SNS

Contant geld storten, een heel gedoe!

  • 26 april 2016
  • 100 Reacties
  • 76894 Keer bekeken


Toon eerste bericht

100 reacties

Hallo allemaal,

@pieter99, welkom op de community. De reden is minder fijn.

In dit topic lees je dat SNS de controle heeft uitbesteed aan GWK. We zoeken naar een alternatief. Op dit moment is dat niet voorhanden. De klachten over GWK nemen we mee in deze overweging. Jammer dat dit voor jou een overweging is om over te stappen.

@Sintra, een geldautomaat verwijderen we alleen als er in een straal van 800 meter minimaal 2 andere geldautomaten aanwezig zijn.

Om wegwijs te worden lees je het topic Welkom op de community door. In de Koffiekamer kom je meer te weten over andere leden en stel je jezelf voor.
Badge +1
@pieter99, De problemen bij storten bestaan al meer dan een jaar, in november 2016 is wederom besloten GWK aan te houden voor storten van geld. Dit alles vanuit kostenoverweginen.
Bij elke klacht is de reactie van de SNS: we werken aan een oplossing, tot nu toe zonder op enige manier inzicht te geven in dat proces. Ik heb zo'n vermoeden dat maar een heel klein deel van de SNS klanten dit belangrijk vind.
In de praktijk lijkt de SNS op dit punt op een 100% internet bank zoals de ASN.
Ik volg het gedoe van storten al een behoorlijke tijd ook en het is voor mij heel simpel. Zodra porteren van rekeningnummers een feit is, ga ik zeker kijken welke bank voor mij het meest compleet is en stap ik over met privé- en zakelijke rekening. Het is jammer dat je hierdoor nog niet flexibel bent, maar die tijd zal komen. Zoals ik al eerder aangaf, is het bizar dat in minder ontwikkelde landen dan Nederland bankautomaten standaard ingericht zijn op stortingen.
Badge
Ik heb mijn oude bankafschriften (ja, vanaf april 1981!) eens doorgespit en de laatste geldstorting die ik heb gedaan aan de balie bij de bank was op 19 augustus 1991.
En de laatste geldopname aan de balie was op 1 juli 1993.
Ik maak dus al 24 jaar geen gebruik meer van de kasfunctie .
En volgens mij mist het overgrote deel van de klanten bij de SNS de kasfunctie niet.

Is PayPal misschien een alternatief?
Ik zou hem graag vorige week hebben gebruikt - heb er maar van afgezien.
PayPal trekt me niet zo...
Ook ik ga afscheid nemen van SNS bank, de manier waarop SNS bank via GWK al haar klanten als crimineel aanziet en de klant opdraagt zelf het tegendeel te bewijzen is beledigend!!!!!
Bij ING en ABNAMRO zonder probleem via automaat storten.
Als SNS geen klanten wil dan hebben ze de juiste weg gevonden!
Als ik het goed begrijp ben je bij het GWK schuldig tenzij je het tegendeel bewijst. Wat met verkoop van antiek dan heb je geen vrijwaringsbewijs of groene kaart.Ik zou meteen mijn rekening opzeggen als ik dit zou meemaken, eer het goede niet het kwade. Gelukkig heb ik dit nog niet meegemaakt.Via de regiobank werken is vreemd, regiobank is toch ook sns gerelateerd? Gewoon afschaffen wat niet werkt, overstappen naar een andere bank, ik zou in ieder geval niet zo met me laten sollen en me laten behandelen alsof ik een terrorist ben. Ik hoef mijn onschuld niet te bewijzen.
Schandalig.
Badge +2
Goedemorgen Niconanhai,

We zien je natuurlijk liever niet vertrekken, maar als dit een punt is waarbij je je niet prettig voelt en je vaak contant geld stort, dan snap ik dat je kiest voor een bank die beter aansluit bij je wensen. Dennis legde eerder in dit topic uit waarom GWK Travelex vraagt naar de herkomst van het geld:

GWK is verplicht deze controles uit te voeren op grond van de Wet ter voorkoming van Witwassen en Financieren van Terrorisme. GWK kan een storting weigeren als de herkomst niet duidelijk genoeg wordt aangetoond of als ze twijfels hebben over de bestemming. De herkomst toon je aan met bijvoorbeeld een vrijwaringsbewijs of een print/afbeelding van de verkoopadvertentie op Marktplaats. SNS heeft hier geen invloed op; GWK bepaalt zelf welke stortingen ze accepteert en welke niet, op basis van eerder genoemde wet.
Het is wel erg stil vanuit de SNS op dit gebied van geld storten. Het speelt al vele jaren, er worden oplossingen in het vooruitzicht gesteld, maar helaas lijkt het erop dat de horizon zich met de tijd mee beweegt.
Hoi Blacktomcat ,

