SNS

Beantwoord

Waarom kan ik geen contant geld storten?

  • 27 januari 2016
  • 53 Reacties
  • 9216 Keer bekeken

Sinds de kredietcrisis van 2008 adviseert het NIBUD om wat extra contant geld in huis te hebben. Dit doe ik dan ook, echter wil ik nu wat contant geld terugstorten op mijn bankrekening zodat ik een tussentijdse aflossing kan doen op mijn hypotheek. Via GWK Travelex probeer ik sinds 6 januari jl. geld te storten, maar volgens de loketbediende staat het computersysteem dit niet toe. Het systeem geeft niet aan waarom. Hiertoe heb ik per email contact opgenomen met de klantenservice van GWK. Na enige dagen werd ik verzocht mijn voornamen door te geven. Sindsdien is het tot op heden stil. Instussen heb ik ook bij SNS nagevraagd wat er aan de hand is. Zij geven aan dat ik het nogmaals bij het GWK loket moet proberen. Dat heb ik vandaag gedaan, maar het GWK systeem weigert mij nog steeds. De loketbediende heeft mijn gesommeerd om SNS contact op te laten nemen met het hoofdkantoor van GWK. Vandaag heb ik mijn klacht gemeld bij SNS, omdat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Wellicht kan SNS community nog helpen?
icon

Beste antwoord door Eva van Goor 29 januari 2016, 14:53


Hoi jongjp,
het lijkt mij stug dat de GWK op een politie stoel is gaan zitten. Wat ik wel weet is dat banken (ik denk dus ook GWK en andere bedrijven in de geldsector) wettelijk verplicht zijn "ongebruikelijke transacties" (bijv. boven een bepaald bedrag) te melden (waar?).
Dit is dan om meer zicht en greep te krijgen op crimineel geld. En daar lijkt mij dan weer niets op tegen.
Of zoiets ook bij jou speelt? Mogelijk de uitleg onvolledig of onjuist?
Ben 🆒


Dit gaat niet om een verdachte transactie. Deze klant is al sinds 6 januari bezig geld te storten en wordt zonder uitleg geweigerd. Nu blijkt dat hij volgens de afdeling compliance op een lijst staat. Als dit inderdaad klopt is dit heel kwalijk. Verdacht transacties melden is een ding, maar zonder dat je het weet op een lijst komen is toch wel even wat anders.
Bekijk origineel

53 reacties

goedenavond,
Ik heb hetzelfde probleem gehad,
ik had ook wat meer geld in huis dan op mijn rekening waarom,
je weet nooit wat de banken met je geld doen, daarbij kwam er een zon hele mooie blauwe belasting envelop op de deur mat.
en die was niet leuk maar ja shit happens. nu wou ik dat geld overmaken maar daar had ik geen geld meer voor op mijn rekening maar wel in huis.

toen ben ik na de de SNS winkel gegaan en die mensen vertelde mij dat zij geen contant geld stort mogelijkheden hebben, wel kun je bij iedere postkantoor een sealbag kopen met het geld er in en een telblad van je biljetten en het totaal geld. zon sealbag moest ik dan voorschieten en dit zou de bank dan terug betalen. dit kost je 22.50 toen een kleine 2 jaar terug.
dit is een best gerompeslomp. nu heb ik toen gezegd ik ga na de abn en daar ga ik na toe. alleen abn had toen gigantisch vaak storing. waardoor ik vaak niet bij mijn geld kon. toen ben ik weer na sns gestapt maar de abn er bij. want daar kun je wel je contant geld storten 6keer per jaar. staat er direct op. en je kunt het dan na je sns bankrekening overmaken. als ik voor 12 van abn over maak heb ik het later in de middag op de sns rekening.

ik hoop je voldoende te hebben geïnformeerd.
ik moet er wel even bij zeggen voor een betaal rekening van abn betaal je voor een prive pakket 3.25 per maand aan service kosten.


met vriendelijke groet,
Wesley Zweers
http://www.snsbank.nl/particulier/betalen/klantenservice/contant-geld-storten-via-gwk-travelex.html?resultpos=1

Op deze pagina staat de informatie omtrent het storten van geld op je rekening.
Ik neem aan dat je dit gevolgd hebt (en dat ze bij GWK Travelex ook weten hoe het moet).
Hopelijk kan iemand van het Webcare team dit snel oppakken.
Succes.

