SNS

Beantwoord

Waarom is mijn rekening geblokkeerd na limiet verhogen?

  • 17 oktober 2016
  • 41 Reacties
  • 2971 Keer bekeken

Ik wou mijn limiet verhogen vanochtend even daarna kreeg ik een sms en email met de mededeling dat mijn verzoek geweigerd was.

Ik logde in op mijnsns om te kijken wat er aan de hand was.
Ik zag niks dus wou ik voor de zekerheid kijken of overboeken nog werkte dat kon neit meer en de reden was dat mijn rekening geblokkeerd was maar waarom stond er niet.

SNS gebeld die konden niets zien wat de reden was en hadden geen oplossing naast cfd@sns.nl mailen met uitleg van de situatie en zelfs kopie id kaart.

Nou dat heb ik dus gedaan natuurlijk wel vroeg ik of ik niet gewoon kon bellen of anders naar een sns winkel kon gaan maar dat kon ook niet maar zei meneer ze mailen heel snel terug.

Nou ik ben nog steeds niks wijzer rekening nog steeds geblokkeerd ik kom hierdoor in grote problemen.

Er is geen enkele reden om mijn rekening te blokkeren ik snap als er soms voor de veiligheid zo iets word gedaan maar dan moet het ook snel op te lossen zijn niet een mail sturen en niks horen dat kan toch niet zo kan je toch niet met geld van mensen omgaan?
icon

Beste antwoord door Marijke 17 oktober 2016, 13:42

Goedemiddag Tomvw,

Allereerst van harte welkom op de community. De reden dat we je hier zien is helaas minder positief. Begrijpelijk dat je ervan baalt dat je rekening geblokkeerd is. Ik kan je geen andere informatie geven dan mijn collega's. De afdeling CFD zet deze blokkade op de rekening zonder dat wij weten wat hiervan de reden is. Wanneer heb je de mail naar cfd@sns.nl verzonden?

Dit is je eerste bericht op de community en ik zie dat het aanmaken van een topic je ook al gelukt is 😉.
Voor meer informatie over de community, kun je het topic ’Welkom op de community’ eens doorlezen. Verder kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.

Hopelijk zien we je vaker op de community.
Bekijk origineel

41 reacties

Badge +2
Goedemiddag Tomvw,

Allereerst van harte welkom op de community. De reden dat we je hier zien is helaas minder positief. Begrijpelijk dat je ervan baalt dat je rekening geblokkeerd is. Ik kan je geen andere informatie geven dan mijn collega's. De afdeling CFD zet deze blokkade op de rekening zonder dat wij weten wat hiervan de reden is. Wanneer heb je de mail naar cfd@sns.nl verzonden?

Dit is je eerste bericht op de community en ik zie dat het aanmaken van een topic je ook al gelukt is 😉.
Voor meer informatie over de community, kun je het topic ’Welkom op de community’ eens doorlezen. Verder kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.

Hopelijk zien we je vaker op de community.
Ja die heb ik gemaild en nog geen reactie gekregen.
Wanneer kan ik een bericht of telefoontje verwachten?

Toen ik de eerste keer belde zei die meneer dat cfd heel snel zou mailen maar dat valt nu een beetje tegen
Oh sorry ik las het verkeerd het is inmiddels minimaal twee uur geleden dat ik de mail stuurde
Badge +2
CFD neemt zo snel mogelijk contact met je op. Op dit moment kan ik niets voor je betekenen en doe ik een beroep op je geduld. Laat je het weten als je contact hebt gehad met de afdeling?
Ik vind dat echt waardeloos van jullie sorry
In dit soort gevallen zou men toch binnen een korte tijd moeten weten wat er aan de hand is en ik kan alleen maar een mailtje sturen een telefoonnummer zou handiger zijn

Laatste vraag dan kan ik er vanuit gaan dat ik vandaag nog wel bericht krijg? Dat moet toch wel zou je denken hoe lang duren deze dingen meestal?
Ik kom hierdoor in de problemen als ik niet bij mijn geld op de rekening kan
Vandaag moet ik echt mijn rekening gebruiken anders kan ik belangrijke afspraken niet nakomen met andere mensen wat echt vervelende gevolgen kan hebben voor mij.

