nu interessant kan zijn om voortijdig een nieuwe rente te kiezen. Ook zijn we gestart met het aanbieden van tussentijdse korting op de hypotheekrente met een SNS Betaalrekening. Misschien heb jij dit jaar al zo’n goed bericht van ons gekregen.

Met een aantal van jullie zijn we in gesprek gegaan over wat je verwacht van je hypotheekaanbieder. Zo vinden mensen het fijn om op de hoogte gehouden te worden met nieuws over hypotheken en de woningmarkt. En dat de bank met ze meedenkt of hun hypotheek nog wel past. Onderhoud van je hypotheek, zeg maar. En dat is nodig. Want hoewel we altijd druk in de weer zijn met het onderhoud van ons huis, kijken we naar onze hypotheek vaak niet om. Terwijl je een hypotheek voor een lange tijd hebt en er in die tijd veel kan veranderen.

Ik ben blij en trots om te kunnen zeggen dat we nu een heel mooie service hebben die goed aansluit bij de verwachtingen, en ze misschien zelfs overtreft: de SNS Hypotheek Looptijdservice. De naam zegt het eigenlijk al: met de looptijdservice blijven we van begin tot het einde van je SNS Hypotheek betrokken.



Je zult er de komende tijd vaker over horen in onze reclame-uitingen. En wie weet krijg je een brief, e-mail of telefoontje van ons als je een SNS Hypotheek hebt. Want we checken elk jaar op een paar punten of je hypotheekrente misschien omlaag kan. Denken we dat dat kan? Dan hoor je het. Sowieso krijg je om het jaar een uitnodiging van ons voor een persoonlijk oriëntatiegesprek. Om te kijken of er iets in je situatie is veranderd en wat dit betekent voor je woonwensen en hypotheek.

Je leest er alles over op onze website. En ik houd jullie graag op de hoogte van de ontwikkelingen. Begin december schrijf ik hier weer een blog. Maar ik ben ook benieuwd naar jullie ervaringen, mening en ideeën. Zo maken we onze service steeds beter. Wat verwacht jij van je hypotheekaanbieder?

32 reacties

Wat ik verwacht? Wat ik verwacht is misschien "onredelijk" te noemen in "jullie" oren.

Wat ik verwacht is het volgende: "Dat mensen die hun huis momenteel verhuren via de Leegstandswet deze ook buiten die periode kunnen verhuren". Ik verwacht dat de Bank met een goed alternatief op de proppen komt wanneer de 5 jaar voorbij zijn. Ik verwacht dat de bank meer openheid geeft over waar precies € 1250,- advieskosten in zitten bij het omzetten van een hypotheek. Ik zou graag willen dat dit bedrag transparant was gemaakt.

Om heel eerlijk te zijn viel ik tot een tijd geleden tussen wal en schip. Ik had een hypotheek bij de SNS via een externe adviseur met daaraan een soort woekerpolis levensverzekering gekoppeld. Wat ik verwacht is dat de bank nu ook niet "moeilijk" doet wanneer ik een "hogere hypotheek" wil afsluiten.

Ter voorbeeld en ter illustratie: Ruim 10 jaar geleden kon ik € 140.000,- lenen. 1. Ik ben met mijn inkomen daarna nog omhoog gegaan. Het bedrag wat ik vorig jaar kon lenen was € 100.000 euro. 2. Ik verwacht dat dit niet allemaal zo lang hoeft te duren bij het omsluiten van een hypotheek en een levensverzekering. Ik verwacht veel minder bureaucratie. Ik verwacht dat mijn hypotheekadviseur mij eens een keer belt om te vragen hoe het mij is. Ik verwacht dat ik niet 2 jaar voor de datum mijn hypotheek kan omzetten, maar op elk gewenst moment. Ik voelde mij bij de ballen vastgepakt en het leek dat er gigantisch werd geknepen in mijn ballen. Ik verwachtte niet dat de SNS mij toen in zijn greep hield. Ik verwacht dat de SNS bank mij nu ook niet in zijn greep houd en alles wat alles zet om mij van dit gigantische bedrag af te helpen. Ik verwacht dat ik ooit een beetje "the brains" krijg om deze hele teringzooi van hypotheken te begrijpen en ik verwacht koffie in de wachtruimte. Dat is zo'n beetje wat ik verwacht.

Wat verwacht jij van je hypotheekaanbieder?
Badge +1
Goedemiddag Sjaakie93,

Dank voor het delen van je verwachtingen. Graag ga ik in op enkele punten die je aandraagt.

