SNS

Contant geld storten, een heel gedoe!

  • 26 april 2016
  • 111 Reacties
  • 93951 Keer bekeken


Toon eerste bericht

111 reacties

..........In 2008 hebben we ervoor gekozen om geen contant geld meer te verwerken in SNS Winkels, dit omdat weinig klanten nog behoefte hadden aan deze dienstverlening.........
Hoe zou de behoefte anno 2019 zijn? Is het misschien tijd voor een (representatieve) enquete onder de SNS leden en onder alle Nederlanders?
Reputatie 5
Badge +4
Hoe zou de behoefte anno 2019 zijn? Is het misschien tijd voor een (representatieve) enquete onder de SNS leden en onder alle Nederlanders?

Beste @Blacktomcat,

Al sinds 1817 helpen we mensen financieel. We laten regelmatig onderzoek doen en hebben de wensen, de zorgen én de behoeftes van onze klanten goed en actueel in beeld. Een derde (36%) van de Nederlanders regelt z’n bankzaken graag persoonlijk. Een op drie (33%) het liefst met een vaste bankmedewerker. Daarom kiezen wij voor een persoonlijke aanpak, laagdrempelig en dichtbij. Wie contant geld wil storten op een betaalrekening van SNS kan (zonder extra kosten) terecht bij ongeveer 50 vestigingen van GWK Travelex, dat blijft zo.

Onze persoonlijke aanpak betekent dat je met al je kleine en grote vragen over geld terecht kan bij je eigen, vaste klantteam. Of je nou een bezoek brengt aan de dichtstbijzijnde SNS winkel, de telefoon pakt of ons via de Eén-tweetje app benadert, je komt steeds bij jouw persoonlijke klantteam uit. Zo brengen we de adviseur dichterbij, zo kunnen we je steeds beter helpen.
Ik vind het ook waardeloos, ik had ook iets verkocht en contant 2000 euro gekregen. Ik moest via mijn ex-vriendin het geld op haar ING-rekening storten, waarna zij het op mijn SNS rekening heeft overgeboekt. Slecht beleid van SNS, waar ik nog 3 rekeningen heb lopen.
Reputatie 5
Badge +4
Ik vind het ook waardeloos, ik had ook iets verkocht en contant 2000 euro gekregen.

Hoi @Andre2,

Het spijt me dat je niet blij bent over de manier waarop je bij SNS (via GWK Travelex) contact geld kunt storten. Misschien is het een idee om de volgende keer een betaalverzoek te doen? Met een betaalverzoek in de SNS Mobiel Bankieren app kun je snel en simpel om je geld vragen. En is je betaalverzoek via iDEAL betaald? Dan staat het geld binnen een paar seconden op je rekening, ook in het weekend. Een betaling via een QR-code staat dezelfde of de volgende werkdag erop. Het bedrag mag per betaling niet meer zijn dan € 750. Dit doen we om fraude en zakelijk gebruik te voorkomen. Je kunt maximaal 20 betaalverzoeken per dag aanmaken in de app. En een betaalverzoek mag maximaal 30 keer betaald worden via iDEAL. Ik hoop dat deze oplossing je helpt, op onze site lees je er meer over.
Ik heb ook liever dat mensen grote bedragen overmaken, maar ik had mijn auto verkocht aan buitenlanders en die hadden allemaal briefjes van 100 euro bij zich, in totaal 2000 in contanten dus.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi @Andre2,

