Op 5 december bracht Bram een bezoek aan het hoofdkantoor. Wij (Wanda en ik) vroegen een van onze jongste communityleden het hemd van het lijf. Via een korte rondleiding door het gebouw en langs diverse collega’s, eindigden we in het bedrijfsrestaurant met een lunch tussen de bankmedewerkers.

1. Wie is Bram?


Ik ben 22 jaar en woon samen met mijn ouders in Apeldoorn. De aankomende weken ben ik druk bezig met de laatste loodjes van mijn opleiding Verpleegkunde. Ik ben iemand die geldzaken belangrijk vindt en altijd bezig is om het meeste voordeel te krijgen. Jaarlijks vergelijk ik alle verzekeringen, energieleveranciers, etc. Hoe kan ik er meer uithalen voor mezelf maar ook voor anderen? Bijvoorbeeld voor mijn ouders. Het afgelopen jaar heb ik hen € 400 bespaard.

2. Wanneer ben je klant geworden?


Op 1 september ben ik klant geworden. Voordat ik klant werd, heb ik actief rondgekeken bij verschillende banken. Mobiel bankieren vind ik erg handig. Daarom heb ik van te voren screenshots van de mobiele app bekeken. Samen met mijn vriendin ben ik naar een SNS Winkel gegaan en heb daar vervolgens een betaalrekening geopend.

3. Welke bank is je huisbank?


SNS is mijn huisbank geworden. Reden hiervoor is de gratis betaalrekening tot 25 jaar en rente op de betaalrekening. Ondanks dat ik veel online doe, vind ik het fijn dat SNS juist meer SNS Winkels opent.

4. In september 2016 werd je lid van de community, hoe ben je hier terechtgekomen?


Ik heb eerst de website helemaal doorgespit. Daarna wilde ik nagaan hoe de klantenservice bij SNS is. Hiervoor heb ik eerst gebeld. Geen keuzemenu vond ik al verrassend. Mijn vragen over de autoverzekering werden meteen beantwoord door de medewerker aan de telefoon. Vervolgens ben ik op het forum terechtgekomen, waar ik inmiddels meer dan 50 reacties heb geplaatst.

5. Je bent erg actief en betrokken bij de community, hoe komt dat?


Ik kijk dagelijks op de community en beantwoord graag simpele vragen van andere leden, zoals die vraag over Google onlangs. Dat is het voordeel van een community. Buiten kantoortijden wordt er geantwoord door de leden zelf.

6. Wat is voor jou het belangrijkste op de community? Waar zit de waarde van de community in?


Het belangrijkste vind ik de grote vraagbaak. Je vraag wordt niet alleen gezien door bankmedewerkers, maar ook door andere klanten. En je krijgt snel een reactie. Ook acties zoals de kerstprofiel wedstrijd vind ik erg leuk. Mede omdat ik heb gewonnen natuurlijk ;-)
De klant inspireert andere klanten. Bovendien vind ik het leuk om te zien dat SNS in gesprek gaat met de klant over wat er beter kan.

7. Hoe kunnen wij ervoor zorgen dat jij actief blijft op de community?


Door regelmatig inzicht te geven in gebeurtenissen achter de schermen. Wat zit er in de volgende update van de mobiele app? Kunnen we hier al een preview van krijgen door bijvoorbeeld screenshots? En met welke projecten zijn jullie bezig?
Ook lees ik graag topics in de Koffiekamer, zoals Nomineer het SNS Communitylid van de maand of Nieuw of al bekend? Stel jezelf voor!.

8. Heb je nog verbeterpunten voor de community?


Ja, geef de leden een update over zaken die langer lopen. Bijvoorbeeld het topic over contactloos betalen die ruim 8 maanden openstaat.

9. Welke verbeterpunten heb je voor SNS?


Geen. Oh wacht… de mobiele app. Deze loopt achter op andere banken. Inloggen met de vingerafdruk ontbreekt nog in de SNS Mobiel Bankieren app (deze functie is inmiddels aan de nieuwste update toegevoegd). Het design mag van mij ook wel moderner.

10. Welke functie binnen SNS zou jij een dag willen vervullen?


Een dagje in de rol van Webcare medewerker. Het lijkt me leuk om van de andere kant te ervaren hoe het contact is met klanten op de verschillende kanalen.

11. Welke tip zou jij de andere communityleden willen geven?


Die eendagsvliegen die nooit meer terugkomen. Zij kunnen op z’n minst een bedankje geven wanneer hun vraag is beantwoord. Dat zou je zelf ook graag willen.

12. Welke vraag heb jij aan Wanda?


Kunnen er korte filmpjes komen, waarin vragen van klanten worden beantwoord?
We zijn aan het kijken hoe we dit vorm kunnen geven en op welk kanaal we dat willen doen. Is dat op de website waar we nu korte uitleg filmpjes laten zien over verschillende onderwerpen. Of is het interessant om klantvragen te beantwoorden in korte vlogs op de community.