@Wesley Zweers: shit happens, maar de inhoud van een blauwe envelop kan toch eigenlijk geen echt nieuwe informatie bevatten? (tenzij je zelf niet goed weet hoe het met je eigen financiën, toeslagen, ed. zit). Nagenoeg iedereen moet achteraf afrekenen met de fiscus (de beroemde belastingaangifte van 1 april.) Trouwens je hebt dit jaar weer tot 1 mei de tijd om het in te vullen (tenzij je om uitstel vraagt).
iedereen succes met het invullen.
Hoi jongjp en bmwe34,

Ten eerste: allebei welkom op de SNS Community. De aanleiding is er alleen niet eentje om heel blij van te worden. Meer over het reilen en zeilen op de community lees je hier .

@bmwe34 Wel fijn dat je weer bij ons terug bent. Op naar de goede ervaringen!

@jongjp Je vraag hebben we bij een collega uitgezet. Zodra we hier een reactie op ontvangen, laten we het je direct weten.
vind het toch al raar dat je geen contand geld op je eigen rekening kunt storten op je sns vroeger was het nooit een probleemmaar ja moet ja alles via internet vandaag de tijd doen
heb je geen internet dan ben je de klos zonder internet ben je in nederland een dikke nul
Ik vind het ook vervelend ik eerst geld bij de Rabobank storten en dan op mijn eigen rekening het gaat de Rabobank geen
flikker aan wat ik met mijn geld doe.
Ik heb zojuist reactie gekregen van GWK. Volgens de compliance afdeling sta ik de boek als een iemand die mogelijk betrokken is bij witwassen of terrorisme. Ik val zowat van mijn stoel af, ik ben gewoon een brave ambtenaar die nog nooit een vlieg kwaad heeft gedaan. Ik begrijp dat GWK meehelpt bij uitvoeren van de Wet melding ongebruikelijke transacties, maar om op de stoel van de politie te gaan zitten en onschuldige klanten te veroordelen tot criminelen gaat me wel erg ver. Omdat ik voor 01-02-2015 mijn geld voor mijn volgende aflossingtranche op mijn rekening moet hebben ga ik vandaag naar de Rabobank. SNS/GWK hebben voor mij afgedaan.
Reputatie 2
Badge
Ik heb zojuist reactie gekregen van GWK. Volgens de compliance afdeling sta ik de boek als een iemand die mogelijk betrokken is bij witwassen of terrorisme. Ik val zowat van mijn stoel af, ik ben gewoon een brave ambtenaar die nog nooit een vlieg kwaad heeft gedaan. Ik begrijp dat GWK meehelpt bij uitvoeren van de Wet melding ongebruikelijke transacties, maar om op de stoel van de politie te gaan zitten en onschuldige klanten te veroordelen tot criminelen gaat me wel erg ver. Omdat ik voor 01-02-2015 mijn geld voor mijn volgende aflossingtranche op mijn rekening moet hebben ga ik vandaag naar de Rabobank. SNS/GWK hebben voor mij afgedaan.

Ouch dat is heftig. Ik denk dat je dit wel moet uitzoeken want ik denk niet dat die lijst door het GWK of de SNS is gemaakt. Ik ben bang dat dit je in de toekomst nog veel meer problemen kan op leveren. In theorie kunnen ze al je tegoeden bevriezen.

