SNS

Beantwoord

Instellen restsparen binnen Mijn SNS

  • 2 november 2012
  • 14 Reacties
  • 3473 Keer bekeken

Toevallig viel vandaag mijn oog op een bij boeking op mijn privé rekening. Toen ik beter keek, zag ik ; "SYSTEEMSPAREN (RESTBEDRAG) NAAR". Dit was een boeking van mijn Maxirekening naar mijn privérekening. Verder kijkend is dit de laatste paar maanden een aantal (ik meen 3) keer gebeurd, (ongeveer €3, €40, €70 oid.).
Van mij is hiervoor geen opdracht gegeven!
RaRa wat is dit? Gaat men bij de SNS nu op eigen houtje bedragen heen en weer schuiven???? :)
Groet,
Ben 🆒
icon

Beste antwoord door Marnix 6 november 2012, 16:46

Hi Ben,

De opdrachten zouden te zien moeten zijn bij 'ingeplande overschrijvingen'. Heb je bij je SNS Betalen en je SNS Maxisparen gekeken? Zoals in de bijlage te zien is, kun je bovenaan je rekening selecteren.

Hopelijk kun je de opdracht nu wel vinden anders moeten we écht gaan graven 😉
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Toevallig viel vandaag mijn oog op een bij boeking op mijn privé rekening. Toen ik beter keek, zag ik ; "SYSTEEMSPAREN (RESTBEDRAG) NAAR". Dit was een boeking van mijn Maxirekening naar mijn privérekening. Verder kijkend is dit de laatste paar maanden een aantal (ik meen 3) keer gebeurd, (ongeveer €3, €40, €70 oid.).
Van mij is hiervoor geen opdracht gegeven!
RaRa wat is dit? Gaat men bij de SNS nu op eigen houtje bedragen heen en weer schuiven???? :)
Groet,
Ben 🆒


Dit lijkt op een periodieke (wekelijkse) opdracht voor ASA (automatisch saldo aanvullen) die er nog in staat. Waarschijnlijk was bij die drie gevallen het saldo op je priverekening onder de ingestelde grens gekomen. Als het goed is, kun je deze ASA opdracht terugvinden in de geplande opdrachten, maar ik heb het ook een keertje gehad dat die daar om onverklaarbare wijze niet meer zichtbaar was. Volgens mij had ik de tegenrekening van de betreffende spaarrekening gewijzigd waardoor de reeds ingeplande ASA uit het overzicht van ingeplande tergkerende overboekingen verdween, maar nog wel wekelijks werd uitgevoerd. Bij mij is het via de klantenservice opgelost.
Groeten,
Stefan
Reputatie 3
Badge +1
Ha Ben, wat vreemd zeg. De verklaring van Stefan zou misschien wel de reden kunnen zijn. We hebben het in elk geval doorgezet naar de betreffende afdeling. Je krijgt het antwoord snel van ons.

Dit lijkt op een periodieke (wekelijkse) opdracht voor ASA (automatisch saldo aanvullen) die er nog in staat. Waarschijnlijk was bij die drie gevallen het saldo op je priverekening onder de ingestelde grens gekomen. Als het goed is, kun je deze ASA opdracht terugvinden in de geplande opdrachten, maar ik heb het ook een keertje gehad dat die daar om onverklaarbare wijze niet meer zichtbaar was. Volgens mij had ik de tegenrekening van de betreffende spaarrekening gewijzigd waardoor de reeds ingeplande ASA uit het overzicht van ingeplande tergkerende overboekingen verdween, maar nog wel wekelijks werd uitgevoerd. Bij mij is het via de klantenservice opgelost.
Groeten,
Stefan

Ik heb daar even gekeken, ondanks dat ik volgens mij nooit een ASA heb aangemaakt, maar niet iets gevonden/gezien dat in de richting wijst waar jij aan denkt. Ik zal de overzichten nog eens goed bestuderen (op bijv. regelmaat oid).
@Tineke; zoals hierboven al aan gegeven, het is mij nog niet duidelijk wat hier de oorzaak van is. Wacht dus op je reactie.
Groet,
Ben 🆒
Hi Ben,

We hebben ons verder verdiept in de transacties. Het gaat toch om een wekelijkse ASA (automatisch saldo aanvullen) opdracht. Elke week kijkt het systeem of het saldo op je betaalrekening onder een bepaalde grens staat. Als dat het geval is, wordt het verschil tussen de ingestelde grens en het saldo aangevuld vanaf je SNS Maxisparen.

We sturen je ook een e-mail met een toelichting omdat we je gegevens natuurlijk niet op de community zetten 🙂
Hoi Marnix,
Dank voor je reactie.
Zoals in mijn vorige privé mail al aangegeven, staat bij mij geen ASA opdracht (of iets wat er op lijkt) bij “ingeplande overschrijvingen”. Voor zover ik mij kan herinneren heb ik ook geen ASA ingesteld, maar ….. Ik hou wel van uitproberen, dus uitsluiten dat ik hem wel heb ingesteld, kan ik ook niet.
Ook wel raar dat er in de omschrijving staat “restsparen”, en dat 17 mei pas de eerste boeking heeft plaats gevonden (vanaf 06-01-2012)
Maar goed, hoe dan wel verder?
Groet,
Ben
Hi Ben,

De opdrachten zouden te zien moeten zijn bij 'ingeplande overschrijvingen'. Heb je bij je SNS Betalen en je SNS Maxisparen gekeken? Zoals in de bijlage te zien is, kun je bovenaan je rekening selecteren.

