SNS

We zijn er voor je

  • 16 maart 2020
  • 15 Reacties
  • 11888 Keer bekeken
We zijn er voor je
Reputatie 5
Badge +4

We zijn er voor je 
We doen er alles aan om te voorkomen dat het coronavirus zich verder verspreidt. Daarom zijn we open op afspraak. En natuurlijk kun je ons ook nog bellen, mailen of chatten via social media. Met de SNS Eén-tweetje app stel je snel en makkelijk je vragen over bankzaken aan je eigen persoonlijk adviseur. Zo heb je je adviseur altijd binnen handbereik, hier lees je alles over de app SNS Eén-tweetje.

Contactloos betalen
Wil je veilig, snel en makkelijk betalen met je mobiel? Dat kan met de app SNS Mobiel Betalen. Mobiel betalen gaat hetzelfde als contactloos betalen met je pinpas. Je maakt met de NFC-chip in je telefoon contact met de betaalautomaat in de winkel om af te rekenen.

Persoonlijk contact
Jouw gezondheid en die van onze medewerkers staat voorop. Als er iets verandert, dan lees je dat hier, op onze social mediakanalen of je krijgt een bericht van ons. Maak je je zorgen over je geldzaken, neem dan contact met ons op. We zijn er voor je als ons nodig hebt.

 

 


15 reacties

Het is zinvol plekken te hebben waar info te vinden is. In dit SNS forum zoekt een klant vermoedelijk vooral zaken die bank gerelateerd zijn (bijv. lokale initiatieven tav veel aspecten van de gevolgen of noodoplossingen/hulp, vind je veel in de sociale media).

Naar mijn idee zijn hier vnl officiële opties, oplossingen end zinvol.

Wat doet de SNS om klanten te helpen? Bijv. makkelijker “rood” staan, tijdelijke kredieten end?

Info over “veilig betalen” (zonder persoonlijk contact enz.)

Dus SNS kom maar op!

Groet,

Ben 

 

Reputatie 5
Badge +4

 Hoi @BigBen 

Gisteren hebben de banken gezamenlijk besloten om de limiet voor contactloze betalingen zonder pincode tijdelijk te verhogen tot € 100. We proberen dit zo snel mogelijk in te voeren.

Daarnaast houden we via onze website graag iedereen op de hoogte over de manier waarop we onze klanten ondersteunen tijdens de coronacrisis. Daar hoort veilig contactloos betalen ook bij. Misschien heb je zelf een idee waarmee je anderen kunt helpen? We zien nieuwe en nuttige initiatieven graag terug in de SNS Gids. 

Eigenlijk zijn veel maatregels die nu ingezet zijn voor bedrijven, ook zinvol voor particulieren.

Daar valt ook vaak het inkomen weg, wordt het veel minder. De “normale” levenskosten voor eten en drinken, maar ook aflossingen end. 

Daarbij de stres over heel veel zaken (ouders, familie, kinderen enz). Hel lijkt mij zinvol “eenvoudige en makkelijke” te krijgen en gebruiken mogelijkheden om te lenen, rood te staan end. 

Er is vast meer te bedenken.

Groet,

Ben 

Om wille van corona-gedragsregels heb ik zojuist SNS Mobiel Betalen App geïnstalleerd.

Ik krijg de melding:

“Telefoon niet getest - We kunnen  niet beloven dat de app goed genoeg werkt op deze telefoon. Je kunt de app wel gewoon gebruiken".

Dat lijken mij twee tegengestelde adviezen betreffende de app. Hoe zit dit werkelijk? Ben ik aan de goden overgeleverd als ik de app gebruik?

De telefoon is een Motorola 5G Plus met Android 8.1.0.

Ik heb de app voorlopig weer verwijderd.

je kunt de app prima gebruiken, en betalen is absoluut even veilig als op ieder ander mobiel toestel.

Het kan alleen betekenen dat je bijvoorbeeld op jouw toestel wél het scherm moet unlocken, dat we niet kunnen aangeven waar jouw NFC chip precies zit, of dat je wellicht de app vooraf wél even moet opstarten.

