SNS

Beantwoord

Automatisch sparen in spaarpot

  • 5 november 2014
  • 31 Reacties
  • 9826 Keer bekeken

Hallo,

Ik heb twee spaarpotten aangemaakt op mijn "SNS Plussparen" rekening.
Is het mogelijk om bedragen die je (automatisch) overmaakt vanaf "SNS betalen" direct bij een van je spaarpotten te laten tellen?.
icon

Beste antwoord door Olaf 7 november 2014, 11:07

Hoi Drummer,

Welkom op SNS Community. Leuk dat je gelijk een vraag stelt. :)

Wanneer je in de omschrijving van je betaalopdracht de volledige naam van je spaarpot vermeldt, wordt het gewenste bedrag direct in deze spaarpot gestort.

Heb je het topic ‘Welkom op de community’ al gelezen? In de Koffiekamer kun je je voorstellen en meer over andere leden lezen. We hopen je snel weer te zien. 
Bekijk origineel

31 reacties

Hoi Drummer,

Welkom op SNS Community. Leuk dat je gelijk een vraag stelt. :)

Wanneer je in de omschrijving van je betaalopdracht de volledige naam van je spaarpot vermeldt, wordt het gewenste bedrag direct in deze spaarpot gestort.

Heb je het topic ‘Welkom op de community’ al gelezen? In de Koffiekamer kun je je voorstellen en meer over andere leden lezen. We hopen je snel weer te zien. 
Hoi Olaf,


Bedankt voor je reactie. ik heb het inmiddels geprobeerd en en werkt :)

Groet,

Hans
Hoi Olaf,


Bedankt voor je reactie. ik heb het inmiddels geprobeerd en en werkt :)

Groet,

Hans


Hallo Drummer,

Fijn dat het is gelukt. Als je verdere vragen hebt, helpen wij je graag. Heb je al een beetje rondgekeken (rondgelezen) in de andere topics? 🙂
Weet iemand hoe het werkt om periodiek geld over te schrijven vanuit een spaarpot naar bijv. de lopende rekening?
Badge +1
Weet iemand hoe het werkt om periodiek geld over te schrijven vanuit een spaarpot naar bijv. de lopende rekening?

Hoi Niek,

Ik heb het zelf getest en mij lukt het alleen om periodiek in te leggen. Ik vraag voor je na of ik (of we :)) iets over het hoofd zien.
Badge +1
Hi Niek,
Daar ben ik alweer 🙂. Het is inderdaad niet mogelijk. De productmanagers hebben nog geen soortgelijke suggesties ontvangen en het wordt dit jaar ook niet meegenomen in updates van de mobiele app.
Ha Kirsty!
Dank voor het uitzoeken.
Jammer dat het periodiek overschrijven er niet in zit. Ik wilde het gebruiken, na een suggestie van een collega van je, om voor vaste lasten een spaarpotje aan te leggen, omdat mijn salaris niet per maand wordt gestort, maar SNS wel per maand afschrijft vaste lasten afschrijft.... wat mij aangaat nog steeds onhandig.

Nu de spaarpotjes ook geen oplossing bieden, kom ik toch weer met mijn stokpaardje om de hoek: flexibel incasseren: laat de klant aangeven wanneer de vaste lasten (als hypotheek en verzekering) afgeschreven mogen worden ipv altijd de eerste van de maand :)  

Succes!
Badge +1
Hoi Niek,

‘Flexibel incasseren’, dat is een hele goede suggestie. Of het technisch mogelijk is, dat weet ik niet. Ik ga het intern voorleggen en kom hier later bij je op terug.
Nu de spaarpotjes ook geen oplossing bieden, kom ik toch weer met mijn stokpaardje om de hoek: flexibel incasseren: laat de klant aangeven wanneer de vaste lasten (als hypotheek en verzekering) afgeschreven mogen worden ipv altijd de eerste van de maand :)  

Hoi Niek,

Vanuit de verzekeringstak heb ik alvast begrepen dat flexibel incasseren niet op de planning staat; we merken dat hier nauwelijks behoefte aan is. Je hebt wel de mogelijkheid om te kiezen tussen 1 van de 3 vaste incassodata: 1e, 15e of de 20e van iedere maand. Dat is toch nog een beetje flexibel 🙂. Wil je iets wijzigen in jouw incasso?

