SNS

Vraag en antwoord over corona en je geldzaken

  • 7 april 2020
  • 0 Reacties
  • 5541 Keer bekeken
Vraag en antwoord over corona en je geldzaken
Reputatie 5
Badge +4

Verzekeringen

Ik wil met mijn particuliere auto maaltijden of producten gaan bezorgen. Ben ik dan verzekerd?

Het bezorgen met je particuliere auto is normaal gesproken niet verzekerd. Omdat we dit soort initiatieven in deze periode graag steunen, bieden we een tijdelijke dekking zonder kosten. Deze tijdelijke dekking loopt tot 20 mei 2020. Hierna wordt de situatie opnieuw beoordeeld. Wanneer je dit de komende periode gaat doen, meldt dit dan bij ons. Bel ons op 030 - 633 30 00 of mail naar: klantenservice@sns.nl 

Ik heb minder inkomsten en heb nu moeite om de premie van mijn verzekering te betalen. Kan ik hulp krijgen?

Samen kijken we wat er mogelijk is om je premie betaalbaar te houden, zodat je je dekking niet verliest. Bel ons op 030 - 633 30 00 of stuur een e-mail naar klantenservice@sns.nl 
 

Reis- en annuleringsverzekering

Dekt mijn verzekering annulering van mijn reis in verband met corona?

Je bent met je SNS Reisverzekering met aanvullende annuleringsverzekering niet verzekerd voor annuleringskosten, als gevolg van een negatief reisadvies of een reisverbod door het coronavirus. Je kunt het beste contact opnemen met je reisorganisatie.

Meer informatie lees je hier.  
 

Hypotheekafspraak

Moet ik mijn hypotheekafspraak verzetten of annuleren in verband met corona? Of zijn er alternatieven?

Hypotheekgesprekken kunnen gewoon doorgaan. In de winkels houden we ons aan de RIVM richtlijnen: we geven je geen hand en houden 1,5 meter afstand. Heb je verkoudheidsklachten? Dan kan de afspraak niet doorgaan. Wil je de afspraak verzetten of liever niet op kantoor laten doorgaan? Bel dan met de adviseur om dit te bespreken. Op kleine schaal bekijken we nu ook mogelijkheden zoals beeldbellen. 

Klik hier om contact op met ons op te nemen.
 

Hypotheeklasten

Wat als ik mijn hypotheeklasten niet meer kan betalen omdat ik geen/minder werk heb?

Heb je een SNS Hypotheek, of een hypotheek van BLG Wonen of ASN Bank? En kun je door de coronacrisis je hypotheek niet meer betalen? Dan kun je gebruik maken van onze maatwerkaanpak. Samen kijken we wat er in jouw situatie mogelijk is om de moeilijke periode te overbruggen. Zo is het in sommige gevallen mogelijk om een betaalpauze van maximaal drie maanden af te spreken met elkaar. Of om tijdelijk een deel van je maandelijkse hypotheeklasten te betalen. 

Als ik mijn hypotheek niet kan betalen, gaan jullie dan mijn huis verkopen?

Alle hypotheekverstrekkers, dus ook wij, hebben afgesproken dat huiseigenaren niet op straat komen te staan tijdens de coronacrisis. Daarom gaan we altijd eerst samen met jou op zoek naar een manier om je hypotheek betaalbaar te maken. Pas als we alle mogelijkheden hebben bekeken en we écht geen oplossing kunnen vinden waarmee je structureel aan je hypotheekverplichtingen kunt voldoen, kan de verkoop van je huis een mogelijkheid zijn.

Hier lees je meer informatie over hulp bij hypotheken.

 

Hypotheekrente

Ik ben bang dat de hypotheekrente gaat stijgen door de coronacrisis, moet ik daar iets mee?

Wat een eventuele rentestijging voor jou betekent, hangt af van je situatie en hypotheek. Maak je je zorgen? Of wil je er meer over weten? Bel, app of mail dan met je adviseur. Liever een persoonlijk gesprek met een adviseur? Maak dan een afspraak.

Goed om te weten: Heb je een hypotheek met een vaste rente? Dan merk je vooralsnog niets van een eventuele rentestijging: je hypotheekrente verandert niet tijdens je rentevaste periode.

Heb je vragen? Neem gerust contact met ons op.
 

Naar een SNS Winkel

Ik doe normaal gesproken mijn transacties in de winkel. Kan dat nog?

Dat kan zeker. We vinden het belangrijk dat we er zijn voor onze klanten, juist nu. Daarom zijn onze winkels open op afspraak.

Goed om te weten: De veiligheid van onze klanten en van onze medewerkers staat daarbij voorop en daarom volgen we de richtlijnen van het RIVM. Heb je verkoudheidsklachten? Dan kan de afspraak niet doorgaan. Uiteraard kun je ook gewoon je bankzaken regelen via Mijn SNS en de SNS Mobiel Bankieren app.

Wil je langskomen in een SNS Winkel? Bel ons van tevoren om een afspraak te maken.
 

Contactloos betalen zonder pincode

Kan ik tijdelijk een hoger bedrag contactloos betalen zonder mijn pincode in te toetsen?

Ja, dat kan. Het maximale bedrag dat je per betaling contactloos kunt afrekenen zonder dat je je pincode hoeft in te toetsen, is tijdelijk verhoogd naar € 50. Eerst was dit € 25.

De limiet voor meerdere contactloze betalingen achter elkaar zonder pincode is ook verhoogd. Deze zogenaamde ‘cumulatieve limiet’ was eerst € 50 en is nu € 100.

Goed om te weten: De verhoging gaat vanzelf, daar hoef je niets voor te doen. Behalve als je de limiet juist zelf naar beneden hebt bijgesteld of uitgezet. Dan blijft dat zo, tot je de limiet aanpast in Mijn SNS of de Mobiel Bankieren app.

Meer weten over de tijdelijke verhoging? Lees hier verder.
 

Zzp’er of kleine ondermener

Ik ben zzp’er en/of kleine ondernemer en mijn omzet valt stil door corona en daardoor krijg ik mijn rekeningen niet meer betaald. Hoe kunnen jullie mij helpen?

De banken hebben gezamenlijke maatregelen genomen om de zakelijke klanten meer lucht te geven. Kleinere ondernemingen die in de kern gezond zijn, kunnen zes maanden uitstel van aflossing krijgen op hun lopende leningen en rentebetaling. Ook de overheid heeft economische maatregelen genomen om ondernemers die in de problemen dreigen te komen, te helpen.

Hier lees je informatie voor onze zakelijke klanten.


0 reacties

Geen reactie

Reageer