SNS

Beantwoord

Rekening nooit gebruikt en toch sta ik rood

  • 12 oktober 2015
  • 4 Reacties
  • 14347 Keer bekeken

Hallo,

Ik heb ooit, 9 april 2013, een studentenrekening rekening geopend bij de SNS Bank en heb er vervolgens nooit iets mee gedaan. Ik ben de rekening na het openen helemaal vergeten. Totdat ik vandaag mijn oude SNS-Bank pas heb gevonden en meteen ben ingelogd op jullie site om mijn rekening te beëindigen. Tot mijn verbazing stond ik ongeveer €43 in de min. En dat terwijl ik er nooit gebruik van heb gemaakt. Wat blijkt (en dit had de verkoper in de winkel niet verteld), de rekening wordt na 90 dagen omgezet in een betaalrekening. Deze blijkt niet gratis te zijn. Zonder een mailtje, smsje of brief wordt de rekening omgezet in een betaalrekening en wordt er langzaam geld vanaf gehaald.

Dit vind ik niet kunnen en mij vraag is daarom: wat kan ik hier aan doen?

Groet,
Inno
icon

Beste antwoord door Olaf 12 oktober 2015, 17:48

Hoi Inno,

Allereerst welkom op SNS Community. Een begrijpelijke vraag die je stelt. Ik leg het graag aan je uit.

Als je een studentenrekening opent, is het een voorwaarde dat je studiefinanciering ontvangt op de rekening. Als je de geopende rekening niet gebruikt en er geen studiefinanciering binnenkomt dan wordt deze automatisch omgezet naar SNS Betalen, mits je ouder bent dan 25 jaar. Ook als je je 27e verjaardag viert, wordt de rekening automatisch omgezet. Je mag maximaal 26 jaar oud zijn voor een studentenrekening. SNS Betalen kost € 2,50 per maand. Nu begrijp ik dat je rekening een poos op de achtergrond heeft gelopen. Er wordt dan ook rente in rekening gebracht. Zo kan een roodstand behoorlijk oplopen.

Als je een mail stuurt naar webcare@sns.nl, o.v.v. ‘Community – Slapende rekening’, kijk ik direct wat ik voor je kan betekenen.

Voor meer informatie over de community, kun je het topic 'Welkom op de community' eens doorlezen. Verder kun je jezelf eventueel voorstellen in de Koffiekamer.

Hopelijk zien we je vaker hier.
Bekijk origineel

4 reacties

Hoi Inno,

Allereerst welkom op SNS Community. Een begrijpelijke vraag die je stelt. Ik leg het graag aan je uit.

Als je een studentenrekening opent, is het een voorwaarde dat je studiefinanciering ontvangt op de rekening. Als je de geopende rekening niet gebruikt en er geen studiefinanciering binnenkomt dan wordt deze automatisch omgezet naar SNS Betalen, mits je ouder bent dan 25 jaar. Ook als je je 27e verjaardag viert, wordt de rekening automatisch omgezet. Je mag maximaal 26 jaar oud zijn voor een studentenrekening. SNS Betalen kost € 2,50 per maand. Nu begrijp ik dat je rekening een poos op de achtergrond heeft gelopen. Er wordt dan ook rente in rekening gebracht. Zo kan een roodstand behoorlijk oplopen.

Als je een mail stuurt naar webcare@sns.nl, o.v.v. ‘Community – Slapende rekening’, kijk ik direct wat ik voor je kan betekenen.

Voor meer informatie over de community, kun je het topic 'Welkom op de community' eens doorlezen. Verder kun je jezelf eventueel voorstellen in de Koffiekamer.

Hopelijk zien we je vaker hier.

Goedendag, 

 

Ik heb zelf dit ook momenteel. Ben wel ouder als 26. Alleen merkte het pas op toen ik zag dat ik hierop geregistreerd sta bij bkr. Hoe kan ik hier inzicht krijgen. Ik heb de pinpas niet meer. 

 

Graag verneem ik wat van jullie. Wegens anders communicatie middelen krijg ik geen goeds informatie of duurt het te lang voor ik wat te horen krijg. 

 

Groetjes

Badge +1

Ik denk dat als je snel iets wilt regelen, je met legitimatie en rekeningnummer, naar een SNS Winkel kunt gaan. Daar kun je overleggen wat de mogelijkheden zijn: opzeggen van rekening, opnieuw toegang verkrijgen. Misschien kunnen ze zelf wel het huidige saldo laten zien.

In andere gevallen zul je iets via de post/e-mail moeten doen met een kopie van je legitimatie denk ik (of je moet nog op het zelfde adres wonen als vroeger, maar dat weet ik niet zeker).

Ik weet niet of een BKR registratie een blokkade is voor toegang op je rekening (ik zou verwachten dat je minimaal lees rechten hebt op zo’n rekening). Als er ook nog een bewindvoerder oid is, moet misschien via deze persoon iets regelen.

Succes, (een mede klant).

Goedenavond @Sofian welkom op de community. Als je het leuk vind, maak je hier kennis met het team. Goed dat je aan de bel trekt. Als je helemaal geen gegevens meer hebt, is het handig om met een geldig identiteitsbewijs naar de SNS Winkel te gaan. Mijn collega helpt je graag verder. Vind hier een SNS Winkel in de buurt en de openingstijden. @eRik19 Dank je wel voor het meedenken en je reactie.

Reageer