SNS

Beantwoord

Hoe zit het met de hypotheek opslag?

  • 9 juli 2014
  • 48 Reacties
  • 3882 Keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Ik heb pas het een ander nog eens opgezoch over hypotheken.
Snap ik het nou goed dat opslag een extra rente percentage is vanwege het risico dat een bank loopt. En dat als je NHG hebt je die opslag niet hoeft te betalen omdat dat risico wegvalt? Klopt het ook dat als je maar een bepaald percentage van de marktwaarde of executiewaard leent die opslag sowieso niet berekend word? En als dat zo is, welk percentage is dat dan? En van welk bedrag?
Alvast bedankt.
groeten
Eva
icon

Beste antwoord door Olaf 11 juli 2014, 13:09

Ik heb pas het een ander nog eens opgezoch over hypotheken.
Snap ik het nou goed dat opslag een extra rente percentage is vanwege het risico dat een bank loopt. En dat als je NHG hebt je die opslag niet hoeft te betalen omdat dat risico wegvalt? Klopt het ook dat als je maar een bepaald percentage van de marktwaarde of executiewaard leent die opslag sowieso niet berekend word? En als dat zo is, welk percentage is dat dan? En van welk bedrag?
Alvast bedankt.
groeten
Eva


Hi Eva,

We hebben zojuist een reactie over de opslag ontvangen; SNS Bank heeft verschillende rentetarieven: NHG, minder dan 75% executiewaarde, tot 100% en daarboven tot 125%. In de rente zit inderdaad risicokosten verwerkt. Ook bij NHG. De risicokosten lopen op als het verschil tussen de lening en het onderpand kleiner wordt. Als de schuld groter is dan de waarde van de woning, is het risico voor de bank een stuk groter dan als de schuld gedekt is door bijvoorbeeld NHG. Daarom zit er verschil in die tarieven. In verband met concurrentiegevoelige informatie, kunnen we geen details geven over het exacte percentage.
Bekijk origineel

48 reacties

Badge +1
Hallo Eva,

Vervelend om te lezen dat je geen goed gevoel hebt overgehouden aan het telefoongesprek; ik kan me je frustratie voorstellen. Ik hoop dat de e-mail die je gaat ontvangen, je verder op weg helpt. Zo niet, helpen wij je natuurlijk graag. Zou je in dat geval een korte toelichting, samen met je contactgegevens o.v.v. 'opslag hypotheken SNS Community' willen mailen naar [email]webcare@sns.nl[/email]?
Reputatie 2
Badge
Hallo Eva,

Vervelend om te lezen dat je geen goed gevoel hebt overgehouden aan het telefoongesprek; ik kan me je frustratie voorstellen. Ik hoop dat de e-mail die je gaat ontvangen, je verder op weg helpt. Zo niet, helpen wij je natuurlijk graag. Zou je in dat geval een korte toelichting, samen met je contactgegevens o.v.v. 'opslag hypotheken SNS Community' willen mailen naar [email]webcare@sns.nl[/email]?


Ik heb inmiddels een email gestuurd maar niet vermeld dat het naar aanleiding van een bericht in de comunity was. Maakt dat nog uit?
De reden dat ik het vroeg is dat als ik 5000 euro minder geleend had ik op 75 procent van de executiewaarde had gezeten. Dat had mijn hypotheekadviseur me wel mogen vertellen en uitleggen. In plaats van de zinvolle waarschuwing dat ik onder bepaalde omstandigheden ik op mijn 80e een betalingsprobleem zou kunnen hebben, uitgaande van zeer onvaste gegevens.
Maar dan had hij waarschijnlijk minder aan me kunnen verdienen. Beetje jammer.