Dat begrijp ik helemaal, bij het verkopen van een auto komt die situatie vaker voor. Nou ja, dan voor de volgende keer, fijne avond 🙂
Vrienden welk een gedoe hè ? Bij ons in het dorp hebben we wel een SNS flappentap maar daar kan je dan weer geen flappen storten, wel zo handig ! ! Toen ik destijds iets soortgelijks aan de hakken had toog ik met mijn flappen van de SNS machine maar naar de plaatselijke ABNAMRO boutique en deed daar de storting op mijn ABNAMRO rekening en even later thuisgekomen voor mijn computer gezeten en het geld overgeboekt naar mijn SNS rekening, makkeluk zat. Zo zie je maar dat het altijd nuttig is om een reserverekening bij een andere bank aan te houden, door schade en schande wordt men wijs. Oh ja een GWK hebben we ook nog in ons dorp maar wat heb ik daar nou te zoeken? Tot slot nog een opmerking aan alle lezers van deze rubriek, als je een gezamenlijke rekening bij onze bank hebt overkomt het jullie nou ook dat als je post krijgt van onze bank, hetzij via de Post danwel via email de bank naar willekeur adresseert? De ene keer aan de Heer en een andere keer aan Mevrouw ? ! ? ! Ik vind zoiets nogal slordig, niet eenduidig, het lijkt wel een grabbelton daar op de postkamer. Laat maar weten of dit fenomeen ook bij jullie voorkomt, ik ben benieuwd. WEES GEGROET Deutekom
Zo zie je maar dat het altijd nuttig is om een reserverekening bij een andere bank aan te houden, door schade en schande wordt men wijs.
Dan heb jij het handiger gedaan dan ik. Mijn reserverekening loopt bij ASN, ook een Volksbank-merk...
Toen ik dat instelde was er nog geen sprake van de Volksbank.
goedenavond Koos, pardon het is al morgen heel vroeg, excuse me. dank voor je reactie, ik had gedacht dat de zwarte tomaat ook wel zou reageren, komt misschien nog. dat van die asn bank ook behorende tot het volksbank agglomeraat was dus even niet zo handig van je, maar van je fouten kan je leren. lees wel dat in de afgelopen jaren heel veel sns klanten tegen ditzelfde euvel zijn aangelopen en dat zou de raad van bestuur alsmede de raad van commissarissen op hun fatsoen moeten trekken , maar ja zij bankieren waarschijnlijk bij grote beleggingsinstituten en tappen nooit flappen, lopen daar naar binnen met een mooi rundlederen koffertje en laten dat uiterst discreet afvullen met het door hen gewenste bedrag, liefst in grote coupures want anders is het koffertje zo gauw vol. ik chargeer wat zoals jullie zult begrijpen en en passant beslist men dat het flappen getap voor de kleine luiden niet tot de core business van de volksbank gaat behoren. tot slot mocht ik helaas geen reactie van de community ontvangen over het slordige adresseren van zowel brief- als emailpost aan dan weer eens aan mij en dan weer aan mijn echtgenote. Mogelijk ben ik de enige gehuwde klant bij de volksbank en zijn jullie allemaal single of die willekeur kan jullie niet schelen, dat is mij om het even hoor maar ik stoor me er wel aan. wees gegroet deutekom
@Deutekom, vooruit dan maar, omdat je specifiek naar mij vraagt. Eigenlijk wil ik hier helemaal niet meer op reageren omdat het standpunt van de bank bekend is. Ze vinden dat er te weinig mensen geld willen storten. daarom wordt er geen (in de ogen van de bank dure) oplossing gezocht voor dit probleem. Ze verwijzen weliswaar naar GWK, en ondanks de negatieve ervaringen van velen, laten ze dit zo. Maar, 'mark my words': er zal een tijd komen (en die maak jij ook nog mee), dat de SNS zich aansluit bij de gele geldautomaten die nu over het land worden uitgerold. En als het goed is, zou je daar ook geld kunnen storten (maar ik weet niet zeker of die functie in elke automaat zit/komt).Dus voor het opnemen van geld wordt dat straks beter en voor het storten van geld moeten we afwachten.
Als het te storten bedrag niet al te hoog is (en ja, dat is voor iedereen anders) kun jet het ook in huis houden om daar bv. de boodschappen mee te betalen. Of de werkster. Of bezine. Of ........., vul zelf maar in.
Meeste vragen beantwoord;
https://www.ad.nl/economie/zo-zien-alle-pinautomaten-er-binnenkort-uit~a2adac15/
(oa storten; ja, soms)
Groet,
Ben 🆒
PS ik snap werkelijk niet waarom banken hier zelf niet opener in zijn, de SNS incluis (beetje flauw om te zeggen we doen niet mee, SNS meld ook steeds dat ze op het Vinkentouw zitten).
@roberto zan

Ik heb net zo'n nare ervaring met het storten van cash geld gehad bij het GWK.
(Nadat ik mijn auto heb verkocht)
Ik voelde mij net een crimineel. Ik moest van allerlei documenten overleggen en ik werd helemaal uitgehoord.
Met als beloning een blik van de dame alsof ik in de rechtbank mij onder een veroordeling uit heb weten te kletsen.