Ik ben trouwens nog in afwachting van een antwoord vanuit hypotheken, deze laat tot na het weekend op zich wachten.
Hi Niek,

Voor de hypotheekincasso gaat dit voorlopig niet gebeuren. Dit heeft namelijk te veel impact om te wijzigen momenteel. Ik zet je verzoek wel op onze wensenlijst.

Zoals Dennis al eerder heeft aangegeven, we passen graag de incassodatum van je verzekeringen aan. Laat je het ons weten?
Olaf, dank voor je/jullie reactie. Met de genoemde data kan ik niet uit de voeten daar ik een vierwekelijks inkomen heb. Laat maar op de eerste staan, dan ben ik er zeker van dat er maar op 1 moment van de maand grote bedragen afgeschreven worden.
Reputatie 3
Badge +1
Hoi Niek,

Vanuit de verzekeringstak heb ik alvast begrepen dat flexibel incasseren niet op de planning staat; we merken dat hier nauwelijks behoefte aan is. Je hebt wel de mogelijkheid om te kiezen tussen 1 van de 3 vaste incassodata: 1e, 15e of de 20e van iedere maand. Dat is toch nog een beetje flexibel 🙂. Wil je iets wijzigen in jouw incasso?

Ik ben trouwens nog in afwachting van een antwoord vanuit hypotheken, deze laat tot na het weekend op zich wachten.


Hi Dennis,
Interessant: ik wist helemaal niet dat je als klant de incassodatum van de verzekeringen kunt kiezen. :o 
Bij mij staat deze op de 1e van de maand, maar dat is voor mij zo'n beetje de minst gunstige dag van de maand. De 15e daarentegen is voor mij de beste datum. Hoe kan ik dit wijzigen? Zijn hier nog consequenties aan verbonden? Ik kan hierover zo snel geen self-service formulier van vinden op de SNS website...
:rolleyes:
Groeten,
Stefan
Hoi Stefan,

Wil je een e-mail sturen met je polisnummer naar [email]webcare@sns.nl[/email], onder vermelding van 'Community - Incassodatum verzekering'? Dan stuur ik het door naar de juiste afdeling om dit in orde te maken.
Reputatie 3
Badge +1
Hoi Stefan,

Wil je een e-mail sturen met je polisnummer naar [email]webcare@sns.nl[/email], onder vermelding van 'Community - Incassodatum verzekering'? Dan stuur ik het door naar de juiste afdeling om dit in orde te maken.


De e-mail is zojuist verstuurd. Er staat wel meer dan 1 polisnummer in hoor! ;)

Bij voorbaat dank voor de moeite,
Stefan
🆒
Badge +1
Hoi Stefan,

Ik zie hem in de inbox staan. Hopelijk komen we er vandaag aan toe, anders pakken we het zo snel mogelijk op 🙂.
Reputatie 3
Badge +1
Goed nieuws en slecht nieuws:

Goed: ik heb vandaag al een reactie gehad :)

Slecht: mijn incassodatum kan niet worden aangepast. Wel kan ik per acceptgiro betalen, of betalen per kwartaal, per half jaar of per jaar. Maar dat zijn voor mijn persoonlijke situatie geen verbeteringen. :(

Maar verder ben ik wel tevreden hoor!
1x per maand betalen via een SEPA incasso is al heel prettig, ook al is het niet op de meest handige dag van de maand. 🆒
Badge +1

Slecht: mijn incassodatum kan niet worden aangepast. Wel kan ik per acceptgiro betalen, of betalen per kwartaal, per half jaar of per jaar. Maar dat zijn voor mijn persoonlijke situatie geen verbeteringen. :(


Goedemorgen Stefan,

Dat is vreemd, omdat onze marketeer aangaf dat dit wel mogelijk is. Heb je contact gehad met de klantenservice? Ik ga dit verder uitzoeken; je hoort van me. Exuses voor de verwarring en voor nu een fijn weekend gewenst.
Badge +1


Slecht: mijn incassodatum kan niet worden aangepast. Wel kan ik per acceptgiro betalen, of betalen per kwartaal, per half jaar of per jaar. Maar dat zijn voor mijn persoonlijke situatie geen verbeteringen. :(



Goedemiddag Stefan,

Onze marketeer geeft inderdaad aan dat hij verkeerd is ingelicht, waarvoor excuses. De incassodatum kan niet aangepast worden. Wel kun je zoals je zelf ook aangeeft de incassotermijn aanpassen (maand, kwartaal of jaar) of betalen via acceptgiro.

