SNS

Teleurgesteld in SNS Creditcard in de USA

  • 14 november 2016
  • 17 Reacties
  • 877 Keer bekeken

Beste SNS,

Ik verblijf momenteel voor een aantal weken in de USA, en heb hiervoor een SNS creditcard en wereldpas die 'open staat'.

Nu is het in de afgelopen week al meerdere gebeurd dat mijn creditcard werd geweigerd met de mededeling "Payment not authorized". Even bellen met de SNS creditcard desk (wat mij natuurlijk weer veel geld kost omdat ik in het buitenland zit), en ik krijg weer eens te horen dat er een "storing" was.

Is iedere keer wel erg toevallig, en voor mij ook een voorschut bij de winkels en restaurants waar ik op dat moment een betaling wil doen. Want wat blijkt, onze Nederlandse/Europese Maestro pas wordt hier vrijwel alleen geaccepteerd om geld op te nemen uit automaten, maar niet om mee te betalen in winkels. Op het moment dat mijn betaling word geweigerd heb ik dus geen enkele andere 'elektronische' betaalmethode op zak. Ik heb wel een beperkte hoeveelheid cash op zak, maar ik ga liever geen grote bedragen uit een automaat halen, omdat mijn creditcard onbetrouwbaar is.

Ik heb jarenlang bij een andere creditcardmaatschappij gezeten, en daar eigenlijk nog nooit problemen mee gehad.

Overigens vindt ik de medewerkers bij de creditcard desk verre van vriendelijk en niet erg behulpzaam, dit in vergelijking met de 'gewone' klantenservice van de SNS.

Vanwege mijn negatieve ervaring overweeg ik na mijn terugkomst in Nederland toch om weer over te stappen naar een andere creditcardmaatschappij. Ik ga namelijk 2 tot 3 keer per jaar naar de USA, en ben hier sterk afhankelijk van de kaart.

17 reacties

Badge +2
Hoi Jeffrey,

Begrijpelijk dat je overweegt om over te stappen naar een andere creditcardmaatschappij. Het is logisch dat je wil vertrouwen op de betaalmiddelen waarover je beschikt. Natuurlijk zien we je niet graag vertrekken als klant, maar die keuze is aan jou. Aan de storingen kan ik niets veranderen. We vinden het belangrijk dat onze dienstverlening klantvriendelijk is en daarom raad ik aan om hier de ervaring te delen die je hebt gehad met de Creditcard meldcentrale. Op die manier kunnen we onze dienstverlening verbeteren.
Bedoel je met "Onze Nederlandse/Europese Meastro pas" je SNS Wereldpas of je creditcard? Als tip geef ik je graag mee dat je in de winkel kunt vragen welke betaalmiddelen ze accepteren zodat je niet verrast wordt.
Hoi Marijke,

Ik zal zeker mijn ervaring met jullie delen, zodat de dienstverlening verbeterd kan worden.

Met de Maestro pas bedoel ik inderdaad de SNS Wereldpas. Deze wordt hier vrijwel alleen maar geaccepteerd in de zogenaamde ATM (geldautomaten), en niet als betaalmiddel in winkels.
Badge +2
Fijn dat je je ervaringen deelt, daar leren we alleen maar van. Winkeliers mogen zelf kiezen welke betaalmiddelen ze accepteren, daardoor kan het gebeuren dat je Meastro-pas niet geaccepteerd wordt. Krijg je een foutmelding als je bij winkels pint? Dan ligt de oorzaak misschien bij je SNS Wereldpas.
Hoi Marijke,

De foutmelding is vrij generiek, en is iets in de richting van "invalid card" of "card declined".
Als ik naar een ATM ga dan kan ik wel gewoon geld opnemen, dus met de pas zelf is niets aan de hand.
Badge +1

Als ik naar een ATM ga dan kan ik wel gewoon geld opnemen, dus met de pas zelf is niets aan de hand.

Goed om te lezen dat dat wel lukt. Nogmaals dank voor je signaal en een fijne tijd verder in Amerika 🆒
@Jeffrey, dat je problemen ondervindt met de gewone SNS betaalpas, kan ik me voorstellen. Maar ervaar je ook problemen met de credit card? Die zou toch in de meeste winkels gewoon geaccepteerd moeten worden?
@Blacktomcat: Dat is juist waar mijn topic over gaat. Het is mij al meerdere malen overkomen dat mijn transactie in een winkel werd geweigerd. Niet omdat de winkelier de kaart niet accepteerde, maar omdat de SNS creditcard centrale een verstoring had.

