SNS

Schadeafwikkeling door Volmachtkantoor Nederland

  • 14 december 2017
  • 40 Reacties
  • 23436 Keer bekeken

Beste SNS. Waarom gooien jullie je naar mijn mening goede en klantvriendelijke naam te grabbel door te werken met Volmachtkantoor Nederland voor afwikkeling van een schade. Prima contacten met sns klantenservice en sns bank. Maar voor afwikkeling van mijn schade wordt ik met het Volmachtskantoor nederland opgescheept. En tot nu toe past hun werkwijze niet echt bij het imago dat SNS wil uitdragen...

Benieuwd naar ervaring van anderen....

40 reacties

Hoi @hennie1153, zo te lezen gaat de schadeafhandeling niet zoals gehoopt. Stuur je een mail met je gegevens en het schadenummer naar webcare@sns.nl? Dan ga ik aan de slag.  

Ik bedoel 2019

4x een schadeformulier ingevuld foto van de schade opgestuurd mails gestuurd krijg nergens een reactie op. Zit wel met een waterschade waarvan het plafond helemaal beschadigd is door het vocht schimmelplekken staan op het plafond het enige wat ze goed kunnen is iedere maand premie afschrijven. Ze kunnen achterstand of zieken hebben alle begrip voor. Geen reactie ontvangen van het volmachtkantoor te gek voor woorden.

De schade is van augustus 2018!!!!!

 

Reputatie 1

Fijn dat het geregeld is @Petra van Es. Ik geef het compliment door aan mijn collega.

Beste Sven,

Ere wie ere toekomt; vandaag viel de polis op de mat met het juiste aantal schadevrije jaren. Heel erg bedankt! Hiermee is nog maar eens bewezen, dat SNS medewerkers altijd hun uiterste best doen. Toppie!

Reputatie 2

Goedemorgen @Petra van Es, wat heftig dat je auto total-loss is gereden. Dan is het fijn om te weten dat je hiervoor goed verzekerd bent. Met betrekking tot je schadevrije jaren help ik je graag met de onderste steen boven krijgen. Stuur je je postcode, huisnummer, geboortedatum en het rekeningnummer waarvan we de premie afschrijven naar Webcare@sns.nl? Zet in het onderwerp: Petra van Es SNS Community Schadeafwikkeling. Dan ga ik voor je aan de slag.

Beste,

Ook ik heb problemen met Volmachtkantoor Nederland.

Casus: Mijn auto is total loss gereden door derde partij. Dus andere auto gekocht. Deze uiteraard verzekerd bij SNS, want ik ben altijd zéér tevreden over hun klantvriendelijkheid en behulpzaamheid. Ook nu weer behulpzaam telefonisch te woord gestaan door medewerkster van kantoor Hoensbroek/Brunssum. Oude verzekering nog even laten lopen, want opkoper had mijn kapotte auto nog niet opgehaald, dus nog geen vrijwaring. Schadevrije jaren ad 14 zouden wel meteen al overgezet worden naar nieuwe verzekering. Ik hoefde alleen nog maar te melden als mijn oude verzekering stopgezet kon worden. Tot zover niks aan de hand. Van SNS ben ik gewend, dat nieuwe polis snel in huis is; dat liet deze keer al langer op zich wachten, maar goed, uiteindelijk wel de nieuwe polis en groene kaart e.d. ontvangen. Polis klopte, schadevrije jaren overgenomen, niks aan de hand… Totdat ik 2 dagen later nogmaals een polis ontving met daarop 13 schadevrije jaren. Dus bellen met de klantenservice.. Deze keer een juffrouw uit Utrecht aan de lijn, die stug bleef volhouden dat ik toch echt maar 13 schadevrije jaren kreeg, ondanks dat ik aangaf, dat er op mijn polisblad 14 schadevrije jaren staan. Dus maar naar de winkel in Hoensbroek getogen. Eerder die week had ik ook mijn vrijwaring ontvangen en dat dus ook al telefonisch gemeld: de oude verzekering kon worden stopgezet. Wat bleek in Hoensbroek? Die was dus niét stopgezet. De behulpzame medewerker heeft dat meteen alsnog geregeld. Hij zou verder navraag doen over die schadevrije jaren en ik zou nog wat horen. Inmiddels weer een week voorbij en niks meer gehoord, dus maar weer bellen met SNS. Volmachtkantoor beriep zich op het feit, dat de verzekering in dit kalenderjaar nog geen half jaar had gelopen en dat zou dan de reden zijn, dat ik maar 13 schadevrije jaren kreeg. Die polis is ooit ingegaan op 27-03-2015 ingegaan, dus die heeft in dit kalenderjaar wél ruim half jaar gelopen. Ik kreeg en krijg geen gelijk. Ik ga hier dus ook verder mee, want ik vind dit ongehoord. Al mijn verzekeringen zijn bij SNS ondergebracht, maar ik betwijfel ten zeerste of ze daar nog lang zullen lopen.

