SNS

Beantwoord

V Pay Bankpas

  • 29 maart 2018
  • 30 Reacties
  • 24706 Keer bekeken

Vandaag 2 (kleine) betalingen verricht met nieuwe V pay bankpas. Deze pas aangevraagd omdat de vorige pas géén contactloos betalen funktie had. Eerste keer gebruikt voor een geldopname met gebruik van de pincode. Dat gaf géén probleem. Vandaag de nieuwe pas gebruikt -met pincode- bij de Action. De betaling werd geweigerd maar contactloos betalen slaagde. Zo juist deed zich hetzelfde probleem voor bij de Praxis. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
icon

Beste antwoord door PetervR 29 maart 2018, 15:11

Vandaag 2 (kleine) betalingen verricht met nieuwe V pay bankpas. Deze pas aangevraagd omdat de vorige pas géén contactloos betalen funktie had. Eerste keer gebruikt voor een geldopname met gebruik van de pincode. Dat gaf géén probleem. Vandaag de nieuwe pas gebruikt -met pincode- bij de Action. De betaling werd geweigerd maar contactloos betalen slaagde. Zo juist deed zich hetzelfde probleem voor bij de Praxis. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Hoi gschaareman, goed om te lezen dat je contactloos kunt betalen met je nieuwe pas. Als je met je pincode betaalt, dan moet je bij sommige betaalautomaten een keuze maken tussen V PAY en V PAY. Het maakt niet uit welke keuze je maakt. De oorzaak hiervan is verouderde software, VISA werkt eraan om dit op te lossen.
Bekijk origineel

30 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Goedemorgen @youst,

Om je vraag te beantwoorden is er navraag gedaan bij VISA. Vanochtend lieten ze weten dat een combinatie van een creditcard in combinatie met V Pay technisch mogelijk, maar tegelijkertijd ook redelijk complex is. Reden hiervoor: het zijn 2 verschillende producten met onder andere verschillende tarieven. In Nederland is de combinatie creditcard - V Pay ongebruikelijk: SNS heeft geen plannen om V Pay aan de SNS Creditcard toe te voegen.

Zoals ik eerder liet weten - maar voor mensen die later aansluiten in dit topic - de combinatie creditcard - V Pay is alleen mogelijk bij een Visa World Card Gold en de Visa World Card Platinum. Meer informatie lees je hier.
Reputatie 5
Badge +4
Jammer, misschien dat de product managers kunnen kijken naar een "premium" toevoeging voor een paar euro meer paar jaar ook de V Pay ondersteuning en langere aankoopverzekering (bijv. 270 dagen)?

Hallo @youst,

Of er meer klanten zijn die extra willen betalen voor de toevoeging van V Pay op hun creditcard van SNS durf ik niet te zeggen. Maar het is een idee en daarom stuur ik je suggestie door. Zodra ik geïnformeerd ben, kom ik er graag bij je op terug.
Reputatie 2


Nog een vraagje, heeft de SNS plannen om V Pay te ondersteunen op de Visa creditcard van ICS?Hi @youst,

Deze extra service geldt voor de Visa World Card Gold en de Visa World Card Platinum. Meer informatie lees je hier.
SNS biedt alleen instap model aan van ICS CC, dus het antwoord is nee. Het zou ook nog kunnen zijn dat dit alleen op de kaarten van ICS staat en niet op de goedkopere kaarten via SNS, ANWB, etc.


Jammer, misschien dat de product managers kunnen kijken naar een "premium" toevoeging voor een paar euro meer paar jaar ook de Vpay ondersteuning en langere aankoopverzekering (bijv 270dagen)?

Zover ik weet bied ICs dit wel aan maar hangt maar net af wat je hebt afgesproken en wat je betaalt ervoor.

Nog een vraagje, heeft de SNS plannen om V Pay te ondersteunen op de Visa creditcard van ICS?Hi @youst,

Deze extra service geldt voor de Visa World Card Gold en de Visa World Card Platinum. Meer informatie lees je hier.