Hopelijk kun je de opdracht nu wel vinden anders moeten we écht gaan graven 😉
Hi Ben,

De opdrachten zouden te zien moeten zijn bij 'ingeplande overschrijvingen'. Heb je bij je SNS Betalen en je SNS Maxisparen gekeken? Zoals in de bijlage te zien is, kun je bovenaan je rekening selecteren.

Hopelijk kun je de opdracht nu wel vinden anders moeten we écht gaan graven ;)

Yes, gevonden. Nooit geweten dat er de optie "toon" was. Dacht altijd één "bak" waar alle geplande overschrijvingen in zouden staan. Zo zie je maar weer :eek:
Misschien bij een volgende (opmaak) aanpassing, de regel van "Toon" iets naar onder verplaatsen. Daardoor "hoort" deze meer bij het overzicht er onder. "nieuw toevoegen" oid kan dan er boven of onder het overzicht.
Bedankt.
Groet,
Ben 🆒

Yes, gevonden. Nooit geweten dat er de optie "toon" was. Dacht altijd één "bak" waar alle geplande overschrijvingen in zouden staan. Zo zie je maar weer :eek:
Misschien bij een volgende (opmaak) aanpassing, de regel van "Toon" iets naar onder verplaatsen. Daardoor "hoort" deze meer bij het overzicht er onder. "nieuw toevoegen" oid kan dan er boven of onder het overzicht.
Bedankt.
Groet,
Ben 🆒


Toch leuk dat we onze doorgewinterde Community-leden ook nog iets 'nieuws' kunnen laten zien 😃. Zo leren we van elkaar, want je feedback over de opmaak zetten we door naar de ontwikkelaars. Thanks voor de feedback Ben!
Ik heb een wekelijkse automatische saldoaanvulling aangemaakt maar deze is niet te zien onder 'ingeplande overschrijvingen' terwijl dat volgens de instructies wel het geval moet zijn.
Graag zou ik willen weten waarom ik dat niet kan zien en hoe ik het wel kan zien.

groeten,
Jochum
Ik heb een wekelijkse automatische saldoaanvulling aangemaakt maar deze is niet te zien onder 'ingeplande overschrijvingen' terwijl dat volgens de instructies wel het geval moet zijn. Graag zou ik willen weten waarom ik dat niet kan zien en hoe ik het wel kan zien. groeten, Jochum

Hoi Jochum,
Het is een beetje onduidelijk, maar als je het weet ook wel weer logisch.
Klik: Ingeplande overschrijvingen , bovenaan staat nu een regel: Toon; met een rekening (vermoedelijk je betaalrekening), selecteer hier de rekening waar vandaan je betaalrekening wordt aangevuld.
En?
Volgens mij zou je nu de automatische aanvulling moeten zien.
Groet,
Ben 🆒
Ik heb een wekelijkse automatische saldoaanvulling aangemaakt maar deze is niet te zien onder 'ingeplande overschrijvingen' terwijl dat volgens de instructies wel het geval moet zijn. Graag zou ik willen weten waarom ik dat niet kan zien en hoe ik het wel kan zien. groeten, Jochum

Hoi Jochum,
Het is een beetje onduidelijk, maar als je het weet ook wel weer logisch.
Klik: Ingeplande overschrijvingen , bovenaan staat nu een regel: Toon; met een rekening (vermoedelijk je betaalrekening), selecteer hier de rekening waar vandaan je betaalrekening wordt aangevuld.
En?
Volgens mij zou je nu de automatische aanvulling moeten zien.
Groet,
Ben 🆒



Beste Fenn,

Van harte welkom op SNS Community:)

We hebben je vraag verplaatst naar dit topic omdat het onderwerp hieronder behandeld wordt.

Heb je al wat kunnen rondkijken op de community?

Als je het leuk vindt kan je wat over jezelf vertellen in het topic Nieuw of al bekend? Stel jezelf voor! https://forum.snsbank.nl/showthread.php?t=6698

Misschien ook interessant om daar wat te lezen over de andere communityleden en moderators.:o
@BigBen Leuk dat je zo snel gereageerd hebt op de vraag van Fenn!
Bedankt:D
Het deed mij ontzettend duigd dat mijn SNSbank de laatste maanden eindelijk ook bij de hoogste rente aanbieders ging behoren.
Daarom heb ik een SNS internetspaarekening en een SNS maxispaarrekening geopend.
Wat scherts mijn verbazing sind het een staatsbank is geworden is men nu weer de rentes aan het verlagen.
Zeer teleurstellend hoor maar ja dan maar mijn centjes weer bij de andere onder brengen.
Badge +1
Het deed mij ontzettend duigd dat mijn SNSbank de laatste maanden eindelijk ook bij de hoogste rente aanbieders ging behoren.
Daarom heb ik een SNS internetspaarekening en een SNS maxispaarrekening geopend.
Wat scherts mijn verbazing sind het een staatsbank is geworden is men nu weer de rentes aan het verlagen.
Zeer teleurstellend hoor maar ja dan maar mijn centjes weer bij de andere onder brengen.


Hallo van Leijen,

Allereerst welkom op SNS Community. We kunnen ons voorstellen dat het minder leuk is als rentes worden verlaagd.
SNS Bank streeft ernaar om op spaarrekeningen waarover klanten vrij over hun geld kunnen beschikken een rente te bieden die bovengemiddeld is op de Nederlandse spaarmarkt. Als de rente op de markt daalt, dalen de rentes die we op spaarrekeningen bieden echter ook. We zorgen er alleen wel voor dat onze spaarrentes niet te hard dalen zodat deze aantrekkelijk en relatief constant blijven voor onze spaarders.

Hier vind je een uitgebreidere toelichting op de rentedaling.

We hopen je vaker te zien op SNS Community. 😃

Reageer