Ik vond dit zo vernederend dat ik heb overwogen om bij de SNS te vertrekken..
Enige reden dat ik niet ben vertrokken is dat overstappen een hele onderneming is en cash storten voor mij een zeldzaamheid is.

De SNS bank verwijst naar het GWK voor klachten.
Dat vind ik slap.
Het GWK heeft schijt aan mijn gevoelens. ik ben geen klant van hun (dat is de SNS)
SNS heeft twee zaken overgedragen aan GWK:
1. Ontvangst van geld storten.
2. Controleren van de herkomst van het gestorte geld.
Het wrange is dat door de inzet van GWK je bijkans voor elke euro als een wit-was-crimineel wordt behandeld, maar als je naar een bank gaat met wel een kasfunctie er nergens naar gevraagd wordt tot €15.000,-
De SNS zou al veel 'pijn' bij haar klanten wegnemen als ze alleen al punt 2 zouden aanpakken. Helaas is de SNS nog niet uit het denk-proces gekomen wat ruim 3 jaar geleden gestart is.
hallo zwarte tomaat en erik en andere lezers en -ressen ook welk een gedoe he? er was er eentje die zelfs overwoog zijn rekening bij de volksbank op te zeggen vanwege omdat-ie bij gwk als een crimineel behandeld werd, ja joh zo gaat dat op heden. wat zal ik er verder over schrijven, ik lees dat probleem al jaren bestaat en de volksbank geen mogelijkheden ziet het voor zijn klanten op te lossen, jammer en helaas. overstappen is een optie en dat gedoe valt heus wel mee hoor, de nieuwe bank doet al heel veel werk voor je alleen officiële instanties zoals bijvoorbeeld de belastingdienst die gaat op zijn strepen staan, ze gaan het even niet leuker maken, maar daarna is je leed bij je nieuwe bank geleden hoor. probeer het eens bij abnamro zou ik zeggen. voor het overige doe ik nog eens huilie huilie want niemand reageerde op mijn oproep over willekeurige adressering waar jullie schijnbaar geen last van hebben, ikke wel dus of hebben ze misschien de pik op me bij de volksbank je weet maar nooit. wees gegroet u allen en graag tot wederhoren deutekom
voor het overige doe ik nog eens huilie huilie want niemand reageerde op mijn oproep over willekeurige adressering waar jullie schijnbaar geen last van hebben, ikke wel dus of hebben ze misschien de pik op me bij de volksbank je weet maar nooit. wees gegroet u allen en graag tot wederhoren deutekom
Ik krijg nooit fysieke post van SNS.
Ik heb wel een oproep ontvangen van onze garage voor de jaarlijkse APK. Daar was ook wel iets vreemds mee, omdat die aan mij was gericht terwijl de auto echt op naam van mijn partner staat. Ik heb nog nooit officieel een auto in bezit gehad.
ha die koos daar ben ik weer, ik had mijn bijdrage bijna af maar drukte waarschijnlijk op het verkeerde knoppie en weg was mijn zorgvuldig uitgetikte bijdrage verdwenen. daar gaat-ie opnieuw dus ik doe mijn best.om te beginnen beste koos wat zie je er nors uit op de foto, heb je geen betere? eentje waar je wat vrolijker in de lens kijkt? wij krijgen nog al eens fysieke post van onze huisbank met willekeurige aanhef zoals ik eerder schreef maar concludeer thans dat ik de enige klant bij onze bank ben die deze eer te beurt valt wat op zich een vreemde zaak is vind je ook niet beste koos ik stel voor dat je nog eens in je map zoekgeraakte stukken kijkt daar liggen ze dan waarschijnlijk. en dan ben je blij dat er eindelijk een envelop door je brievenbus glijdt is die niet eens voor jou maar voor je partner bestemd, bij die garage gaat het dus ook al fout. weet je zeker dat je die wijziging al eens aan je garage hebt doorgegeven beste vriend. ik krijg al maanden een melding van de rdw over een a.s. apk keuring in mijn elektronische brievenbus via digid ben jij nog niet zo ver vriend, wel zo makkelijk hoor krijg je geen envelop op de mat en kan de hond hem ook niet opvreten. en pas ook op bij zo 'n louche garage want daar werken ze met witgewassen bankbiljetten dus mijn advies aan jouw partner wegwezen daar. wees gegroet u allen deutekom
Dank voor je bezorgdheid, beste deut.

