SNS

Schadeafwikkeling door Volmachtkantoor Nederland

  • 14 december 2017
  • 40 Reacties
  • 23436 Keer bekeken


Toon eerste bericht

40 reacties

Heel verstandig, henkmeerdink, al is het maar om een backup te hebben.
Maar dat lost niet alle communicatieproblemen op.
In mijn ervaring verloopt het met overnames van verzekeringen zo, dat je er als klant geen melding van krijgt, of in het gunstige geval een melding in een envelop met het logo van de nieuwe verzekeraar. In dergelijke gevallen heb ik die envelop doorgaans ongeopend weggegooid, in de veronderstelling dat ik geen enkele binding had met dat bedrijf - en daarmee is het in mijn ogen gedegradeerd tot spam/bedel-/reclamebrief.
Dergelijke meldingen dienen natuurlijk onder het oude stramien te worden uitgevoerd, maar dat gebeurt dikwijls niet. Dan helpt een ordner ook niet meer.
Reputatie 1
Badge
Lang heel lang geleden had ik een beleggingsportefeuille bij AXA. Die had ik al afgekocht. Die werd overgenomen door Reaal. Ik kreeg toen later toch nog bericht van Reaal dat ik nog geld kreeg ivm de afwikkeling daarvan. Is keurig gestort op mijn bankrekening. Nooit bericht gehad van AXA. De brief met logo van Reaal was dan ook voor mij een(naar later bleek een aangename)verrassing. Geen spam/bedel/reclamebrief. Ik gooi nooit dergelijke brieven weg, ook die bewaar ik. Als je in dergelijke conflicten bij de rechter blijkt kunt geven van zorgvuldigheid en goed gedocumenteerd de zaak kunt toelichten sta je sterk. Ook niet onbelangrijk is een rechtsbijstandverzekering. Die houd ik ook nog steeds aan voor eventualiteiten.
Badge +1
Een vervelende gebeurtenis is dan nog als je huis afbrand, ben je al je documenten kwijt. Daarom ook handig om deze in te scannen en op iets als Google Drive te plaatsen (eventueel versleuteld).
Documenten die via Notaris lopen, kun je altijd wel weer terug krijgen, maar voorwaarden en polissen niet. Vroeger had ik een deel van mijn administratie bij mijn vader liggen en omgekeerd. 1x per half jaar even aanvullen over en weer.
Ik had enige maanden terug belangrijke informatie nodig over mijn SNS schade dekkingspolis.
De medewerker had geen autorisatie om in het systeem bij mijn gegevens te komen.
Na een week weer geprobeerd,en weer geen autorisatie,dus geen antwoord.

Onlangs was het weer mogelijk,om schadedekking op te vragen.
Mijn vraag is eigenlijk:Hebben alle service medewerkers,dezelfde autorisatie om gegevens te verstrekken.
Of hebben alleen de meest ervaren medewerkers,de hoogste autorisatie,om in het systeem te komen?
Ik denk dat het voor velen in dit topic verstandig is om eens meer te lezen over de schade expert en in hoeverre deze onafhankelijk is:?. Sommigen van jullie zijn niet zo blij met de samenwerking van het Volmachtenkantoor, maar eigenlijk zijn er maar vrij weinig schade experts die de schade goed willen inschatten. Dat is niet alleen zo bij het volmachtkantoor.

Wat je nodig hebt is niet een schade expert maar een contra expert.

Het merendeel in Nederland weet helaas niets van deze mogelijkheid terwijl het gewoon in de wet is vastgelegd..
Hoe zit het dan met de verplichting die volgens de media door sommige verzekeringen worden gehanteerd om experts te kiezen die bij een bepaalde organisatie zijn aangesloten - dezelfde organisatie als hun eigen experts? En waarbij in de regels van die organisatie expliciet staat vermeld dat de leden elkaar niet mogen "afvallen"?

Dit slaat overigens niet specifiek op het Volmachtkantoor.
Hoe zit het dan met de verplichting die volgens de media door sommige verzekeringen worden gehanteerd om experts te kiezen die bij een bepaalde organisatie zijn aangesloten - dezelfde organisatie als hun eigen experts? En waarbij in de regels van die organisatie expliciet staat vermeld dat de leden elkaar niet mogen "afvallen"?

Dit slaat overigens niet specifiek op het Volmachtkantoor.


Dat is een hele goede vraag! Er wordt vanaf juli inderdaad door verzekeraars vereist dat contra experts lid zijn van de belangenorganisatie het Nivre. Volkomen in strijd met de wet natuurlijk. De consument mag iedere contra expert kiezen en de verzekeraar mag dit niet weigeren. De telegraaf heeft hier ook nog een geweldig stuk over:

Telegraaf - 'Polisvoorwaarden in strijd met de wet'
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1359540/polisvoorwaarden-in-strijd-met-de-wet

En de quote:
"Het Nivre is een belangenorganisatie van en voor experts die veel met verzekeraars te maken hebben. Het Nivre en de belangenorganisatie voor verzekeraars -het Verbond van Verzekeraars- zijn dan ook twee (glibberige en manipulerende) handen op één buik. Het grootste expertisebureau van ons land (CED) is zelfs eigendom van de gezamenlijke verzekeraars. Vrijwel alle experts van CED zijn bij het Nivre aangesloten. Dat geldt ook voor andere grote bureaus die -vrijwel uitsluitend- voor verzekeraars werken, zoals bijvoorbeeld Dekra. Tussen deze partijen bestaat dus een grote mate van afhankelijkheid en belangenverstrengeling: ons kent ons!"

