SNS

Autoverzekering via SNS en schadevrije jaren

  • 9 juli 2020
  • 4 Reacties
  • 2356 Keer bekeken

In augustus 2019 op zoek naar een woonverzekering, voor opstal en inboedel, bij SNS terecht gekomen. Het pakket zag er goed uit en ook maar besloten een aansprakelijkheidsverzekering erbij af te sluiten. Dit op naam van mijn echtgenote als verzekerde. Aangezien alles bij 1 maatschappij makkelijk is ook de autoverzekering afgesloten, en aangegeven wie de hoofdbestuurder is,  ondergetekende, en dat ik 20 schadevrije jaren heb, geregistreerd bij ROY data. Wat blijkt, niet een verzekering bij SNS maar bij Volmachtkantoor Nederland.

Eind juni 2020 een email ontvangen van het Volmachtkantoor, dat de schadevrije jaren naar 0 zijn gegaan en dat per 1 april met terugwerkende kracht het verschil is verrekend via automatische afschrijving. Dus even Euro 220,00 extra afgeschreven en de nieuwe premie is nu Euro 78,00 in plaats van Euro 26,00.

Een radicale verhoging  van de premie met terugwerkende kracht, zonder op tijd te zijn ingelicht, je kan er dus ook niets meer aan veranderen.  En je hebt ook niet de keuze of kans gehad van verzekeraar te veranderen om de verzekeringskosten te beperken. 

Geen coulance vanuit Volmachtkantoor Nederland., wel met terugwerkende kracht afschrijven maar niet met terugwerkende kracht een fout die niet door ons gemaakt is rechtzetten.  Er stond immers nergens bij aanmelding dat niet de hoofdbestuurder maar op wiens naam de verzekering staat de schadevrije jaren moest hebben.

Belangrijk om te vermelden dat de medewerker van SNS echt zijn best heeft gedaan om het recht te zetten, daar weten ze wel wat service is .  Nogmaals dank hiervoor.

Hij heeft contact gezocht met Volmachtkantoor Nederland, en daar kwamen ze uiteindelijk met een administratieve kronkel om de premie te restitueren.  De schadevrije jaren eerst overschrijven naar echtgenote (Zoals blijkbaar kan bij scheiding of overlijden), dan de teveel betaalde premie terugkrijgen,  dan de schadevrije jaren weer terugschrijven naar de hoofdbestuurder, de verzekering opzeggen en opnieuw een autoverzekering  afsluiten op naam van de hoofdbestuurder. 

Het Volmachtkantoor Nederland zelf is niet telefonisch bereikbaar, klantenservice 0 en gebruikt de SNS klantenservice handig als buffer.  U begrijpt wel dat het bovenstaande geen vertrouwen schept,  ik zie het zomaar gebeuren dat die zorgvuldig opgebouwde schadevrije jaren ergens tussen wal en schip verdwijnen in een administratieve wirwar, of daar of bij ROY data. 

Met terugwerkende kracht geld afschrijven kan wel, maar met terugwerkende kracht begrip tonen t.a.v. is de hoofdverzekerde ook de hoofdbestuurder met de schadevrije jaren niet. 

Mijn voorstel was simpel, ik zeg de verzekering op, ik sluit een nieuwe verzekering af op mijn naam met 20 jaar schadevrij en Volmachtkantoor geeft toe dat op zo een manier geld afschrijven en premie verhogen klantonvriendelijk is en restitueert het extra bedrag.   20 jaar nooit geclaimd, noch bij woonverzekeringen en aansprakelijkheidsverzekeringen, we zijn dus niet van het verzekeringsfraudegilde.

Schadevrije jaren blijven gewoon waar ze zijn en horen.  De autoverzekering bij SNS/Volmachtkantoor is nu per direct opgezegd, nieuwe premie is weer normaal.  Daar werd wel aangegeven dat de verzekering op naam gekoppeld is aan de schadevrije jaren.  Wat we gaan doen met de rest van het pakket, de 3 andere verzekeringen, valt nog te bezien.

 


4 reacties

De schadevrije jaren eerst overschrijven naar echtgenote (Zoals blijkbaar kan bij scheiding of overlijden), dan de teveel betaalde premie terugkrijgen,  dan de schadevrije jaren weer terugschrijven naar de hoofdbestuurder, de verzekering opzeggen en opnieuw een autoverzekering  afsluiten op naam van de hoofdbestuurder.

 

Ik heb daar ook wel eens naar geïnformeerd. Bij overlijden geen probleem, wel bij scheiding, omdat de schadevrije jaren niet na de scheiding bij twee personen kunnen behoren. Dus één van de twee zal weer op nul uitkomen.

Dit is waarschijnlijk algemeen, ik zit bij een andere verzekeraar.

De schadevrije jaren eerst overschrijven naar echtgenote (Zoals blijkbaar kan bij scheiding of overlijden), dan de teveel betaalde premie terugkrijgen,  dan de schadevrije jaren weer terugschrijven naar de hoofdbestuurder, de verzekering opzeggen en opnieuw een autoverzekering  afsluiten op naam van de hoofdbestuurder.

 

Ik heb daar ook wel eens naar geïnformeerd. Bij overlijden geen probleem, wel bij scheiding, omdat de schadevrije jaren niet na de scheiding bij twee personen kunnen behoren. Dus één van de twee zal weer op nul uitkomen.

Dit is waarschijnlijk algemeen, ik zit bij een andere verzekeraar.

Beste Koos,

Zoals gezegd, inmiddels verzekerd bij een andere verzekeraar, inclusief groene kaart via de post, dus niet zelf uitprinten, binnen 2 dagen alles geregeld, top.   Het gaat hier niet om overlijden, en ook niet om een scheiding maar een kronkelige administratieve handeling om te veel betaalde premie terug te krijgen, en ik vertrouw de methode gewoon niet. Dan maar het verlies nemen maar wel de 20 schadevrije jaren met zekerheid behouden.  Ik snap  verder niet dat SNS niet ingrijpt, zo kost het hen toch veel meer geld als wij alle andere verzekeringen ook bij een andere maatschappij  gaan onderbrengen ?  Vertrouwen komt te voet en gaat te paard...

Je verbazing is begrijpelijk, @Best .

Ik ben alleen een welwillende klant, maar ben ook verbaasd dat hier door SNS niet op wordt gereageerd.

 

Reputatie 1

Goedemiddag @Best, sorry dat ik je lang heb laten wachten op een reactie. Wat jammer dat je inmiddels bent overgestapt met je autoverzekering en het vertrouwen weg is. Dat is zeker niet de bedoeling. Volmachtkantoor past inderdaad de schadevrije jaren van de verzekeringnemer toe. In dit geval die van je echtgenote. Als je je schadevrije jaren had overgedragen aan haar, dan zouden we de premie met terugwerkende kracht aanpassen. Je had er ook voor kunnen kiezen om de verzekeringen op jouw naam te zetten. Dan bleven de schadevrije jaren van jou. Je vindt hier meer informatie over de verschillende partijen waarmee je te maken hebt als je bij SNS bent verzekerd. Wel fijn te lezen dat mijn collega zijn best voor je heeft gedaan en je dat erg waardeert. Een goede service staat bij ons voorop. Mochten we in de toekomst nog iets voor je kunnen doen, dan weet je ons te vinden. Dan doen we er alles aan om het vertrouwen te herstellen.

Reageer