SNS

Wie vertelt het jou als je hypotheekrente omlaag kan?

  • 17 november 2015
  • 32 Reacties
  • 12494 Keer bekeken


Toon eerste bericht

32 reacties

Hallo allemaal,

Om even een korte reactie te geven op het aantal uren dat aan een hypotheek wordt besteedt: Ik heb in 2012 mijn hypotheek over laten sluiten naar een andere hypotheekverstrekker. Mijn tussenpersoon heeft dit op uurbasis gedaan en was hier in totaal 7,5 uur over gedaan voor een uurtarief van €106 (ex btw).

Misschien moeten jullie dus eens een aantal tussenpersonen bellen om te vragen of ze het op uurtarief willen doen.

Groeten,

Remco
Hoi Erwin,

Ik breng je graag in contact met een Financieel Adviseur om te kijken wat er in jouw situatie precies is gebeurd en om hierover uitleg te geven. Wil je hiervoor je gegevens (postcode, huisnummer en geboortedatum) sturen naar webcare@sns.nl, onder vermelding van 'Hypotheek - Rentemiddeling'. Dan zorg ik ervoor dat onze adviseur contact met je opneemt.


Dit is nou typisch SNS Bank he. Ik ben Forum lid, post hier dus mijn posts met een geregistreerde naam. Dus is het voor SNS Bank kinderlijk eenvoudig om de bovenstaande gegevens te vinden, en iemand aan het werk te zetten om een afspraak te plannen.

Waarom moet ik als klant nu ineens zelf initiatief nemen ? Jullie gingen toch naar de klant toe ?

Ik verwacht dus van SNS dat zij nou eens daad bij woord voegt, en actie gaat ondernemen.

Erwin
Hoi Erwin,

Het klopt dat we die koppeling hebben, maar zonder toestemming mogen we niet zo maar in klantgegevens kijken. Daarom verzoek ik je alsnog je gegevens te mailen naar het betreffende e-mailadres, zodat we je verder kunnen helpen.

Deze maand heb ik mijn nog zes jaren lopende hypotheek met een rente van 5% omgezet naar een hyootheek met een rente van 2,2% (en uiteraard een forse boete). Dat was niet omdat de SNS mij uitnodigde om eens te komen praten over de mogelijkheden, maar om dat ik zelf voeg waarom ik niet de renteverlaging van 0,25% profiteerde als houder van een betaalrekening bij de SNS. Ik was waarschijnlijk nog niet aan de beurt voor het gesprek, maar dat terzijde.
Ik had precies op een rij wat mogelijk was en wat ik wilde. Het enige dat ik nog nodig had, was het exacte boetebedrag om zo te kunnen vaststellen of omzetten voordelig was. Na een gesprek met de adviseur in een 'SNS-winkel' van een franchiser - nooit geweten dat die in de bankwereld ook bestonden - werd het me duidelijk dat ik de adviseur 250 euro en de SNS 50 euro moest betalen. Daarvoor kreeg ik natuurlijk wel een mooi papiertje met alles er op wat ik zelf ook al had uitgerekend. Nou ja, niet alles, het belastingvoordeel kon hij natuurlijk niet weten, mijn spaarrekeningen buiten de SNS ook niet, maar hij had zijn best gedaan. En ik kon hem bertellen dat het allemaal klopte. Voor 250 euro. Door mij te betalen.
Het zal allemaal terecht en misschien ook nog uit te leggen zijn, maar misschien is het wel eerlijk bij alle verhalen over het bekijken van de hypotheken aan te geven dat aanpassingen wel geld kost, naast bv. boeterentes. En maak ook duidelijk wanneer er kosten ontstaan en of die vermijdbaar zijn. Want dat laatste vraag ik me nu nog af: had het anders gekund als ik wat assertiever was geweest en had gezegd dat ik het boetebedrag wilde weten, niet meer, niet minder?
Hoi Wenserink,

Welkom op onze community. Goed om te lezen dat je zo actief bezig bent met je hypotheek. Omdat onze campagne nog niet zolang loopt, denk ik dat je ons inderdaad een stapje voor bent geweest in het contact. Ik ben in ieder geval blij om te lezen dat de wijziging een mooie besparing voor je oplevert. Heeft de adviseur je van tevoren geïnformeerd over de kosten die je maakt als je je hypotheek voortijdig omzet? We zijn graag transparant over de kosten, die je naast de boete betaalt. Op onze website lees je er meer over. Ondanks dat je zelf alles op een rijtje had, betaal je voor sommige wijzigingen toch administratiekosten. De adviseur verricht immers handelingen voor je. Ik ben het wel met je eens dat de kosten tijdens de gesprekken duidelijk moeten zijn.

Mocht je een keer zelf een topic willen aanmaken, dan kun je hier lezen hoe dat moet. Op de community praten we ook over ‘niet bankzaken’. Zo kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.
Helaas kan ik hier niet over mee praten ,wij zitten nu in een huurhuis,hebben wel een hypotheek gehad paar jaar geleden maar moesten ons huis uit op medische gronden via de NHG is ons een hoop kwijt gescholden,let wel ,op medische gronden!
Hoi Barney6,

Wat fijn dat de Nationale Hypotheek Garantie jullie op dat moment kon helpen. Je hoeft ins en outs niet te delen als je dat niet wil, maar gaat het nu beter met jullie gezondheid?

Reageer