Wil je dit even toelichten : "Als je dit leest, zit de 'vijf' weer in de klok". Daar snap ik dus geen jota van.
Groet , Axasjaak
Badge +2
Hoi Blacktomcat,

Op 15 november gaf Tibor hier een update over contant geld storten. Als er ontwikkelingen zijn, dan brengen we jullie hiervan op de hoogte.
Hoi Blacktomcat ,

Wil je dit even toelichten : "Als je dit leest, zit de 'vijf' weer in de klok". Daar snap ik dus geen jota van.
Groet , Axasjaak


Duidelijk genoeg Axasjaak?
Heel duidelijk , Blacktomcat !
Ik wens je toe dat vooral de in komende feestdagen de "vijf"regelmatig in de klok verschijnt. Proost !
Prettige feestdagen en alle goeds in het nieuwjaar gewenst ,
Groet , Axasjaak
Dank je wel. Jij ook hele fijne dagen en vooral een GELUKKIG 2018.
Hallo Roberto, je kan inderdaad heel makkelijk geld storten bij een ABNAMRO geldautomaat
ABNAMRO is daarbij heel vriendelijk want ze jatten wel 0,5% van het bedrag dat je stort.
Klantvriendelijk noemen ze dat. Zo kan ik het ook.
In mijn omgeving noemen ze dat diefstal
Ik heb ABN opgezegd en doe nu lekker alles bij SNS
Dat is tenminste een volksbank, geen xxx zoals bij ABN en ING
Reputatie 4
Badge +4
alles bij SNS

Hoi @Johannooij, welkom op de community, ik hoop dat je je gauw thuisvoelt bij ons. In je bericht spreek je niet bijzondere aardig over andere banken, ik hoop dat je reacties in de toekomst vriendelijker kunnen zijn? Dat vinden de meeste mensen op het forum ook fijn, dankjewel 🙂
@johannooij, de SNS rekent helemaal niets (0.0 😵 voor geld storten, want daar kun je geen geld meer storten. Hoe had je gedacht dat op te lossen? Of stort je geen contant geld? In dat geval had je de rekening bij de AA ook niet hoeven op te zeggen (althans, om die reden). Verder hoop ik oo kdat je je thuis gaat voelen bij de SNS.
@Koos, hoewel Evelyn de vraag intern heeft uitgezet, zou het meer impact hebben als de klantenraad vraagt wat het standpunt van de (Volks)bank is aangaande implementatie van de nieuwe FATF regels. Door die nieuwe regels is de kans m.i. nog groter dat (alle) betaalgegevens in verkeerde handen kunnen komen. En het lijkt mij ongewenst dat daadwerkelijk alle betaalgegevens (en met alle bedoel ik ook echt alle) doorgegeven moeten worden.Ik verwijs nogmaals naar de nieuwsbrief van Simon Lelieveldt, die, naar ik verwacht, in het hogere echalon binnen de bank bekend zal zijn.
Ik heb me nog niet in FATF verdiept, dus ik moet even vertrouwen op de community-info. Dat doe ik ook omdat in het verleden de banken niet erg scheutig waren met het delen van informatie die wel eens een negatief effect zou kunnen hebben op de klanten. Ook SNS loopt hierin niet graag vooraan (zie PSD2).
Op grond van jullie info lijkt dit me heel zinnig. Ik ga direct vragen het op de agenda te zetten.
Reputatie 4
Badge +4
Beste @Blacktomcat en @Koos,

De uitspraak van de Volksbank vinden jullie terug in het topic over FATF. Daarnaast ben ik vanochtend geïnformeerd dat naar aanleiding van het verzoek van @Koos het op de agenda van de Klantenraad is toegevoegd.
Zie ook mijn reactie op de FATF in dat topic.
Gisteren getrouwd (felicitaties niet nodig)
Aangezien we nooit grote bedragen geld in huis hebben maar gisteren als huwelijkscadeau een aanzienlijk bedrag aan contant geld hebben ontvangen heb ik zojuist bij het GWK in Groningen geprobeerd het geld te storten. Een plaats met bijna 70 duizend inwoners en een SNS kantoor waar je geen geld kan storten? Kennelijk moet je eerst naar een plek waar je bijna met de auto niet kunt komen en waar je vervolgens 5,40 kwijt bent aan pakeergeld dat noem ik service.
Vervolgens wordt je aan de balie van het GWK behandeld als een crimineel, want hoe kom je aan dat geld, waar zijn de onderliggende stukken ?
U raad het waarschijnlijk al, het geld is gewoon weer mee teruggekomen naar huis.