Ik verwacht dat de bank meer openheid geeft over waar precies € 1250,- advieskosten in zitten bij het omzetten van een hypotheek. Ik zou graag willen dat dit bedrag transparant was gemaakt.


Het advies bestaat uit het aantal uren dat een Hypotheekadviseur voor de klant aan het werk is. Dit is gemiddeld 25 uur.

Ter voorbeeld en ter illustratie: Ruim 10 jaar geleden kon ik € 140.000,- lenen. 1. Ik ben met mijn inkomen daarna nog omhoog gegaan. Het bedrag wat ik vorig jaar kon lenen was € 100.000 euro.


Minder lenen op basis van inkomen heeft te maken met de wet-en regelgeving. Het NIBUD geeft advies aan het Ministerie welke vervolgens de leennormen vaststelt.

Ik verwacht dat mijn hypotheekadviseur mij eens een keer belt om te vragen hoe het mij is. Ik verwacht dat ik ooit een beetje "the brains" krijg om deze hele teringzooi van hypotheken te begrijpen en ik verwacht koffie in de wachtruimte. Dat is zo'n beetje wat ik verwacht.


Ik denk dat de SNS Hypotheek Looptijdservice al een aantal van je verwachtingen opvult:
- Een jaarlijkse check of je tussentijds misschien naar lagere rente kan krijgen.
- Eens per twee jaar een uitnodiging voor een persoonlijk gesprek. Over je hypotheek, wonen of bijv. hoe het met je gaat.

Over je huidige hypotheeksituatie kan ik moeilijk iets zeggen. Ik nodig je daarom graag uit om in gesprek te gaan met een van onze hypotheekadviseurs, uiteraard met een bakje koffie erbij 😉. Laat je het weten als je hier behoefte aan hebt?


25 uur???? Gemiddeld..ook lekker handig om dit bedrag van tevoren te berekenen terwijl ik denk dat hij er nog geen 2 uur mee bezig is geweest. Das 1. Dit wordt trouwens vooraf afgetikt. Zeg dan gewoon dat het een zogenaamd "symbolisch" bedrag is Tibor!

2. Minder lenen..snap je dan ook dat sommige mensen echt dik de sjaak zijn? Het hut NIBUD daar wel eens over nagedacht? Of dachten ze: dat probleem los zichzelf wel weer op?

Nee, en dit gaat over het 3e punt hier heb ik niks aan. Ik heb al gekeken en kom nergens voor in aanmerking. Het is gewoon een soort lange zorgverzekering die hypotheekshizzle met een looptijd van minimaal 3 jaar waar je niet meer onderuit kan komen.
Even een aanvulling op punt 1..hoogstens 4 uur max.

Op punt 2: gaat over je huis niet kunnen verkopen en een hypotheek om laten zetten.

Punt 3 aanvulling: ik hou eigenlijk helemaal niet van contracten. Voor mij klinkt dat zowat alsof je tekend..die hele hypotheekrentes zijn zowat een gokspelletje omdat je niet kan weten wat ze gaan doen.
@ Tibor: Kan me niet voorstellen dat er feitelijk 25 uur wordt besteed aan een hypotheekadvies. Dat impliceert dat een adviseur minder dan 2 adviezen per week aan kan ?? No way. Ik vermoed dat het gewoon onderdeel is van het verdienmodel.
Mbt een gesprek met een hypotheekadviseur: ik heb er bewust voor gekozen hypotheek en overige bankzaken gescheiden te houden. Dus bij verschillende banken. Een gesprek met een hypotheekadviseur van de SNS gaat dus dan ook - wat mij betreft - enkel en alleen over de hypotheek daar ik verder geen zaken met de SNS.
@ Tibor: Kan me niet voorstellen dat er feitelijk 25 uur wordt besteed aan een hypotheekadvies. Dat impliceert dat een adviseur minder dan 2 adviezen per week aan kan ?? No way. Ik vermoed dat het gewoon onderdeel is van het verdienmodel.
Mbt een gesprek met een hypotheekadviseur: ik heb er bewust voor gekozen hypotheek en overige bankzaken gescheiden te houden. Dus bij verschillende banken. Een gesprek met een hypotheekadviseur van de SNS gaat dus dan ook - wat mij betreft - enkel en alleen over de hypotheek daar ik verder geen zaken met de SNS.