Als iemand van de sns nou aub gewoon even 1 telefoontje of mailtje stuurt ik mail en bel maar word niet geholpen ik kom zo in de problemen hierdoor als er aub nou iemand van cfd mij belt of mailt
Badge +2
Het is begrijpelijk dat je gefrustreerd bent. Als ik je hierbij kon helpen, dan had ik dat gedaan. Ik weet niet wanneer je bericht krijgt, dat kan vandaag zijn maar ook volgende week. Daarom doe ik een beroep op je geduld. Kun je iemand uit je omgeving om hulp vragen?
Reputatie 2
Badge
Het is begrijpelijk dat je gefrustreerd bent. Als ik je hierbij kon helpen, dan had ik dat gedaan. Ik weet niet wanneer je bericht krijgt, dat kan vandaag zijn maar ook volgende week. Daarom doe ik een beroep op je geduld. Kun je iemand uit je omgeving om hulp vragen?

Hoe bedoel je, "dat kan vandaag zijn maar ook volgende week"? Iemand kan niet bij zijn rekening en kan daardoor niet aan zijn betalingsverplichtingen voldoen. Dit moet toch met de hoogste prioriteit hebben?
Nou contact gehad er waren betalingen op gekomen van dingen die ik verkocht had dat vonden ze verdacht. Nou hebben mensen betaald ik kan de spullen niet krijgen want ik heb er geen geld voor zij hebben betaald willen hun spullen ik moest bewijzen dat ik eerlijk spul verkocht of dat ik ze had in die richting ik heb zoveel mogelijk foto;s gestuurd van bonnetjes eerder track en trace codes van vorige aankopen bonnetjes die ik bij spullen had zodat het te zien was dat er geen illegaale spullen werden verkocht nou is het afwachten denk niet dat het vandaag nog word dan maar ik zit straks in de problemen als ik mijn geld niet kan krijgen en Eva wat je zegt klopt helemaal!

Het kan dus bij dit soort gevallen gewoon volgende week worden dat kunnen ze niet zeggen ze zijn neit telefonisch te bereiken hiervoor want het is de afdeling cfd die kan je alleen maar mailen je krijgt geen uitleg uren lang je hebt dus een geblokkeerde rekening en wie weet in wat voor situatie je dan op dat moment kan zitten en je krijgt je geld niet je kan bellen wat je wil je krijgt overal ja je krijgt vanzelf contact we kunnen je niet doorverbinden je hoort eht vanzelf.

Dit moet toch inderdaad de hoogste prioriteit zijn na een blokkering moet je toch te horen krijgen wat er aan de hand is het is jou geld en in mijn geval dus een gedeelte van andere mensen waar je verplichtingen aan hebt die ik nou dus niet waar kan maken.

Nu kan ik mensen geen spullen leveren dus straks word ik opgepakt voor diefstal!!!!
En ik begrijp niet dat je geen spullen via internet mag verkopen dat doet toch iedereen?

Ik doe dat normaal nooit maar dat moet toch kunnen zolang je het niet elke dag doet als een winkel of zo

Ik ga morgen met een advokaat bellen als ik nog niks heb gehoord van ze of als ik mijn geld niet krijg want SNS is aansprakelijk voor evt schade die ik hierdoor kan krijgen want wat gebeurt er als mensen iets kopen bij je en ze krijgen niks?