Gelukkig ben je verder wel nog tevreden 😉.
Reputatie 3
Badge +1
Goedemiddag Stefan,

Onze marketeer geeft inderdaad aan dat hij verkeerd is ingelicht, waarvoor excuses. De incassodatum kan niet aangepast worden. Wel kun je zoals je zelf ook aangeeft de incassotermijn aanpassen (maand, kwartaal of jaar) of betalen via acceptgiro.

Gelukkig ben je verder wel nog tevreden 😉.

Dag Tibor,

Vergissen is menselijk. Goed dat het nu wel helder is.
Ik vond het namelijk al vreemd dat ik hierover nergens enige informatie kon vinden. Dat laatste is nu wel verklaard ;)

Groeten,
Stefan
Hoi Drummer,

Welkom op SNS Community. Leuk dat je gelijk een vraag stelt. :)

Wanneer je in de omschrijving van je betaalopdracht de volledige naam van je spaarpot vermeldt, wordt het gewenste bedrag direct in deze spaarpot gestort.

Heb je het topic ‘Welkom op de community’ al gelezen? In de Koffiekamer kun je je voorstellen en meer over andere leden lezen. We hopen je snel weer te zien. 


Het is bij mij al een aantal keren niet gelukt om geld van de betaalrekening naar een spaarrekening over te boeken ovv de spaarpot naam en het gelijk in de spaarpot te laten stoppen.
Het vreemde is dat het bedrag op de spaarrekening wordt gezet onder het kopje nog in te leggen (verdelen) bedragen, dus niet in de spaarpot. Pas als ik het (of een ander bedrag) middels de spaarpot wil inleggen krijg ik een fout melding van te weinig saldo waarna vervolgens het betreffende bedrag wel in de spaarpot zit. Wat doe ik fout, of zit er ergens een bug???

Overigens vind het ik gebruik van de verschillende spaarpotten erg fijn!!:)
Badge +1
Overigens vind het ik gebruik van de verschillende spaarpotten erg fijn!!:)
Goedemiddag Niek,

Goed om te lezen dat je de verschillende spaarpotten fijn vindt. Ik ga voor je na of de beschreven situatie inderdaad een bug is in het systeem. Voor nu alvast een fijn weekend gewenst.
Overigens vind het ik gebruik van de verschillende spaarpotten erg fijn!!:)
Goedemiddag Niek,

Goed om te lezen dat je de verschillende spaarpotten fijn vindt. Ik ga voor je na of de beschreven situatie inderdaad een bug is in het systeem. Voor nu alvast een fijn weekend gewenst.


Niet om jullie te haasten, maar al iets van het probleem gehoord?
Badge +1
Het is bij mij al een aantal keren niet gelukt om geld van de betaalrekening naar een spaarrekening over te boeken ovv de spaarpot naam en het gelijk in de spaarpot te laten stoppen.

Goedenavond Niek,

Onze productmanager heeft het zelf ook geprobeerd. Bij hem is het geld is later op de dag wel op spaarpot bijgeschreven die hij had aangegeven bij de overboeking. Het gaat blijkbaar in twee stappen waar toch een bepaalde tijd tussenzit. Hij snapt je verwarring en komt erop terug. Voor nu een fijne avond.
Hoi niek f,

Graag kom ik nog even terug op het voorgaande bericht van Tibor. Er is bevestigd dat er een vertraging kan plaatsvinden tussen de 2 stappen. Houd hier rekening mee als je overboekt naar een spaarpot.
Hoi niek f,

Graag kom ik nog even terug op het voorgaande bericht van Tibor. Er is bevestigd dat er een vertraging kan plaatsvinden tussen de 2 stappen. Houd hier rekening mee als je overboekt naar een spaarpot.


ok, vervelend, maar het is niet anders. dank voor jullie reactie.

Reageer