SNS biedt alleen instap model aan van ICS CC, dus het antwoord is nee. Het zou ook nog kunnen zijn dat dit alleen op de kaarten van ICS staat en niet op de goedkopere kaarten via SNS, ANWB, etc.
Reputatie 5
Badge +4
Nog een vraagje, heeft de SNS plannen om V Pay te ondersteunen op de Visa creditcard van ICS?
Zou het betaalgemak een stuk beter maken! Vooral omdat je dan ook bij de kleinere winkels gebruik kan maken van je aankoopverzekering.


Hi @youst,

Je vraag heb ik opgezocht op de site van International Card Services. V Pay op een creditcard betreft een extra service van Visa. Met V Pay op je Visa creditcard kun je ook betalen op plaatsen waar je eerst alleen kon pinnen met je bankpas. Met V Pay kun je je creditcard dus net zo makkelijk gebruiken als je bankpas. Deze extra service geldt voor de Visa World Card Gold en de Visa World Card Platinum. Meer informatie lees je hier.
Reputatie 2

De V-Pay pas vind ik prima samen met de Visa Creditcard van de SNS (of eigenlijk ICS).

Het enige wat ik wel een dingetje vind is dat SNS wellicht ook de keuze moet bieden om naast Vpay en Maestro ook Visa en Mastercard aan te bieden (of beide voor een toeslag). Het zou erg vervelend zijn als het Visa Netwerk eruit ligt en je alleen een V-pay en Visa hebt. Daarnaast bied je zo als bank naast Visa ook Mastercard aan wat op vakantie erg handig kan zijn.

Goedemorgen @youst,

Slim van je, met een betaalpas en creditcard op zak zit je in de meeste gevallen goed. Toch begrijp ik je punt over eventuele kwetsbaarheid als je alleen gebruik maakt van het Visa Netwerk.

Bij SNS geven betaalpassen uit van V PAY en Maestro. Standaard bieden we een V PAY-pas aan. Als mensen naar het buitenland gaan, is het verstandig om van tevoren Acceptatie Maestro en V PAY te bekijken. Als blijkt dat je huidige betaalpas niet geaccepteerd wordt in het land van bestemming, dan kun je een Maestro pas aanvragen. Op die manier ben je er zeker van dat je tijdens je reis kunt betalen en geld opnemen. Sinds 2018 geeft International Card Service (ICS) onze creditcards uit. Die SNS Creditcards zijn van Visa, bij mijn weten zijn er geen plannen om Maestro (creditcard) daar aan toe te voegen.

Goed voorbereid kun je met je betaalpas wereldwijd uit de voeten. In de onderstaande tabel tref je een overzicht aan waar de betaalpassen van V Pay en Maestro worden geaccepteerd:


Fijn en bedankt voor de uitleg! @Evelyn SNS

Nog een vraagje, heeft de SNS plannen om V Pay te ondersteunen op de Visa creditcard van ICS?
Zou het betaalgemak een stuk beter maken! Vooral omdat je dan ook bij de kleinere winkels gebruik kan maken van je aankoopverzekering.
Reputatie 5
Badge +4
De V-Pay pas vind ik prima samen met de Visa Creditcard van de SNS (of eigenlijk ICS).

Het enige wat ik wel een dingetje vind is dat SNS wellicht ook de keuze moet bieden om naast Vpay en Maestro ook Visa en Mastercard aan te bieden (of beide voor een toeslag). Het zou erg vervelend zijn als het Visa Netwerk eruit ligt en je alleen een V-pay en Visa hebt. Daarnaast bied je zo als bank naast Visa ook Mastercard aan wat op vakantie erg handig kan zijn.



Goedemorgen @youst,

Slim van je, met een betaalpas en creditcard op zak zit je in de meeste gevallen goed. Toch begrijp ik je punt over eventuele kwetsbaarheid als je alleen gebruik maakt van het Visa Netwerk.