Beste SNS, jullie gooien je goede naam te grabbel. Jullie klantvriendelijkheid en behulpzaamheid wordt door Volmachtkantoor teniet gedaan door hun starre houding. Heel erg jammer...

Ik denk dat het voor velen in dit topic verstandig is om eens meer te lezen over de schade expert en in hoeverre deze onafhankelijk is:?. Sommigen van jullie zijn niet zo blij met de samenwerking van het Volmachtenkantoor, maar eigenlijk zijn er maar vrij weinig schade experts die de schade goed willen inschatten. Dat is niet alleen zo bij het volmachtkantoor.

Wat je nodig hebt is niet een schade expert maar een contra expert.

Het merendeel in Nederland weet helaas niets van deze mogelijkheid terwijl het gewoon in de wet is vastgelegd..

Enerzijds informatief (eye opener) anderzijds behoorlijke reclame. Ik begrijp dat er meer onafhankelijke (contra) schade experts zijn. Dus in het geval dat, eerst even rondneuzen.
Groet,
Ben 🆒
PS dat het de klant (betroffene) niets kost is natuurlijk ook maar relatief. Uiteindelijk worden alle (te maken/verwachten) kosten, verwerkt in de premie.
Hoe zit het dan met de verplichting die volgens de media door sommige verzekeringen worden gehanteerd om experts te kiezen die bij een bepaalde organisatie zijn aangesloten - dezelfde organisatie als hun eigen experts? En waarbij in de regels van die organisatie expliciet staat vermeld dat de leden elkaar niet mogen "afvallen"?

Dit slaat overigens niet specifiek op het Volmachtkantoor.


Dat is een hele goede vraag! Er wordt vanaf juli inderdaad door verzekeraars vereist dat contra experts lid zijn van de belangenorganisatie het Nivre. Volkomen in strijd met de wet natuurlijk. De consument mag iedere contra expert kiezen en de verzekeraar mag dit niet weigeren. De telegraaf heeft hier ook nog een geweldig stuk over:

Telegraaf - 'Polisvoorwaarden in strijd met de wet'
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1359540/polisvoorwaarden-in-strijd-met-de-wet

En de quote:
"Het Nivre is een belangenorganisatie van en voor experts die veel met verzekeraars te maken hebben. Het Nivre en de belangenorganisatie voor verzekeraars -het Verbond van Verzekeraars- zijn dan ook twee (glibberige en manipulerende) handen op één buik. Het grootste expertisebureau van ons land (CED) is zelfs eigendom van de gezamenlijke verzekeraars. Vrijwel alle experts van CED zijn bij het Nivre aangesloten. Dat geldt ook voor andere grote bureaus die -vrijwel uitsluitend- voor verzekeraars werken, zoals bijvoorbeeld Dekra. Tussen deze partijen bestaat dus een grote mate van afhankelijkheid en belangenverstrengeling: ons kent ons!"

En nu willen de verzekeraars dus de onafhankelijke contra experts verplichten om zich aan te sluiten bij het Nivre. :S
Hoe zit het dan met de verplichting die volgens de media door sommige verzekeringen worden gehanteerd om experts te kiezen die bij een bepaalde organisatie zijn aangesloten - dezelfde organisatie als hun eigen experts? En waarbij in de regels van die organisatie expliciet staat vermeld dat de leden elkaar niet mogen "afvallen"?