Fabrikanten hebben namelijk niet allemaal op exact dezelfde wijze de techniek geïmplementeerd.

Normaal is het afdoende om het scherm alleen aan te zetten.

 

Even proberen op een rustig moment dus.

 

Dank je wel, @MarcelR

Hallo SNS,

even een vraag mijnerzijds…... Wat heeft SNS doen besluiten al haar verzekeringen over te dragen aan Volmachtkantoor? Dit gaat jullie namelijk en onherroepelijk verzekering klanten kosten.

 

Hier mijn persoonlijke ervaringen met Volmachtkantoor Nederland B.V.

Verschrikkelijk slecht. Incasseren gaat snel en van een leien dakje, uitkeren van schadebedragen gaat zo traag als dikke teer door een trechter. Nee mensen, Volmachtkantoor maakt het ons het liefst allemaal zo lastig mogelijk opdat zij niet tot uitkeren over hoeven te gaan.

Zij negeren digitaal en fysiek verstuurde schade formulieren. Keer op keer het verzoek van hen aan ons om de schade te melden....of anders gelijk zelf terug te betalen aan Volmachtkantoor aangezien zij de schadeclaim van de reparateur hadden betaald, terwijl het al tot 3 maal toe was gebeurt op verschillende manieren. Toen woedend contact gezocht met SNS waarop ineens het bericht van Volmachtkantoor kwam dat de melding(en) gevonden waren.

Daarnaast een andere auto gekocht....tweedehands. All-risk verzekering wijzigen betekende ook gelijk een verhoging van meer dan 100% ten opzichte van mijn vorige all-risk autoverzekering -lees van €35,00 naar €72,00 p/m.-?

Gelijk op zoek gegaan via Independer en uitgekomen bij FBTO die mij hetzelfde All-risk pakket kon bieden voor €46,00 p/m. Mijn persoonlijke voordeel → €32,00 goedkoper p/m. Ik ben helemaal klaar met Volmachtkantoor en dus gaan we al onze SNS verzekeringen bij FBTO onder brengen.

Erg jammer omdat wij altijd enorm tevreden waren toen SNS haar verzekeringen nog zelf regelde. 

Dank je wel, @MarcelR

“En verder ben ik van mening dat SNS verantwoord financieel beheer van een gezamenlijke rekening belemmert door de houders ervan niet dezelfde informatie te bieden".

 

Volledig met jouw handtekening eens Koos. Alleen ik kan online in alle stukken komen terwijl mijn vrouw evengoed full-time werkt en geld in het laatje brengt. Het is mij volstrekt onbekend waarom SNS hier nog zo ‘ouderwets’ in is en over denkt -lees de man hoort alles alleen te kunnen regelen- .

Hallo @Boemstrak ,

Hoewel ik uiteraard de laatste zal zijn om mijn eigen handtekening ter discussie te stellen, wil ik wel enkele opmerkingen maken hieromtrent, aangezien SNS het kennelijk niet de moeite waard vindt hier te reageren.

  1. Het is geen kwestie van man of vrouw, in de traditionele rolverdeling. Ik ben bang dat jijzelf nog in die rol zit, want bij mij werkt het andersom precies zo. En waarschijnlijk bij jouw vrouw ook.
  2. De achterliggende reden is, dat SNS klanten ter wille wil zijn die bijvoorbeeld zowel een en/of rekening hebben als een zakelijke, waar de partner niet bij betrokken is. Ik vind het een weinig relevante “smoes”, maar dan weet je wel waarom SNS deze keuze ooit heeft gemaakt.
  3. In dit forum is enige tijd geleden aangekondigd dat hierin iets gaat veranderen. Helaas is nog niet duidelijk wanneer dat dan het geval zal zijn.

Ik hoop dat je hiermee de zaak enigszins kunt relativeren. Maar dat het gaat / moet veranderen is evident.