Als ik dan belde met de meldcentrale, kreeg ik te horen dat er een storing was waardoor er voor een korte tijd geen transacties verwerkt konden worden. Dit is mij in 1 week tijd nu al ruim 5 tot 6 keer overkomen.
Zeer vervelend. Zou datliggen aan de SNS of aan 'Mastercard' of 'VISA' waar je credit card is ondergebracht. Ik vermoed zelf aan de SNS omdat ik denk dat de verwerking bij Mastercard/VISA beter geregeld is dan bij de SNS (helaas). Er zijn verschillende sites waar je credit cards kunt vergelijken. Ook zijn er vaak acties waarbij het eerste jaar gratis en je soms 25 of 50 euro cadeau krijgt. Google er maar eens op.Niet dat dat je nu helpt, maar misschien iets voor de (nabije) toekomst.
Hoi Jeffrey,
ik lees hier toch vaker dit soort problemen en adviseer je dan ook inderdaad een andere kaart te nemen. Ik wil je niet wegjagen bij de SNS, maar zou dit ook onacceptabel vinden. Je kunt zo niet vrij je gang gaan en er op rekenen dat betalen geen probleem is, want dat kan het dus wel zijn.
Desondanks fijne tijd nog in Trump land :S
Groet,
Ben 🆒
Reputatie 2
Badge

Als ik naar een ATM ga dan kan ik wel gewoon geld opnemen, dus met de pas zelf is niets aan de hand.

Goed om te lezen dat dat wel lukt. Nogmaals dank voor je signaal en een fijne tijd verder in Amerika 🆒


Nee, dat is helemaal niet goed om te lezen. Klant heeft al lang aangegeven dat dit geen oplossing is omdat hij niet steeds met grote hoeveelheden cache op zoek hoeft te lopen. In de VS ben je redelijk afhankelijk van je creditcard omdat andere mogelijkheden niet of niet goed werken. Dan moet de klant op je kunnen vertrouwen. Dat is nu niet het geval.
CC aanbieden is een professionele dienstverlening. Het gebruik is vaak onder niet-thuis situaties. Dus dienst moet veel beter zijn dan pinnen. Gezien andere problemen (online transacties zien), geen top prio voor SNS, net als beleggen. Stop er dan mee of wordt wederverkoper zoals ANWB.
M.b.t. Amerika nooit problemen gehad met Amex of ING CC.
Ik heb ook nooit problemen gehad met mijn Mastercard van de Bijenkorfcard. Kun je ook nog punten sparen om weer bij de Bijenkorf uit te geven.
Hoi Jeffrey,

Het is vreemd dat er een storing was toen je wilde pinnen met de creditcard. Het is helemaal frappant als dit 5 á 6x in 1 week gebeurt. Wil je daarom je postcode, huisnummer en geboortedatum sturen naar webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - teleurgesteld in SNS Credticard in de USA'? Als je in de mail de data vermeldt waarop je probeerde te pinnen, dan zoek ik dit verder uit.
Hoi Jeffrey,

Het is vreemd dat er een storing was toen je wilde pinnen met de creditcard. Het is helemaal frappant als dit 5 á 6x in 1 week gebeurt. Wil je daarom je postcode, huisnummer en geboortedatum sturen naar webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - teleurgesteld in SNS Credticard in de USA'? Als je in de mail de data vermeldt waarop je probeerde te pinnen, dan zoek ik dit verder uit.

.
Thats the spirit!
.


Groet,
Ben 🆒
.........Het is vreemd dat er een storing was toen je wilde pinnen met de creditcard........ .
Hij wilde niet pinnen met zijn credit card, maar gewoon, heel normaal, afrekenen in een winkel bij een betaalterminal. Dat is toch iets anders dan pinnen, lijkt me. (Ik versta onder pinnen geld uit een geldautomaat halen/opnemen).
Hoi Blacktomcat en Jeffrey,

Met het woord 'pinnen' bedoel ik het betalen in winkels. Je wilde in winkels betalen met je creditcard, toch? Als ik het niet goed heb begrepen, dan hoor ik het graag.
Zo kan er gauw een spraakverwarring ontstaan. Fijn dat je je begrip 'pinnen' hebt toegelicht.

Reageer