beste koos wat zie je er nors uit op de foto, heb je geen betere? eentje waar je wat vrolijker in de lens kijkt? Ik kijk hier veel vrolijker dan jij...

weet je zeker dat je die wijziging al eens aan je garage hebt doorgegeven beste vriend. Zoals ik zei heb ik nooit een auto gehad, dus is er ook nooit sprake geweest van een wijziging.

krijg je geen envelop op de mat en kan de hond hem ook niet opvreten. Die lol zou ik onze Lykos niet willen ontzeggen.

pas ook op bij zo 'n louche garage want daar werken ze met witgewassen bankbiljetten Dus hier weer terug op dit topic. Ik werk niet voor GWK, dus de afkomst van de bankbiljetten daar heeft niet mijn interesse. Als de biljetten die ik ontvang maar niet wit zijn geworden.
beste koos toevallig weet ik dat jij je zwarte bankbiljetten wel eens in je hemdszakken laat zitten, who cares want je hebt toch voldoende zwart geld dus geef ik je een tip, gratis dat weer wel uiteraard, zeg tegen je vrouw dat zij voordat ze je hemden in het wasmasjien gooit zij eerst de borstzakken goed controleert of er toevallig niet wat biljetjes, uiteraard grote coupures, in zijn achtergebleven. als zij verstandig is, en dat is zij, houdt zij de gewoon achter en heeft zij ook een extra appeltje voor de dorst. beter is dat jij die controle zelf doet dan hoef je ook geen slapeloze nachten te hebben als je je weer herinnert dat je enige zwarte biljetten tekort komt uiteraard blijft staan dat de witwasprocedure via haar/jullie wasmasjien wel werkt en je ze zo in onze economie kan gebruiken. geef lykos maar een extra stuk biefstuk van me bij een volgend bezoek aan de community zal ik met je afrekenen, wit uiteraard. u allen wees gegroet, keep it cool , engels !. deutekom
Reputatie 2
Kan de SNS niet de stortfunctie terughalen in haar bankkantoren en in de geldautomaten van de HEMA? Dat GWK is belachelijk en waardeloos zeg, ben afgelopen week naar een locatie gegaan en werd letterlijk aangekeken alsof ik iets slechts van plan ben en werd helemaal uitgehoord. Wilde 'maar' €300,- storten wat ik aan cadeau's had gekregen contant. En werd over van alles gevraagd en uiteindelijk werd ik nog geweigerd omdat ik de herkomst niet kon aantonen. Rekening geopend bij de ING en raad eens, ik kon direct storten zonder gedoe of behandeld worden als een misdadiger.

Wellicht kan de SNS maar snel gaan handelen om dit op te lossen, anders verlies je klanten waaronder mij.
Reputatie 5
Badge +4
Wellicht kan de SNS maar snel gaan handelen om dit op te lossen, anders verlies je klanten waaronder mij.

Beste @youst,

Het spijt me dat je niet blij bent over onze dienstverlening. Ondanks dat je het nu anders hebt opgelost, maak ik je graag attent op deze tip:

Misschien is het een idee om de volgende keer een betaalverzoek te doen? Met een betaalverzoek in de SNS Mobiel Bankieren app kun je snel en simpel om je geld vragen. En is je betaalverzoek via iDEAL betaald? Dan staat het geld binnen een paar seconden op je rekening, ook in het weekend. Een betaling via een QR-code staat dezelfde of de volgende werkdag erop. Het bedrag mag per betaling niet meer zijn dan € 750. Dit doen we om fraude en zakelijk gebruik te voorkomen. Je kunt maximaal 20 betaalverzoeken per dag aanmaken in de app. En een betaalverzoek mag maximaal 30 keer betaald worden via iDEAL. Op onze site lees je er meer over.
Reputatie 2

Wellicht kan de SNS maar snel gaan handelen om dit op te lossen, anders verlies je klanten waaronder mij.Beste @youst,

Het spijt me dat je niet blij bent over onze dienstverlening. Ondanks dat je het nu anders hebt opgelost, maak ik je graag attent op deze tip:

Misschien is het een idee om de volgende keer een betaalverzoek te doen? Met een betaalverzoek in de SNS Mobiel Bankieren app kun je snel en simpel om je geld vragen. En is je betaalverzoek via iDEAL betaald? Dan staat het geld binnen een paar seconden op je rekening, ook in het weekend. Een betaling via een QR-code staat dezelfde of de volgende werkdag erop. Het bedrag mag per betaling niet meer zijn dan € 750. Dit doen we om fraude en zakelijk gebruik te voorkomen. Je kunt maximaal 20 betaalverzoeken per dag aanmaken in de app. En een betaalverzoek mag maximaal 30 keer betaald worden via iDEAL. Op onze site lees je er meer over.


