SNS

Beantwoord

V Pay Bankpas

  • 29 maart 2018
  • 30 Reacties
  • 24706 Keer bekeken

Vandaag 2 (kleine) betalingen verricht met nieuwe V pay bankpas. Deze pas aangevraagd omdat de vorige pas géén contactloos betalen funktie had. Eerste keer gebruikt voor een geldopname met gebruik van de pincode. Dat gaf géén probleem. Vandaag de nieuwe pas gebruikt -met pincode- bij de Action. De betaling werd geweigerd maar contactloos betalen slaagde. Zo juist deed zich hetzelfde probleem voor bij de Praxis. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
icon

Beste antwoord door PetervR 29 maart 2018, 15:11

Vandaag 2 (kleine) betalingen verricht met nieuwe V pay bankpas. Deze pas aangevraagd omdat de vorige pas géén contactloos betalen funktie had. Eerste keer gebruikt voor een geldopname met gebruik van de pincode. Dat gaf géén probleem. Vandaag de nieuwe pas gebruikt -met pincode- bij de Action. De betaling werd geweigerd maar contactloos betalen slaagde. Zo juist deed zich hetzelfde probleem voor bij de Praxis. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Hoi gschaareman, goed om te lezen dat je contactloos kunt betalen met je nieuwe pas. Als je met je pincode betaalt, dan moet je bij sommige betaalautomaten een keuze maken tussen V PAY en V PAY. Het maakt niet uit welke keuze je maakt. De oorzaak hiervan is verouderde software, VISA werkt eraan om dit op te lossen.
Bekijk origineel

30 reacties


Nog een vraagje, heeft de SNS plannen om V Pay te ondersteunen op de Visa creditcard van ICS?Hi @youst,

Deze extra service geldt voor de Visa World Card Gold en de Visa World Card Platinum. Meer informatie lees je hier.

SNS biedt alleen instap model aan van ICS CC, dus het antwoord is nee. Het zou ook nog kunnen zijn dat dit alleen op de kaarten van ICS staat en niet op de goedkopere kaarten via SNS, ANWB, etc.
Dag allemaal, ik heb Evelyn een mail gestuurd. Wat mij betreft is het hier afgesloten. Groeten, Frans
Helemaal duidelijk! Groeten, Frans
Reputatie 5
Badge +4
Goedemorgen @fpsmit Frans,

Bij mijn weten is je klacht in behandeling genomen en heb je inmiddels een reactie gekregen. Ik hoop dat je goed geholpen bent. Zijn je vragen beantwoord en ben je tevreden over de afwikkeling van je klacht?
Reputatie 2

De V-Pay pas vind ik prima samen met de Visa Creditcard van de SNS (of eigenlijk ICS).

Het enige wat ik wel een dingetje vind is dat SNS wellicht ook de keuze moet bieden om naast Vpay en Maestro ook Visa en Mastercard aan te bieden (of beide voor een toeslag). Het zou erg vervelend zijn als het Visa Netwerk eruit ligt en je alleen een V-pay en Visa hebt. Daarnaast bied je zo als bank naast Visa ook Mastercard aan wat op vakantie erg handig kan zijn.

Goedemorgen @youst,

Slim van je, met een betaalpas en creditcard op zak zit je in de meeste gevallen goed. Toch begrijp ik je punt over eventuele kwetsbaarheid als je alleen gebruik maakt van het Visa Netwerk.

Bij SNS geven betaalpassen uit van V PAY en Maestro. Standaard bieden we een V PAY-pas aan. Als mensen naar het buitenland gaan, is het verstandig om van tevoren Acceptatie Maestro en V PAY te bekijken. Als blijkt dat je huidige betaalpas niet geaccepteerd wordt in het land van bestemming, dan kun je een Maestro pas aanvragen. Op die manier ben je er zeker van dat je tijdens je reis kunt betalen en geld opnemen. Sinds 2018 geeft International Card Service (ICS) onze creditcards uit. Die SNS Creditcards zijn van Visa, bij mijn weten zijn er geen plannen om Maestro (creditcard) daar aan toe te voegen.