Goed begin van de week bedankt SNS
ook ik heb geen idee wat er loos is met je rekening.
Maar, zonder dat de mods hier inhoudelijk iets over kunnen zeggen, zou de SNS op z´n minst toch kunnen uitleggen wat er mogelijk aan de hand is (zonder op details in te gaan). Ik begrijp dat het een bijzondere afdeling is. Nu lijkt het er op dat je als klant dus puur aan "die" afdeling bent overgeleverd (en dat zonder goede uitleg??Tenzij men in het telefoontje al uitleg aan de klant heeft gegeven natuurlijk).
Het lijkt mij "normaal" dat hieromtrent openheid belangrijk is. Het lijkt er nu op dat dat immers elke klant kan overkomen.
Ik ben benieuwt.
Groet,
Ben 🆒
Geen reactie meer gehad waar ik al rekening mee hield na vandaag
En nee Ben geen duidelijke uitleg gekregen ze konden totaal niet vertellen waarom het was gebeurd dat wisten ze niet alleen dat ik moest mailen.
Het had geen zin om naar een sns punt te gaan die konden niks doen.

Ik heb alle bewijzen gemaild dus het is nu duidelijk bij hun dat ik spullen heb dat ze eerlijk zijn en dat ze geleverd worden .

Het kwam dus doordat ik mijn limiet had verhoogd maar daarna vond die persoon het erdaht dat ik meerdere betalingen had gekregen voor spullen.

Dat zou veel voorkomen bij oplichting oke aar heb ik nog wel begrip voor dan op zich maar nu heb ik voor zover dat kan laten zien dat er niks mis is.

Maar ik heb nu wel mensen die boos worden en ook eentje die aan mij twijfelt ik kan nu geen spullen leveren aan een paar mensen nog dus als sns er lak aan heeft heb ik een zaak aan mijn broek.

Iets wat heel simpel is en naar mijn idee vrij normaal zou moeten zijn veroorzaakt een berg aan problemen.

Daar zit je dan een hele dag vanaf 10 uur sochtends te wachten en wie weet hoe laat ik morgen bericht krijg en of het positief is......
........... Maar ik heb nu wel mensen die boos worden en ook eentje die aan mij twijfelt ik kan nu geen spullen leveren aan een paar mensen nog dus als sns er lak aan heeft heb ik een zaak aan mijn broek............

1. Afdeling CFD, waar staat dat voor?
2. Ik kan me ergens (hoewel ik geen details ken) iets bij voorstellen dat de bank op een gegeven moment een rekening blokkeert; maar laten ze dan ook gewoon en eerlijk zeggen: "wij vertrouwen niet wat je doet en willen dat eerst uitgezocht hebben".
3. Je geeft aan dat je nu geen spullen kunt leveren. Als mensen jou betaald hebben, en dat zou je moeten kunnen zien, dan kun je toch gewoon je spullen leveren? Tenzij je die eerst zelf nog moet inkopen. Is dat soms het geval: je biedt iets aan, en pas als iemand dat koopt, koop je het zelf in.

SNS: kom op: geef die man (daar ga ik van uit) een eerlijk antwoord (en raps). Samen moeten jullie er toch op korte termijn uitkomen, lijkt mij.
Badge +1
De vraag is of CFD pas wakker werd op het moment van aanvragen van een hogere limiet. Als dat het geval is vraag ik me af of e.e.a. gerechtvaardigd is. Zo'n afdeling moet waarschijnlijk controleren of er verdachte geld stromen zijn (en dan gaat het niet over 1 of twee euro). Als het goed is controleert een bank hier automatisch op en dat heeft nog niet eerder een rood lampje laten branden (of de limiet aanvraag en blokkade moeten puur toeval zijn). Een bank kan ook op de achtergrond zaken uitzoeken zonder dat dit direct tot blokkade van rekening hoeft te leiden.

Waar is trouwens de juridische onderbouwing en in welke voorwaarden staat dat de bank hiertoe mag besluiten etc. Dit is soort mechanismen (vgl fouten bij BKR) kunnen heel ernstig uitpakken en doen denken aan een big brother maatschappij.