Het is wassen vinger werk. Dat is het! Ik heb nooit een specificatie o.i.d. gezien. En sowieso what de **** heb ik met een gemiddelde te maken? Ik wil weten wat de hypotheekadviseur van de SNS werkelijk kwijt is aan uren.
Badge +1
Hoi WJvanderVeer,

Welkom op de community. Interessant om te lezen dat je je hypotheek en andere bankzaken gescheiden wil houden. Als ik naar mijn eigen advies kijk (ik heb dit jaar een huis gekocht), dan kan ik me zeker wel voorstellen dat hij 25 uur in mijn advies heeft gestoken. Denk daarbij aan het opstellen van een klantprofiel, risicoprofiel, het adviesrapport (circa 100 pagina’s) etc. Ik kan me voorstellen dat dit vroeger anders was, maar ik kan niet anders concluderen dat ik een volledig advies heb gehad waar veel tijd in is gestoken.

@Sjaakie93: hoewel je het scheldwoord ‘netjes’ hebt gecensureerd, wil ik je er toch op wijzen dat ik je berichten hier erg ‘donker’ vind. Je weet dat we geen problemen hebben met kritiek, maar laten we op een normale manier met elkaar in dialoog gaan.
Hallo, ik heb ook de email gehad over de hypotheek looptijdservice. Daar staat in dat je uitgenodigd word voor een gesprek. Helaas heb ik die uitnodiging niet gekregen. Jammer. Wij hadden nog wel wat vragen over de lage rente en onze hypotheek. En waarom moet een advies gesprek altijd zoveel geld kosten, en zeker als je al bij de SNS bank zit. Ik vind eigenlijk dat het een stukje service kan/moet zijn. Groetjes.

@Sjaakie93: hoewel je het scheldwoord ‘netjes’ hebt gecensureerd, wil ik je er toch op wijzen dat ik je berichten hier erg ‘donker’ vind. Je weet dat we geen problemen hebben met kritiek, maar laten we op een normale manier met elkaar in dialoog gaan.


Geen probleem, ik vind "simpelweg" standaard werk van 24 uur niet rechtvaardig t.o.v. klanten die papieren briefjes krijgen die de computer genereert.

Ik heb nooit een specificatie van de uren gezien. Ik vind het ook heel erg raar om hier "standaard" zoveel uur voor te berekenen. Het omzetten van een hypotheek of andere werkzaamheden zijn totaal andere zaken.

Ik denk dus echt vier uur max. Misschien is dit wel degelijk wat voor jullie om op te pikken. Het geld hoef ik niet meer terug verder. Dat interesseert mij echt niet meer. Het gaat mij op dit punt meer om de "ondoorzichtigheid" van die kosten. Die zouden jullie wel eens mogen specificeren.
Hallo, ik heb ook de email gehad over de hypotheek looptijdservice. Daar staat in dat je uitgenodigd word voor een gesprek. Helaas heb ik die uitnodiging niet gekregen. Jammer. Wij hadden nog wel wat vragen over de lage rente en onze hypotheek. En waarom moet een advies gesprek altijd zoveel geld kosten, en zeker als je al bij de SNS bank zit. Ik vind eigenlijk dat het een stukje service kan/moet zijn. Groetjes.
Goedemorgen, ik kreeg de advieskosten pas voorgeschoteld toen ik de hypotheek liet omzetten. Ik denk dat even langsgaan om wat info in te winnen gratis is. Let wel even op. Ik heb het steeds over 4 uur en hiermee bedoel ik effectieve uren. Dus m.a.w. uren dat naar mijn mening de adviseur ermee bezig is geweest zonder de koffiepauze e.d. Mocht dit meer zijn dan zou een specificatie wat ondoorzichtheid van die uren kunnen voorkomen.
Reputatie 2
Badge
Hoi WJvanderVeer,

Welkom op de community. Interessant om te lezen dat je je hypotheek en andere bankzaken gescheiden wil houden. Als ik naar mijn eigen advies kijk (ik heb dit jaar een huis gekocht), dan kan ik me zeker wel voorstellen dat hij 25 uur in mijn advies heeft gestoken. Denk daarbij aan het opstellen van een klantprofiel, risicoprofiel, het adviesrapport (circa 100 pagina’s) etc. Ik kan me voorstellen dat dit vroeger anders was, maar ik kan niet anders concluderen dat ik een volledig advies heb gehad waar veel tijd in is gestoken.