En dit lieve lezers is waarom ik zo voor ben om contant geld in ere te houden en niet alles aan de overheid te laten weten. Want een foutje is zo gemaakt.
Ik heb zojuist reactie gekregen van GWK. Volgens de compliance afdeling sta ik de boek als een iemand die mogelijk betrokken is bij witwassen of terrorisme. Ik val zowat van mijn stoel af, ik ben gewoon een brave ambtenaar die nog nooit een vlieg kwaad heeft gedaan. Ik begrijp dat GWK meehelpt bij uitvoeren van de Wet melding ongebruikelijke transacties, maar om op de stoel van de politie te gaan zitten en onschuldige klanten te veroordelen tot criminelen gaat me wel erg ver. Omdat ik voor 01-02-2015 mijn geld voor mijn volgende aflossingtranche op mijn rekening moet hebben ga ik vandaag naar de Rabobank. SNS/GWK hebben voor mij afgedaan.
Hoi jongjp,
het lijkt mij stug dat de GWK op een politie stoel is gaan zitten. Wat ik wel weet is dat banken (ik denk dus ook GWK en andere bedrijven in de geldsector) wettelijk verplicht zijn "ongebruikelijke transacties" (bijv. boven een bepaald bedrag) te melden (waar?).
Dit is dan om meer zicht en greep te krijgen op crimineel geld. En daar lijkt mij dan weer niets op tegen.
Of zoiets ook bij jou speelt? Mogelijk de uitleg onvolledig of onjuist?
Ik hoop dat het inmiddels dus is gelukt via de Rabobank.
Groet,
Ben 🆒
Reputatie 2
Badge

Hoi jongjp,
het lijkt mij stug dat de GWK op een politie stoel is gaan zitten. Wat ik wel weet is dat banken (ik denk dus ook GWK en andere bedrijven in de geldsector) wettelijk verplicht zijn "ongebruikelijke transacties" (bijv. boven een bepaald bedrag) te melden (waar?).
Dit is dan om meer zicht en greep te krijgen op crimineel geld. En daar lijkt mij dan weer niets op tegen.
Of zoiets ook bij jou speelt? Mogelijk de uitleg onvolledig of onjuist?
Ben 🆒


Dit gaat niet om een verdachte transactie. Deze klant is al sinds 6 januari bezig geld te storten en wordt zonder uitleg geweigerd. Nu blijkt dat hij volgens de afdeling compliance op een lijst staat. Als dit inderdaad klopt is dit heel kwalijk. Verdacht transacties melden is een ding, maar zonder dat je het weet op een lijst komen is toch wel even wat anders.
Ik ken te weinig van het geheel om een oordeel te kunnen vellen. Iemand moet hem op die lijst hebben gezet. De vraag is dus wie of welke instantie dat is geweest en waarom. Om nu meteen te zeggen dat SNS en GWK hebben afgedaan, gaat mij op dit moment te ver. Eerst hoor en wederhoor toepassen alvorens te (be)oordelen. Dat het vervelend is, snap ik ook wel. Dus hopelijk komt hij snel meer te weten over de hoed en de rand. Succes en ik hoop dat het vervolg hier meegedeeld gaat worden. Ik ben benieuwd (want het zou ons allen dus zo maar kunnen overkomen?).
Hoi angelina-1959, Tonnis en jongjp,

Graag kom ik even terug op jullie reacties.

@angelina-1959 Had je al gelezen dat je kunt storten via GWK? Dit is kosteloos en het staat de volgende werkdag al op je rekening. Hier lees je er meer over. Daarnaast wil ik je van harte welkom heten op de community. Hopelijk zien we je hier vaker. Heb je overigens het topic ’Welkom op de community’ al gezien?

@Tonnis Ook jij kunt als klant van SNS kosteloos contant geld storten. Waar loop je precies tegenaan?

@jongjp Wat een vervelende situatie. Het klopt dat GWK en andere financiële instellingen (maar ook bijv. makelaars) verplicht zijn om ongebruikelijke transacties te melden volgens de wet MOT. Dit lijkt in dit geval bij jou ook gebeurd te zijn. De Financial Intelligence Unit (FIU) van de politie beoordeelt vervolgens of het normale transactie betreft of nader onderzocht moet worden. Dit is iets waar wij als SNS buiten staan. Ik hoop dat de GWK snel uitsluitsel krijgt, zodat je storting door kan gaan.
Ik heb het een tijd geleden geprobeerd bij een sns wiknkel en daar werd mij verteld dat het niet kon.
Het was wel geen groot bedrag en ook alleen maar munten.
@SNS zijn er nog nadere voorwaarden voor wat betreft aantal munten en/of hoeveelheid aan muntgeld? Of is dit puur ter beoordeling van het lokale GWK-personeel?
Ik heb het een tijd geleden geprobeerd bij een sns wiknkel en daar werd mij verteld dat het niet kon.
Het was wel geen groot bedrag en ook alleen maar munten.