Ook criminelen moeten naar de bakker en slager, maar dan gaat de zaak toch niet direct op slot (mochten de aankopen/betalingen van besmette rekeningen vandaan komen b.v.).
Ik vind dit echt te gek voor woorden! Dit is echt niet normaal te noemen. Sorry hoor, maar als dit bij mij was gebeurd zou ik ook absoluut niet vrolijk worden. Bel dan op zijn minst heel even op ofzo..
Reputatie 2
Badge
Blijkbaar is een vermoeden genoeg om een rekening te blokkeren en intussen ligt de bewijslast bij de klant. Echt heel erg fijn als je de boodschappen nodig moet doen. En dan schrijft een moderator ook nog een keer dat het nog wel een week kan duren voordat er contact opgenomen wordt. Gelukkig viel dat nog mee.

Politie en justitie moeten zich aan allerlei regels houden en kunnen niet zomaar bepaalde informatie over mensen verzamelen. Informatie die banken al hebben vanwege de klantrelatie
Dan hebben we ook nog het feit dat banken bezig zijn nog meer data te verzamelen en te zorgen dat mensen zoveel mogelijk online betalen. En bezig zijn om contant geld zo veel mogelijk uit omloop te nemen.
Grotere criminelen kunnen dit soort dingen makkelijk omzeilen dmv bitcoins, (illegale) online casino's en ander middelen.Maar ome Jan die illegaal stookt en af en toe wat flessen in de verkoop doet mag straks aan de bank de bonnetjes overleggen. Mijn vader scharrelde nogal, kocht gaskachels en geisers via de VIAVIA, knapte ze op en verkocht ze weer. Daar verdiende hij een paar tientjes mee maar het belangrijkste was dat hij van de straat was. Ben benieuwd wat de bank daar van had gevonden.

Langzamerhand geven we steeds meer uit handen. Onder het mom van leuke op maat gesneden aanbiedingen, hulp bij hypotheken (hoe deed men dat vroeger toch?) en kortingen zijn we bereid onze privacy op te geven.
Morgen is het vijf weken geleden dat ik mijn stuk onder het blog van transactie naar relatiebank heb geschreven en ik heb nog steeds geen antwoord.
Ik merk dat we allemaal een beetje filosoferen wat er aan de hand is en wat voor afdeling dat dan wel is.
Misschien wil een Mod even een korte uitleg geven?
Groet,
Ben 🆒
PS Om even mee te doen; ook ik kreeg de indruk dat de bank "opsporingswerk" doet en sancties uitvoert. Mij lijkt dat een bank alleen wettelijke regels uitvoert (zoals bijv. "verdachte" transacties melden) en dat het aan de overheid is daar evt. in te grijpen. Mijn idee is dat de SNS met het blokkeren van een rekening (aan de hand van het rekening gebruik) op de stoel van de overheid zit.
Badge +1
...
PS Om even mee te doen; ook ik kreeg de indruk dat de bank "opsporingswerk" doet en sancties uitvoert. Mij lijkt dat een bank alleen wettelijke regels uitvoert (zoals bijv. "verdachte" transacties melden) en dat het aan de overheid is daar evt. in te grijpen. Mijn idee is dat de SNS met het blokkeren van een rekening (aan de hand van het rekening gebruik) op de stoel van de overheid zit.

Denk maar aan de verhalen van een ieder die contant geld wil storten bij GWK. Daar wordt ook erg moeilijk gedaan en heb je 'omgekeerde' bewijslast. Blijkbaar gelden die regels ook voor girale transacties.
Kijk eens naar de algemene bankvoorwaarden (https://www.snsbank.nl/webxc/file?uuid=8d1aed90-d7d7-4eff-940f-5e772e7ccfec&owner=a759214e-9705-48f7-a41a-c2a72fe864c2&contentid=232)
Hoofdstuk 2: Zorgplicht bank en klant
1 De bank neemt bij haar dienstverlening de nodige zorgvuldigheid in acht en houdt daarbij naar beste vermogen rekening met de belangen van de klant. Geen van de bepalingen van deze algemene bankvoorwaarden of van de door de bank gebruikte bijzondere voor-waarden kan aan dit beginsel afbreuk doen.