Hoi Eva, zo zij er meer hoor die sns er in luisteren! !!Mij is een supertophypotheek aangesmeerd maar reken niet dat ze je uit de brand helpen

Erg vervelend om te lezen dat je niet volledig geïnformeerd bent destijds. Ik vind het ook jammer om te lezen dat je het gevoel hebt niet de juiste informatie te hebben ontvangen, zodat er ‘meer aan je verdiend wordt’. Dat gevoel hoor je niet te hebben. We hebben je laatste bericht uitgezet bij de desbetreffende afdeling. Zij adviseren toch om een afspraak te maken de adviseur. Deze kan dan kijken of er mogelijkheden zijn om te switchen naar een andere risicoklasse. Ik hoop dat deze adviseur je negatieve gevoel kan omzetten in een positief gevoel.
Alles wat fout kon gaan is fout gegaan.
Niet slapen,maagproblemen en al jaren hoofdpijn heb ik ervan.
Driedubbel betalen voor verzekeringen,en niet uit willen keren.
Huis getaxeerd en notaris geweest voor bouwdepot..kom je er achter dat je helemaal geen depot hebt terwijl aannemer begonnen was.
Na verhuizing zeiden ze ja is crisis en kan net..kom je er achter dat je een supertophypotheek hebt na de tijd,met een opslag van maar liefst 1,2 %!
Boetes van 6500 op de mat onterecht,verkeerde verzekeringen.
Geopereerd en gezegd zit moeilijk met betalen al 3 x aangegeven maar je krijgt als antwoord oooo u kan nog 2000 rood staan.
Heb zelf 10 jaar vastgezet voor 4,2, en kom je erachter dat ze er 4,4 van gemaakt hadden bij mij eerste huisje en ze konden het niet meer terugdraaien zeiden ze.
Bonus van 300 zou ik krijgen als je iemand aanmeld voor hypotheek. ..ik wacht al 6 jaar op de 300 euro.
Wil mijn verpande levensverzekering afkopen en zo 45000 omlaag en zo 1.2 minder risico-opslag betalen om het rond te kunnen breien voor de Kids. ..sns werkt hier niet aan mee.
Verzekeringen afgekocht voor 2500 kom je er jaren later achter dat ze het evengoed elke maand inhouden van mn rekening,kan nog wel even doorgaan.
SNS=Garant voor Stress
Badge +1
Alles wat fout kon gaan is fout gegaan.


Goedemorgen Kvank,

Welkom op de community. Ik had je liever met een ander gevoel welkom geheten hier; wat jammer om te lezen dat het zo is gelopen. Het lijkt me raadzaam om jouw situatie te bespreken met een hypotheekadviseur en samen te kijken naar een oplossing. Een afspraak maak je heel makkelijk via onze website. Als wij je hierbij kunnen helpen, hoor ik het ook graag. Hou je ons op de hoogte van de ontwikkelingen?

Heb je het topic 'Welkom op de community' al gezien? Zo word je een beetje wegwijs hier.
Met 2 Hypotheekadviseurs van sns in gesprek geweest..

Het leuke is ik kon de 45000 aflossen en had offerte heel snel binnen van delta lloyd alles getekend en geregeld ,zegt de andere hypotheekadviseur weer nee doen we niet..
op de polis zit een garantie kapitaal van 83000..en sns heeft liever zekerheid.(deze moet nog 15 jaar)
Met 2 Hypotheekadviseurs van sns in gesprek geweest..

Het leuke is ik kon de 45000 aflossen en had offerte heel snel binnen van delta lloyd alles getekend en geregeld ,zegt de andere hypotheekadviseur weer nee doen we niet..
op de polis zit een garantie kapitaal van 83000..en sns heeft liever zekerheid.(deze moet nog 15 jaar)


Hoi kvank,

Ik kan me voorstellen dat je dit liever anders had gezien. Ik weet niet precies wanneer je de twee afspraken hebt gehad, maar wil je nog eens in gesprek met een adviseur om je mogelijkheden te bekijken? Dan kun je eenvoudig een afspraak maken via onze website, zoals Tibor al aangaf.
Nou de 3 kwart van mijn verhaal staat er niet eens bij hierboven.
Het enigste wat jullie kunnen is webcare en hypotheekadviseur regelen.. terwijl die er niet eens uit kunnen komen.
Mijn waarde is 34000 en exact 15 jaar ingelegd en garantie op van 83000.
Dus zou mij risicoopslag omlaag moeten want het is gegarandeerd.
Blijf net zo lang bezig Tot ik mijn korting krijg na alle ellende.
Ondertussen mijn verhaal weer op radar gedaan en aangemeld voor huis onder water en mag waarschijnlijk in de uitzending komen. Omdat er zo en zo 16 dingen fout zijn gegaan
Badge +1
Hallo Kvank,

