SNS

Beantwoord

Info schadeverzekeringen SNS

  • 26 juni 2019
  • 8 Reacties
  • 2445 Keer bekeken

Hallo ,
Uit de landelijke pers heb ik gelezen dat de VIVAT schadeverzekeringen zijn verpatst aan NN.
Jaren geleden heb ik mijn NN schadeverzekeringen ondergebracht bij SNS in verband met de gunstige SNS condities.
Is er enig uitzicht op welke termijn de SNS klanten van deze transitie op de hoogte worden gebracht. ?
m.vr.gr.
icon

Beste antwoord door Evelyn SNS 4 juli 2019, 14:07

Beste @Koos en @Ferd,

Àls de dekking en/of polisvoorwaarden van (schade)verzekeringen bij SNS worden aangepast, dan zijn we verplicht om onze klanten op de hoogte te stellen. Deze regel vinden we belangrijk en klanten kunnen erop vertrouwen dat we tijdig communiceren. Hoe lang deze overdracht precies duurt is niet aan mij om te zeggen. De verwachting kun je in het antwoord van de verzekeraar teruglezen: in het eerste kwartaal van 2020 wordt de closing voltooid, mits aan alle voorwaarden is voldaan. Het is goed om te weten dat de verzekeraar heeft bevestigd dat er niets wijzigt: klanten behouden hun rechten en verplichtingen bij de door hun afgesloten producten en contracten.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Hoi @Axasjaak,

Interessante vraag, ik neem aan dat je doelt op (bijvoorbeeld) het bericht in de Volkskrant op 10 juni: 'Nadat het Chinese moederbedrijf in zwaar weer was terechtgekomen, krijgt verzekeraar Vivat een nieuwe eigenaar: investeerder Athora uit Bermuda. Deze nieuwe eigenaar verkoopt de 300.000 schadepolissen direct door aan NN Group.'

Stél dat deze verkoop van invloed is op de (bijvoorbeeld afgeven dekking en de polisvoorwaarden) van schadeverzekeringen bij SNS, dan zijn we verplicht om onze klanten op de hoogte te stellen. Vooralsnog heb ik hier geen bericht over gekregen, maar ik ga het voor je navragen en dan kom ik erop terug.
Reputatie 3
Badge
De verkoop door VIVAT hing inderdaad in de lucht. Nationale Nederlanden was mij nog niet bekend. Ik lees het woordje Group. Een andere vraag die ik daarom heb of Reaal binnen de NN groep als merk haar eigen identiteit behoudt. Dit zou een extra waarborg zijn dat haar producten tegen de huidige voorwaarden blijven bestaan. Voorlopig tenminste.
Reputatie 5
Badge +4
Beste @Axasjaak en @Ferd,

Vanochtend kreeg ik de reactie van de verzekeraar binnen. Ze gaan op een overzichtelijke manier op de vragen in, het antwoord is als volgt:

Wat is de aanleiding voor de verkoop en hoe is het tot stand gekomen?
Op 8 oktober 2018 is VIVAT door haar aandeelhouder Anbang geïnformeerd over het feit dat Anbang is gestart met de volgende fase van de strategische heroriëntatie van haar aandeelhouderschap in VIVAT. Dit in navolging op de eerdere aankondiging door Anbang op 28 mei 2018 over de bredere strategische heroriëntatie van al haar bezittingen. Onderdeel van de heroriëntatie was o.a. een onderzoek naar de verkoop van VIVAT. Op 7 juni werd de voorgenomen verkoop van VIVAT door Anbang aan Athora/NN bekendgemaakt. Athora neemt 100% van de aandelen in VIVAT over van Anbang. Daarna zal VIVAT Schadeverzekeringen N.V. (VIVAT Schade) worden doorverkocht aan NN Group. De overeenkomst is onder voorbehoud van het doorlopen van het adviestraject met de medezeggenschap en goedkeuring van toezichthouders.

Tijdslijn: hoe nu verder?
De duur van de periode tot aan closing is afhankelijk van diverse factoren, onder andere goedkeuring van toezichthouders. In de aankondiging van de voorgenomen verkoop van VIVAT is door Athora en NN Group aangegeven dat zij verwachten dat de closing in het eerste kwartaal van 2020 wordt voltooid, mits aan alle voorwaarden is voldaan.

Wat betekent dit voor de klanten met een polis?
Voor klanten verandert er voorlopig niets. Zij behouden hun rechten en verplichtingen bij de door hun afgesloten producten en contracten.
Reputatie 3
Badge
Dank je @Evelyn, als ik het goed begrijp moet de overdracht eerst nog wat meer zijn beslag krijgen voordat er meer informatie beschikbaar komt, en dat dit nog een klein jaar kan duren.

Wat mijn ervaring is met overdrachten van ander verzekeringen is dat het lopende verzekeringscontract heilig is. Het zou ook een bom onder de verzekeringswereld leggen wanneer de contractverplichtingen niet heel serieus zouden worden genomen. Of je nog bij een toekomstige verzekeraar past als je situatie verandert is trouwens altijd de vraag. En dan zijn we waarschijnlijk weer een jaar verder.
Houdt wel de premie in de gaten.
Ooit kreeg ik een brief van een verzekeraar, die het bedrijf had opgekocht waarbij mijn inboedelverzekering liep. Was nooit gecommuniceerd, ik wilde de brief al ongelezen bij het oudpapier gooien, omdat ik immers geen relatie had (dacht te hebben) met dat nieuwe bedrijf.

En passant werd aangekondigd dat de premie met 40% omhoog zou gaan.

Je begrijpt wat ik met die polis heb gedaan.
Reputatie 3
Badge
Meteen na de switch? Na een jaar of zo ben ik na zo'n verandering altijd alert op sluipverhogingen. Als ieders aandacht weer is afgewend.

Direct na een switch is mijn ervaring dat maatschappijen dat niet aandurven.
Ja, meteen na de switch. Ik wist nog niet eens dat mijn polis was verhuisd, dat nam ik ze zo mogelijk nog meer kwalijk dan de extreem forse premieverhoging. Was overigens geen SNS(-gerelateerde) verzekering.
Reputatie 5
Badge +4
Beste @Koos en @Ferd,

Àls de dekking en/of polisvoorwaarden van (schade)verzekeringen bij SNS worden aangepast, dan zijn we verplicht om onze klanten op de hoogte te stellen. Deze regel vinden we belangrijk en klanten kunnen erop vertrouwen dat we tijdig communiceren. Hoe lang deze overdracht precies duurt is niet aan mij om te zeggen. De verwachting kun je in het antwoord van de verzekeraar teruglezen: in het eerste kwartaal van 2020 wordt de closing voltooid, mits aan alle voorwaarden is voldaan. Het is goed om te weten dat de verzekeraar heeft bevestigd dat er niets wijzigt: klanten behouden hun rechten en verplichtingen bij de door hun afgesloten producten en contracten.

Reageer