SNS

Beantwoord

Waarom kan ik geen geld opnemen van mijn SNS profielbeleggen rekening?

  • 13 april 2016
  • 9 Reacties
  • 3340 Keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Bij SNS Zelf Beleggen vond ik het al vreemd dat ik buiten kantoortijd geen geld kon opnemen van mijn beleggen rekening. Naar aanleiding van deze discussie (ander topic hier op de community) is er een melding gekomen in het overboekingsscherm van 'Mijn SNS' waarin de klant in ieder geval wordt geïnformeerd dat er geen geld opgenomen kan worden buiten bepaalde tijden (werkdagen van 06:00 tot 22:00 uur).

Nu probeerde ik vandaag (woensdag) tussen 7:30 en 8:10 meerdere keren om geld op te nemen van mijn onlangs geopende SNS profiel beleggen rekening, maar in bijgevoegde schermafbeelding is te zien dat dit dus niet kan. Naast de melding in rood (die dus niet klopt), is de knop weggehaald om een overboeking te doen.

Is dit een storing, of zijn de tijden dat je bij je geld kan komen verder ingeperkt? Daarnaast vraag ik me af waarom er een beperking is ingesteld. Immers bij ASN optimaalbeleggen (ook met Binck als onderaannemer) is er helemaal geen sprake van enige beperking en kan ik wel altijd bij mijn geld.
icon

Beste antwoord door Wouter 13 april 2016, 13:30

Hoi Stefan,

Sinds 6.00 uur vanmorgen was er een storing in Mijn SNS Beleggen. De storing vond plaats bij BinckBank waardoor je niet kon inloggen en overboeken. De storing is nu voorbij en je kunt weer gebruikmaken van de rekening zoals je gewend bent.

Ik ben het met je eens dat het gemakkelijk zou zijn als je geld kunt overboeken vanaf SNS Profiel Beleggen in de app. Ik vraag voor je na waarom dit nu niet mogelijk is. Zodra ik een antwoord ontvang, dan hoor je dat direct.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 3
Badge +1
NB: ik vind het ook een groot gemis dat ik in de SNS app helemaal geen mogelijkheid heb om geld van mijn SNS profielbeleggen over te boeken naar mijn betaalrekening. Ook hier is het bij ASN optimaalbeleggen wel goed geregeld (daar kan het wel gewoon in de app). Waarschijnlijk ligt daar dezelfde oorzaak aan ten grondslag.
Stefan ,

Wat is het commentaar van de telefonische klantenservice op deze merkwaardige situatie ?
Groet ,
Axasjaak
Hoi Stefan,

Sinds 6.00 uur vanmorgen was er een storing in Mijn SNS Beleggen. De storing vond plaats bij BinckBank waardoor je niet kon inloggen en overboeken. De storing is nu voorbij en je kunt weer gebruikmaken van de rekening zoals je gewend bent.

Ik ben het met je eens dat het gemakkelijk zou zijn als je geld kunt overboeken vanaf SNS Profiel Beleggen in de app. Ik vraag voor je na waarom dit nu niet mogelijk is. Zodra ik een antwoord ontvang, dan hoor je dat direct.
Hoi Stefan,

Ik heb al een bericht teruggekregen. Op dit moment staat de uitbreiding van de beleggingsmogelijkheden zeker op de wensenlijst van de ontwikkelaars. In de uitbreiding wordt gekeken naar het orderen, bijstorten en opnemen. Wanneer deze functies aan de app wordt toegevoegd, is nog niet duidelijk. Op dit moment is de uitbreiding van de beleggingsmogelijkheden nog niet geprioriteerd.
Reputatie 3
Badge +1
Dag Wouter,

Bedankt voor je reactie. Fijn om te horen dat er plannen zijn om het beleggen (met SNS profielbeleggen) ook in de app onder te brengen. Ik snap dat dit geen hele hoge prioriteit heeft (het is een 'nice-2-have')

Maar waar ik eigenlijk op doel is het simpel kunnen overboeken van geld vanuit beleggen naar de betaalrekening bij SNS. Dit is nu niet mogelijk in de SNS app, maar bij de ASN app juist wel. Met de kennis dat de onderliggende techniek bij de verschillende labels (SNS, ASN, Zwitserleven, etc.) gelijk is, vind ik het vreemd dat hier een functioneel verschil zit. Je zou verwachten dat je in een bankieren app geld moet kunnen overmaken tussen je eigen rekeningen bij diezelfde bank?!
:?

Groeten,
Stefan

@Axasjaak: ik had geen storing gemeld via de telefoon, dat had ik wel kunnen doen uiteraard...
Reputatie 3
Badge +1
Sinds vanochtend 6:00 uur probeer ik weer tevergeefs om geld op te nemen van mijn beleggingsrekening. Het is nu 10:09 uur en ik krijg nog steeds de foutmelding: "Sorry, alleen op werkdagen kunt u tussen 6.00 uur en 22.00 uur een overboeking doen van uw beleggingsrekening."

@moderators: al iets vernomen van de mogelijkheid om in de SNS app geld op te kunnen nemen van de SNS ProfielBeleggen geldrekening?
Hoi Stefan,

Op dit moment is er een storing in de Mijn SNS Beleggen omgeving waardoor het niet mogelijk is om saldo over te boeken. Onze technische afdeling werkt aan een oplossing; sorry voor het ongemak.

We hebben nog geen aanvullend nieuws over beleggen in de app. Het staat op de wensenlijst, maar heeft op dit moment nog geen prioriteit. Ik verwacht niet dat de functie op korte termijn wordt toegevoegd.
Reputatie 3
Badge +1
OK helder.
Bedankt voor de update.
Hoi Stefan,

Het probleem opgelost; bij Binck was er een server defect en inmiddels is deze vervangen. Sorry voor het ongemak.

Reageer