Bij SNS geven betaalpassen uit van V PAY en Maestro. Standaard bieden we een V PAY-pas aan. Als mensen naar het buitenland gaan, is het verstandig om van tevoren Acceptatie Maestro en V PAY te bekijken. Als blijkt dat je huidige betaalpas niet geaccepteerd wordt in het land van bestemming, dan kun je een Maestro pas aanvragen. Op die manier ben je er zeker van dat je tijdens je reis kunt betalen en geld opnemen. Sinds 2018 geeft International Card Service (ICS) onze creditcards uit. Die SNS Creditcards zijn van Visa, bij mijn weten zijn er geen plannen om Maestro (creditcard) daar aan toe te voegen.

Goed voorbereid kun je met je betaalpas wereldwijd uit de voeten. In de onderstaande tabel tref je een overzicht aan waar de betaalpassen van V Pay en Maestro worden geaccepteerd:

Reputatie 2
De V-Pay pas vind ik prima samen met de Visa Creditcard van de SNS (of eigenlijk ICS).

Het enige wat ik wel een dingetje vind is dat SNS wellicht ook de keuze moet bieden om naast Vpay en Maestro ook Visa en Mastercard aan te bieden (of beide voor een toeslag). Het zou erg vervelend zijn als het Visa Netwerk eruit ligt en je alleen een V-pay en Visa hebt. Daarnaast bied je zo als bank naast Visa ook Mastercard aan wat op vakantie erg handig kan zijn.

Maar goed misschien wil de SNS van Mastercard af en meer naar Visa zoals de ING bijvoorbeeld doet.
Reputatie 5
Badge +4
Goedemorgen @fpsmit Frans,

Bij mijn weten is je klacht in behandeling genomen en heb je inmiddels een reactie gekregen. Ik hoop dat je goed geholpen bent. Zijn je vragen beantwoord en ben je tevreden over de afwikkeling van je klacht?
Helemaal duidelijk! Groeten, Frans
Reputatie 5
Badge +4
Goedemiddag @fpsmit, hallo Frans,

Je mail heb ik goed ontvangen, vandaag stuur ik je gegevens door zodat je klacht in behandeling genomen kan worden. Als je een klacht hebt ingediend, gaan we op zoek naar een goede oplossing. Soms kunnen we je klacht meteen oplossen. Lukt dat niet meteen, dan kijkt er een specialist naar. Je krijgt binnen 10 werkdagen een reactie. Kunnen we je klacht niet oplossen? Dan leggen we uit waarom. Hier lees je meer over de afwikkeling van klachten.
Dag allemaal, ik heb Evelyn een mail gestuurd. Wat mij betreft is het hier afgesloten. Groeten, Frans
Reputatie 3
Badge
Dat klopt @Koos , in dit geval hebben we ook de geboortedatum nodig. Stuur je alles per mail @fpsmit ?
Voordat zij voor je aan de slag kunnen heb ik enkele gegevens van je nodig. Kun je dit in een e-mail aan community@sns.nl (t.a.v. Evelyn, inzake klacht V Pay) doorgeven? Graag ontvang ik je postcode, huisnummer, woonplaats en je geboorteplaats.
Bedoel je hier niet geboortedatum?
Reputatie 5
Badge +4
Ik stel prijs op een reactie van SNS Bank. Liefst schriftelijk.
Ik zou het nog meer op prijs stellen als SNSBank zijn beleid wijzigt en dit nooit meer zo doet, zodat ik als klant weer het vertrouwen terugkrijg dat ik tot een paar weken geleden had. Groeten, Frans Smit


Beste @fpsmit

Fijn om te horen dat je bij SNS blijft. Het spijt me oprecht dat je niet tevreden bent over onze dienstverlening en dat de hulp van de moderators niet toereikend is geweest. Omdat we de punten in je reactie serieus nemen en je (onder andere) om een schriftelijke reactie vraagt, wil ik je bericht graag overbrengen naar het team die klachten van klanten in behandeling neemt.

