SNS

Beantwoord

Hoe stop ik de bevestigingsbrief voor maandelijks extra aflossen?

  • 13 december 2016
  • 29 Reacties
  • 14557 Keer bekeken

Goedemiddag,

Bij SNS is het helaas nog niet mogelijk om maandelijks extra af te lossen op een annuïteitenhypotheek. Daarom geef ik iedere maand zelf via Mijn SNS een extra aflossing door.
Elke maand ontvang ik hieraan voorafgaand, per hypotheekdeel een losse brief waarop de extra aflossing wordt aangekondigd. Nadat de extra aflossing is verwerkt ontvang ik vervolgens per hypotheekdeel een bevestigingsbrief met daarin mijn nieuwe annuïteit.

Zou dit wellicht anders kunnen? De vooraankondigingen en de bevestigingen ontvang ik het liefst digitaal. Dat lijkt me goedkoper voor SNS én beter voor het milieu. Bovendien verdwijnen de brieven bij mij direct in de papiervernietiger omdat ik mijn hypotheek inzichtelijk heb via Mijn SNS.

Ik hoor het graag! Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Dennis 14 december 2016, 09:59

Goed nieuws, MikeF en Sjaakie93: vanaf februari geef je een maandelijkse aflossing voor de annuïteitenhypotheek door in Mijn SNS. Dit bespaart je de papieren aankondigings- en bevestigingsbrief.
Bekijk origineel

29 reacties

Hoi OM602,

Op dit moment wordt de extra aflosfunctionaliteit onder de loep genomen. Je suggestie wordt doorgegeven aan de ontwikkelaar. Of en wanneer het wordt uitgevoerd, is nog niet duidelijk. Bedankt voor het meedenken.
Hoi OM602,

Bedankt voor je feedback. Dit zet ik door naar de ontwikkelaar.
Ik zie dat je inmiddels kunt zien hoeveel je (extra) af hebt gelost in het lopende jaar en hoeveel ruimte je nog hebt. (of ik heb vorige keer niet goed gekeken) Deze worden wel weergeven alsof je maandelijkse (extra) aflossing het hele jaar gelijk blijft, dus cumulatief. Ook lijkt het me mooi als je kan zien hoeveel je dan maandelijks extra aflost per leningdeel
Badge +1
Ik wil graag helemaal geen brief. Het gaat om een door mij ingediende eenmalige aflossing die ik maandelijks appart invoer.
..

Hallo Sjaakie93,

Onze productmanager geeft aan dat we niet kunnen voorkomen dat je elke maand een bevestiging ontvangt, omdat je steeds een eenmalige aflossing instelt. Dit zou betekenen dat we aan klanten die bijvoorbeeld 1x per jaar een eenmalige aflossing doen geen brief meer versturen.

Een oplossing is dat je gebruikmaakt van een periodieke aflossing. Hierbij kun je bepalen wanneer deze gewijzigd of beëindigd wordt. Je geeft aan dat je de ene maand wel kunt aflossen en de andere niet, daarom weet ik niet of dat in jouw situatie wenselijk is.
Dat klinkt eigenlijk wel logisch 😃
Omdat ik de ene maand wel extra kan aflossen en soms niet.
Bedankt voor je toevoeging Sjaakie, deze heb ik meegegeven aan de productmanager. Zodra ik meer hoor, laat ik het weten. Misschien een overbodige vraag, maar waarom kies je ervoor om iedere maand apart een extra aflossing door te geven? Gaat het bijvoorbeeld om verschillende bedragen die je aflost?
Goedemorgen,
heb een extra aflossing in maart aangevraagd en vervolgens krijg ik gelijk een mail, maar telkens blijft de brief maar komen met het nieuwe termijnbedrag etc. Is dit wel de bedoeling.

Hoi Sjaakie, gaat het om een maandelijkse periodieke aflossing? We zouden inderdaad inregelen dat deze brief 1x wordt gestuurd (bij ingangsdatum en bij een wijziging). Onze productmanager vraagt aan IT hoe het precies zit.


Hallo Tibor,

Ik wil graag helemaal geen brief. Het gaat om een door mij ingediende eenmalige aflossing die ik maandelijks appart invoer.

Nu krijg ik daar keer op keer een brief van met een soort totaaloverzicht. Dit kan ik ook prima zien op mijnsns.nl en ik krijg ook een bevestiging via de e-mail. Dan zou ik juist die brief via de e-mail willen krijgen die er nu maandelijks, omdat ik extra aflos, uitrolt..
Badge +1
Er is natuurlijk bij elke aflossing een wijziging van het termijnbedrag...
Badge +1
Goedemorgen,
heb een extra aflossing in maart aangevraagd en vervolgens krijg ik gelijk een mail, maar telkens blijft de brief maar komen met het nieuwe termijnbedrag etc. Is dit wel de bedoeling.

Hoi Sjaakie, gaat het om een maandelijkse periodieke aflossing? We zouden inderdaad inregelen dat deze brief 1x wordt gestuurd (bij ingangsdatum en bij een wijziging). Onze productmanager vraagt aan IT hoe het precies zit.
Goedemorgen,

Ik krijg helaas nog steeds een brief waarbij mij aflossing (min of meer) wordt bevestigd. Ik heb een extra aflossing in maart aangevraagd en vervolgens krijg ik gelijk een mail, maar telkens blijft de brief maar komen met het nieuwe termijnbedrag etc. Is dit wel de bedoeling? Ik dacht juist dat deze brieven zouden stoppen.
Dit werkt nu, is vandaag afgeschreven.