Dit slaat overigens niet specifiek op het Volmachtkantoor.
Ik denk dat het voor velen in dit topic verstandig is om eens meer te lezen over de schade expert en in hoeverre deze onafhankelijk is:?. Sommigen van jullie zijn niet zo blij met de samenwerking van het Volmachtenkantoor, maar eigenlijk zijn er maar vrij weinig schade experts die de schade goed willen inschatten. Dat is niet alleen zo bij het volmachtkantoor.

Wat je nodig hebt is niet een schade expert maar een contra expert.

Het merendeel in Nederland weet helaas niets van deze mogelijkheid terwijl het gewoon in de wet is vastgelegd..
Ik had enige maanden terug belangrijke informatie nodig over mijn SNS schade dekkingspolis.
De medewerker had geen autorisatie om in het systeem bij mijn gegevens te komen.
Na een week weer geprobeerd,en weer geen autorisatie,dus geen antwoord.

Onlangs was het weer mogelijk,om schadedekking op te vragen.
Mijn vraag is eigenlijk:Hebben alle service medewerkers,dezelfde autorisatie om gegevens te verstrekken.
Of hebben alleen de meest ervaren medewerkers,de hoogste autorisatie,om in het systeem te komen?
Badge +1
Een vervelende gebeurtenis is dan nog als je huis afbrand, ben je al je documenten kwijt. Daarom ook handig om deze in te scannen en op iets als Google Drive te plaatsen (eventueel versleuteld).
Documenten die via Notaris lopen, kun je altijd wel weer terug krijgen, maar voorwaarden en polissen niet. Vroeger had ik een deel van mijn administratie bij mijn vader liggen en omgekeerd. 1x per half jaar even aanvullen over en weer.
Reputatie 1
Badge
Lang heel lang geleden had ik een beleggingsportefeuille bij AXA. Die had ik al afgekocht. Die werd overgenomen door Reaal. Ik kreeg toen later toch nog bericht van Reaal dat ik nog geld kreeg ivm de afwikkeling daarvan. Is keurig gestort op mijn bankrekening. Nooit bericht gehad van AXA. De brief met logo van Reaal was dan ook voor mij een(naar later bleek een aangename)verrassing. Geen spam/bedel/reclamebrief. Ik gooi nooit dergelijke brieven weg, ook die bewaar ik. Als je in dergelijke conflicten bij de rechter blijkt kunt geven van zorgvuldigheid en goed gedocumenteerd de zaak kunt toelichten sta je sterk. Ook niet onbelangrijk is een rechtsbijstandverzekering. Die houd ik ook nog steeds aan voor eventualiteiten.
Heel verstandig, henkmeerdink, al is het maar om een backup te hebben.
Maar dat lost niet alle communicatieproblemen op.
In mijn ervaring verloopt het met overnames van verzekeringen zo, dat je er als klant geen melding van krijgt, of in het gunstige geval een melding in een envelop met het logo van de nieuwe verzekeraar. In dergelijke gevallen heb ik die envelop doorgaans ongeopend weggegooid, in de veronderstelling dat ik geen enkele binding had met dat bedrijf - en daarmee is het in mijn ogen gedegradeerd tot spam/bedel-/reclamebrief.
Dergelijke meldingen dienen natuurlijk onder het oude stramien te worden uitgevoerd, maar dat gebeurt dikwijls niet. Dan helpt een ordner ook niet meer.
Reputatie 1
Badge
Ik snap van alle commotie hierboven helemaal niets. Misschien ouderwets, maar ik heb een map waarin ik alle verzekeringen, rekeningen, betalingen en polissen etc ook buiten de computer opsla. Alle correspondentie print ik eveneens uit en sla het op in een map. Vanaf de melding tot uitkering heb ik dan alles voorhanden, zodat ik in geval van een conflict alles kan aantonen. Ik heb nog polissen en correspondentie van voor het computer tijdperk. Dit soort bewijsstukken heb je zo wie zo nodig om bij de rechter je gelijk aan te tonen. Heb je dit alles niet dan rest je als enige mogelijkheid om je verzekering op te zeggen. Terzijde: ondanks dat je alles kunt opslaan in je computer zijn er nog steeds ordners te koop.....