Voordat zij voor je aan de slag kunnen heb ik enkele gegevens van je nodig. Kun je dit in een e-mail aan community@sns.nl (t.a.v. Evelyn, inzake klacht V Pay) doorgeven? Graag ontvang ik je postcode, huisnummer, woonplaats en je geboorteplaats. Dan zorg ik ervoor dat je klacht en je suggesties in behandeling worden genomen.
Dag allemaal,

Vandaag heb ik van SNSBank een Maestropas gekregen.
Daardoor blijf ik klant. Anders was ik naar een andere bank gegaan.

Ik wil SNSBank, en de moderatoren de volgende adviezen geven:
  1. Vraag voortaan of de klant een nieuwe service wil, ipv ongevraagd Maestro door Vpay te vervangen.
  2. Moderatoren die werkelijk denken dat ik geholpen ben als ik een lijst met betaalautomaten moet raadplegen, begrijpen het punt niet en moeten zich leren verplaatsen in de klant. Waarom zou ik extra moeite willen/moeten doen? Denk daar eens over na.
  3. Stem vooraf de reactie af, ik heb nu van 3 moderatoren 3 verschillende boodschappen gezien.
  4. Jullie zullen begrijpen dat een excuus van SNSBank op zijn plaats was geweest. Daarvoor is het nog steeds niet te laat.
Ik stel prijs op een reactie van SNS Bank. Liefst schriftelijk.

Ik zou het nog meer op prijs stellen als SNSBank zijn beleid wijzigt en dit nooit meer zo doet, zodat ik als klant weer het vertrouwen terugkrijg dat ik tot een paar weken geleden had.

Groeten, Frans Smit
Reputatie 5
Badge +4
Hallo @BigBen,

Bedankt voor je mening in dit topic. Uiteraard vinden we het erg ongemakkelijk als mensen in het buitenland tegen problemen aanlopen met hun betaalpas. In dat geval helpt onze klantenservice graag snel en goed. Ik begrijp dat je een aardigheidje en excuus op zijn plaats vindt als het onverhoopt mis gaat. Een bloemetje is een fijne manier om sorry te zeggen en dit gebeurt ook, het is misschien niet altijd zichtbaar. Wanneer mensen ons achteraf laten weten dat ze niet tevreden zijn over (de betaalmogelijkheden van) hun betaalpas willen we dat alsnog graag oplossen door navraag te doen via e-mail. Op die manier helpen we de klant verder en kunnen we de service in de toekomst wellicht verbeteren.

Vooraf helpen we ook graag een handje. Om problemen met betalen in het buitenland te voorkomen is het slim om van tevoren te checken hoe je kunt betalen in het land van je bestemming. Kun je er met je betaalpas betalen en contant geld opnemen, ook wel pinnen? Of is een creditcard handiger? En neem voor de zekerheid altijd een extra betaalmiddel mee. Zo voorkom je vervelende verrassingen. Bij SNS geven we betaalpassen uit van V PAY en Maestro, hier lees je er meer over deze 2 passen.

Heb je een suggestie hoe we onze klanten (in het buitenland of op reis) nog beter van dienst kunnen zijn? Ik hoor het graag.
@SNS; er vallen mij 2 zaken op;
  • de SNS zegt steeds dat de kaarten (acceptatie end.) vergelijkbaar zijn. Helaas lijkt de ervaring te leren dat dit een onjuiste bewering is. Voor zover ik mij kan herinneren zie ik hier (bijna?) alleen maar klachten met de Visa kaart.
  • de SNS geeft een kaart uit en laat het dus vaak aan de klant over deze te testen. Ipv zich dan breeduit te verontschuldigen en / of een bos bloemen te sturen als deze een klacht heeft, wordt de klant nogal dwingend opgeroepen veel actie te ondernemen (mail met nogal wat gegevens sturen incl. tijd en adres automaat). Alsof de klant verantwoordelijk is voor een betere werking!!
Groet,
Ben 😎
Reputatie 3
Badge
Goedemiddag @fpsmit , het is begrijpelijk dat je baalt als je pas niet werkt in het buitenland. In Engeland worden zowel V PAY als Maestro-passen geaccepteerd en zijn er meerdere plekken waar je met je V PAY-pas geld opneemt. Lukt dit niet, dan ontvangen we per mail graag de volgende informatie: je postcode, huisnummer, geboortedatum, geboorteplaats en een aantal gegevens van de transactie. Hierbij gaat het om de datum, de lokale tijd, welke foutmelding je kreeg te zien, en de adresgegevens van de geldautomaat. Dit stuur je naar Webcare@sns.nl. Als je vaker in het buitenland bent en je reist naar landen waar V PAY niet wordt geaccepteerd, dan vraag je telefonisch een Maestro-pas aan. Hier lees je er meer over: https://www.snsbank.nl/particulier/betalen/betalen-in-het-buitenland.html
Beste Ilona,