Dat klopt ook deels, want je kunt niet storten bij de SNS Winkel zelf, maar bij GWK Travelex. In jouw geval is het lastig dat muntgeld niet wordt geaccepteerd, alleen biljetten. Heb je de mogelijkheid om je muntgeld om te wisselen in biljetten? Als je dat hebt gedaan, dan kun je bij GWK Travelex terecht om het te storten.

@SNS zijn er nog nadere voorwaarden voor wat betreft aantal munten en/of hoeveelheid aan muntgeld? Of is dit puur ter beoordeling van het lokale GWK-personeel?
Je leest hierboven al dat muntgeld niet wordt geaccepteerd. Er zijn wel voorwaarden en verschillen voor wat betreft het maximum bedrag dat je per dag mag storten bij GWK. Bij GWK Servicepunten is dat namelijk maximaal € 1.500 en bij een GWK Travelex vestiging is dat € 10.000.
Reputatie 2
Badge
Hoi en jongjp,
een vervelende situatie. Het klopt dat GWK en andere financiële instellingen (maar ook bijv. makelaars) verplicht zijn om ongebruikelijke transacties te melden volgens de wet MOT. Dit lijkt in dit geval bij jou ook gebeurd te zijn. De Financial Intelligence Unit (FIU) van de politie beoordeelt vervolgens of het normale transactie betreft of nader onderzocht moet worden. Dit is iets waar wij als SNS buiten staan. Ik hoop dat de GWK snel uitsluitsel krijgt, zodat je storting door kan gaan.


Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met Ik hoop dat het GWK snel uitsluitsel geeft. De klant is sinds 6 Januari bezig geld te storten voor een betaling van overmorgen dus wat hem betreft hoeft het niet meer. Bovendien heeft hij als ik het goed begrijp al uitsluitsel gehad en mag hij geen geld storten via het GWK omdat hij op een lijst staat i.v.m. witwassen en terrorisme.

Ik denk dat dit verhaal goed laat zien wat het probleem van uitbesteding van diensten kan zijn. Klant is klant bij SNS maar die heeft besloten een bepaalde dienstverlening niet zelf meer te doen. Die dienstverlening is bij het GWK gelegd op een manier dat de SNS geen invloed heeft op de kwaliteit van dienstverlening en de SNS klantenservice niets voor deze klant kan betekenen.

Ik zou graag willen weten om wat voor lijst dit gaat en hoe je er op kunt komen. Maar in dit soort zaken is transparantie meestal ver te zoeken.
En ik denk dat het wel degelijk ook een verantwoordelijkheid van de SNS is omdat het gaat om een dienst die normaal door jullie werd uitgevoerd.
Ik zou graag willen weten om wat voor lijst dit gaat en hoe je er op kunt komen. Maar in dit soort zaken is transparantie meestal ver te zoeken.
En ik denk dat het wel degelijk ook een verantwoordelijkheid van de SNS is omdat het gaat om een dienst die normaal door jullie werd uitgevoerd.


En vooral ook hoe je van die lijst kunt afkomen!
Ik heb het een tijd geleden geprobeerd bij een sns wiknkel en daar werd mij verteld dat het niet kon.
Het was wel geen groot bedrag en ook alleen maar munten.

Dat klopt ook deels, want je kunt niet storten bij de SNS Winkel zelf, maar bij GWK Travelex. In jouw geval is het lastig dat muntgeld niet wordt geaccepteerd, alleen biljetten. Heb je de mogelijkheid om je muntgeld om te wisselen in biljetten? Als je dat hebt gedaan, dan kun je bij GWK Travelex terecht om het te storten.

