SNS

Wonen en IKEA-kasten

  • 5 februari 2016
  • 5 Reacties
  • 12674 Keer bekeken

Sinds 2006 woon ik in een nieuwbouwwijk aan de noordkant van Amersfoort, ingeklemd tussen 2 dorpen. We wonen hier met veel plezier aan een gezellig straatje – een hofje liever gezegd. De kinderen gaan in de wijk naar de basisschool en het voortgezet onderwijs en sporten hier. We fietsen makkelijk naar de binnenstad van Amersfoort met veel leuke winkels en eetgelegenheden. En het is centraal gelegen. Binnen 40 minuten ben ik op de Croeselaan in Utrecht. Een prettig huis is voor mij en voor ons belangrijk. Zeker met een hectisch bestaan en opgroeiende kinderen in een ‘uitdagende’ leeftijd is het prettig dat er een plek is waar je je ook echt thuis voelt.

En we blijven bezig om ons hier thuis te voelen. In de 9 jaar dat we hier wonen heb ik al menig muurtje over moeten schilderen, heb ik talloze IKEA-kasten en -bedden in elkaar geschroefd en is de inrichting al tig keer veranderd. Maar de hypotheek, die is nog steeds hetzelfde. Gek eigenlijk…

Die hypotheek: dat is wel een ding voor menig Nederlander. Een huis kopen is een leuke bezigheid. Je bent er vaak lang mee bezig. Maar de hypotheek die nodig is om je droomhuis te kopen, dat is een ander verhaal. Mensen steken er het liefst zo min mogelijk tijd in en zijn blij als de hypotheek uiteindelijk geregeld is. Na het afsluiten kijkt men er nauwelijks meer naar om. En de gemiddelde bank meestal ook niet. Wist je dat, volgens onderzoek van Vereniging Eigen Huis, 47% van de huizenbezitters na het afsluiten van de hypotheek weinig meer hoort van zijn bank? Toch vreemd als je je bedenkt dat je je hypotheek voor lange tijd aangaat. Nu is bijvoorbeeld de hypotheekrente historisch laag. Goed om te weten dat je hier als huizenbezitter misschien wel van kunt profiteren.

Ik ben blij dat we als SNS hier iets voor bieden: de SNS Hypotheek Looptijdservice. Een service waar ik best trots op ben. We kijken daarmee jaarlijks samen met onze klanten of de hypotheekrente misschien omlaag kan. Zo hebben we de afgelopen maanden onze hypotheekklanten hiervoor benaderd en veel positieve reacties gekregen. Alleen al het contact wordt door onze klanten erg op prijs gesteld. Vaak kunnen we ook nog meer voor ze betekenen. En ze mogelijk financieel voordeel bieden. Dit geeft zo’n goed gevoel dat we hier sinds 18 januari op grote schaal – met Bennie in onze nieuwe TV-commercial – mee naar buiten treden. En Nederland ook op hypothecair gebied laten zien dat bankieren anders kan. Normaler. Goed om te zien dat dit wordt gewaardeerd: na 2 weken bezochten 280.000 mensen onze hypothekenpagina’s, benaderden 6.728 mensen ons online voor de service en voerden we 2.748 gesprekken met klanten.

Dát besparen kan, zit met de huidige rentestand wel tussen de oren bij onze klanten. Maar veel mensen vragen zich af hóe ze kunnen besparen. Soms is dat makkelijker dan je denkt. Als je bijvoorbeeld onze SNS Betaalrekening gebruikt om je inkomen op binnen te laten komen én voor je dagelijkse betalingen – zoals afschrijven van je vaste lasten en pintransacties – krijg je een korting op de hypotheekrente van 0,25%. Daarnaast kan SNS voor je kijken of het zinvol is om je bestaande hypotheek open te breken en om te zetten naar een lagere rente. Ook nemen we elke 2 jaar contact met je op om te kijken of je nog goed zit met je hypotheek. Zo blijft je hypotheek bij je passen in iedere levensfase.