 

@Koos 

 

“Aangezien SNS het kennelijk niet de moeite waard vindt hier te reageren”.  We zijn er voor je…..zo geeft de titel toch aan? Tja…….

 

In onze huishouding is het zo dat alles m.b.t verzekeringen op mijn naam staat….zelfs de auto van mijn vrouw. Meermaals aangegeven bij SNS dat wij allebei de eigen auto, op eigen naam wilden, maar om één of andere vage reden kon dat niet.  Als ik naar mijn SNS ga via het ‘rekenmachientje’, dan heb ik inzage en overzicht van alle rekeningen en verzekeringen. Logt mijn vrouw in middels haar 'rekenmachientje’, dan heeft zij alleen inzage en overzicht in onze rekeningen.

Thans hopen wij dat hier snel verandering in komt, want het wordt er allemaal niet leuker op om via SNS te bankieren. Daarnaast een tip mijnerzijds. Sluit geen verzekeringen af via SNS zolang dit middels Volmachtkantoor Nederland gaat. Ergernis alom...

Ik weet niet zeker of dat bij andere verzekeraars anders is. Bij Allianz (onze verzekeraar) staat de auto op mijn vrouw's naam, hoewel ik hem vaker gebruik. Ik heb ooit gevraagd hoe het gaat met de opgebouwde schadevrije jaren als zij zou komen te overlijden. Ik heb zelf namelijk nooit een autoverzekering op mijn naam gehad, en die zou voor mij veel duurder uitvallen.

Allianz vertelde dat in een dergelijk geval de opgebouwde rechten naar mij kunnen overgaan.

Met de waarschuwing dat dat niet het geval zal zijn bij een eventuele scheiding…

Staat jullie auto ook bij de RDW op beide namen? Lijkt me niet onbelangrijk.

@Koos 

 

Bij de RDW staat de Up op mijn vrouw haar naam en de Fiesta op mijn naam. Na veel heen en weer gesteggel is het uiteindelijk gelukt…..zij de Up verzekert en ik de Fiesta. Jullie hebben 1 auto als ik het goed lees, en dus zullen jij en je vrouw ons probleem niet ervaren.   

 

Maar goed, zoals ik al eerder schreef...ook in een post aan SNS c.q. @Evelyn SNS ...hebben we door de vele onvrede alle verzekeringen over geheveld naar FBTO omdat Volmachtkantoor voor mijn auto meer dan 100% (van €35,00 naar €72,00 p/m) rekende voor een all-risk verzekering op de Fiesta nadat ik deze had gekocht en verzekerd middels SNS.

Tja, zo'n premiestijging zonder specifieke omstandigheden zou ik ook niet accepteren. Heb ik in het verleden ook niet gedaan met woonverzekeringen en kwam toen terecht bij… juist, FBTO.

Ik zit daar nu al heel lang, en ik moet zeggen naar volle tevredenheid, ook bij afhandeling van schadeclaims, die ik met de stormen van de afgelopen drie jaar heb gehad.

Jako polak pracujacy w holandi moge założyć konto bankowe SNS? Jak sie przygotowac i umowic na wizyte. Dzięki  pozdrawiamy 

 

Reputatie 5
Badge +4

Hallo @Skorup 

We are a Dutch bank targeting a Dutch market. We provide all our information in Dutch. This goes for our leaflets and brochures as well as for our website, letters and any information you receive from our service team on the telephone.

Ben je 18 jaar of ouder, heb je een Nederlands burgerservicenummer (BSN) en woon je in Nederland? Dan kun je SNS Betalen aanvragenVoor je 'm opent: lees ook de informatie hieronder en de voorwaarden

Goed om te weten: Heb je geen Nederlands legitimatiebewijs? En woon je tijdelijk in Nederland, bijvoorbeeld voor je werk of studie? Dan kun je de rekening niet online openen. Maak een afspraak in een SNS Winkel. Heb je moeite met Nederlands? Neem dan iemand die de Nederlandse taal spreekt mee naar je afspraak.

Reageer