SNS

Mastercard wordt Visacard

  • 20 juli 2018
  • 66 Reacties
  • 12346 Keer bekeken


Toon eerste bericht

66 reacties

De mail verwees naar een link op icscards.nl, dit is een legitiem domein van ICS. Bovendien werd expliciet mijn naam en de SNS credit card vermeld. En verder werd er ook niet om gegevens gevraagd.
Maar het blijft inderdaad uitkijken met dit soort mails. En daarom hou ik er ook niet van dat ICS ze ongevraagd toestuurt.
Badge +2
Goedemorgen,

Het blijkt toch te gaan om een mail van ICS. We zijn hier zelf ook niet blij mee en de productmanager zoekt het verder uit. Zodra ik meer informatie heb, laat ik dat weten.
Badge +2
Ik heb vorige week mijn ICS creditkaart geactiveerd en een ICS account aangemaakt. Ik heb mijn SNS masterkaart daarna vernietigd. Dus ik werk nu met de ICS creditkaart. Ik zag net, dat op 27-09-2018 van mijn SNS masterkaart 15,75 euro is afgeschreven betreffende jaarlijkse kosten. Zijn dit de kosten voor mijn nieuwe ICS kaart? Ik neem tenminste niet aan dat dit nog de jaarlijkse kosten voor mijn niet meer bestaande masterkaart zijn. Kan de SNS bank overigens van mijn niet meer bestaande mastercard rekening geld afschrijven?
Goedemorgen ghm45,

De productmanager wees mij erop dat mijn vorige antwoord niet helemaal juist was. Als je de creditcard hebt opgezegd, dan worden de kosten inderdaad binnen 2 weken teruggeboekt. Heb je 'm niet opgezegd, dan incasseren we de jaarlijkse kosten in de maand waarin we dat altijd doen. Met ICS is afgesproken dat ze de incassodatum van de jaarlijkse kosten overnemen. In september incasseerden wij voor het laatst. Voor jou betekent dit dat je nu voor komend jaar hebt betaald en dat dit dus ook geldt voor je nieuwe creditcard. In september 2019 doet ICS de incasso.
Hoi leden,

SNS is gestopt met het uitgeven van creditcard, ICS heeft dit van SNS overgenomen. ICS heeft je persoonsgegevens nodig voor de creditcard dienstverlening, bijvoorbeeld je mailadres voor het versturen van serviceberichten als je creditcardafschrift in Mijn ICS beschikbaar is en andere belangrijke zaken met betrekking tot het gebruik van je creditcard. De mail die klanten hebben ontvangen, valt daar niet onder. Deze mail heeft betrekking op een winactie in het kader van het 30-jarig bestaan van ICS. De verzending hiervan berust op een misverstand tussen SNS en ICS. We maken met ICS afspraken om verzending van commerciële mails in de toekomst te voorkomen. Sorry voor de verwarring.
Ik heb de nieuwe creditcard ontvangen en de stand staat op 0. Op mijn oude creditkaart staat nog een bedrag open. Hoe vindt deze verrekening plaats?
Hoi wijnj003,

Fijn dat je de nieuwe creditcard hebt ontvangen. Als je de nieuwe kaart deblokkeert, dan boeken we het positieve saldo over naar de gekoppelde SNS betaalrekening.
Reputatie 1
Badge
Dag Marijke,
Ik zie tot mijn grote verbazing, dat het tegoed op mijn voormalige mastercard nog steeds op mijn SNS overzicht staat. De incasso van de jaarlijkse kosten door de SNS bank, die ICS volgens jou zou overnemen, vind ik ook niet terug op mijn ICS overzicht. Of ben ik wat te voorbarig en schat ik de snelheid van het digitale betalingsverkeer verkeerd in?
groet
Henk
Hoi ghm45,

Goed dat je er bovenop zit. In september heb je de jaarlijkse kosten voldaan, volgend jaar incasseert ICS de kosten. Heb je de nieuwe creditcard van VISA al geactiveerd? Als je dit doet, dan boeken we het positieve saldo van je oude creditcard automatisch terug naar de gekoppelde betaalrekening.

Met ICS is afgesproken dat ze de incassodatum van de jaarlijkse kosten overnemen. In september incasseerden wij voor het laatst. Voor jou betekent dit dat je nu voor komend jaar hebt betaald en dat dit dus ook geldt voor je nieuwe creditcard. In september 2019 doet ICS de incasso.
Reputatie 1
Badge
Dag Dennis,
Jazeker Dennis. Ik heb de nieuwe kaart 4 weken geleden al geactiveerd. Tot mijn grote vreugde zag ik, nadat ik een bedrag had overgemaakt, dat dit 2 minuten!! later al zichtbaar was op de ICS rekening.Een hele verbetering dus. Echter op mijn SNS overzicht staat nog steeds mijn Mastercard saldo vermeld. Ik las ergens, dat dit bedrag op mijn SNS betaalrekening zou worden overgemaakt na activering van de ICS kaart. Kennelijk werkt het betalingsverkeer bij SNS nogal, eufemistisch uitgedrukt, stroperig.
groet
Henk
Dat duurt inderdaad erg lang, Henk. Ik heb geen inzicht in de processen rondom de creditcards. Als je contact opneemt met de Creditcard meldcentrale op het telefoonnummer 030 - 633 30 51, dan helpt een medewerker je telefonisch verder.
Reputatie 1
Badge
Ach, ik heb er geen haast mee, Dennis. Ik wacht nog wel even af. Dank voor je reactie.
Ik heb ook nog een positief saldo staan op mijn oude Mastercard. Wanneer wordt dit teruggeboekt?
Reputatie 3
Goedemiddag Timood en welkom op de community. De meeste positieve saldi zijn al teruggeboekt, controleer dit op het rekeningoverzicht. Dinsdag 12 februari zijn de laatste saldi teruggeboekt. Als je daarna nog steeds geen geld hebt gekregen, kun je een navraag indienen: https://www.snsbank.nl/particulier/service/informatie-over-contract.html
Goedemiddag Timood en welkom op de community. De meeste positieve saldi zijn al teruggeboekt, controleer dit op het rekeningoverzicht. Dinsdag 12 februari zijn de laatste saldi teruggeboekt. Als je daarna nog steeds geen geld hebt gekregen, kun je een navraag indienen: https://www.snsbank.nl/particulier/service/informatie-over-contract.html

Het is inderdaad teruggeboekt! Dankjewel. De app toont nog een positief saldo op m'n creditcard, vandaar dat ik niet in de gaten had dat het is teruggeboekt.
Ik ben nog steeds bezig om mijn visacard te activeren en dat is tot nu toe nog steeds niet gelukt, en op mijn rekeningnr staat het nr van de mastercard ook nog steeds genoteerd. Help
Goedemiddag ToxopeusSJ en welkom op de Community. Het activeren van je nieuwe creditcard verloopt via de klantenservice van International Card Services (ICS). Je bereikt ze op werkdagen van 9 tot 18 uur op het telefoonnummer: 020 - 660 01 88. Hopelijk kun je snel met je creditcard aan de slag.

Reageer