Is het een idee om je situatie voor te leggen aan onze afdeling Klachtenmanagement? Mijn collega's op deze afdeling bekijken de situatie dan nog een keer. Dit kun je doen via onze website. Zoals gezegd hoop ik dat er een passende oplossing gevonden wordt.
Zelfs de link doet het niet.
Wat ik niet snap dat alle vragen die gesteld worden,allemaal verwezen worden naar de hypotheek adviseur.
Is dit om die provisie weer binnen te krijgen of producten aan te smeren.
Sorry maar geen goed woord over voor sns.
Ik wil alleen nog maar een gesprek met een onafhankelijk iemand die niet bij sns hoort,want bij sns komt er toch geen oplossing
Reputatie 2
Badge
Zelfs de link doet het niet.
Wat ik niet snap dat alle vragen die gesteld worden,allemaal verwezen worden naar de hypotheek adviseur.
Is dit om die provisie weer binnen te krijgen of producten aan te smeren.
Sorry maar geen goed woord over voor sns.
Ik wil alleen nog maar een gesprek met een onafhankelijk iemand die niet bij sns hoort,want bij sns komt er toch geen oplossing


Vanwege technische redenen is het op dit moment helaas niet mogelijk een klacht in te dienen. Wij werken er hard aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak.
oeps!
Badge +1
Excuus, de link werkt nu wel. Als je niet tevreden bent met de uitkomst na het indienen van je klacht, kun je de situatie binnen 3 maanden na dagtekening voorleggen aan het onafhankelijke KIFID. Dit doe je dan via dit formulier.
Ja had gisteravond gewoon via de site het formulier ingevuld.
Alleen zou binnen drie weken bericht krijgen over het risico opslag en de eventuele aflossing van 45000.
Maar zit nu met papieren van de rentebemiddeling die ik gedownload heb en ondertekend heb,deze moet voor 20 october terug naar sns.
Straks zegt het hoofdkantoor na alle missers,vooruit hij mag 45000 aflossen en zak ik 1,2 risico opslag,en dan heb ik net de rentebemiddeling ingevuld.
Kan ik weer alles veranderen,als dat nog kan want dan zit ik wel weer 10 jaar vast aan sns.
Zit nu ook te kijken of als ik naar andere bank ga,wel de aflossing kan doen,als dit niet bij sns kan.
Het is toch per maand exact 900 rente alleen wat er naar sns gaat.
Tibor toch bedankt voor de moeite
Badge +1
Ja had gisteravond gewoon via de site het formulier ingevuld.
Maar zit nu met papieren van de rentebemiddeling die ik gedownload heb en ondertekend heb,deze moet voor 20 october terug naar sns.

Ik vraag onze collega's van Klachtenmanagement om hier met spoed naar te kijken zodat je in ieder geval voor 20 oktober weet waar je aan toe bent.
topper
Badge +1
topper
😃
Badge +1
Ja had gisteravond gewoon via de site het formulier ingevuld.
Alleen zou binnen drie weken bericht krijgen over het risico opslag en de eventuele aflossing van 45000.

Hallo Kvank,

Een collega van Klachtenmanagement heeft je een aantal keer gebeld maar geen contact gekregen. Nu heeft hij je een mail gestuurd. Als je deze beantwoordt, gaat hij met je klacht aan de slag. Fijn weekend voor nu.
Ik word telkens in de morgen gebeld.
Ik werk van 04.00 tot 18.00 en telefoon niet onder werktijd,zaterdag van 0.400 tot 14.00.
Zal kijken of ik hem woensdag te pakken krijg.
Maar zag al dat dit ook een hypotheekadviseur is,dus komt het weer op hetzelfde uit sns kennende zal niet toegeven.
Loop nu al maanden met hartkloppingen en dat alleen om een hypotheek,stijgt gewoon naar je hoofd.
Zullen zien of ik hem woensdag te pakken krijg
Hoi kvank,

