SNS

Beantwoord

Rekening geblokkeerd: help!

  • 5 juli 2020
  • 9 Reacties
  • 6716 Keer bekeken

Een aantal dagen geleden is mijn rekening zomaar geblokkeerd. Ik ben die dagen bijna niet thuis geweest en heb geen idee wat er allemaal aan de hand is. Ik heb vandaag opnieuw gebeld omdat ik al 2 dagen geen voedsel kan kopen omdat alles geblokkeerd is. Het antwoord wat ik van de klantenservice kreeg is dat het record op het volhouden zonder voedsel op 3 weken staat en ik morgen maar terug moet bellen. Ik ben echt niet snel geirriteerd maar zoiets kan niet. Ik moet mezelf onderhouden. Ik heb gemaild naar CFD de Volksbank, die mij om 12 uur vandaag een mailtje stuurden dat ze mijn rekening tot 3 uur zouden openen. Ik lees mijn mail 1 keer per dag en ik ben geen Usain Bolt, dus de rekening is alweer geblokkeerd. Ik vind dit schandaling. Ik kan geen boodschappen doen, en ik hoor gewoon niks. Helemaal niks. 

 

Waarschijnlijk heeft dit typen ook geen zin, want ik heb al vier keer gebeld. Maar dit moet toch niet kunnen? En als dit blijkbaar wel kan hoort de klant toch meer informatie te krijgen? 

icon

Beste antwoord door Sven SNS 28 mei 2020, 16:21

Goedemiddag Esje, dat er door de verschillende antwoorden onduidelijkheid ontstaat, dat kan ik me goed voorstellen. De melding die je zag kan ontstaan door een fout in een overboeking. Vandaar dat mijn collega je vroeg om het 3 uur later nogmaals te proberen. Mijn collega die je als laatste hebt gesproken, heeft je als het goed aangegeven wat je moet doen om meer informatie te krijgen. Als dit niet het geval is, stuur dan een mail met je postcode, huisnummer, geboortedatum en geboorteplaats naar: Webcare@sns.nl. Doe dit onder vermelding van ‘SNS Community - Esje - blokkade’.

Bekijk origineel

9 reacties

Tot mijn verbazing wilde ik in de middag een bedrag overboeken naar mijn ING rekening. Het ging om een bedrag van 50 euro. En ik kreeg een foutmelding (1004). Dus ik heb gelijk gebeld met de klantenservice SNS bank. Zij gaven aan dat het eventuele storing zou zijn, en dat ik het na 15:00 uur nog eens moest proberen. Dat heb ik ook gedaan. En weer kwam die overboeking niet door, ik heb het daarna nog een aantal keer achter elkaar geprobeerd, want ik dacht misschien ligt het aan de internetverbinding? En weer lukte het niet ?! Ik heb weer gebeld met de klantenservice en vervolgens gaf hij aan dat hij niet zou weten hoe het komt.. ik zei er is toch niks aan de hand? Hij zo nee hoor mevrouw! Ik zo oké dus ik kan nu in de winkel wel pinnen? Hij zo ja hoor! Toen ben ik naar de winkel gegaan en wilde ik pinnen en toen gaf die aan betaal anders! Ik heb daarna SNS bank gebeld weer.. en zij gaf aan dat er een blokkade op stond! En dit vond ik heel raar!!!! Graag wil ik weten wat hier aan de hand is? En of dit met die overboekingen te maken heeft? 

De rekening van mijn zoon is geblokkeerd. Ondanks dagelijks vragen over status update, komt er van sns 0 reactie. Kan en mag dat zomaar, hoelang kan dat duren? Mijn zoon moet ook rekeningen betalen, daar houd niemand rekening mee. Komt ie straks daar in de problemen. 

Het duurt nu al 3 weken, zonder bericht of wat dan ook.

Wie kan hem helpen!

Reputatie 3
Badge

Goedemiddag Esje, dat er door de verschillende antwoorden onduidelijkheid ontstaat, dat kan ik me goed voorstellen. De melding die je zag kan ontstaan door een fout in een overboeking. Vandaar dat mijn collega je vroeg om het 3 uur later nogmaals te proberen. Mijn collega die je als laatste hebt gesproken, heeft je als het goed aangegeven wat je moet doen om meer informatie te krijgen. Als dit niet het geval is, stuur dan een mail met je postcode, huisnummer, geboortedatum en geboorteplaats naar: Webcare@sns.nl. Doe dit onder vermelding van ‘SNS Community - Esje - blokkade’.

Ik zie de laatste tijd regelmatig mensen in de problemen komen door optreden van CFD. Zij kunnen toch makkelijk beoordelen of een rekening ook een lopende betaal-/huishoud-rekening is?

Dan moet het toch ook makkelijk zijn het systeem zo in te regelen dat bv tot een max bedrag van 50,- per dag gepind kan worden voor dagelijks gebruik?