Goed voorbereid kun je met je betaalpas wereldwijd uit de voeten. In de onderstaande tabel tref je een overzicht aan waar de betaalpassen van V Pay en Maestro worden geaccepteerd:


Fijn en bedankt voor de uitleg! @Evelyn SNS

Nog een vraagje, heeft de SNS plannen om V Pay te ondersteunen op de Visa creditcard van ICS?
Zou het betaalgemak een stuk beter maken! Vooral omdat je dan ook bij de kleinere winkels gebruik kan maken van je aankoopverzekering.
Reputatie 5
Badge +4
Jammer, misschien dat de product managers kunnen kijken naar een "premium" toevoeging voor een paar euro meer paar jaar ook de V Pay ondersteuning en langere aankoopverzekering (bijv. 270 dagen)?

Hallo @youst,

Of er meer klanten zijn die extra willen betalen voor de toevoeging van V Pay op hun creditcard van SNS durf ik niet te zeggen. Maar het is een idee en daarom stuur ik je suggestie door. Zodra ik geïnformeerd ben, kom ik er graag bij je op terug.
Voordat zij voor je aan de slag kunnen heb ik enkele gegevens van je nodig. Kun je dit in een e-mail aan community@sns.nl (t.a.v. Evelyn, inzake klacht V Pay) doorgeven? Graag ontvang ik je postcode, huisnummer, woonplaats en je geboorteplaats.
Bedoel je hier niet geboortedatum?
Reputatie 3
Badge
Dat klopt @Koos , in dit geval hebben we ook de geboortedatum nodig. Stuur je alles per mail @fpsmit ?
Reputatie 5
Badge +4
Goedemiddag @fpsmit, hallo Frans,

Je mail heb ik goed ontvangen, vandaag stuur ik je gegevens door zodat je klacht in behandeling genomen kan worden. Als je een klacht hebt ingediend, gaan we op zoek naar een goede oplossing. Soms kunnen we je klacht meteen oplossen. Lukt dat niet meteen, dan kijkt er een specialist naar. Je krijgt binnen 10 werkdagen een reactie. Kunnen we je klacht niet oplossen? Dan leggen we uit waarom. Hier lees je meer over de afwikkeling van klachten.
Reputatie 2
De V-Pay pas vind ik prima samen met de Visa Creditcard van de SNS (of eigenlijk ICS).

Het enige wat ik wel een dingetje vind is dat SNS wellicht ook de keuze moet bieden om naast Vpay en Maestro ook Visa en Mastercard aan te bieden (of beide voor een toeslag). Het zou erg vervelend zijn als het Visa Netwerk eruit ligt en je alleen een V-pay en Visa hebt. Daarnaast bied je zo als bank naast Visa ook Mastercard aan wat op vakantie erg handig kan zijn.

Maar goed misschien wil de SNS van Mastercard af en meer naar Visa zoals de ING bijvoorbeeld doet.
Reputatie 5
Badge +4
De V-Pay pas vind ik prima samen met de Visa Creditcard van de SNS (of eigenlijk ICS).

Het enige wat ik wel een dingetje vind is dat SNS wellicht ook de keuze moet bieden om naast Vpay en Maestro ook Visa en Mastercard aan te bieden (of beide voor een toeslag). Het zou erg vervelend zijn als het Visa Netwerk eruit ligt en je alleen een V-pay en Visa hebt. Daarnaast bied je zo als bank naast Visa ook Mastercard aan wat op vakantie erg handig kan zijn.



Goedemorgen @youst,

Slim van je, met een betaalpas en creditcard op zak zit je in de meeste gevallen goed. Toch begrijp ik je punt over eventuele kwetsbaarheid als je alleen gebruik maakt van het Visa Netwerk.

Bij SNS geven betaalpassen uit van V PAY en Maestro. Standaard bieden we een V PAY-pas aan. Als mensen naar het buitenland gaan, is het verstandig om van tevoren Acceptatie Maestro en V PAY te bekijken. Als blijkt dat je huidige betaalpas niet geaccepteerd wordt in het land van bestemming, dan kun je een Maestro pas aanvragen. Op die manier ben je er zeker van dat je tijdens je reis kunt betalen en geld opnemen. Sinds 2018 geeft International Card Service (ICS) onze creditcards uit. Die SNS Creditcards zijn van Visa, bij mijn weten zijn er geen plannen om Maestro (creditcard) daar aan toe te voegen.

Goed voorbereid kun je met je betaalpas wereldwijd uit de voeten. In de onderstaande tabel tref je een overzicht aan waar de betaalpassen van V Pay en Maestro worden geaccepteerd:

Reputatie 5
Badge +4
Nog een vraagje, heeft de SNS plannen om V Pay te ondersteunen op de Visa creditcard van ICS?
Zou het betaalgemak een stuk beter maken! Vooral omdat je dan ook bij de kleinere winkels gebruik kan maken van je aankoopverzekering.