@SNS zijn er nog nadere voorwaarden voor wat betreft aantal munten en/of hoeveelheid aan muntgeld? Of is dit puur ter beoordeling van het lokale GWK-personeel?
Je leest hierboven al dat muntgeld niet wordt geaccepteerd. Er zijn wel voorwaarden en verschillen voor wat betreft het maximum bedrag dat je per dag mag storten bij GWK. Bij GWK Servicepunten is dat namelijk maximaal € 1.500 en bij een GWK Travelex vestiging is dat € 10.000.

Ik vind het mooi dat het bij de GWK wel kan maar bij mij inde buurt is geen GWK ik zou ook niet weten waar ja vroeger zat een GWK op de grens maar helaas die is verdwenen.
Ik vind het mooi dat het bij de GWK wel kan maar bij mij inde buurt is geen GWK ik zou ook niet weten waar ja vroeger zat een GWK op de grens maar helaas die is verdwenen.

Ik ben blij 😃 dat die grenzen verdwenen zijn.
Ik heb het een tijd geleden geprobeerd bij een sns wiknkel en daar werd mij verteld dat het niet kon.
Het was wel geen groot bedrag en ook alleen maar munten.

Dat klopt ook deels, want je kunt niet storten bij de SNS Winkel zelf, maar bij GWK Travelex. In jouw geval is het lastig dat muntgeld niet wordt geaccepteerd, alleen biljetten. Heb je de mogelijkheid om je muntgeld om te wisselen in biljetten? Als je dat hebt gedaan, dan kun je bij GWK Travelex terecht om het te storten.

@SNS zijn er nog nadere voorwaarden voor wat betreft aantal munten en/of hoeveelheid aan muntgeld? Of is dit puur ter beoordeling van het lokale GWK-personeel?
Je leest hierboven al dat muntgeld niet wordt geaccepteerd. Er zijn wel voorwaarden en verschillen voor wat betreft het maximum bedrag dat je per dag mag storten bij GWK. Bij GWK Servicepunten is dat namelijk maximaal € 1.500 en bij een GWK Travelex vestiging is dat € 10.000.

Ik weet nu wel genoeg en hoe er ver niet meer over te praten
Vriendelijk groetend,
Tonhesseling
Badge
Om nou weer een nieuw topic te beginnen is wat ver gezocht, daarom hier een opmerking!!

Waarom geen contant geld kunnen storten op je eigen kantoor?
In het filmpje de heldere uitleg:
Een kaspunt kost veel geld, dat geld gebruiken we liever om de rente laag te houden.
Nou dat doen jullie momenteel aardig goed, weer een brief met renteverlaging.
straks moet ik geld mee gaan brengen om überhaupt nog voordeel te hebben.
En kom nou niet met reacties als "Wees blij dat je kunt sparen" ed.. SNS beloofde mij vooruitzichten, maar komt deze domweg niet na!!
Daar komt bij dat er marketing campagnes plaatsvinden die niet overeen komen met de werkelijkheid. "Das toch niet normaal"!!!!
Ook bij SNS zal de denkwijze snel moeten veranderen, jullie mogen ons financieel van dienst zijn, jullie dienen je te legitimeren niet wij!!
Ga Bunqen jongens!!

Sinds de kredietcrisis van 2008 adviseert het NIBUD om wat extra contant geld in huis te hebben. Dit doe ik dan ook, echter wil ik nu wat contant geld terugstorten op mijn bankrekening zodat ik een tussentijdse aflossing kan doen op mijn hypotheek. Via GWK Travelex probeer ik sinds 6 januari jl. geld te storten, maar volgens de loketbediende staat het computersysteem dit niet toe. Het systeem geeft niet aan waarom. Hiertoe heb ik per email contact opgenomen met de klantenservice van GWK. Na enige dagen werd ik verzocht mijn voornamen door te geven. Sindsdien is het tot op heden stil. Instussen heb ik ook bij SNS nagevraagd wat er aan de hand is. Zij geven aan dat ik het nogmaals bij het GWK loket moet proberen. Dat heb ik vandaag gedaan, maar het GWK systeem weigert mij nog steeds. De loketbediende heeft mijn gesommeerd om SNS contact op te laten nemen met het hoofdkantoor van GWK. Vandaag heb ik mijn klacht gemeld bij SNS, omdat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Wellicht kan SNS community nog helpen?
Hoi Longstelts,

