SNS

Beantwoord

SNS Wallet uitnodiging maar is niet te vinden

  • 18 april 2016
  • 16 Reacties
  • 12149 Keer bekeken

Ik kreeg in mijn SNS Bankieren App een bericht om de SNS Wallet te testen. Echter als ik op de genoemde knop druk, kom ik niet op een pagina over de Wallet maar over hypotheken. Ik kan ook verder hier niets over vinden en ik zou wel willen testen.
icon

Beste antwoord door Stefan 18 april 2016, 15:00

Ik heb een dergelijk bericht niet gevonden in mijn SNS app. Maar hier op de community is al wel wat te vinden over de SNS wallet. Kijk bijvoorbeeld in deze discussie.
Noot: dit is nog geen 'Wallet' zoals bij contactloos betalen (zoals de Rabo- of Vodafone-Wallet)...
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Ik heb een dergelijk bericht niet gevonden in mijn SNS app. Maar hier op de community is al wel wat te vinden over de SNS wallet. Kijk bijvoorbeeld in deze discussie.
Noot: dit is nog geen 'Wallet' zoals bij contactloos betalen (zoals de Rabo- of Vodafone-Wallet)...
Haham in die link die je stuurt staat precies hetzelfde:
---
Test de wallet
Je eerste klus ligt al op je te wachten. Je gaat een wallet testen: een digitale portemonnee waarmee je snel en makkelijk kunt afrekenen. Koop jij wel eens via internet? Vertel ons dan wat je van de wallet vindt en hoe we online betalen nog makkelijker kunnen maken? We verwachten in november te starten met deze pilot.

Meld je nu aan
Heb je een betaalrekening bij SNS, ben je 18 jaar of ouder én enthousiast over innovatie? Stuur ons dan snel een mail naar klantpanelinnovatie@sns.nl. We hebben plek voor 250 deelnemers. Vertel ons daarom niet alleen wie je bent (volledige naam, rekeningnummer), maar ook waarom je wil deelnemen aan het klantpanel.
---

Er is dus plek voor 250 deelnemers en ik schijn dus een mail te moeten sturen. Ga ik doen. Thnks!
Badge +1
Ik kreeg in mijn SNS Bankieren App een bericht om de SNS Wallet te testen.
Fijn om te horen dat het nu duidelijk is. Laat je het ons weten als je nog ergens hulp bij nodig hebt?

@Stefan Dankjewel 🙂.
Ik heb nu plots vier mails in mijn inbox gekregen over SNS Wallet.
1- Gefeliciteerd met uw SNS wallet
2- Nieuw adres
3- Nieuwe verzendadres
4- Nieuwe betaalpas toegevoegd

Ik heb me ingeschreven voor de pilot, zoals hierboven aangegeven, maar geen bevestiging gehad of aankondiging dat ik kon gaan testen en dat ik dus deze mails kon verwachten. Ik ga dus ook niet zo maar op de links in die mail klikken. Er staat ook, dat als je zelf geen passen hebt toegevoegd, om niet op de links te klikken.

Kan ik deze mails vertrouwen of is dit phishing?

Olaf
Badge +1
Ik heb nu plots vier mails in mijn inbox gekregen over SNS Wallet.

Hallo Olaf,

Het is geen phishing. Deze mails zijn door een technische fout vanuit ons gestuurd; je kunt ze als niet verzonden beschouwen. Je ontvangt nog een mail waarin wordt aangegeven dat het om een vergissing gaat. Dank voor je melding en sorry voor het ongemak.
Net toch maar gebeld en gelukkig was de servicedesk op de hoogte. Blijkt een fout te zijn geweest. Lijkt er in ieder geval wel op dat ik bij de eerste 250 genodigden zit 😉 Nog even geduld maar het lijkt er aan te komen 😉
Badge
Op 8 juli kreeg ik deze mail.

"U bent lid van het Klantpanel Innovatie en u heeft zich een tijd geleden opgegeven om de SNS Wallet te testen. We zijn op dit moment druk met de voorbereidingen van deze tests.

Uitstel start pilot
Helaas zijn er nog te veel technische mankementen waardoor we nog niet goed kunnen gaan testen. Daarom hebben we besloten de start van de pilot uit te stellen tot na de zomer.

We hopen dat u hier begrip voor heeft en na de zomer enthousiast mee wil testen aan de Wallet. "

Is het inmiddels al bijna zover?
Het voorgaande doet mij er aan denken dat de hele gang van zaken rond deze testgroep erg rommelig verloopt.
Volgens mij kan dat veeeeeeeel beter (tenzij ik mij vergis natuurlijk).
Dus mijn vraag; vergis ik mij?
Groet,
Ben 🆒
Hoi buitenshuisg,

Scherp opgemerkt. Ik vraag voor je na hoe het ervoor staat.
Hoi allen,

Hierbij de stand van zaken na de reactie van onze marketeer. Ze is het met je eens Ben; het kan beter.

We zijn al een tijdje bezig met de voorbereidingen voor de pilot. De eerste tests zijn gedaan en in 2 webshops zijn de betalingen geslaagd. In de overige aangesloten webshops is het nog niet gelukt om een betaling te doen. De transacties stoppen bij de zogenaamde 'Payment Service Providers'. Deze moeten eerst een software-aanpassing doen om dit soort transacties door te geven aan MasterPass en SNS. Met de opzet van een relatief kleine pilot is het van belang dat we een gevarieerd aantal webwinkels aansluiten voor de pilot.

Het doel is om in dit derde kwartaal te starten met de pilot. Hierbij is zijn voorwaarden dat tenminste 10 tot 15 webshops MasterPass, en daarmee de SNS Wallet, accepteren en dat deze webshops laagdrempelige producten aanbieden om pilotdeelnemers hier een aankoop te kunnen laten doen.
Badge
En wat is de huidige stand van zaken?
Badge +1
En wat is de huidige stand van zaken?
Goedemorgen Buitenhuisg,

Dat vraag ik voor je na. Je hoort van me zodra ik een reactie heb.
Hoi Gerard,

Ik heb net een reactie geplaatst in het besloten topic hierover. Helaas gaat de pilot niet door. We vinden de techniek achter de SNS Wallet nog niet goed genoeg om ’m door onze klanten te laten testen. Daarom gaat de pilot voorlopig niet door. Zodra de techniek achter de SNS Wallet goed genoeg werkt, gaan we er alsnog mee door. En vragen we je opnieuw om mee te doen.
1. Een goede voorbereiding betaalt zich altijd terug
2. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald (of zoiets)
3. Verdient geen schoonheidsprijs.
Reputatie 4
Badge +1
Hm, worden de aangemelde testers hierover ook nog persoonlijk geinformeerd?
Jazeker, de aangemelde klanten zijn geïnformeerd. We kijken na waarom je nog geen informatie hebt ontvangen, Sanne.

Reageer