Hi @youst,

Je vraag heb ik opgezocht op de site van International Card Services. V Pay op een creditcard betreft een extra service van Visa. Met V Pay op je Visa creditcard kun je ook betalen op plaatsen waar je eerst alleen kon pinnen met je bankpas. Met V Pay kun je je creditcard dus net zo makkelijk gebruiken als je bankpas. Deze extra service geldt voor de Visa World Card Gold en de Visa World Card Platinum. Meer informatie lees je hier.
Reputatie 2


Nog een vraagje, heeft de SNS plannen om V Pay te ondersteunen op de Visa creditcard van ICS?Hi @youst,

Deze extra service geldt voor de Visa World Card Gold en de Visa World Card Platinum. Meer informatie lees je hier.
SNS biedt alleen instap model aan van ICS CC, dus het antwoord is nee. Het zou ook nog kunnen zijn dat dit alleen op de kaarten van ICS staat en niet op de goedkopere kaarten via SNS, ANWB, etc.


Jammer, misschien dat de product managers kunnen kijken naar een "premium" toevoeging voor een paar euro meer paar jaar ook de Vpay ondersteuning en langere aankoopverzekering (bijv 270dagen)?

Zover ik weet bied ICs dit wel aan maar hangt maar net af wat je hebt afgesproken en wat je betaalt ervoor.
Reputatie 5
Badge +4
Goedemorgen @youst,

Om je vraag te beantwoorden is er navraag gedaan bij VISA. Vanochtend lieten ze weten dat een combinatie van een creditcard in combinatie met V Pay technisch mogelijk, maar tegelijkertijd ook redelijk complex is. Reden hiervoor: het zijn 2 verschillende producten met onder andere verschillende tarieven. In Nederland is de combinatie creditcard - V Pay ongebruikelijk: SNS heeft geen plannen om V Pay aan de SNS Creditcard toe te voegen.

Zoals ik eerder liet weten - maar voor mensen die later aansluiten in dit topic - de combinatie creditcard - V Pay is alleen mogelijk bij een Visa World Card Gold en de Visa World Card Platinum. Meer informatie lees je hier.
Vandaag 2 (kleine) betalingen verricht met nieuwe V pay bankpas. Deze pas aangevraagd omdat de vorige pas géén contactloos betalen funktie had. Eerste keer gebruikt voor een geldopname met gebruik van de pincode. Dat gaf géén probleem. Vandaag de nieuwe pas gebruikt -met pincode- bij de Action. De betaling werd geweigerd maar contactloos betalen slaagde. Zo juist deed zich hetzelfde probleem voor bij de Praxis. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Hoi gschaareman, goed om te lezen dat je contactloos kunt betalen met je nieuwe pas. Als je met je pincode betaalt, dan moet je bij sommige betaalautomaten een keuze maken tussen V PAY en V PAY. Het maakt niet uit welke keuze je maakt. De oorzaak hiervan is verouderde software, VISA werkt eraan om dit op te lossen.
Hartelijk bedankt voor Uw snelle reaktie.

Ik dacht al zoiets (1.V-pay en 2. V-pay) op het display van de betaalautomaat van de Praxis te zien. De kassiere wist er géén raad mee. Ik zelf ook niet maar vanaf nu kan ik ermee rekening houden. Wel vreemd van zo'n grote zaak en van VISA dat dit probleem zich voordoet?!

M.vr.groet
Hartelijk bedankt voor Uw snelle reaktie.

Ik dacht al zoiets (1.V-pay en 2. V-pay) op het display van de betaalautomaat van de Praxis te zien. De kassiere wist er géén raad mee. Ik zelf ook niet maar vanaf nu kan ik ermee rekening houden. Wel vreemd van zo'n grote zaak en van VISA dat dit probleem zich voordoet?!

M.vr.groet


Dat ben ik met je eens. V PAY is een relatief nieuw betaalsysteem, daarom zijn nog niet alle betaalautomaten hierop aangepast. Het aantal betaalautomaten waar je een keuze moet maken, neemt gelukkig snel af.
Hoi
een update uit Engeland, alwaar ik op vakantie ben. V Pay wordt op meerdere plekken geweigerd.

