SNS

Beantwoord

Waarom is mijn incasso wel aangekondigd maar niet uitgevoerd?

  • 22 april 2017
  • 4 Reacties
  • 404 Keer bekeken

Vandaag kreeg ik een brief binnen van een lijfrentepolis waar ik maandelijks via automatische incasso op in leg; er was in april niets overgemaakt. Na terugzoeken blijkt dat ik op 31 maart (vrijdag) netjes een aankondiging kreeg van deze (al vele jaren lopende) incasso. dat deze op maandag 3 april zou worden afgeboekt.

Ik zoek nu terug en inderdaad, er is geen overboeking geweest ! Ik vind dit verontrustend, aangezien ik na een aankondiging niet meer controleer of het daadwerkelijk wordt overgemaakt. Er is geen enkele reden voor, en ik wil graag weten wart hier de reden van is. Ik kan niets van deze overschrijving meer terugvinden, behalve de betreffende email waarin dus keurig staat dat het zou worden overgemaakt. Wat is hier aan de hand?:(
icon

Beste antwoord door Irene 25 april 2017, 14:49

Het is inderdaad een mooie suggestie, Blacktomcat en Stefan. De ontwikkelaar wil 'm wel op de wensenlijst zetten, maar ziet voorlopig geen ruimte om deze wens uit te voeren.
Bekijk origineel

4 reacties

Hoi Strider,

Wat lastig dat het bedrag voor je lijfrentepolis niet is afgeschreven. Ik heb dit teruggezocht en het blijkt dat er een storing was met een klein aantal automatische incasso's op 3 april. Volgens mijn informatie zijn de bedragen op 4 april alsnog afgeschreven, maar dat is bij jou niet het geval. Stuur je je postcode, huisnummer, achternaam en geboortedatum naar: webcare@sns.nl? Als je in het onderwerp 'Community - Waarom is mijn incasso wel aangekondigd maar niet uitgevoerd?' vermeldt, dan doe ik navraag waarom het bedrag niet is afgeschreven.
Ik dacht dat er gekeken zou worden of we niet een mededeling konden krijgen als een incasso niet gelukt is. Dat zou een hoop ergernis kunnen voorkomen (en zeker als ook de reden van het mislukken vermeld is).
Reputatie 3
Badge +1
Een mislukte transactie attentie zou een mooie aanvulling zijn op de bestaande attenties waarvan wij als SNS klant gratis gebruik mogen maken.

PS: is dit nog altijd een 'unique selling point' :?
Het is inderdaad een mooie suggestie, Blacktomcat en Stefan. De ontwikkelaar wil 'm wel op de wensenlijst zetten, maar ziet voorlopig geen ruimte om deze wens uit te voeren.

Reageer