Bedankt dat je meedenkt Evelyn ! Echter gaat het hier om cadeau's en dat is niet echt netjes om als betaalverzoek op te vragen vind ik.

Ik snap dat jullie als bank de nodige checks moeten doen ivm fraude etc, maar de drie systeembanken hebben hier evenzo last van en weten dit ook op te lossen zonder het via een GWK te doen (waar overigens heel wat klachten over te vinden zijn).

Persoonlijk ben ik ook voorstander om het doen van geld stortingen in (een beperkt aantal) SNS filialen weer mogelijk te maken. En desnoods hier x euro per keer voor te betalen, om zo niet andere klanten die het niet willen ook mee te laten betalen voor iets wat ze niet nodig hebben.
Een praktischer advies zou kunnen zijn, om die 300 euro te gebruiken om je boodschappen te doen. Het kan iets langer duren, maar je raakt het wel kwijt.
Reputatie 5
Badge +4
Bedankt dat je meedenkt Evelyn ! Echter gaat het hier om cadeau's en dat is niet echt netjes om als betaalverzoek op te vragen vind ik.

Ik snap dat jullie als bank de nodige checks moeten doen ivm fraude etc, maar de drie systeembanken hebben hier evenzo last van en weten dit ook op te lossen zonder het via een GWK te doen (waar overigens heel wat klachten over te vinden zijn).

Persoonlijk ben ik ook voorstander om het doen van geld stortingen in (een beperkt aantal) SNS filialen weer mogelijk te maken. En desnoods hier x euro per keer voor te betalen, om zo niet andere klanten die het niet willen ook mee te laten betalen voor iets wat ze niet nodig hebben.


Hoi @youst,

Dát zou nog eens een stunt zijn zeg. Nee, cadeaus ontvangen met een betaalverzoek is niet zo charmant. De tip die @Koos geeft is wat dat betreft erg handig voor iedereen die - bijvoorbeeld op een verjaardag - contant geld krijgt. Gebruik het voor je boodschappen en reserveer hetzelfde bedrag op je rekening zodat je het cadeaugeld voor jezelf apart houdt. Ondanks deze leuke en creatieve oplossing, laat ik je ook graag weten dat ik je suggesties over het storten van contant geld intern doorgeef.
Reputatie 4
Badge +1

Wellicht kan de SNS maar snel gaan handelen om dit op te lossen, anders verlies je klanten waaronder mij.Het bedrag mag per betaling niet meer zijn dan € 750. Dit doen we om fraude en zakelijk gebruik te voorkomen. Je kunt maximaal 20 betaalverzoeken per dag aanmaken in de app. En een betaalverzoek mag maximaal 30 keer betaald worden via iDEAL. Op onze site lees je er meer over.


Zoals het hier (en op de site) staat zou je dus 20 x 750 = €15.000 per dag kunnen incasseren. Dat is een stuk meer dan het maximum van €2.500 per dag wat bijv. Tikkie hanteert. Klopt dat wel?
Reputatie 5
Badge +4
Dat is een stuk meer dan het maximum van €2.500 per dag wat bijv. Tikkie hanteert. Klopt dat wel?

Hallo Sanne,

Jazeker, de informatie die ik heb gegeven is juist. Met een betaalverzoek van SNS kunnen klanten geld aan anderen terugvragen via mobiel bankieren. Er zijn geen kosten aan verbonden en het gebruik is gelimiteerd om gebruik voor zakelijke doeleinden te voorkomen. De klant wordt geïnformeerd over de limieten als deze worden overschreden. Hieronder een overzicht van de limieten.
  • Maximaal bedrag per verzoek: € 750
  • Maximaal aantal keer via iDEAL betalen per verzoek: 30 keer
  • Maximaal aantal actieve betaalverzoeken: 10
  • Maximaal aantal verzonden betaalverzoeken per dag: 20
  • Maximale geldigheid per betaalverzoek: 2 weken

Reageer