En nu willen de verzekeraars dus de onafhankelijke contra experts verplichten om zich aan te sluiten bij het Nivre. :S
Ik denk dat het voor velen in dit topic verstandig is om eens meer te lezen over de schade expert en in hoeverre deze onafhankelijk is:?. Sommigen van jullie zijn niet zo blij met de samenwerking van het Volmachtenkantoor, maar eigenlijk zijn er maar vrij weinig schade experts die de schade goed willen inschatten. Dat is niet alleen zo bij het volmachtkantoor.

Wat je nodig hebt is niet een schade expert maar een contra expert.

Het merendeel in Nederland weet helaas niets van deze mogelijkheid terwijl het gewoon in de wet is vastgelegd..

Enerzijds informatief (eye opener) anderzijds behoorlijke reclame. Ik begrijp dat er meer onafhankelijke (contra) schade experts zijn. Dus in het geval dat, eerst even rondneuzen.
Groet,
Ben 🆒
PS dat het de klant (betroffene) niets kost is natuurlijk ook maar relatief. Uiteindelijk worden alle (te maken/verwachten) kosten, verwerkt in de premie.

Beste,

Ook ik heb problemen met Volmachtkantoor Nederland.

Casus: Mijn auto is total loss gereden door derde partij. Dus andere auto gekocht. Deze uiteraard verzekerd bij SNS, want ik ben altijd zéér tevreden over hun klantvriendelijkheid en behulpzaamheid. Ook nu weer behulpzaam telefonisch te woord gestaan door medewerkster van kantoor Hoensbroek/Brunssum. Oude verzekering nog even laten lopen, want opkoper had mijn kapotte auto nog niet opgehaald, dus nog geen vrijwaring. Schadevrije jaren ad 14 zouden wel meteen al overgezet worden naar nieuwe verzekering. Ik hoefde alleen nog maar te melden als mijn oude verzekering stopgezet kon worden. Tot zover niks aan de hand. Van SNS ben ik gewend, dat nieuwe polis snel in huis is; dat liet deze keer al langer op zich wachten, maar goed, uiteindelijk wel de nieuwe polis en groene kaart e.d. ontvangen. Polis klopte, schadevrije jaren overgenomen, niks aan de hand… Totdat ik 2 dagen later nogmaals een polis ontving met daarop 13 schadevrije jaren. Dus bellen met de klantenservice.. Deze keer een juffrouw uit Utrecht aan de lijn, die stug bleef volhouden dat ik toch echt maar 13 schadevrije jaren kreeg, ondanks dat ik aangaf, dat er op mijn polisblad 14 schadevrije jaren staan. Dus maar naar de winkel in Hoensbroek getogen. Eerder die week had ik ook mijn vrijwaring ontvangen en dat dus ook al telefonisch gemeld: de oude verzekering kon worden stopgezet. Wat bleek in Hoensbroek? Die was dus niét stopgezet. De behulpzame medewerker heeft dat meteen alsnog geregeld. Hij zou verder navraag doen over die schadevrije jaren en ik zou nog wat horen. Inmiddels weer een week voorbij en niks meer gehoord, dus maar weer bellen met SNS. Volmachtkantoor beriep zich op het feit, dat de verzekering in dit kalenderjaar nog geen half jaar had gelopen en dat zou dan de reden zijn, dat ik maar 13 schadevrije jaren kreeg. Die polis is ooit ingegaan op 27-03-2015 ingegaan, dus die heeft in dit kalenderjaar wél ruim half jaar gelopen. Ik kreeg en krijg geen gelijk. Ik ga hier dus ook verder mee, want ik vind dit ongehoord. Al mijn verzekeringen zijn bij SNS ondergebracht, maar ik betwijfel ten zeerste of ze daar nog lang zullen lopen.

Beste SNS, jullie gooien je goede naam te grabbel. Jullie klantvriendelijkheid en behulpzaamheid wordt door Volmachtkantoor teniet gedaan door hun starre houding. Heel erg jammer...

Reputatie 2

Goedemorgen @Petra van Es, wat heftig dat je auto total-loss is gereden. Dan is het fijn om te weten dat je hiervoor goed verzekerd bent. Met betrekking tot je schadevrije jaren help ik je graag met de onderste steen boven krijgen. Stuur je je postcode, huisnummer, geboortedatum en het rekeningnummer waarvan we de premie afschrijven naar Webcare@sns.nl? Zet in het onderwerp: Petra van Es SNS Community Schadeafwikkeling. Dan ga ik voor je aan de slag.

Beste Sven,

Ere wie ere toekomt; vandaag viel de polis op de mat met het juiste aantal schadevrije jaren. Heel erg bedankt! Hiermee is nog maar eens bewezen, dat SNS medewerkers altijd hun uiterste best doen. Toppie!

Reputatie 1

Fijn dat het geregeld is @Petra van Es. Ik geef het compliment door aan mijn collega.

4x een schadeformulier ingevuld foto van de schade opgestuurd mails gestuurd krijg nergens een reactie op. Zit wel met een waterschade waarvan het plafond helemaal beschadigd is door het vocht schimmelplekken staan op het plafond het enige wat ze goed kunnen is iedere maand premie afschrijven. Ze kunnen achterstand of zieken hebben alle begrip voor. Geen reactie ontvangen van het volmachtkantoor te gek voor woorden.

De schade is van augustus 2018!!!!!

 

Ik bedoel 2019

Hoi @hennie1153, zo te lezen gaat de schadeafhandeling niet zoals gehoopt. Stuur je een mail met je gegevens en het schadenummer naar webcare@sns.nl? Dan ga ik aan de slag.  

Reageer