SNS

Klacht in klantvriendelijkheid - wil het toch even kwijt

  • 28 juni 2020
  • 1 Reactie
  • 5492 Keer bekeken

Ik heb al een tijdje problemen met mn bankpasje, dat de functie van contactloos betalen niet langer werkt. Met pincode nog wel. Het plastic laat ook wat los. Ik besloot dat het tijd was om een nieuwe te bestellen.

Toen ik inlogde, zag ik dat mijn oude adres nog vermeld stond. Dus ik deed een adreswijziging, om vervolgens zo'n persoonlijke kaart te bestellen, met een leuke zelfgemaakte crea afbeelding erop, wat me ook echt deed uitzien naar het ontvangen van de kaart. (ik dacht bij het bestellen dat ik m gratis kreeg, omdat ik nog een studentenrekening heb, maar ik ben idd geen student meer, dus toen de 8,50 van mn rekening ging, kon ik ermee leven). 

Na ruim een week nog geen kaart/code ontvangen. Er toch maar eens achteraan gebeld. Medewerker ging het uitzoeken... Bleek dat het toch naar mn oude adres was gestuurd - niet meer op te halen daar, omdat de huizen afgebroken worden momenteel in die wijk. 

Toen ik in Mijn Sns keek, stond daar idd - tot mn verbazing - naast mn nieuwe adres nog mijn oude adres als postadres... Dus heb m eruit gehaald. En besloot ff naar de winkel te gaan om de bestelling te annuleren. 

Maar wat een ervaring, vooral de manier hoe ik aangesproken werd. Inhoudelijk had de medewerker gelijk: ik had iets over het hoofd gezien met het doorvoeren van mn adreswijziging, waardoor de oude ook was blijven staan. Maar ze deed er nog een schepje bovenop. Toen ze in het systeem keek, zag ze dat ik per morgen (wat de standaardoptie was) mn oude adres eruit had gehaald... Ze zei (ongevraagd of dit de bedoeling was geweest): 'waarom pas per morgen? Zie je leest weer niet goed...' Ik was blij dat ik alleen in de winkel was, het voelde zo beschamend.

Ze gaf aan dat ze de 8,50 nu niet ging vergoeden, van de op deze manier misgelopen kaart. Als ik een gewoon pasje bestel, krijg ik geen restitutie, als ik met een nieuwe fotopasnaar haar kom wil ze er over nadenken om te vergoeden, met de duidelijke aantekening dat klanten als mij de SNS geld kosten.

Ik moest buiten vechten tegen m'n tranen. Ja, ze heeft inhoudelijk gelijk - het lag bij mij, niet bij de bank - maar de toon, de manier waarop, had echt anders gekund. 

Ik laat het vervangen van de pas even... Het moet eerst zakken. Voor een leuke gepersonaliseerde kaart is voor mij de lol eraf op deze manier. 

 

 

 


1 reactie

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Dorien1982,

Nou moe, ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent. Doe je moeite om het goed te regelen, krijg je de deksel op je neus en beschik je nog steeds niet over een nieuwe pas. Dat kan beter. Wil je mij een e-mail sturen met daarin je voor- en achternaam, postcode, huisnummer en woonplaats, je geboortedatum, rekeningnummer en het huidige pasnummer?

Graag ook vermelden in welke SNS Winkel je geweest en als je het op prijs stelt om door ons gebeld te worden, wil je dan ook je telefoonnummer vermelden? Het spijt me dat het zo is gegaan, ik hoop gauw van je te horen. De mail kun je sturen naar: community@sns.nl onder vermelding van ‘Pasje Dorien’ ter attentie van Evelyn. 

Reageer