Hoe kijkt de SNS hier tegen aan in dit geval?
Reglement privérekening (dus géén zakelijke rekening): (https://www.snsbank.nl/webxc/file?uuid=b76d2040-291d-4e6c-a1c6-6e8c4e473004&owner=a759214e-9705-48f7-a41a-c2a72fe864c2&contentid=650)

12 Wanneer voeren we je opdracht niet uit?
Geef je een betaalopdracht? Dan voeren we die uit en schrijven we het bedrag van je betaalrekening af.
Soms hoeven wij je betaalopdracht niet uit te voeren. Bijvoorbeeld in de volgende situaties:
▪️ Je bestedingsruimte is niet groot genoeg.
▪️ Je betaalopdracht is onduidelijk.
▪️ We denken dat het om fraude of misbruik gaat. Of we denken dat jij niet ingestemd hebt met de betaalopdracht.
▪️ De betaling is in strijd met wet- en regelgeving. Of we denken dat dat zo is.
▪️ De betaling voldoet niet aan andere voorwaarden of voorschriften van ons.
Als we een betaalopdracht niet uitvoeren, laten we je dat weten. Behalve als dat niet mag volgens de wet.

Dus als ze je geen uitleg geven over het weigeren van een opdracht, dan weet je dat de bank denkt dat het om een opdracht gaat die niet mag volgens de wet!
Beste communityleden,

Banken zijn verplicht om verdachte transacties te onderzoeken. Als bank willen wij geen malafide transacties faciliteren, maar ook de wetgever verbiedt ons dit. Tevens willen wij in het kader van de zorgplicht ook onze klanten beschermen tegen malafide transacties. Dit kan soms betekenen dat bij bepaalde vermoedens de bankrekening tijdelijk wordt geblokkeerd. En daar heeft de klant last van. Dat is iets waar wij ons bewust van zijn. Maar ook waar we voor kiezen. Omdat dit gevoelige materie is kunnen we op de community niet aangeven of hier nu ook sprake van is bij Tomvw. En wat de precieze voortgang is. Met Tomvw houden wij buiten de community om contact.
...............Met Tomvw houden wij buiten de community om contact.

Dat is waar het ons allen hier om gaat. Dat je je klant(en) serieus neemt en met hen een eerlijke dialoog aan gaat (dus niet éénrichtingsverkeer). Wij, althans ik, had(den) de indruk dat er niet (snel) genoeg met hem gecommuniceerd werd.
Fijn om te lezen dat er nog steeds met hem gepraat wordt. (En dan hopelijk op een 'normale' manier: hoor en wederhoor).
...............Met Tomvw houden wij buiten de community om contact.

Dat is waar het ons allen hier om gaat. Dat je je klant(en) serieus neemt en met hen een eerlijke dialoog aan gaat (dus niet éénrichtingsverkeer). Wij, althans ik, had(den) de indruk dat er niet (snel) genoeg met hem gecommuniceerd werd.
Fijn om te lezen dat er nog steeds met hem gepraat wordt. (En dan hopelijk op een 'normale' manier: hoor en wederhoor).




Groet,
Ben 🆒
Morgen is het vijf weken geleden dat ik mijn stuk onder het blog van transactie naar relatiebank heb geschreven en ik heb nog steeds geen antwoord.

Hi Eva,

Ik heb onderaan de blog gereageerd op je vragen over de blog van Patrick. Dank voor je geduld.
In dit topic is de afdeling CFD (Continuous Fraud Detection) ter sprake gekomen. Afdelingshoofd Frank heeft vandaag de blog 'Streven naar zorgeloos en veilig bankieren' online geplaatst. Als jullie vragen hebben aan Frank, stel ze dan onderaan de blog. 🙂
mijn rekening is opeens geblokkeerd vanmorgen nog er op geweest nu niks meer kunnen. echt heel knap hoor.

waarom dat is nu de vraag. dan moet ik moeite doen om ook nog is te gaan bellen of mailen. terwijl sns bank dit zomaar doet zonder iets te laten weten aan hun klanten.

Reageer