Heb jij nog een vraag voor Bram? Stel hem hieronder in een reactie!

  • Oud Moderator

31 reacties

Geen vragen voor Bram op dit moment. Wel leuk om te lezen hoe hij over het een an ander (na)denkt. Hup Bram, nu als expert verwachten we natuurlijk nog véél méér. :P
Leuk om hem online te zien.

@Blacktomcat, brand los... Wat verwacht je allemaal? :)
Dag Bram..leuk verhaal hoor. Gefeliciteerd trouwens..wel grappig dat je het aanhaalt van sommige mensen die na het antwoord op de vraag niet meer terugkomen of niet meer laten weten wat het resultaat is van de actie die ze hebben ondernomen. Ik mis dat zelf ook een beetje. Wat ik ook "mis" is enigszins de levendigheid en de persoonlijke touch op het forum zullen we maar zeggen. Bij sommige leden is er een soort verbintenis zullen we maar zeggen (leden die steeds terugkomen) en bij sommige is er wellicht boosheid en dan hoor je ook niks meer. Maarja, het is allemaal verder wel prima zo.

Een kleine opmerking: de vingerafdrukscanner zit er bij de laatste update in :D
Hoe download ik afschriften, zonder dat ze in een ZIP bestand zitten. Ik wil ze als bijlage doorsturen in een email. Bijvoorbeeld als PDF

Hartelijke groet
Hoi Annacarenina,

Welkom op de community. Leuk dat je op het interview met Bram reageert. Als je in Mijn SNS bij 'Bij- en afschrijvingen' kiest voor 'Print/PDF', dan krijg je een overzicht in PDF-formaat dat je per mail kan doorsturen. Waarschijnlijk kies jij voor de optie 'Download'. Lukt het zo?

Wil je een keer zelf een topic aanmaken? In het topic Welkom op de community lees je hoe dat moet. Op de community praten we ook over ‘niet bankzaken’ in de Koffiekamer en hier stellen de leden zichzelf voor.
hoe verander ik de pincode van mijn betaalpas in een eigen code ?
Waar kan ik in "mijn SNS" een overzicht vinden van "mijn verzekeringen".
Ik vind het niet duidelijk.
Graag antwoord.
Ik bedoel dus van de verzekeringen die ik bij SNS heb lopen.
Kan in de datum van mijn maandelijkse bijschijving op mijn 'SNS-maxi-spaarrekening' veranderen (in een ander vaste datum, is nu 1e van elke maand)?
hoof88703 schreef:

hoe verander ik de pincode van mijn betaalpas in een eigen code ?



Hoi Hoof88703,

Welkom op de community. De pincode van je betaalpas kun je vanwege veiligheidsredenen niet wijzigen. Kun je een ezelsbruggetje bedenken om de code te onthouden?

viasoft schreef:

Waar kan ik in "mijn SNS" een overzicht vinden van "mijn verzekeringen".
Ik vind het niet duidelijk.
Graag antwoord.



Hoi Viasoft,

Welkom op de community. Leuk dat je meteen een vraag stelt. Als je inlogt in Mijn SNS, dan zie je aan de linkerkant het kopje 'Verzekeren'. Hier vind je een overzicht van de verzekeringen die je bij SNS hebt.

mmjsmeets schreef:

Kan in de datum van mijn maandelijkse bijschijving op mijn 'SNS-maxi-spaarrekening' veranderen (in een ander vaste datum, is nu 1e van elke maand)?



Hoi Mmjsmeets,

Ook jou heet ik graag welkom op onze community. Via deze link pas je de incassodatum voor SNS Maxisparen aan.

Om wegwijs te worden, lezen jullie het topic Welkom op de community door. In de Koffiekamer komen jullie meer te weten over andere leden en stellen jullie jezelf voor.
Hallo,
Hoe kan ik mijn pas afgesloten credit card zichtbaar maken. Kan geen afboekingen etc etc zien.
Hoi JAH,

Welkom op de community. Sorry voor de late reactie, we hebben je bericht over het hoofd gezien. Wat vreemd dat je de nieuwe creditcard niet ziet in je overzicht. Is het inmiddels opgelost? Zo niet, dan ontvang ik graag je postcode, huisnummer en geboortedatum om dit uit te zoeken. Stuur je de gegevens naar webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - 12 vragen aan Bram'?

Om wegwijs te worden lees je het topic Welkom op de community door. In de Koffiekamer kom je meer te weten over andere leden en stel je jezelf voor.
hoe krijg ik een print voor jaaropgaaf belastingdienst?
Hoi Buddykoetja1,

Welkom op de community. Sorry voor de late reactie, we hebben je vraag onder de blog over het hoofd gezien. Is het inmiddels gelukt om een jaaropgave te printen voor de belastingaangifte? Hier vind je alle informatie over de jaaroverzichten. Laat het gerust weten als je er niet uitkomt, dan help ik je verder.