Ik ben verbolgen: ik krijg zonder dat ik erom gevraagd heb zo’n vpaypas van SNS en vervolgens werkt ie niet. Ik heb de klantenservice van SNS gebeld en die zeiden, nadat excuus was gemaakt, dat ik ook weer een maestropas kan aanvragen. Dat ga ik zeker doen.

ik vind dat SNS zo niet met zijn klanten kan omgaan. Ik heb nooit om de vpay gevraagd, sns heeft het mij ook niet gevraagd of ik het wil. En dan kan ik hem niet gebruiken. Geen goede beurt van SNS!

Groeten, Frans Smit
Reputatie 3
Badge
Goedemiddag @fpsmit , dit zijn niet de ervaringen waar je op hoopt als je een nieuwe pas ontvangt. De betaalpassen van V PAY en Maestro horen in landen waar geen uitzondering geldt (bijvoorbeeld Engeland) even goed geaccepteerd te worden. We hebben ervoor gekozen de samenwerking met Visa te intensiveren. Als je toch tegen problemen aanloopt in het buitenland is het, zoals mijn collega al aangaf, mogelijk om telefonisch alsnog een Maestro-pas aan te vragen.
Hallo Sven,

ik vind dit een onbevredigend antwoord. Ik word als klant voor een voldongen feit gesteld met dat VPay. Ik zat er niet op te wachten. Het is in mijn beleving een achteruitgang in service waar ik geen enkele keuzevrijheid in heb gehad.

Ik betaal maandelijks voor het gebruik van de rekening, en krijg er nu blijkbaar minder kwaliteit voor terug. Met als gevolg dat ik zo’n beetje een hartverzakking had hier in Liverpool. Ik kon niet eens pinnen gisteren op een beurs en vanochtend werd mijn pas geweigerd bij een cashmachine van de RBS!

Een excuus plus aanbod om zonder verdere energie mijnerzijds een Maestrokaart te regelen was klantgericht geweest.

Kan ik dit alsnog spoedig verwachten van SNS?

Groeten,
Frans Smit
Reputatie 2
Hallo Sven,

ik vind dit een onbevredigend antwoord. Ik word als klant voor een voldongen feit gesteld met dat VPay. Ik zat er niet op te wachten. Het is in mijn beleving een achteruitgang in service waar ik geen enkele keuzevrijheid in heb gehad.

Ik betaal maandelijks voor het gebruik van de rekening, en krijg er nu blijkbaar minder kwaliteit voor terug. Met als gevolg dat ik zo’n beetje een hartverzakking had hier in Liverpool. Ik kon niet eens pinnen gisteren op een beurs en vanochtend werd mijn pas geweigerd bij een cashmachine van de RBS!

Een excuus plus aanbod om zonder verdere energie mijnerzijds een Maestrokaart te regelen was klantgericht geweest.

Kan ik dit alsnog spoedig verwachten van SNS?

Groeten,
Frans Smit


Je kan ook SNS bellen en vragen om een Maestro kaart, binnen een paar dagen heb je er een thuis dan!
weet ik, lees het draadje even!
Reputatie 2
weet ik, maar sns had dit nooit zo moeten doen.
ING doet dit anders ook, maar ik deel de mening dat het fijn is als ze je vooraf laten kiezen.
Reputatie 1
Goedemiddag @fpsmit,

Dat dit niet het antwoord is waar je op zit te wachten als je tegen pinproblemen aanloopt, snap ik. Zoals Sven al aangeeft hoort de acceptatie van V PAY en Maestro in de meeste landen gelijk te zijn. Met beide passen kun je in de meeste landen terecht en daardoor leveren we niet in op kwaliteit of service. Probeerde je te pinnen bij een automaat waar een V PAY-logo op staat? Hier lees je bij welke automaten je met een V PAY-pas terecht kunt. Betaalpassen van Maestro bieden we niet actief aan om de reden die Sven aangaf. Ga je naar een land dat voornamelijk Maestro accepteert? Dan vraag je via onze klantenservice een Maestro-pas aan.
Beste Ilona,

Dit antwoord vind ik zo mogelijk nog onbevredigender.

Niet alleen qua toonzetting (alsnog even sorry zeggen was fijn geweest voor de zeer vervelende situatie waarin ik ongevraagd terecht kwam omdat de VPay hier niet goed werkt), maar ook omdat ik nu ik begrijp dat ik eerder van jullie klantenservice en van Sven verkeerde informatie heb gekregen inzake de aanvraag Maestrokaart. Maar die MAestrokaart wil ik dus wel gewoon terug.

Wie bij SNS moet ik nu geloven?

Groeten, Frans

Reageer