Ik weet niet wat jij met vroeger bedoelt maar mijn hypotheekadvies behelst 36 pagina's inclusief vaste inleiding, inhoudsopgave, 1 bladzijde met slechts mijn persoonlijke gegevens, 5 bladzijde met alleen NVT en 6 bladzijde met een tabel.

En dan is een groot deel nog een invuloefening van een vraag en antwoordspel dat nooit op die manier heeft plaats gevonden zoals:

• Wat weet u van financiële producten in het algemeen?
Antwoord: Daar weet ik weinig van.

• Wat weet u van de inkomenssituatie van uzelf en/of uw partner na het overlijden van een van beiden?
Antwoord: Daar weet ik weinig van.

• Wat weet u van uw gezamenlijke inkomenssituatie, als u of uw partner onvrijwillig werkloos wordt?
Antwoord: Daar weet ik weinig van.

Dat heb ik alleen maar te danken omdat ons gesprek plaats vond toen de regering nog volop in overleg was over de veranderingen in WW en uitkering en dat je dus niet *kon* weten wat er zou gebeuren. Maar dat ik mij daar zoveel mogelijk tegen wilde wapenen.
Maar ja dat is natuurlijk tegen dovemansoren gericht als je praat met iemand die je denkt te kunnen vertellen dat je onder bepaalde omstandigheden op je 81e een betalingsprobleem zou kunnen hebben. (Maar vergeet te vermelden dat het echt probleem is dat je op je 81e misschien geen verlenging van je hypotheek kunt krijgen)

Ik heb dus zeker niet het idee dat de hypotheekadviseur erg lang met dit advise bezig is geweest, laat staan meer dan 20 uur.

Maar ik moet toegeven dat het volgende toch wel een mooie is in al zijn eenvoud:

• Welke veranderingen verwacht u in de komende 5 jaar in uw persoonlijke situatie?
Antwoord:
- Verhuizen.

Ik rust mijn koffer.

Hoi allemaal,

Heel erg bedankt voor jullie input. David gaat hier een volgende blog over schrijven.
Badge +1
Hallo, ik heb ook de email gehad over de hypotheek looptijdservice. Daar staat in dat je uitgenodigd word voor een gesprek. Helaas heb ik die uitnodiging niet gekregen. Jammer. Wij hadden nog wel wat vragen over de lage rente en onze hypotheek. En waarom moet een advies gesprek altijd zoveel geld kosten, en zeker als je al bij de SNS bank zit. Ik vind eigenlijk dat het een stukje service kan/moet zijn. Groetjes.

Hoi CarladV,

Welkom op de community. We zijn kort geleden begonnen met de looptijdservice. We hebben nog niet met alle klanten een gesprek kunnen inplannen. Goed dat je aangeeft dat je in gesprek wil. Heb je inmiddels contact gehad met een hypotheekadviseur? Anders wil ik dit graag voor je regelen. Als je een mail stuurt met je gegevens naar webcare@sns.nl o.v.v. ‘Community- CarladV’, dan maak ik dat in orde.
Wist je dat een oriëntatiegesprek gratis is?

Hopelijk zien we je vaker op de community. Misschien is het leuk om het topic ’Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.
Badge
Twee opmerkingen:
- Deze week zag ik het een en ander langskomen op TV aangaande de zogenaamde rente-opslag die kennelijk in hypotheken blijkt te worden verrekend. Mij gaat deze problematiek helemaal niets aan maar eerlijk gezegd zou ik het wel hebben verwacht dat jullie vanuit SNS hierover inmiddels ook hier al wel gepubliceerd zouden hebben wat SNS hierin doet of - nog beter - voortaan zal gaan doen. Ik ben dus een beetje teleurgesteld ook al door jullie activisme eerder zoals ik dat bij andere onderwerpen heb mogen ervaren.
- Zelf heb ik ervaren dat SNS inderdaad druk doende is met de looptijdservice om klanten te benaderen dat bleek ook bij mijn zegsman erg goed aan te komen.
Badge
Onder het motto 'het te verkrijgen belastingvoordeel is altijd (beduidend) minder dan de te betalen hypotheekrente' heb ik de hypotheek op mijn huis bij de voorloper van de SNS bank al jaren geleden afgelost.
Daarom raakt mij de problematiek in dit topic gelukkig niet meer.
Dat het bij de SNS bank op hypotheekgebied toch nog niet helemaal gloria hallelujah is lees ik zonet in het januarinummer van de Consumentengids.
Daar wordt de SNS bank alsnog gerangschikt onder de lijst van "Banken die ernstig tekortschieten".
Het gaat in dat artikel dan over renteverlaging bij een (extra) aflossing op de hypotheek.
Hoi unweit & Indebanvandebank,

