SNS

Beantwoord

Oude spaarverzekering nog niet opgeheven

  • 13 april 2016
  • 2 Reacties
  • 450 Keer bekeken

In verband met een echtscheiding moesten wij in november 2015 de helft van ons huis overdragen. Wij moesten hiervoor advies kosten betalen: 1800 euro.

Wij hebben ook voor een nieuwe levensverzekering advieskosten betaald - 400 euro.

In december hebben wij een e-mail ontvangen van de bankagent, waarin zij schrijft, dat zij het levensverzekeringsformulier met fouten heeft ingevuld. Wij moesten nog een keer de documenten tekenen. Zij bevestigde daarna, in een e-mail, dat alles met de levensverzekering in orde is.

In februari kwamen wij erachter dat wij twee verzekeringen betalen ( de oude en de nieuwe). Wij probeerden meteen de oude verzekering op te zeggen, maar ze zei dat alleen de bank de verzekering kan opzeggen.

Na een paar telefoongesprekken en zenuwachtige situaties werden wij weer in contact gebracht met de bankagent.

Zij zei dat ze ziek was. Daardoor heeft ze de verzekering niet geschrapt. Zij belooft dat zij de oude verzekering meteen zou opzeggen.

Maar de oude verzekering is nog steeds niet opgezegd.


Bovendien, de oude verzekering is een spaarverzekering en wij hebben afgesproken dat het bedrag dat nu in de verzekering zit, gebruikt moest worden voor aflossing van de hypotheek, waardoor de hypotheek daalt. (Dat was in December!).


Mijn man heeft vorige week nog een keer met SNS klantenservice gesproken over het probleem. De SNS medewerker beloofde dat iemand ons op kort termijn zou bellen. In plaats daarvan kregen wij een e-mail van vw. Van Vliet dat zij weer zou onderzoeken waarom de verzekering niet opgezegd is. Wij zouden graag contact willen hebben met een andere, bevoegde medewerker.



- wij betalen nu 2 verzekeringen

- wij hebben advies kosten betaald

- wij hebben 5 maanden rente betaald over het bedrag dat nog in de hypotheek zit. (?) nog = al

Wij willen graag deze kosten terugkrijgen en willen dat het probleem opgelost wordt binnen kort termijn.


Anders zullen we contact opnemen met de bevoegde autoriteiten


Alvast bedankt voor uw hulp!
icon

Beste antwoord door Olaf 13 april 2016, 11:58

Goedemorgen SDStoyanov,

Allereerst welkom op SNS Community.

Goed dat je je hebt aangemeld op onze community en je verhaal met ons deelt. Als je is toegezegd dat de oude spaarverzekering zou worden opgeheven, dan hoort dit ook te gebeuren binnen afzienbare tijd. Ik wil graag voor je kijken wat ik kan doen om je verder te helpen en zo snel mogelijk duidelijkheid hierover te geven. Wil je hiervoor je persoonlijke gegevens (postcode, huisnummer en geboortedatum) sturen naar webcare@sns.nl, onder vermelding van 'Community - Oude Spaarverzekering'. Dan help ik je verder.

Nu je de weg naar onze community hebt gevonden, hoop ik je natuurlijk vaker te zien hier. Om je een beetje wegwijs te maken is het handig om het topic ‘Welkom op de community’ eens door te lezen.
In dit topic ‘Het SNS Team stelt zich voor’ kun je kennismaken met het SNS Team.
Bekijk origineel

2 reacties

Goedemorgen SDStoyanov,

Allereerst welkom op SNS Community.

Goed dat je je hebt aangemeld op onze community en je verhaal met ons deelt. Als je is toegezegd dat de oude spaarverzekering zou worden opgeheven, dan hoort dit ook te gebeuren binnen afzienbare tijd. Ik wil graag voor je kijken wat ik kan doen om je verder te helpen en zo snel mogelijk duidelijkheid hierover te geven. Wil je hiervoor je persoonlijke gegevens (postcode, huisnummer en geboortedatum) sturen naar webcare@sns.nl, onder vermelding van 'Community - Oude Spaarverzekering'. Dan help ik je verder.

Nu je de weg naar onze community hebt gevonden, hoop ik je natuurlijk vaker te zien hier. Om je een beetje wegwijs te maken is het handig om het topic ‘Welkom op de community’ eens door te lezen.
In dit topic ‘Het SNS Team stelt zich voor’ kun je kennismaken met het SNS Team.
Misschien is hier zelfs wel een nieuw (zonder kosten) advies nodig. Mij lijkt in het algemeen een "oude" verzekering opzeggen niet altijd verstandig. Een nieuwe is vaak duurder en "uitkopen" geeft nogal "verlies".
Dus ik zou het nog eens goed uitzoeken (weinig vertrouwen in eerste adviezen door de verdere verloop).
Groet
Ben 🆒

Reageer