SNS

Beantwoord

Foutmelding bij iDEAL-betaling

  • 15 maart 2016
  • 31 Reacties
  • 11070 Keer bekeken

EB -1004

krijg deze code bij een ideal betaling

was betekend dit.....
icon

Beste antwoord door Irene 16 maart 2016, 10:29

Hoi willem1212,

Welkom op de community. Goed dat je hier je vraag stelt. Ik zoek graag voor uit wat deze foutcode betekent. Wil je daarvoor je postcode, huisnummer en geboortedatum sturen naar webcare@sns.nl o.v.v. ‘Community – foutmelding iDEAL’?

Omdat dit je eerste bericht is op de community, wil ik je graag op twee topics wijzen. Misschien vind je het leuk om het topic ’Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.
Bekijk origineel

31 reacties

Hoi willem1212,

Welkom op de community. Goed dat je hier je vraag stelt. Ik zoek graag voor uit wat deze foutcode betekent. Wil je daarvoor je postcode, huisnummer en geboortedatum sturen naar webcare@sns.nl o.v.v. ‘Community – foutmelding iDEAL’?

Omdat dit je eerste bericht is op de community, wil ik je graag op twee topics wijzen. Misschien vind je het leuk om het topic ’Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.
Ik krijg dezelfde foutmelding als ik iets via ideal wil betalen.
Graag oplossen
Hoi sur,

Ik zie dat je al een mail hebt gestuurd, heel goed. Daar ga ik mee aan de slag.

Omdat dit je eerste bericht is op de community, wil ik je graag op twee topics wijzen. Misschien vind je het leuk om het topic ’Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.
Wat is hier nou uiteindelijk uitgekomen want ik heb het zelfde probleem ?
Hoi Gary,

Welkom op de community. Goed dat je direct het juiste topic bij je vraag hebt gevonden.

De reden van de foutmelding verschilt per persoon en per rekening. Ik zoek het graag voor je uit. Wil je, net als sur, je postcode, huisnummer en geboortedatum sturen naar webcare@sns.nl o.v.v. ‘Community – foutmelding iDEAL’?

Terwijl ik dit voor je uitzoek, vind je het misschien leuk om het topic ‘Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf eventueel voorstellen in de Koffiekamer.
Dit was in januari een reactie via Twitter van de SNS:



Of dit waar is, kan ik niet verifiëren.
Badge +1
Dit was in januari een reactie via Twitter van de SNS:
Of dit waar is, kan ik niet verifiëren.

Hallo Blacktomcat,

Ook jij verdient een inspecteurs-oorkonde 😉. Dank voor het actief meedenken. De foutcode die wordt benoemd in onze tweet is een foutcode die betrekking heeft op de mobiele app. De foutcode EB -1004 heeft betrekking op Elektronisch Bankieren en heeft een andere oorzaak dan de foutcode in de mobiele app.
Kijk, zo komen we samen beetje bij beetje dichter bij de oorzaak (en daardoor ook de oplossing).

(De tweet betrof ook een iDeail betaling en de persoon in kwestie had wel een stabiel netwerk (althans dat gaf zijn/haar mobiele apparaat aan).)
Ik kan niet betalen
Als ik iets wil betalen krijg ik een fout code eb1004
Goedemiddag wilser,

Zoals je ziet, heb ik je vraag verplaatst naar dit bestaande topic. Als je je gegevens mailt, dan zoeken we uit wat er aan de hand is.
Ik krijg foutmelding eb-1004 als ik een ideal betaling wil doen? Wie kan me helpen?
Hoi,

Als ik een ideal-betaling wil doen krijg ik de foutmelding: EB-1004

Lees dat dit met je verbinding te maken kan hebben maar mijn verbinding is zeer stabiel. Dus dat is het niet

Gr

Thomas
Had je de WiFi al eens uitgezet? Daarnaast waren ze wellicht bezig met onderhoud zoals je ook op dit forum kan lezen.
Badge +2
Goedemorgen tvanlith,

Allereerst van harte welkom op de community. Leuk om te zien dat je je weg hebt gevonden. Wat onhandig dat je een foutmelding krijgt. Ik zoek graag voor je uit wat deze foutcode betekent. Wil je daarvoor je postcode, huisnummer en geboortedatum sturen naar webcare@sns.nl o.v.v. ‘Community – foutmelding iDEAL’?

Wil je een keer zelf een topic aanmaken? In het topic Welkom op de community lees je hoe dat moet. In de Koffiekamer stellen de community leden zichzelf voor. We zijn benieuwd wie jij bent 🙂
Of de app verwijderen en opnieuw installeren?
Badge +2
Goed dat je meedenkt, Blacktomcat. De mobiele app verwijderen en opnieuw installeren verhelpt het probleem niet. Mijn technische collega's kijken wat er precies aan de hand is als tvanlith een mail stuurt.
Goed dat je meedenkt, Blacktomcat. De mobiele app verwijderen en opnieuw installeren verhelpt het probleem niet. Mijn technische collega's kijken wat er precies aan de hand is als tvanlith een mail stuurt.
Had dit niet gewoon te maken met het onderhoud Marijke?
Badge +2
Daar heeft de melding niet mee te maken. Het is belangrijk dat de mail wordt gestuurd, omdat dit te maken heeft met een persoonlijke foutcode.
Daar heeft de melding niet mee te maken. Het is belangrijk dat de mail wordt gestuurd, omdat dit te maken heeft met een persoonlijke foutcode.
Ahw ok nou super dan..
Kleine toevoeging;
ik heb in huis naast m´n wifi router ook een extender (wifi versterker). Met 2 laptops en een smartphone geen probleem, wisselen vanzelf naar de dichts bijzijnde wifi. 1 HTC smartphone doet dat niet en geeft (als ik van plaats wissel in huis) de melding dat er geen verbinding is / mogelijk is. Na het uitschakelen (op de smartphone) van wifi en na 10sec. weer inschakelen, is het "probleem" verholpen.
Dus wie weet.....
Groet,
Ben 🆒
Beste allemaal,

Ik had sinds een aantal dagen ook het probleem met betalingen (EB-1004). Ik heb e.e.a. uitgezocht en het treedt alleen op als ik VPN heb ingeschakeld op mijn computer. VPN simpelweg uitschakelen en betalen gaat weer perfect!

Groet, Ismaja
Beste allemaal,

Ik had sinds een aantal dagen ook het probleem met betalingen (EB-1004). Ik heb e.e.a. uitgezocht en het treedt alleen op als ik VPN heb ingeschakeld op mijn computer. VPN simpelweg uitschakelen en betalen gaat weer perfect!

Groet, Ismaja

Ismaja, goed dat je een (mogelijke) oplossing gedeeld hebt met anderen..!
Dan ben ik wel benieuw waar naar je een VPN hebt lopen: je werkgever of een anonieme internet verbinding oid.
Badge +1
Beste allemaal,
Ik had sinds een aantal dagen ook het probleem met betalingen (EB-1004). Ik heb e.e.a. uitgezocht en het treedt alleen op als ik VPN heb ingeschakeld op mijn computer. VPN simpelweg uitschakelen en betalen gaat weer perfect!
Groet, Ismaja

Goedemorgen,

Inderdaad mooi dat je deze tip deelt op de community en fijn dat betalen weer perfect gaat 🙂 Ik hoop dat we hier vaker van je tips gebruik mogen maken. #sharingiscaring

Reageer