We hebben jullie opmerkingen uitgezet bij collega's die hier meer over weten. Zodra er een reactie is, laten we dat jullie uiteraard weten.
Badge +1
Inmiddels heb ik een reactie:

SNS verlaagt niet automatisch de risico-opslag bij versneld aflossen, tijdens de rentevastperiode en bij renteherziening, want dit kan voor de klant zowel voor als nadelen opleveren. Denk bijvoorbeeld aan een spaarhypotheek. Juist daarom bekijken we altijd de individuele situatie van de klant en baseren we daar ons advies op. Wel benaderen we klanten proactief met SNS Hypotheek Looptijdservice. Zo hebben we eind 2015 klanten geïnformeerd van wie wij, op basis van onze gegevens, dachten dat de risico-opslag omlaag kon. In 2016 ontvangen al onze klanten een seintje dat er misschien bespaard kan worden op de hypotheeklasten. Klanten kunnen de bespaarcheck invullen, thuis of in de SNS Winkel, om te kijken of dit voor hen geldt. Het verlagen van de risico-opslag is één van de bespaarmogelijkheden.
Hoe hoog is de risico opslag dan Kirsty?
In de meer dan 8 jaar dat ik mijn SNS Hypotheek heb, heeft de SNS Bank nog NOOIT enige vinger uitgestoken om te kijken of het niet anders kan. ja, 1x per jaar een beleggingsresultaat opsturen, waaruit blijkt dat de beleggingen niet genoeg renderen om de rendementhypotheek mee af te lossen. Maar op mijn voorstel om zelf de portefuillemix te willen kiezen (wat ik elk jaar voorstel, na de resultaten-brief), wat zelfs in de hypotheek-offerte destijds als mogelijkheid werd genoemd, komt de SNS bank niet terug. Kan ook niet, want met SNS Paars zit ik al in de hoogste risico-categorie, dus... Maar ik ben best bereid om de SNS bank te laten afzien van hun zorgplicht, en de beleggingen geheel voor eigen risico te nemen. Uiteindelijk is mijn huis toch meer waard dan de hypotheek, dus zelfs als de Rendementshypotheek niets oplevert, heb ik nog steeds geen gat. Maar dat snapt de SNS Bank blijkbaar niet, want zelf dingen doen mag niet. Ook niet als ik op mijn prive beleggingen afgelopen jaar ongeveer 24% rendement heb gehaald.

Na een kleine 3 jaar dimdammen tussen mijn adviseur en de SNS Hypotheekdesk, is er dan eindelijk een rentemiddeling doorheen. Nog niet fantasties (3.64% ipv. 5.3%, terwijl de basisrente zonder NHG op 2.1% staat), maar al beter dan de 5.3% die men tot nu toe in rekening bracht. De SNS Bank heeft mijn hypotheek op de markt allang opnieuw gefinanciert, dus had al lang een aanbod kunnen doen. Maar zoals gezegd, alles is lange tijd stil gebleven aan het SNS-front. Meerdere malen via mijn adviseur voorstellen bij SNS neer gelegd, meerdere malen maanden wachten op response, of te horen krijgen dat Jantje, Pietje of Truus weg is bij de bank en dat iemand anders het over gaat nemen, enz enz.

Het is dat een alternatieve hypotheek (waar ik een aanbod van 2.1% rente, 20 jaar vast) uiteindelijk een hoop kosten (boeterente, notaris enz) kost, en ook al mag je dat aftrekken, dan nog zit je met een hoop kosten. Maar als dit enigszins aantrekkelijk was te maken, dan was ik al weg geweest bij de SNS. Sorry, maar jullie maken nu een hoop bombarie, alsof jullie zo pro-actief zijn, maar ik heb daar 5 jaar lang geen ene moer van gemerkt.


Erwin
Hoi RobL,

Dit hebben we even voor je nagevraagd. Ik quote hierbij mijn collega:

De opslagen voor risico zijn in de loop van de tijd weleens aangepast naar de marktsituatie. Op dit moment geldt voor de vaste rentelooptijden geen opslag voor NHG of bij hypotheken lager dan 66% van de waarde van de woning. Bij een hypotheek tot 88% van de waarde van de woning bedraagt de opslag 0,15% en bij hypotheken met het hoogste risico (>88% van de waarde van de woning) bedraagt de opslag 0,75%.