Ik maak uit je verhaal op dat je ontevreden bent over onze spaarrente en de marketingcampagnes. Als we zeggen dat wij de rente liever zien stijgen, dan menen we dat. De huidige marktomstandigheden zorgen ervoor dat we dalende rentes zien. SNS ontkomt er niet aan om hierin mee te gaan. Doen we dit niet, dan moeten we dit compenseren met bijvoorbeeld hogere kosten voor je rekening. Hierin moeten we zorgvuldig keuzes maken. Ik ben wel benieuwd hoe jij vindt dat onze denkwijze moet veranderen, wil je dat toelichten?
Goedendag,

Afgelopen week heb ik hetzelfde issue mogen ervaren. Grenswisselkantoor in Amersfoort weigerde een overboeking naar mijn eigen rekening. Er moest aanvullend informatie worden geleverd. Vraag vanuit gwk betrof Graag ontvangen wij van u;
1. Officiële documenten met betrekking tot de herkomst van het geld (bijv kopie salarisstrook, pensioengeld, schenking, erfenis etc)

Vervolgens heb ik 2 salarisoverzichten geleverd waarbij mijns inziens duidelijk werd aangetoond ik over dat geld te beschikken.

Reactie terug GWK :
Niet voldoende , graag overzicht van opnames rond deze data

Deze heb ik dan ook maar aangeleverd van de periode in 2015 ( opnames van mijn eigen rekening ).

Ik vraag me af hoever deze personen mogen gaan, ze bestempelen je even als crimineel, en jij moet maar je hele hebben en houwen aantonen om van een 'lijstje' af te komen.

Na aanleveren nog geen reactie mogen ontvangen ( verbaast me niets ). GWK heeft in dat opzicht ook voor mij afgedaan, ongeacht ik op een lijstje sta of niet, maar laat me niet behandelen als crimineel na aangeleverde stukken.
mvg
bvsbvs
Hoi bvsbvs,

Allereerst welkom op de community. Ondanks dat de ervaring niet positief is, vinden we het fijn dat je je verhaal deelt.

De wetgeving rondom contant geld storten is streng. Daarom vraagt GWK naar de herkomst van het geld. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je het gevoel hebt dat je een crimineel bent die van een lijstje geschrapt moet worden. Het is hierbij belangrijk om te weten dat ze strenge controles uitvoert op grond van de Nederlandse wetgeving.
Mocht je het gevoel hebben dat het te lastig is om bewijs aan te leveren voor de herkomst van het geld, dan kun je gerust een klacht indienen. Dit kun je mailen naar klantenservice@travelex.com. Je krijgt dan binnen 5 werkdagen een reactie.

Omdat dit je eerste bericht is op de community, wil ik je graag op twee topics wijzen. Misschien vind je het leuk om het topic ’Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.
Hoi Irene,

Doe je dingetje, succes.
Ik heb dit onderwerp niet eerder gelezen, maar schrik er wel van.
Hoe zit het met onze rechtsstaat: onschuldig tot het tegendeel is bewezen?
Als je een "gewoon" leven leidt, en je komt in een penibele financiele situatie als deze, zul je vaak niet je onschuld kunnen bewijzen, juist omdat het om "gewone" dingen gaat.
Ik heb ooit een reportage gehoord (radio) waarin iemand jarenlang geen faciliteiten kreeg, omdat hij (naar later bleek) negatief stond bij het BKR in Tiel. Dat bleek volkomen ten onrechte, maar het heeft extreem lang geduurd voordat de oorzaak duidelijk werd, al was het daarmee nog niet opgelost....

Reageer