Heb je nog geluk dat bij de overgang naar VMK kennelijk de polisnummers gelijk zijn gebleven.
Hier lijkt weer de mening "de computer heeft altijd gelijk" op te gaan.
Het zou natuurlijk best kunnen dat de geld/cheque dekking intussen is geschrapt (deze hele kwestie blinkt immers uit in het ontbreken van fatsoenlijke documentatie en communicatie), maar om je dan voor leugenaar uit te maken...
Mensen,mensen,
Nou van Klachten Management....moeten we ook niet veel verwachten.
Ik wordt vandaag in een brief van het juridisch team VMK voor leugenaar uitgemaakt,omdat ik nooit enige premie voor de schadedekking Geld heb betaald.
De schade uitkering van 2006,voor beroofde reisdocumenten,en geld berust op een misverstand,en hier had ik formeel geen recht op...lachen we even mee allemaal.
U heeft helemaal geen reisverzekering sinds 1994,maar hij begint pas in 2001.
Want dit zegt ons systeem nu eenmaal.
Dus daar heb ik ook overgelogen.
Nou laat ik nu toevallig nog een acceptgiro voor de jaarpremie uit 1999,met hetzelfde polisnummer hier hebben liggen.
Wat een droefenis,en treurigheid allemaal,het lijkt wel alsof we in een bananenrepubliek leven.
VMK...SNS klantenmanagement...het geeft allemaal niets als er loyale klanten...met een gegronde reden gaan verdwijnen uit deze toko.
Hoi Rob,
via je link de lijst van SNS eens doorgekeken. Alle genoemde "afschrijvingen" zijn natuurlijk discutabel. "Logische lijnen" zitten er wel in, bijv. duurdere producten gaan vaak langer mee, dus lagere afschrijving.
Maar dan ontstaat natuurlijk al gauw discussie, een duurder product die intensief is gebruikt heeft eigenlijk een hogere afschrijving dan een goedkoper product wat weinig wordt gebruikt. En zo kunnen we de hele lijst doorlopen en steeds weer "mitsen en maren" vinden.
Uiteindelijk zul je dus voor afsluiten van zo´n verzekering moeten kijken wat er eigenlijk gedekt is en of dat is wat je wilt voor de gevraagde prijs.
Kortom komt het er op neer dat "redelijkheid" bij de beoordeling een rol (zou moeten) speelt.
De SNS schrijft oa "Goed verzekerd via SNS".
1. SNS is dus aanspreekpartner (ze kunnen zich niet verstoppen achter de "fabrikant" lijkt mij, SNS is de "verkoper" ("winkelier")).
2. "Redelijkheid" gebiedt de leverancier (SNS) ook om, bij bezwaren van de koper, opnieuw de beoordeling tegen het licht te houden, lijkt mij.
Zo kijk ik op dit moment aan tegen de algemene gang van zaken.
Die van jou kan ik niet/slecht beoordelen, omdat het lijkt dat er in de loop van het contract veranderingen zijn doorgevoerd / of niet doorgevoerd maar nu worden gehanteerd?
Volgens mij mag je van de SNS verwachten dat men met "open geest" naar je inbreng kijkt en "redelijkheid" beoordeeld en gefundeerd je een standpunt meedeelt (indien men dit nog niet heeft gedaan, lijkt mij van niet omdat je schrijft dat je bent doorverwezen/terugverwezen naar VKM).
Op dit gebied ben ik "alleen maar een geïnteresseerde klant" die probeert "het" te begrijpen.
Groet,
Ben 🆒
PS In "redelijkheid" volhouden om je standpunt duidelijk te maken, lijkt mij de aangewezen weg.
Hoi Ben,