Maandag maar even met mijn moeder (die heeft een ING rekening) naar de ING (hier in Hoogezand) daar hebben ze gewoon een automaat waar je contant geld in kunt deponeren, en staat het vliegensvlug op je ING rekening.

Wie zou er maandag een klant bij hebben
Reputatie 2
Gisteren getrouwd (felicitaties niet nodig)
Aangezien we nooit grote bedragen geld in huis hebben maar gisteren als huwelijkscadeau een aanzienlijk bedrag aan contant geld hebben ontvangen heb ik zojuist bij het GWK in Groningen geprobeerd het geld te storten. Een plaats met bijna 70 duizend inwoners en een SNS kantoor waar je geen geld kan storten? Kennelijk moet je eerst naar een plek waar je bijna met de auto niet kunt komen en waar je vervolgens 5,40 kwijt bent aan pakeergeld dat noem ik service.
Vervolgens wordt je aan de balie van het GWK behandeld als een crimineel, want hoe kom je aan dat geld, waar zijn de onderliggende stukken ?
U raad het waarschijnlijk al, het geld is gewoon weer mee teruggekomen naar huis.

Maandag maar even met mijn moeder (die heeft een ING rekening) naar de ING (hier in Hoogezand) daar hebben ze gewoon een automaat waar je contant geld in kunt deponeren, en staat het vliegensvlug op je ING rekening.

Wie zou er maandag een klant bij hebben


Denk dat je helaas niet de eerste bent, SNS ziet om de een of andere manier niet in dat geld storten ook bij de Typische Nederlander hoort. Ik wacht tot na de zomer en hopelijk sluiten ze zich aan bij de Geldmaat automaten waardoor je naast geld opnemen ook geld kunt storten bij automaten. Anders is het voor mij ook een exit en verhuis ik naar ABN of ING. Krijg je wel minder service maar krijg je wel meer aan aanbod.

GWK is een trieste toko, waarbij je altijd als crimineel word behandeld (zelfs als je stort voor 250EU) en eerst je onschuld moet bewijzen voor je kan storten. En op het forum zijn er genoeg verhalen te lezen over het storten bij GWK, en de SNS belooft verbetering maar zolang er geen eigen stortautomaten komen of dit bij een andere bank doen (eventueel tegen een hogere prijs) is er geen sprake van verbetering mi.
Afgelopen donderdag 13 juni 2019 heb ik een poging gewaagd om 3000 euro te storten via GWK Hengelo. In geen tijden zo klantonvriendelijk bejegend. Kon niet gestort worden, zag er kennelijk uit als een lid van Alqaida. Wat ik hier lees is dit probleem al heel lang gaande, namelijk dat contant geld storten een probleem is bij SNS. Ze blijven kennelijk bij hun standpunt en de klant is tegenwoordig geen ´koning´ meer. ´Wij hebben het besloten en zo gaan we het doen´. Okay, ik wilde een bank hebben die aan mij de gewenste service zou bieden. Dat doen ze dus niet meer. Ooit was het feit dat ze een gunstige rente boden datgene wat mij over de streep trok. Thans merk ik dat ook dat gigantisch aan het veranderen is.
Ik ga weer even rondkijken waar ik beter geholpen kan worden.
Was fijn !!
Reputatie 4
Badge +4
Beste @youst, @rolfiegolfie en @Kolibri,

Wie de schoen past, trekt hem aan: vriendelijk welkom op de community en onze hartelijke felicitaties voor een fijn en gelukkig huwelijk.

Jullie reacties heb ik naar dit topic verplaatst omdat we hier al langer over het onderwerp praten. Het spijt me dat jullie ervaringen niet prettig zijn. In 2008 hebben we ervoor gekozen om geen contant geld meer te verwerken in SNS Winkels, dit omdat weinig klanten nog behoefte hadden aan deze dienstverlening. Gelukkig verlenen ASN Bank, RegioBank, BLG Wonen en SNS (als onderdeel van de Volksbank) verschillende diensten en services. Op die manier kun je een bewuste én eigen keuze maken bij wie je (bijvoorbeeld) bankiert of bij wie je je hypotheek onderbrengt. Die keuze neemt niet weg dat we graag met onze klanten meedenken en daarom vraag ik regelmatig na of we bijvoorbeeld onze 'contant geld storten' dienstverlening op korte termijn gaan veranderen. Dat is niet het geval, de huidige service bij een vestiging van GWK Travelex blijft zoals het is. Jullie wens is overigens niet onzichtbaar, intern heb ik het seintje weer afgegeven.

Reageer