Om wegwijs te worden op de community, lees je het topic Welkom op de community door. In de Koffiekamer kom je meer te weten over andere leden en stel je jezelf voor. Hopelijk tot snel, iemand die zo actief meedenkt zien we graag :)
Buddykoetja1 schreef:

hoe krijg ik een print voor jaaropgaaf belastingdienst?

Ja, een complete jaaropgave, incl. de rentebijschrijving.
Hoi tan881,

Welkom op de community. Heb je geen jaaropgave ontvangen? Op onze website lees je waar je het overzicht vindt in Mijn SNS. Laat je het weten als je hulp nodig hebt?

In het topic Welkom op de community vind je meer informatie over SNS Community. Hopelijk zie ik je vaker op de community.
Graag jaaroverzicht 2016 , waar vind ik dit ?
Bedrag dubbel overgeboekt, hoe krijg ik dat terug?
Hub Quaedvlieg schreef:

Graag jaaroverzicht 2016 , waar vind ik dit ?


deAak schreef:

Bedrag dubbel overgeboekt, hoe krijg ik dat terug?


Hoi Hub Quaedvlieg en deAak,

Welkom op de community. Leuk om te zien dat jullie meteen een vraag stellen. Hier leggen we uit waar je het jaaroverzicht over 2016 vindt. Heb je zelf een bedrag dubbel overgeboekt, deAak? Dan kun je dit niet terugboeken. Ken je de ontvanger? Dan vraag je deze om het teveel betaalde geld terug te boeken.

Willen jullie een keer zelf een topic aanmaken? In het topic Welkom op de community lees je hoe dat moet. Op de community praten we ook over ‘niet bankzaken’ in de Koffiekamer en hier stellen de leden zichzelf voor.
Geachte Bram
De Rente Opslag van mijn Hypotheek bij de Sns waar ik bij ben.
Mijn huis is in waarde gestegen en ik heb lage Hypotheek.
Anneke bennik
Goedemorgen Anneke,

Kan ik iets doen met betrekking tot de renteopslag van je SNS Hypotheek?
storten op rekening sns bank wanneer staat het dan op de rekening
Hoi fmoosdijk,

Welkom op SNS Community. Wat bedoel je precies met "storten"? Hier lees je meer over de verwerkingsduur van overboekingen. Of wil je meer weten over het storten van contant geld?

Wil je een keer zelf een topic aanmaken? In het topic Welkom op de community lees je hoe dat moet. Hopelijk zie ik je snel terug.
hoe verwijder ik een oud adres met rekeningnummer uit mijn adresboek ,rek. is al lang vervallen ivm verkoop huis
Goedemiddag gerriestrikkerstens,

Welkom op de community. Om gegevens te wijzigen, klik je in het adresboek achter de betreffende rekening op de paarse pijl en kies je voor 'Wijzigen'. Kun je verder met deze uitleg?

Je stelt je vraag onder een blog, waardoor we deze niet eerder hadden gezien. Heb je in het vervolg vragen? Dan kun je beter een topic aanmaken. In het topic Welkom op de community lees je hoe dat moet. Hopelijk tot snel :)
Dag Bram,

ik wił een bedrag overschrijven van een spaarrekening, maar ik vind de melding "overschrijven" niet. Ik hoop dat U mij kunt vertellen waar. Bij voorbaat mijn dank. Madeleine L.
Hallo Madeleine1929,

Welkom op de community. Probeer je een bedrag over te boeken via Mijn SNS? Dan zie je in de linkerkolom onder 'Sparen' het kopje 'Storten en Opnemen' (zie afbeelding). In de app klik je op 'Overboeken' en vervolgens selecteer je de rekening waarvan je wil overboeken. Kom je er zo uit?

Hopelijk zie ik je vaker op de community. Ik zie dat je je reactie nu onder een blog hebt geplaatst. In het vervolg is het handig als je je reactie plaatst onder een topic over hetzelfde onderwerp of een nieuw topic aanmaakt. In het topic Welkom op de community lees je hoe dat moet.

Hoe kan ik adressen in mijn adresboek wissen. Ik kan dit nergens vinden.
Vraag over het wissen van adres in adresboek is inmiddels opgelost.
Hoi Hoogh,

Welkom op de community. Fijn dat je het adres inmiddels hebt gewist in je adresboek. Het is verstandig om je gegevens up-to-date te houden. Laat je het weten als je vragen hebt?

Heb je het topic Welkom op de community gelezen? Op de community praten we ook over ‘niet bankzaken’ in de Koffiekamer en hier stellen de leden zichzelf voor.

Reageer

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)