Ik check regelmatig mijn eigen financiële producten, dus ook mijn hypotheek. Het geeft me een gerust gevoel dat ik goed zit. En natuurlijk breek ik mijn hypotheek open als dat voordeel oplevert. Dat geeft wat extra zekerheid voor de aankomende periode. En stiekem weer wat financiële ruimte voor een nieuwe IKEA-kast.

En wat doe jij? We zijn benieuwd hoe jij omgaat met je hypotheek. Laat het ons weten.




5 reacties

Goed bezig. Wij willen allemaal als klant van de SNS graag profiteren van de extreem lage hypotheekrente, rente 2,5% misschien?
Wat wij niet zo leuk vinden is, dat u Bennie gebruikt in uw reclame voor een lage rente.
Bennie is namelijk in de Telegraaf POLITIEK actief geweest TEGEN de PVV.
Bennie is gebruikt door de telegraaf, tijdens de laatste verkiezingen 2e Kamer, om de PVV te beschadigen.
Wij vinden DAT ongepast. Geen politiek bij de SNS. De SNS een BONDSspaarbank, ja graag. Misschien aandelen uitgeven voor trouwe klanten.
Reputatie 2
Badge
Goed bezig. Wij willen allemaal als klant van de SNS graag profiteren van de extreem lage hypotheekrente, rente 2,5% misschien?
Wat wij niet zo leuk vinden is, dat u Bennie gebruikt in uw reclame voor een lage rente.
Bennie is namelijk in de Telegraaf POLITIEK actief geweest TEGEN de PVV.
Bennie is gebruikt door de telegraaf, tijdens de laatste verkiezingen 2e Kamer, om de PVV te beschadigen.
Wij vinden DAT ongepast. Geen politiek bij de SNS. De SNS een BONDSspaarbank, ja graag. Misschien aandelen uitgeven voor trouwe klanten.


De meeste mensen zijn wel een politiek actief geweest. Dat heet DEMOCRATIE. Soms zijn die mensen het niet met je eens. Ook dat heet DEMOCRATIE. Bennie is politiek gezien ook geen vriend van mij maar zolang hij zich daar niet over uitlaat in de SNS uitingen vind ik het allemaal prima.
Badge +1
..
Wij vinden DAT ongepast. Geen politiek bij de SNS. De SNS een BONDSspaarbank, ja graag. ...

Ik observeer bij deze stellingname enige problemen, de gekozen voorbeelden bij de stellingname en de benadrukking door middel van kapitalisatie resulteert m.i. in een situatie waarbij het verwijt toepasbaar is op de gepresenteerde stellingname zelf en dus krachteloos geworden is.
Ik ben blij dat ik Bennie wel mag. Al vanaf het begin van zijn carrière.
Terug naar het onderwerp: ik ben het met de stelling van Ton ( ........... Mensen steken er het liefst zo min mogelijk tijd in en zijn blij als de hypotheek uiteindelijk geregeld is. Na het afsluiten kijkt men er nauwelijks meer naar om........) niet eens. Allereerst denk ik dat veel mensen wel degelijk goed nadenken over hun te vergeven hypotheek; en ten tweede, als mensen in de afgelopen jaaaaaaren iets wilde veranderen aan hun hypotheek, wie lag er dan dwars? Juist, meestal de bank. Die was zo soepel als een houten plank. Gelukkig komt daar de laatste tijd enige verandering in. Banken zien steeds meer in dat klanten mondiger worden en meer klantvriendelijkheid verlangen (en terecht). Van mij mag de SNS daar in voorop lopen. Met of zonder Bennie.
Helemaal mee eens, Jan. We doen nu aan yoga, dus we zijn tegenwoordig iets soepeler 😉. Maar zonder dollen; ik ben blij dat je op deze manier tegen onze campagne aankijkt. We willen tijdens de looptijd van de hypotheek graag betrokken blijven bij onze klanten, volgens mij past dat ook bij een bank die pretendeert 'normaal' te zijn.

Reageer