Werkt dit voor jou verhelderend?
Hoi Erwin,

Uit je verhaal maak ik op dat je zelf het een en ander weet van de materie, dat hoef ik je dus niet uit te leggen. Ik begrijp dat je een aantal zaken veranderd wilt zien, maar dat dit niet mogelijk is. Gelukkig heb je nu wel rentemiddeling op je SNS Hypotheek toegepast, waardoor je maandlasten gedaald zijn. In de blog lees je dat we met onze klanten in gesprek zijn gegaan over wat ze verwachten van hun hypotheekaanbieder. Hieruit kwam bijvoorbeeld het punt naar voren dat jij ook aangeeft, namelijk dat je het lastig vindt dat je in al die jaren niets hebt gehoord. Vanaf nu gaan we dat anders doen; we willen betrokken blijven bij jouw hypotheek. Via de link in de blog lees je er alles over.
Zou graag overstappen. Maar, de kosten voor "advies" en alle bijkomende boeterentes maken het totaal onmogelijk.

Kortom - door al die vage regels, en het graaien van de grote banken, is voordeel voor de klant weg.
Hoi Guardian72,

Allereerst welkom op de community. Ik begrijp dat je graag je hypotheek wilt oversluiten, maar aanhikt tegen de kosten. Ik maak uit je verhaal niet op waar je hypotheek nu loopt. SNS is graag transparant over de kosten voor hypotheekadvies. Een hypotheekadvies is niet gratis; een goed advies levert je namelijk een passende hypotheek op. Op deze pagina lees je waar je zoal mee te maken krijgt in een hypotheekadvies. Laat je het weten als ik iets voor je kan betekenen zoals het inschakelen van een hypotheekadviseur voor een kosteloos oriëntatiegesprek?

Hopelijk zie ik je vaker op de community. Misschien is het leuk om het topic ’Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.
Hoi Erwin,

Uit je verhaal maak ik op dat je zelf het een en ander weet van de materie, dat hoef ik je dus niet uit te leggen. Ik begrijp dat je een aantal zaken veranderd wilt zien, maar dat dit niet mogelijk is. Gelukkig heb je nu wel rentemiddeling op je SNS Hypotheek toegepast, waardoor je maandlasten gedaald zijn. In de blog lees je dat we met onze klanten in gesprek zijn gegaan over wat ze verwachten van hun hypotheekaanbieder. Hieruit kwam bijvoorbeeld het punt naar voren dat jij ook aangeeft, namelijk dat je het lastig vindt dat je in al die jaren niets hebt gehoord. Vanaf nu gaan we dat anders doen; we willen betrokken blijven bij jouw hypotheek. Via de link in de blog lees je er alles over.



Nou, dan daag ik SNS uit. Kom maar eens langs. Kom maar eens vertellen waarom zaken die in de Offerte destijds klip en klaar zijn neergelegd, uiteindelijk toch niet door de bank uitgevoerd worden. Kom maar eens vertellen waarom ik meer dan 3 jaar heb moeten wachten op een rentemiddeling. Kom het allemaal maar eens uitleggen.

Rentemiddeling ? Je bedoeld dat de SNS Bank de boeterente gewoon dubbel financiert. Als ik bereken hoeveel verschil er zit tussen de marktrente en de nieuwe rente, en dat bedrag voor 24 maanden (rest looptijd rentevast) bij elkaar op tel, dan is dat meer dan 2x de boeterente die ik 'elders' zou betalen. Het is dat je de boeterente ook weer moet financieren op een bepaalde manier, maar dit is geen 'hulp' maar gewoon afzetten omdat je als klant eigenlijk geen andere optie hebt.

En doe dat dan ook aan al die mensen die in de afgelopen jaren zijn gedwongen tot verkoop, simpelweg omdat de bank niet bereid is geweest de financiering te herzien.
Hoi Erwin,

Ik breng je graag in contact met een Financieel Adviseur om te kijken wat er in jouw situatie precies is gebeurd en om hierover uitleg te geven. Wil je hiervoor je gegevens (postcode, huisnummer en geboortedatum) sturen naar webcare@sns.nl, onder vermelding van 'Hypotheek - Rentemiddeling'. Dan zorg ik ervoor dat onze adviseur contact met je opneemt.

Reageer