Als opbouwende kritiek heb ik nog als punt dat je in de interface nergens terugziet dat je ook daadwerkelijk meer aflost. Dit zie je niet in het hypotheken overzicht.

Daarnaast zou het mooi zijn als het "Jaarlijks maximaal boetevrij aflossen" hierbij werd geupdate. Zie dat iemand dit hier https://forum.snsbank.nl/mijn-sns-sns-mobiel-bankieren-app-69/aflossingsbedragen-eerder-tonen-hypotheekoverzicht-10389 ook al heeft geoppperd

Hoi OM602,

Bedankt voor je opbouwende kritiek. Het overzicht zoals nu in Mijn SNS staat, wordt de komende tijd niet aangepast. De detailinformatie laat nog even op zich wachten. We plaatsen je suggesties op de wensenlijst.
Badge +1
. De vandaag geïncasseerde maandlast is echter gelijk aan het bedrag van de incasso op 01-01-2017 (exclusief extra aflossing). Waar gaat dit fout?
Balen dat dit niet goed gaat, Mike. Het is handig als je met een adviseur bespreekt waar de oorzaak ligt. Maak je hier een afspraak? We bellen je dan binnen 2 werkdagen.
Ik heb eveneens een maandelijkse extra aflossing doorgegeven op 23 december, maar ik ontving hier later per post een afwijzingsbrief over. Daarom toch maar weer een eenmalige aflossing doorgegeven, die vandaag is geïncasseerd. Nu ben ik daarbij opnieuw tegen een probleem aangelopen. Mijn annuïteit is niet gedaald, zoals dat de voorgaande maanden wel gebeurde na een extra aflossing... Per 01-01-2017 heb ik namelijk ook een extra aflossing gedaan, waardoor mijn maandlast over de maand januari zou moeten zijn afgenomen... De vandaag geïncasseerde maandlast is echter gelijk aan het bedrag van de incasso op 01-01-2017 (exclusief extra aflossing). Waar gaat dit fout?
Dit werkt nu, is vandaag afgeschreven.

Als opbouwende kritiek heb ik nog als punt dat je in de interface nergens terugziet dat je ook daadwerkelijk meer aflost. Dit zie je niet in het hypotheken overzicht.

Daarnaast zou het mooi zijn als het "Jaarlijks maximaal boetevrij aflossen" hierbij werd geupdate. Zie dat iemand dit hier https://forum.snsbank.nl/mijn-sns-sns-mobiel-bankieren-app-69/aflossingsbedragen-eerder-tonen-hypotheekoverzicht-10389 ook al heeft geoppperd
Hoi allen,

Sinds gisteren (22 december) is het mogelijk om via Mijn SNS extra af te lossen op de annuïteitenhypotheek, de lineaire hypotheek en de restschuldfinanciering.
Badge +1
Indien het saldo het toelaat ga ik het eens proberen.
Top 🙂 Hoor ik van je als je meer weet?
Ik doel specifiek op de maandelijkse variant inderdaad, de incidentele aflossing waar de topicstarter in eerste instantie aan refereert is al operationeel. Indien het saldo het toelaat ga ik het eens proberen.
Badge +1
Het lijkt erop dat de mogelijkheid - in ieder geval in de interface - is toegevoegd. Ik heb nog niet kunnen verifiëren of een en ander ook daadwerkelijk werkt.
Hallo OM602,

Welkom op de community. Doel je op het online aflossingsformulier? Deze moet inderdaad werken. Geef je een seintje als je het geverifieerd hebt?

Hopelijk zie ik je in 2017 vaker op de community. Heb je het topic ‘Welkom op de community’ gelezen? Fijne feestdagen.
Het lijkt erop dat de mogelijkheid - in ieder geval in de interface - is toegevoegd. Ik heb nog niet kunnen verifiëren of een en ander ook daadwerkelijk werkt.
Heerlijk Irene! Wat een feest 🙂 succes met de gedichten vandaag..

Ohwja een extra tip zet Kerstmismuziek aan hehe
Hoi Sjaakie,

Als het proces volledig online is ingericht, dan komt de bevestigingsbrief inderdaad te vervallen.
Goedeavond,

Mijn vraag zou dan zijn: "Komt daarmee ook de bevestigingsbrief van het extra aflossen te vervallen?"
Hoi H. F. de Graaf,

Welkom op de community.

Wil je een maandelijkse extra aflossing stoppen of een eenmalige extra aflossing? Een extra aflossing is tot 5 werkdagen voor de incasso te annuleren. Wanneer vindt de extra aflossing plaats? Via dit formulier annuleer je de maandelijkse aflossing.

Wil je een keer zelf een topic aanmaken? In het topic Welkom op de community lees je hoe dat moet.
Op de community praten we ook over ‘niet bankzaken’ in de Koffiekamer en stel je jezelf voor.
Hoe stop ik mijn extra aflossing van mijn Aflossingsvrije Hypotheek?

Reageer