Dit antwoord vind ik zo mogelijk nog onbevredigender.

Niet alleen qua toonzetting (alsnog even sorry zeggen was fijn geweest voor de zeer vervelende situatie waarin ik ongevraagd terecht kwam omdat de VPay hier niet goed werkt), maar ook omdat ik nu ik begrijp dat ik eerder van jullie klantenservice en van Sven verkeerde informatie heb gekregen inzake de aanvraag Maestrokaart. Maar die MAestrokaart wil ik dus wel gewoon terug.

Wie bij SNS moet ik nu geloven?

Groeten, Frans
Reputatie 1
Goedemiddag @fpsmit,

Dat dit niet het antwoord is waar je op zit te wachten als je tegen pinproblemen aanloopt, snap ik. Zoals Sven al aangeeft hoort de acceptatie van V PAY en Maestro in de meeste landen gelijk te zijn. Met beide passen kun je in de meeste landen terecht en daardoor leveren we niet in op kwaliteit of service. Probeerde je te pinnen bij een automaat waar een V PAY-logo op staat? Hier lees je bij welke automaten je met een V PAY-pas terecht kunt. Betaalpassen van Maestro bieden we niet actief aan om de reden die Sven aangaf. Ga je naar een land dat voornamelijk Maestro accepteert? Dan vraag je via onze klantenservice een Maestro-pas aan.
Reputatie 2
weet ik, maar sns had dit nooit zo moeten doen.
ING doet dit anders ook, maar ik deel de mening dat het fijn is als ze je vooraf laten kiezen.
weet ik, lees het draadje even!
Reputatie 2
Hallo Sven,

ik vind dit een onbevredigend antwoord. Ik word als klant voor een voldongen feit gesteld met dat VPay. Ik zat er niet op te wachten. Het is in mijn beleving een achteruitgang in service waar ik geen enkele keuzevrijheid in heb gehad.

Ik betaal maandelijks voor het gebruik van de rekening, en krijg er nu blijkbaar minder kwaliteit voor terug. Met als gevolg dat ik zo’n beetje een hartverzakking had hier in Liverpool. Ik kon niet eens pinnen gisteren op een beurs en vanochtend werd mijn pas geweigerd bij een cashmachine van de RBS!

Een excuus plus aanbod om zonder verdere energie mijnerzijds een Maestrokaart te regelen was klantgericht geweest.

Kan ik dit alsnog spoedig verwachten van SNS?

Groeten,
Frans Smit


Je kan ook SNS bellen en vragen om een Maestro kaart, binnen een paar dagen heb je er een thuis dan!
Hallo Sven,

ik vind dit een onbevredigend antwoord. Ik word als klant voor een voldongen feit gesteld met dat VPay. Ik zat er niet op te wachten. Het is in mijn beleving een achteruitgang in service waar ik geen enkele keuzevrijheid in heb gehad.

Ik betaal maandelijks voor het gebruik van de rekening, en krijg er nu blijkbaar minder kwaliteit voor terug. Met als gevolg dat ik zo’n beetje een hartverzakking had hier in Liverpool. Ik kon niet eens pinnen gisteren op een beurs en vanochtend werd mijn pas geweigerd bij een cashmachine van de RBS!

Een excuus plus aanbod om zonder verdere energie mijnerzijds een Maestrokaart te regelen was klantgericht geweest.

Kan ik dit alsnog spoedig verwachten van SNS?

Groeten,
Frans Smit

Reageer