 

Ik schrik ook van dergelijke berichten. Maar nog meer schrik ik van de trage of ontbrekende reacties vanuit SNS - alsof het geen prioriteit heeft. Het is mij - gelukkig op beperkter schaal - onlangs ook overkomen, en daar sta je dan bij de kassa…

Gelukkig heb ik twee betaalrekeningen. Maar daar zitten natuurlijk kosten aan vast.

De rekening van mijn zoon is nu al 3 weken zonder opgaaf van redenen geblokkeerd. Hij vraagt dagelijks om een update, maar 0 reactie. Kan dit zomaar, hij moet ook rekeningen betalen. Krijgt ie daar straks problemen mee. Kan iemand er voor zorgen dat hij hulp krijgt. 

De rekening van mijn zoon is nu al 3 weken zonder opgaaf van redenen geblokkeerd. Hij vraagt dagelijks om een update, maar 0 reactie. Kan dit zomaar, hij moet ook rekeningen betalen. Krijgt ie daar straks problemen mee. Kan iemand er voor zorgen dat hij hulp krijgt. 

Ten eerste vervelend om te horen dat ook jouw zoon slachtoffer is geworden van deze organisaties. Niemand gaat je zoon op korte termijn helpen helaas. Contact met de klantenservice gaat een "wij vragen om uw geduld" opleveren en CFD zal om de week met een gekopieerd- en geplakte e-mail komen. Er wordt gewoon totaal vergeten dat het hier naast bankrekeningen ook om mensen gaat die zichzelf moeten onderhouden en een dagelijks leven hebben. Deze organisaties zijn te machtig, dus klachten op internet opschrijven gaat helaas niet helpen. Het enige wat ik tegen je kan zeggen is dat ik hoop dat het snel opgelost wordt voor je zoon!

Ik schrik ook van dergelijke berichten. Maar nog meer schrik ik van de trage of ontbrekende reacties vanuit SNS - alsof het geen prioriteit heeft. Het is mij - gelukkig op beperkter schaal - onlangs ook overkomen, en daar sta je dan bij de kassa…

Gelukkig heb ik twee betaalrekeningen. Maar daar zitten natuurlijk kosten aan vast.

Ik schrik niet snel, maar dit is echt erg. Ik begrijp het volkomen als ze besluiten een rekening te blokkeren als er een groot vermoeden is van een strafbaar feit. Maar een gehele rekening blokkeren zonder reden te vermelden en dit dagen of weken laten duren vind ik echt niet kunnen. Schandelijk op z'n zachtst gezegd.

Beste Jacques  evenals jij snapt DEUT er ook even niets van. Kan het niet zijn dat hij te weinig saldo op zijn rekening heeft?  Logisch dat De Bank dan betalingsopdrachten en incassi niet uitvoert.  Als er WEL voldoende saldo op zijn rekening staat is het inderdaad een vreemde zaak, hoewel ?! Ik denk dat het vorig jaar was dat ik een overboeking  wilde doen van gewone rekening courant,  met meer dan voldoende saldo, naar een van onze spaarrekeningen.   Simpele argeloze ziel als ik ben werkte ik de opdracht uit  en aan het eind kwam een melding dat de betaling (overschrijving van SNS naar SNS  NIET kon worden uitgevoerd.  Nadere informatie werd uiteraard NIET vermeld.  Verhip dacht ik heb ik iets fout gedaan, zou zomaar kunnen toch, dus voerde de opdracht opnieuw in met hetzelfde resultaat ?!  Nou breekt mijn klomp dacht ik  dus nog maar weer eens geprobeerd met een afwijkend bedrag en steeds hetzelfde resultaat.  Je ziet dan bij uitvoering o.d. dat de boel geblokkeerd werd wederom zonder reden.  Een volgende dag weer eens geheel opnieuw gedaan en steeds met hetzelfde resultaat.  Op her laatst stonden er 10 opdrachten geweigerd/geblokkeerd. Nogmaals had met onvoldoende saldo niets te maken.  Omdat ik de medewerkers van De Bank niet wil lastigvallen met zulke nietige zaken hebben ik de boel de boel gelaten en na een week of 3 stonden ze nog steeds geblokkeerd  ? ? ! !    Ik geloof dat ze er na een paar maanden vanzelf uitgevlogen zijn. Veel later vernam ik dat je dan van je gewone rekening courant naar een Internet spaarrekening NIET zelf kan overboeken,  snap je het nu ?   Van de zijde van de bank komt ten tijde van de overboeking géén melding op je scherm  met de reden waarom.  In dit licht zal dat bij je zoon dan ook niet geschieden.  Blijven gissen maar en desnoods contact opnemen met de bank  of hijzelf doet het.  Hoop je een stukje wijzer gemaakt te hebben,  groetend   DEUT

Reageer