Bedankt voor je reactie,in feite is elke reactie welkom,want ik krijg een machteloos gevoel,wanneer onrecht wordt aangedaan,en als je merkt dat er grote fouten in het hele systeem zitten.
En helaas ook SNS,met haar ""gemachtigde agent"" is niet meer dezelfde partij,als toen ik destijds meerdere verzekeringen afsloot.Mijn voorwaarden in de DRV zijn nooit veranderd omdat ik altijd teveel premie betaald heb,zo eenvoudig ligt het.
In 20 jaar tijd is de premie met 1 euro gestegen heb ik even gecheckt.Dus vasthouden die klant,en voorwaarden uit 1994 handhaven.Zelfs een te eerlijke klantenservice medewerker vertelde vorige week,als u opzegt en opniew afsluit,kunt u geld besparen.
Eerst maar eens deze claim afwachten,omdat we ook kennis mogen delen op dit forum,heb ik even de volgende bruikbare link bijgasloten...https://www.consumentenbond.nl/reisverzekering/afschrijvingslijsten-reis--en-inboedelverzekeringen#no1
Inboedel gedekt voor 150.000 euro,reisbagage gedekt voor 7000 euro zijn nutteloze begrippen in de verzekeringswereld,ze gelden slechts in het eerste jaar,na aankoop.
Als ik niet overstap heeft mijn supersnelle nieuwe tablet na 2 jaar...een restwaarde bij schade uitkering van ....30 euro,en bij de concurrent een restwaarde van ....200 euro
Ik bedoel maar..afschrijving in 2 jaar..of in 5 jaar...je mag zelf kiezen,wat je wilt.
Mensen die lopen te juichen... 8 verzekeringen bij SNS en haar waakhond VMK te hebben afgesloten mogen even achter de oren krabben.Het verschil in schade uitkering kan 500 euro bij een DRV zijn....of meer dan 10.000 euro bij een inboedelverzekering.

Een prettig weekend toegewenst Ben,en respect voor Hetty van de Laar.
Hoi Rob,
ik kan je ook niet veel zinnigs zeggen over "hoe verder te handelen".
Ook ik heb in mijn leven al verschillende verzekeringen afgesloten en ergens ook wel weer opgezegd. Wat steeds vaste prik is, dat "in de loop van tijd" de voorwaarden (en premie natuurlijk 😃 ) werden aangepast. Vaak ten nadele van de dekking. Meestal kun je op dat moment kosteloos opzeggen of meestal "stilzwijgend" doorgaan.
Ik lees daarover niets in je berichten?
Ik vraag me wel af of het terecht is dat de klachtenafdeling je naar VMK verwijst. Natuurlijk is de schadeafhandeling aan hun overgedragen, maar je bent verzekerd bij de SNS. Daar moet je dan toch ook kunnen klagen. Ik zou in ieder geval een schriftelijk antwoord willen, waarmee je dan ook verder kunt. (ik denk dat er toch nog klachtmogelijkheden zijn, na een negatief oordeel van de SNS. En geld datzelfde ook niet voor het oordeel van VMK?).
Suc6.
Toch een prettig weekend gewenst.
Groet,
Ben 🆒
Beste Rik,

Bedankt voor de reactie,
Ik heb altijd secuur alle verzekeringspapieren bijgehouden,echter niets over persoonlijke dekking kunnen vinden van deze DRV.
Nog wel enige rekeningen van meer dan 20 jaar oud,toen er nog niet automatisch werd afgeschreven,en acceptgiro kaarten werden verstuurd.Destijds heb ik via de email aan Reaal offerte aangevraagd,en aangemeld,De huidige simpele aanmelding procedure bestond nog niet toen.
Reaal heeft ook verzuimd enige correspondentie te versturen,na aanmelding automatische afschrijving.Ik heb mij destijds voor 1000 gulden polisdekking geld/cheques etc. aangemeld.
Het enige lichtpuntje is dat er in 2006,in Guatamala een paspoort en alle reisdocumenten,geld,traveller cheques zijn gestolen.Vakantie in duigen,maar destijds is er normaal uitgekeert,ik heb deze bankafschrift met schadenummer nog in bezit,omdat er ook afkoop erfpacht opstond op hetzelfde bank afschrift.
Dus voor de 2e keer in mijn leven,helaas schade moeten melden,en dan kom je in dit horrorscenario terecht.Het gedrag van Klachten management in deze kwestie stuit mij ten de borst.Zonder enige toevoeging,word medegedeeld dat zij het dossier naar VMK sturen.
En dit instituut...heeft nu juist geen gegevens over deze polis.
Maar ja het is vrijdag,dan willen we allemaal vroeg thuis zijn...nietwaar.
Badge +1
Wat mij niet helemaal duidelijk is, is of u zelf de oorspronkelijke polis nog in bezit heeft, dan staat u een stuk sterker. Misschien heeft u nog andere papieren bewaard die aannemelijk kunnen maken dat u gelijk heeft. Wat zegt de DRV94 over de mogelijkheid om cash geld te verzekeren? Meestal is de polis die je afsluit een deel van alle mogelijkheden die beschreven worden in voorwaarden.