Heb je al in je mailbox gekeken? Als je op de mail reageert van mijn collega, dan kun je het hele medium 'telefoon' voor nu even overslaan.
Had geen mail in mailbox.
Maar had eergisteren wel mailtje gehad dat hij een keer gebeld had,en dat hij maandag ook bereikbaar was.
Nu mail naar hem terug gestuurd met hele tekst en uitleg erbij heb 80 minuten zitten tikken.
Vrijdagmiddag belde die ene hypotheek adviseuse van me nog dat ik eventueel een klacht in kon dienen (zei ze met een piepstemmetje)
Had ik al gedaan zei ik.
Mischien had ze er weet van dat de vorige die mijn hypotheek behandelt had paar jaar geleden op directe voet ontslag gehad heeft.
Maar daar had ik niets aan want ik zat en zit met de gebakken peren omdat er toen alleen dat aan gedaan werd.(het ontslag)
Kijk dat hoeft van mij ook weer niet,had gewoon opgelost kunnen worden.
Ik heb voor mijn werk ook een hele grote verantwoordelijkheid,ik werk voor alleen maar voor de allerrijkste miljardairs die het allerbeste van mij verwachten,en maak ook lange dagen,en in die 8 jaar heb ik tot nu nog geen fout gemaak,maar ik heb dan ook plezier in mijn werk en benadeel geen mens,want daar houd ik niet van
En waarom?Omdat mijn baas alleen het allerbeste personeel wil,ondertussen weet ik meer als een adviseur,als ik het aantal maanden moet optellen wat ik aan het Google kwijt
ben,zonde van mijn tijd.
Verwacht geen oplossing ahoewel er toch een paar zijn die wel een passende oplossing kregen zoals josduurland en wbakker
Badge +1
Bedankt voor de update, kvank.
Het is verzonden naar sns klachten,maar geen bevestiging gehad.
Kreeg vanochtend weer een brief van delta lloyd of ik nou al de handtekening van sns opgestuurd voor de aflossing aan sns.
Heb vanaf vandaag nog 10 dagen om het op te sturen anders kan het weer overnieuw zucht
Heb weer even om een update gevraagd, kvank. Ik kom bij je terug zodra ik meer weet.
Nou had hele partij klachten maar hier is geen woord over gerept.Geen woord!
Ging dus alleen over de aflossing dat dit basistarief 1995 euro koste voor de adviseur en dat ik dat even eerst huis moest laten taxeren en even moest kijken voor goede pensioenregeling en arbeidsongeschiktheidsverzekering.
Henk van *** denkt zeker dat ik@#%!! ¥€&#@ ben.
Ik geef niet 1 euro cent uit aan adviseurs die er zo n *** van maken en ook bij mij gemaakt hebben,nou zal ik moeten betalen voor de grote zooi waar SNS VOOR HEEFT GEZORGD!!Is te gek voor woorden
Zal nu ook verder kijken en alle klachten 1 voor 1 plaatsen op klacht.nl en radar en al het andere wat ik kan vinden.
Wil iedereen waarschuwen voor wat je bij een bank als sns kan verwachten,vanaf nu is het oorlog,want luisteren doen ze niet.
Badge +1
Nou had hele partij klachten maar hier is geen woord over gerept.Geen woord!
Ging dus alleen over de aflossing dat dit basistarief 1995 euro koste voor de adviseur en dat ik dat even eerst huis moest laten taxeren en even moest kijken voor goede pensioenregeling en arbeidsongeschiktheidsverzekering.
Henk van *** denkt zeker dat ik@#%!! ¥€&#@ ben...


Ik lees een mooi verhaal over 'Een kijkje in de keuken bij Klachtenmanagement ', maar het lijkt me ook goed als de SNS een paar van die rustige jongens inzet als mediators om bij een telefoongesprek aanwezig te zijn.

P.S.
Volgens mij geldt dat je geen provisie betaald voor producten die onder het oude regime afgesloten zijn, tenzij je 'alles' ter discussie zet. Heb zelf ook al eens vreemde zinnen in brieven gelezen over 'advies' kosten...

Reageer