Heeft u in der tijd uw polis afgesloten via een tussenpersoon of kantoor, is daar nog wat te traceren?

Bij banken en verzekeringsmaatschappijen is de IT m.b.t. oude systemen/contracten/gegevens door overname op overname een zooitje. Dus daar kunt u niet op vertrouwen.
Beste forumleden,aangezien hier nog al veel expertise rondkijkt,en ik grote waardering voor sommige toppers heb, heb ik momenteel enige tips nodig in zake een schade uitkering door VMK.
Mijn naam is Rob,en ik heb in 1994 een doorlopende reisverzekering afgesloten bij SNS verzekeringen.
Door omstandigheden buiten mijn macht,zit ik nog steeds met dezelfde voorwaarden uit 1994.,de zgn DRV94.Zelfs de schade uitkering wordt in mijn voorwaarden,nog steeds in guldens uitgedrukt.
Ik ben al die jaren verzekerd geweest voor ongevallen,ziekte,en geld/cheques.
Soms kom je in gebieden terecht waar de eerste ATM automaat nog geplaatst moet worden.
Een paar maanden geleden ben ik beroofd in Afrika van alle waardevolle spullen.
Tot mijn verassing werd schadebehandeling gedaan door VMK,en schade experts willen liever anoniem blijven,dus alles wordt ondertekent door dit instituut.
Wellicht een psychologische afschrikking om reacties in te tomen.
Goed... er werd gelijk al gesteld dat ik dekking van gestolen geld wel op mijn buik kon schrijven.
Hoezo ?.....Mmm...ja we kunnen je polis nergens in ons systeem terugvinden.
Nou...dan kunt u verder gaan zoeken,ik steek mijn hand in het vuur dat ik hier sinds 1994 voor verzekerd ben.
Verder zoeken,,is blijkbaar niet gebeurt..ik heb om een duplicaat polis verzocht,kreeg DRV94 weer opgestuurd...maar geen polis.
Uiteindelijk na het zoveelste telefoontje..kreeg ik een gewijzigde polis.Geld/cheques zijn niet gedekt..maar opeens is deze oude man voor duiken/bergbeklimmen verzekerd.
Dus een gemanipuleerde polis uitdraaien,om een lopende schade claim te kunnen bijstellen?.
Mijn ongedekte schade is al rond de 2500 euro....en nu dit ?
Citaat van VMK..In ons huidige systeen kunnen wij zien dat U vanaf 2001 bij ons verzekerd bent.Wij kunnen in dit systeem niet verder teruggaan dan 2001.
Het webcare team is steeds vol begrip geweest en heeft mijn dossier in behandeling gegeven van het Klachten management,dat gaf enige hoop,een onafhankelijk team.
Helaas....bij SNS is besloten dat niemand zijn vingers aan wil branden....en voor een reactie moet ik maar naar VMK gaan,als dus klantenservice SNS vanmorgen.
Wat moet ik hier nu weer mee ??
Goedemorgen,

Het is jammer dat je teleurgesteld bent over de uitkering naar aanleiding van je schademelding. Als je elektronische apparaten beschadigd of gestolen zijn, dan berekenen we de waarde op basis van de leeftijd van de apparaten. Bij elektronica is de economische levensduur anders dan de daadwerkelijke levensduur. Je bent vrij om een verzekeraar te zoeken die een dekking geeft die beter bij je wensen past, al zie ik je natuurlijk niet graag gaan.

Reageer